Het is niet "slechts" een denk-concept. Ik ben geen nominalist. Als denk-concept is het echt, en functioneert het dus ook. Maar het bestaan als bestaan is onbegrijpelijk.
De vraag is niet, "wat is echt?", maar, "wat kan het doen?" ("What can it do?"). Niet op een utilitaire manier, maar op een creatieve manier.
Daarom dus pragmatisme, waar ik volgens mij regelmatig vrij ondubbelzinnig over spreek. Of op individueler vlak,Hoe moeten we dan de "wereld" om ons heen beschrijven of onderzoeken en uitleggen? Waarom zou je "energie" tot je nemen omdat het immers slechts een denk-concept/constructie is?
Derrida speaks of a philosophical "event" that has occurred to the historic foundation of structure. Before the "event", man was the center of all things. After the "event", however, man could no longer be judged the center of the universe. Without this centralized reference, all that is left is "free play".
https://en.wikipedia.org/wiki/Free_play ... prov=sfla1
Of, zoals Amerauder al opperde, esthetiek/schoonheid als eerste filosofie, of ethiek ("ethiek=esthetiek", Wittgenstein), ipv epistemologie/kennis.