Klimaat

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Klimaat

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 jul 2025 20:30
Gerard R. schreef: 26 jul 2025 20:16
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 jul 2025 20:14

Ik heb een kennis die dat ook doet maar vliegt dan wel naar Midden-Amerika.

Ik leef maar een keer, dus so what!!! is zijn stelling.
Even vriendelijk zeggen. HIj is erg gericht op zijn hier en nu.

:D

:(
Helaas wel alleen zijn eigen Hier en Nu.
Maar dat komt heel veel voor.
Ja, maar dáár gaat het simpelweg fout voor wat de burger betreft in deze materie.
Mensen voelen zich geen EU-burger, geen
wereldburger
of maar matig, ze (we) draaien rond in het eigen wereldje en dan vergeten 'we' de rest een beetje of een beetje boel. Egoïsme of egocentrie is zo wijd en zijd verbreid...
Ik roep dan wel "ik ken mezelf zijnde een mens". Een verschil kan daarbij wél zijn, dat ik er heel eerlijk over probeer te zijn als het me plaagt en ik geef er minimaal aan toe. Ik ben vrij begaan met de planeet.
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 26 jul 2025 20:30
Gerard R. schreef: 26 jul 2025 20:16

Even vriendelijk zeggen. HIj is erg gericht op zijn hier en nu.

:D

:(
Helaas wel alleen zijn eigen Hier en Nu.
Maar dat komt heel veel voor.
Ja, maar dáár gaat het simpelweg fout voor wat de burger betreft in deze materie.
Mensen voelen zich geen EU-burger, geen wereldburger of maar matig, ze (we) draaien rond in het eigen wereldje en dan vergeten 'we' de rest een beetje of een beetje boel. Egoïsme of egocentrie is zo wijd en zijd verbreid...
Ik roep dan wel "ik ken mezelf zijnde een mens". Een verschil kan daarbij wél zijn, dat ik er heel eerlijk over probeer te zijn als het me plaagt en ik geef er minimaal aan toe. Ik ben vrij begaan met de planeet.
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel, maar blijf menselijk..
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

dikkemick schreef: 26 jul 2025 20:02
En als de koelkast staat, pakken we onze spullen om er even tussenuit te gaan (voor de 3e maal dit jaar). Retourtje Londen want dat is zo goedkoop.

Met nootjes??

Anyway, we zijn het zelf en ook ik maak me er aan schuldig met al mijn foto-apparatuur die ik het liefst 's middags krijg als ik ze s ochtends bestel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
holog
Diehard

Bericht door holog »

ons een beetje laten inspireren door bv Thailand, met hun koninklijke weermachine?
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... opese-unie
Qatar heeft opnieuw gedreigd met het stoppen van gasleveringen aan de Europese Unie. De Golfstaat is niet te spreken over Europese wetgeving op het gebied van milieuschade en mensenrechten. Dit staat in een brief uit mei van het land aan de Belgische regering, die persbureau Reuters heeft ingezien.
"Simpel gezegd, als de CSDDD niet verder wordt aangepast, zullen de staat Qatar en QatarEnergy geen andere optie hebben dan ernstig te overwegen om voor vloeibaar gas en andere producten op zoek te gaan naar alternatieve markten die een stabieler en gunstiger bedrijfsklimaat bieden", staat in de brief. (..)
(Ik denk dat dit bericht hier wel kan. )

Volgende winter zou dan niet al te streng moeten worden...
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 28 jul 2025 23:06 https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... opese-unie
Qatar heeft opnieuw gedreigd met het stoppen van gasleveringen aan de Europese Unie. De Golfstaat is niet te spreken over Europese wetgeving op het gebied van milieuschade en mensenrechten. Dit staat in een brief uit mei van het land aan de Belgische regering, die persbureau Reuters heeft ingezien.
"Simpel gezegd, als de CSDDD niet verder wordt aangepast, zullen de staat Qatar en QatarEnergy geen andere optie hebben dan ernstig te overwegen om voor vloeibaar gas en andere producten op zoek te gaan naar alternatieve markten die een stabieler en gunstiger bedrijfsklimaat bieden", staat in de brief. (..)

