Jim schreef:
Omdat er in het OT een bij uitstek wrede god beschreven staat?
Ik vraag wat het doel is van iets dat veel wordt genoemd op freethinker: de gruweldingen van God, beschreven in het OT. En jij antwoordt in de trant van "omdat er gruweldingen van God in het OT beschreven staan." Dat is toch geen antwoord? Jim, daarmee zeg je dat ze geen doel hebben, het zijn dus geen argumenten maar persoonlijke constateringen uit verhalen in het OT. En op basis daarvan constateert de ongelovige dat de God van het OT wreed zou moeten zijn als Hij zou bestaan.
Begrijp me alsjeblieft goed. Ik start hier dus geen discussie of er wel of niet gruweldingen in het OT staan, ik start ook geen discussie of de in het OT voorgestelde God al dan niet wreed is. Ik wil alleen maar weten wat het doel is van de geponeerde stellingen dat men dingen beschreven in het OT gruwelijk vindt. Antwoord dan niet met: omdat er gruweldingen van God in het OT beschreven staan.”
Maar Jim, je weet volgens mij heel goed dat de hier op freethinker genoemde gruwelverhalen uit het OT als doel hebben om niet te geloven in God. Maar verwoordt het dan ook eerlijk: "uit de gruweldingen van God beschreven in het OT concludeer ik dat die God wreed is, en daarom
wil ik niet geloven in de God van het OT, en daarnaast heb ik ook nog argumenten om niet te geloven, hoewel die argumenten niet wetenschappelijk van aard zijn." Kijk, als je dat zou schrijven, en dat geldt ook voor Japser, dat zou eerlijk zijn. Als ik namelijk jullie argumenten en artikelen doorneem op freethinker (die ik overigens zeer interessant vind), dan is dat feitelijk wat jullie zeggen.
Jim schreef:
Overigens, zoals hierboven andere forumers al hebben uitgelegd, je zult de beschenvrijving in de heilige boeken even los moeten zien van een bestaansclaim.
Hoe kom je erbij dat ik deze niet los van elkaar zie? Heb ik ergens aangegeven dat ik dit niet los van elkaar zie? Net als Japser dicht je mij een geloof toe zonder er enige onderbouwing voor te geven.
Jim schreef:
Voor atheïsten zijn de boeken als OT of NT niets meer dan boeken, slecht geschreven fictie in het beste geval
Dat hoef je mij niet te vertellen dat atheisten het OT en het NT zo zien, dat begrijp ik uiteraard.
I was already on pole, then by half a second and then one second and I just kept going. It was like I was in a tunnel. Not only the tunnel under the hotel but the whole circuit was a tunnel. I was just going and going, more and more and more and more.