lost and not found yet! schreef:Siger, check nog even de internationale voorwaarden waarom Israel wel bestaansrecht heeft!
Ik had het niet over internationaal recht, maar over
reden van bestaan.
Dit bijvoorbeeld:
De geschiedenis van het oude Israël speelt een zeer belangrijke rol in de Hebreeuwse Bijbel. Volgens Genesis 12:1 deed God de volgende oproep aan Abraham: "Trek weg uit je land, verlaat je familie, verlaat ook je naaste verwanten, en ga naar het land dat ik je zal wijzen". Dit "beloofde land" werd de thuishaven voor het Joodse volk. Daarnaast beschouwen ook de christenen en de moslims, als gevolg van passages uit respectievelijk het Oude Testament en de Koran, Israël en aangrenzende gebieden als Heilig Land. Onder andere op basis van de passage over "het beloofde land" baseren zionisten hun claim op dit gebied in het Midden-Oosten.
1. het oude Israël heeft geen enkel verband met de hudige staat Israël.
2. Wat in Genesis staat is niet rechtsgeldig
3. Wat heeft Abraham in godsnaam met de moderne staat Israël te maken?
4. Wat bedoelt met met "het Joodse volk?"
5. Het is geen "Heilig Land", om het even wie dat allemaal wel vindt.
lost and not found yet! schreef:En..... Er kan wel vrede bestaan zolang de Hamas en de Hezbollah bestaan? Je hebt hopelijk mijn link gelezen naar het Het manifest van de Hamas? Hoe staan hun in jou ogen tov de Israelisch en hoe terecht is dat?
Hamas is een onzindelijke en moorddadige bende. Maar Israël biedt géén tegengewicht, in tegendeel, Hamas is groot geworden dank zij Israël. In een oorlog kies ik de partij van de onschuldige slachtoffers, geweld van alle partijen is dom en primitief, en vergroot alleen maar de problemen in plaats van ze op te lossen. Het hele probleem is niet één mensenoffer waard. En aangezien Israël een kunstmatige uitvinding is van christelijke en joodse extremisten die enkel met geweld jaar in jaar uit overeind kan blijven, lijkt het me onvermijdelijk dat de staat Israël zal verdwijnen.
edit: ik lees dat je Palestijnse en Joodse vrienden hebt. Waarom zouden die niet in één land kunnen wonen waar iedereen vrij is en gelijke rechten heeft?