Echte winters zijn er al tientallen jaren niet meer, zou er toch onverhoeds eentje als nog losbarsten dan is dat een ramp omdat de meeste verwarmingsinstallaties dat niet meer aankunnen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jul 2025 10:08
Gerard R. schreef: 28 jul 2025 23:06 https://www.rtl.nl/nieuws/economie/arti ... opese-unie

Echte winters zijn er al tientallen jaren niet meer, zou er toch onverhoeds eentje als nog losbarsten dan is dat een ramp omdat de meeste verwarmingsinstallaties dat niet meer aankunnen.
:lol: #-o
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nou... Dan moeten we maar flink blijven uitstoten.
🤣

Maar ik maak nu een grapje maar het zal maar plotseling flink afkoelen.... 8-[
We kunnen niet meer terug, lijkt 't.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Neil Degrasse Tyson zei het zo mooi: "Als we denken dat we Mars kunnen terra-formen tot een bewoonbare planeet, dan zouden we dat ook met de Aarde kunnen redden". Maar ik denk dat daar niets aan te verdienen is, dus zal de Aarde wel verder compleet worden kapotgemaakt, en daarna grof geld verdiend worden aan de Mars droom.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Henry II schreef: 29 jul 2025 11:06 Neil Degrasse Tyson zei het zo mooi: "Als we denken dat we Mars kunnen terra-formen tot een bewoonbare planeet, dan zouden we dat ook met de Aarde kunnen redden". Maar ik denk dat daar niets aan te verdienen is, dus zal de Aarde wel verder compleet worden kapotgemaakt, en daarna grof geld verdiend worden aan de Mars droom.
Zeer wat krachtige projecten onstaan in het kader van 'ruimtetechnologie', en hebben daar de eerste onderzoeks subsidies vandaan, denk maar bv. aan precisie fermentatie, maar er zijn volgens mij vele zulke voorbeelden.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Henry II schreef: 29 jul 2025 11:06 Neil Degrasse Tyson zei het zo mooi: "Als we denken dat we Mars kunnen terra-formen tot een bewoonbare planeet, dan zouden we dat ook met de Aarde kunnen redden". Maar ik denk dat daar niets aan te verdienen is, dus zal de Aarde wel verder compleet worden kapotgemaakt, en daarna grof geld verdiend worden aan de Mars droom.
Dromen over iets dat ooit misschien kan, is fijner dan een actueel probleem oplossen.
Mars koloniseren gaat over meer mogelijkheden.
Klimaatproblemen hier gaan over een klein beetje aanpassen van onze manier van leven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 29 jul 2025 13:02
Dromen over iets dat ooit misschien kan, is fijner dan een actueel probleem oplossen.
Mars koloniseren gaat over meer mogelijkheden.
Klimaatproblemen hier gaan over een klein beetje aanpassen van onze manier van leven.
Mars koloniseren lost de aardse problemen niet op.
Integendeel op termijn zit men op Mars met het zelfde probleem.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jul 2025 13:10 Mars koloniseren lost de aardse problemen niet op.
Als we Mars gaan koloniseren, moet er hier een industrie opgezet worden om dat te doen, met alle vervuiling die daarbij komt. Van bevolkingsverhuizing is nauwelijks sprake, want dat is te duur.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jul 2025 13:10
Mars koloniseren lost de aardse problemen niet op.
Inderdaad, het is wegdromen, een soort vlucht naar voren.
We hebben een aards probleem op te lossen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bonjour schreef: 29 jul 2025 13:22
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jul 2025 13:10 Mars koloniseren lost de aardse problemen niet op.
Als we Mars gaan koloniseren, moet er hier een industrie opgezet worden om dat te doen, met alle vervuiling die daarbij komt. Van bevolkingsverhuizing is nauwelijks sprake, want dat is te duur.
Dat is helemaal waar maar het gaat al niet vanwege de bevolkingsaantallen op zich.

Mars heeft een oppervlakte van ongeveer 1/4 van de Aarde als met uitgaat van dikke 2% groei, 'het is nu meer'
dan is Mars na zo'n tien jaar net zo dicht bevolkt als onze aardkloot.
Plaats reactie