Britse moslimleider: islam is niet vredelievend

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Britse moslimleider: islam is niet vredelievend

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Religies zijn niet slecht. Ze zijn allemaal in principe goed, maar niet alle mensen zijn dat. En dan zijn we weer bij af.
En die houding verraadt het tumoreuze karakter van religie.
Als iemand iets goed doet, dan mag dat geassocieerd worden met de religie, maar als het verkeerd gaat, is het de schuld van mensen.
Maar religie is goed.

Dus zelfs al zouden alle gelovigen zich misdragen: Aan de religie zal het niet liggen.
Maar doet één gelovige iets dat breed goed wordt gevonden, dan is religie de oorzaak.

Dit is misschien wel de allerlelijkste kant van religie.
Want met deze confirmation bias in het achterhoofd van miljarden, vliegt religie onder de radar van het maatschappelijke immuunsysteem, zoals een tumor voortwoekert in een lichaam zonder ooit opgemerkt te worden door het afweersysteem. (Mooi staaltje van volmaakte "schepping" trouwens.)

En al die fundamentalistische idioten, schuilen onder de paraplu die ook jij helpt ophouden, Bregje!
conclusie: dit topic had net zo goed niet gestart kunnen worden.
Dan had je net zo goed niet kunnen reageren. :roll:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Waarom begrijp je me nu wel? :( :?
Bregje vindt de Islam wel vredelievend
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik begrijp je?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Jagang: En al die fundamentalistische idioten, schuilen onder de paraplu die ook jij helpt ophouden, Bregje!
Ja is helemaal goed hoor, dan ben ik maar een fundamentalistische idioot.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Jagang schreef:Ik begrijp je?
Ja, dat ik net zo goed niet had kunnen reageren.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Ja is helemaal goed hoor, dan ben ik maar een fundamentalistische idioot.
Je bent een "enabler".
Ze schuilen achter jouw schouders. lachen om je verdediging, wellicht ook hier, en zullen je van blasfemie beschuldigen zodra ze een kans zien om van jou en je onorthodoxe visie af te komen.

Je bent een "useful idiot" voor ze.
Veel succes.
You're on your own.
Henry Ford
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Jagang schreef:
Bregje schreef:Ja is helemaal goed hoor, dan ben ik maar een fundamentalistische idioot.
Je bent een "enabler".
Ze schuilen achter jouw schouders. lachen om je verdediging, wellicht ook hier, en zullen je van blasfemie beschuldigen zodra ze een kans zien om van jou en je onorthodoxe visie af te komen.

Je bent een "usefull idiot" voor ze.
Veel succes.
You're on your own.
Goh, dat ik dat de afgelopen bijna 10 jaar nou niet gemerkt heb ...

Ik vind het jammer voor jou en niet alleen voor jou, dat jullie zo tegen het gros van de moslims aankijken. Dat is echt jammer. Ik denk dat je niet eens weet dat als het nodig zou zijn, ze nog eerder voor je klaar staan dan je familie of buren misschien. En nee, niet met het doel om je te bekeren. Zeg eens eerlijk: voor 2001, hoeveel last had je toen van moslims? Besef je nou zelf niet dat het geregiseerd wordt.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Goh, dat ik dat de afgelopen bijna 10 jaar nou niet gemerkt heb ...
Ik verwacht ook niet meer dat het licht nog aan gaat.
Ik vind het jammer voor jou en niet alleen voor jou, dat jullie zo tegen het gros van de moslims aankijken. Dat is echt jammer.
Het is vooral jammer dat jij me woorden in de mond legt.
We hadden het over fundamentalisten, en niet "het gros van de moslims".
Al maakt het weinig uit, want ook zij helpen mee het pad te effenen voor fundamentalisten, die meeliften op de confirmation bias ("Religie is eigenlijk goed.") van "gematigden".

