vegan-revolution schreef:Blues-Bob schreef:Wat ik zei, ik doe eerst een beroep op een zekere beschaving...
Vind je het nou ècht nodig om hierover door te blijven drammen. Je hebt je punt immers al gemaakt. Om jou een plezier te doen wil ik het woord "kopvodden" best achterwege laten.
Beste vegan-revolution, ik ben niet degene die erover door bleef gaan. Je verzocht mij in te gaan op de inhoud, ik verklaar waarom ik dat niet deed.
Nu je bereid bent het woord "kopvodden" achterwege te laten, helaas voor mij en niet omdat het niet zo netjes is, ben ik best bereid op de inhoud in te gaan.
Naar mijn idee valt er niet zoveel te doen tegen vrouwen of mannen die in een huwelijk onder druk hun levens moeten aanpassen. Ik vind dit een slechte ontwikkeling. In het geval van hoofddoekjes, lijkt me dat een zorgelijk punt, maar veel erger zijn de risico's op bloedwraak en dergelijke. Toch denk ik dat we een paar dingen kunnen doen.
1. Huwelijken die onder druk ontbonden zijn, of onder de valse belofte er voor elkaar te zijn, kunnen wettelijk per direct beeindigd worden.
2. Wanneer scheidingsprocedure tegen gehouden wordt door partner en achteraf oordeelt de rechter dat er sprake is van dwang, kan wat mij betreft een boete opgelegd worden aan de partner
3. Om middelen als bloedwraak te voorkomen, dient men tijdens en na de scheidingsprocedure, die wat mij betreft kort en makkelijk mag zijn, bescherming bieden aan de bedreigde partij.
Veel erger is het echter wanneer kinderen (die afhankelijk zijn van hun ouders) gedwongen worden een hoofddoek te dragen. Uiteraard is daar wetgeving voor te bedenken die het kind beschermen.
Groet,
Bob