Dat is dan mooi. Diezelfde geesten worden al veel eerder rijp gemaakt om de rest van hun leven is sprookjes met veel verstrekkender gevolgen te geloven. Dit is dan een veel onschuldigere indoctrinatieYours schreef: ↑06 mei 2018 13:19 @Mullog en Giovedico,
Ik ben tegenstander van de donorwet. Het waarom heb ik beargumenteerd binnen dit topic. Inmiddels heb ik ontdekt dat er zelfs lespakketten bestaan voor de groepen 7 en 8. De geesten van 11- en 12-jarigen worden dus al rijp gemaakt om als ze de leeftijd van 18 jaar bereikt hebben een keuze te maken. Terwijl je op die leeftijd nog helemaal niet kunt overzien wat het daadwerkelijk betekent als de situatie zich concreet voordoet.
Hier vanuit gezien wil ik gebruik maken van de mogelijkheid om mijn persoonlijke stem via dit (laatste) referendum kenbaar te maken.
Mcmadtasty schreef: ↑06 mei 2018 13:02Jawel hoor, dat op het moment dat je het wel wilt laat registreren.Mullog schreef: ↑06 mei 2018 12:49Naar mijn mening is een referendum voor deze wet een volstrekt zinloze exercitie. Als je het er niet mee eens bent laat je registreren dat je geen donor wilt zijn. Een democratischer wet is nauwelijks mogelijk. Er zijn niet veel wetten die je de mogelijkheid geven je er aan te onttrekken.Yours schreef: ↑06 mei 2018 09:18 Voor degenen die hun stem willen laten horen over een zo persoonlijke zaak als het donorschap, is hier de link voor het zetten van je handtekening voor het referendum over de donorwet: www.referendum.nl of www.referendumovereenwet.nl
Er zijn 300.000 handtekeningen nodig. Ook al heb je je handtekening al gezet voor voor het inleidend verzoek: je handtekening is nogmaals nodig (en moet uiterlijk op 14 juni 2018 ontvangen zijn) om aan minstens 300.000 te komen voor het definitieve verzoek.
Daarmee krijg je dus dat mensen die iets willen er iets voor moeten doen en niet dat mensen die iets niet willen er iets voor moeten doen.
Misschien dat ik gewoon maar een paar dagen ga stalken en om de 5 minuten mijn registratie ga veranderen...
Vanuit gebruikersstandpunt, iemand die op een orgaan zit te wachten, is de nieuwe wet veel efficienter. Er is volgens mij een stuwmeer aan mensen de hele problematiek geen ene moer interesseert en zich daarom noch zullen aanmelden, noch zullen afmelden. En die potentiele bron komt nu wel beschikbaar.