Coalitie VVD-CDA-PvdA

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Coalitie VVD-CDA-PvdA

Bericht door vegan-revolution »

Een kabinet met de VVD zit er denk ik niet meer in, want Job Cohen heeft al aangegeven niets voor een combinatie VVD-CDA-PvdA te voelen, zodat een combinatie over links met o.a. de SP en het CDA met Job Cohen als premier nu voor de hand ligt.

Goed nieuws voor diegenen die streven naar meer duurzaamheid. Slecht nieuws voor islamofoben.

Tegen beter weten in is Mark Rutte nu van plan zelf een regeerakkoord te schrijven. Weinig kans dat de PvdA daarmee zal instemmen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

vegan-revolution schreef:
Tegen beter weten in is Mark Rutte nu van plan zelf een regeerakkoord te schrijven. Weinig kans dat de PvdA daarmee zal instemmen.
Het wordt ongewoon lastig. Misschien moet hij aansturen op een minderheidskabinet zonder gedoogsteun.
Want daar ging het mis. Gewoon regeren en gaan bakkeleien in de Tweede Kamer. Krijg je eindelijk een volksvertegenwoordiging die iets in te brengen heeft. Het echte ambacht komt dan te voorschijn.
Als ik even in de schoenen van Rutte ga staan. Aan de andere kant moeten serieuze initiatieven aan de linkerkant ook een kans krijgen. Het wordt niet 80 pogingen om te formeren en daarna gaan we opnieuw beginnen te tellen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Samante

Bericht door Samante »

Mark Rutte zal een regeerakkoord gaan schrijven en daar kan Cohen dan mee instemmen of niet. Er is nog steeds een kans op VVD-PvdA-CDA. Maar dan wel met PvdA in een volgzame rol.

Lukt dat niet, dan is de weg vrij voor nieuwe verkiezingen lijkt mij.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Samante schreef:Mark Rutte zal een regeerakkoord gaan schrijven en daar kan Cohen dan mee instemmen of niet. Er is nog steeds een kans op VVD-PvdA-CDA. Maar dan wel met PvdA in een volgzame rol.

Dan krijg je na de volgende verkiezing een doemscenario. De PVV wordt de grootste en gaat formeren.
De inzet is dan Geert Wilders als premier. Of het CDA dan nog te overtuigen is.
Samante

Bericht door Samante »

PietV. schreef:
Samante schreef:Mark Rutte zal een regeerakkoord gaan schrijven en daar kan Cohen dan mee instemmen of niet. Er is nog steeds een kans op VVD-PvdA-CDA. Maar dan wel met PvdA in een volgzame rol.

Dan krijg je na de volgende verkiezing een doemscenario. De PVV wordt de grootste en gaat formeren.
De inzet is dan Geert Wilders als premier. Of het CDA dan nog te overtuigen is.
En precies daarom zal dat middenkabinet er gaan komen denk ik. Het doemscenario met een nog groter aantal zetels voor Wilders wil iedereen voorkomen.

Paars of Paars Plus zal niet gaan lukken denk ik, die mogelijkheden zijn reeds verkend.
Het middenkabinet is op voorhand door Cohen afgewezen, maar zal nu werkelijk worden onderzocht.
Cohen moet wel. Maar Rutte wordt dan wel premier zoals ik het inschat.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het is alsof je naar de overkant moet en kan kiezen uit lekke sloepen. :?

Voor onze zuiderburen idem.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Slimste is gewoon doorgaan met wat ze nu bereikt hebben en daar de partijen bij zoeken.
Dat kost het minste tijd. Bovendien waren CDA-VVD-PVV het daarover in grote lijnen eens.
Dus: doorgaan en niet meer zo emotioneel doen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Samante schreef:
Paars of Paars Plus zal niet gaan lukken denk ik, die mogelijkheden zijn reeds verkend.
Het middenkabinet is op voorhand door Cohen afgewezen, maar zal nu werkelijk worden onderzocht.
Cohen moet wel.
Ze zijn tot elkaar veroordeeld. Maar was de uitspraak van Rutte dat er een nieuwe regering zou komen voor 1 juli nu gebaseerd op 2010 of 2011.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:Rampzalig Rechts lijkt gelukkig van de baan.
Dat is nog maar de vraag, ik denk dat er kans is dat het zo zal gaan als in dit artikel:

http://www.artikel7.nu/?p=30997

Rutte gaat schrijven, rechts sluit zich aan. Dus het is nog geen tijd om opgelucht adem te halen fenomeentje.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kitty schreef:
Fenomeen schreef:Rampzalig Rechts lijkt gelukkig van de baan.
Dat is nog maar de vraag, ik denk dat er kans is dat het zo zal gaan als in dit artikel:

http://www.artikel7.nu/?p=30997

Rutte gaat schrijven, rechts sluit zich aan. Dus het is nog geen tijd om opgelucht adem te halen fenomeentje.
Ik vond de reacties op het artikel wel aardig. Bijltjesdag binnen het CDA. De rol van Klink uitgespeeld. Eerst schoon schip houden en daarna weer aansluiten. Volgens mij overschatten mensen de macht van Verhagen. Het is een sluwe vos, maar of hij voldoende invloed heeft om Klink uit de gelederen te verstoten.
Vanuit het CDA zou er eens een duidelijk antwoord moeten komen op de vraag: "Waar staan wij eigenlijk voor"? Wie is onze achterban en waarom verdwijnt de ene zetel na de andere. Van 42 naar 16 (peiling nu) is best een grote stap. Ze beginnen steeds meer te lijken op de VVD. Waarom geen fusie als je verder geen eigen gezicht kan tonen. En de dissidenten worden neergezet als verraders.

En in hoeverre wijkt dit akkoord af van het voorgaande. Daar ben ik wel benieuwd naar. Gaat hij dezelfde weg weer betreden. Die al platgetrapt is. Of zoekt hij het nu in de breedte. In het laatste geval kan hij beter met Cohen gaan nadenken. En even de groeiende aanwas van de PVV laten voor wat het is.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef: Rutte gaat schrijven, rechts sluit zich aan. Dus het is nog geen tijd om opgelucht adem te halen fenomeentje.
De heer Rutte gaat maar fijn een leuk stukje schrijven. (waar ie z'n vingers wederom bij af kan likken)
Dat zal de stabiliteit niet bevorderen.
Opgehaald adem haal ik pas als het gedoe voorbij is, daarom was ik voorzichtig in mijn woordkeuze.
'Lijkt' ipv 'is'.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Eerst moeten we afwachten wat de nieuwe opdracht zal zijn van de koningin. Steunt ze de wens van Rutte? Of neemt ze een andere beslissing.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
vegan-revolution
Superposter

Nu Ab Klink weggaat komt een rechts kabinet opeens weer dichterbij.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

vegan-revolution schreef:Nu Ab Klink weggaat komt een rechts kabinet opeens weer dichterbij.
Wishful thinking?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
vegan-revolution
Superposter

Voor iemand die zo ultra-links is als ik is dat uiterst onwaarschijnlijk. Nee, een rechts kabinet zie ik niet zitten. Niet dat er op links niets te verbeteren valt, integendeel. Ze zouden linkser moeten worden en meer aandacht moeten schenken aan waar links van oudsher in geworteld is, namelijk verzet tegen religieus fascisme.
Plaats reactie