Zonder welwillendheid en sympathie, geen fundamentalisten.
Ik denk dat je niet eens weet dat als het nodig zou zijn, ze nog eerder voor je klaar staan dan je familie of buren misschien. En nee, niet met het doel om je te bekeren. Zeg eens eerlijk: voor 2001, hoeveel last had je toen van moslims? Besef je nou zelf niet dat het geregiseerd wordt.
Dat ze zich pas in 2001 op grote schaal in de kijker hebben gespeeld, (Al had Theo van Gogh een aantal jaren eerder al kritiek op Islam) wil niet zeggen dat de oppositie geregisseerd is.
Bovendien woon ik in een deel van het land waar relatief weinig moslims zijn, nog steeds.

Dat neemt niet weg dat elke malloot kan verifiëren dat het gros van het religieus geïnspireerde geweld kan worden bijgeschreven op het conto van moslims.
Henry Ford
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

jagang: Het is vooral jammer dat jij me woorden in de mond legt.
We hadden het over fundamentalisten, en niet "het gros van de moslims".
Je zei ... 'you're on your own', dus de rest gebruikt me volgens jou. Zijn toch echt je eigen woorden.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Bregje schreef:
fish:
PS: Uit naam van het atheïsme is trouwens nog nooit iemand vermoord.
Nee athiesten zijn o zo geweldig.
http://tasmedes.wordpress.com/2012/01/0 ... et-geweld/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antispace.nl/Mephobian/index ... newsid=262" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus wat ik hierboven stelde klopt. Geen doden uit naam van het atheïsme.
(athe·ïs·me
het; o ontkenning vh bestaan ve god
© 2009 Van Dale Uitgevers, Utrecht/Antwerpen.
[/quote]

PS: Communisme is een ideologie.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Bregje
Forum fan

Bericht door Bregje »

Fish schreef:
Ah ja, al deze communisten waren geen atheist. Ja en mijn naam is haas. ze noemen zich geen atheisten. maar ze zijn het wel en bestrijden religie.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Je zei ... 'you're on your own', dus de rest gebruikt me volgens jou. Zijn toch echt je eigen woorden.
Nee, je bent niet alleen omdat "de rest" je zou gebruiken, maar je staat alleen tegenover de fundamentalisten.
In landen waar zij het voor het zeggen hebben, worden mensen die jouw lezing verkondigen (mond)dood gemaakt.

Waar fundamentalisten opduiken, missen mensen als jij de kracht om weerstand te bieden.
Dit omdat je het fenomeen religie an sich niet aan de kaak durft te stellen (Want religie is goed, nietwaar?), en omdat deze fundamentalisten je op je eigen terrein zullen verslaan.

Gematigdheid is geen optie.
Je kan twee werkelijke gebaren maken: Of je gaat mee met de fundamentalisten, of je hangt de koran aan de wilgen.
Elke poging om de religie zoeter te maken dan die is, een vorm van gratis meerijden op de moderne samenleving, terwijl je onderwijl de deur open houdt voor onfrisse invloeden.

Vanaf dit punt kan ik je geen onwetendheid meer verwijten, want ik heb je haarfijn uitgelegd hoe het werkt.
Elke poging om nu deze achterdeur nog open te houden, is moedwillige sabotage, en een kuil graven voor jezelf.
Laatst gewijzigd door Jagang op 31 okt 2012 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Fish schreef:
Bregje schreef:
Fish schreef:
Ah ja, al deze communisten waren geen atheist. Ja en mijn naam is haas. ze noemen zich geen atheisten. maar ze zijn het wel en bestrijden religie.
Dus kan ik nog eens herhalen, uit naam van atheïsme worden geen mensen vermoord. <-- = PUNT!

Als Ali of Jacobus (moslim en christen) een mens vermoorden zeg ik niet dat ze dat uit naam van hun religie doen, zeggen ze dat zelf is het uiteraard een andere zaak.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Ah ja, al deze communisten waren geen atheist. Ja en mijn naam is haas. ze noemen zich geen atheisten. maar ze zijn het wel en bestrijden religie.
Bedoel je dat persoonsverheerlijking niets met religie te maken heeft?
Henry Ford
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ik vraag me af of Bregje wel weet wat het inhoudt atheIst te zijn.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie