Ark van Noach

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

MachineElf
Ervaren pen

Re: Ark van Noach

Bericht door MachineElf »

Dat beloof ik schreef: 7 minuten later schrijf je precies het tegenovergestelde:
Man, man, wat krijg je een tegenstrijdige onzin uit je vingers.
Ik link een vloed niet persé aan alle landmassa onder water.
Ik link het ook aan een tsunami.
Natuurlijk dat ik tegenstrijdig ben, ik ben op zoek. Ik reik meerdere opties aan.
MachineElf
Ervaren pen

Dat beloof ik schreef: Wéér zo'n oeverloos slappe opmerking. Als dit zou zijn gebeurd, zouden daar geologische aanwijzingen voor moeten zijn.
Nul zero, noppes van zo'n catastrofale gebeurtenis 4000 jaar terug, terwijl we die wél hebben van een zelfde gebeurtenis 65.000.000 jaar geleden.
Denk na voordat je iets neer zet.
Je kan onmogelijk alles uit het verleden uitdokteren. Er zijn sterke aanwijzingen van een grote vloed, maar ik wil er geen creationisme tegen aan wrijven. De wetenschappelijke thesissen zijn er eerlijker in en zeggen:
­If these hun­dreds of flood myths from different locations and cultures around the world are any indication, something must have happened on Earth to spur these accounts. Could there have been a global flood? Scientists have a few theories to suggest that yes, perhaps, there was. Let's explore these theories and learn if such a flood happened and if it could ever happen again.
http://science.howstuffworks.com/nature ... -flood.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan onmogelijk alle events uit de geschiedenis achterhalen via wetenschap. We spreken van duizenden jaren geleden he. Wie eerlijk met zichzelf is weet dit.
Er is een wereldwijde vloed mythe.
MachineElf
Ervaren pen

Dat beloof ik schreef: Je zegt dat je het los van het religieuze wil bekijken en haalt vervolgens een creationist aan. Hoe kun je in vredesnaam nog verwachten dat we je hierin serieus nemen; eerst zeggen dat je het religieus wil zien en 2 (!) zinnen een een religieus persoon citeren.

Beste man, een zelfde soort studie is er ook gedaan over Roodkapje.
http://journals.plos.org/plosone/articl ... ne.0078871" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dat er overeenkomsten zijn tussen verhalen wil natuurlijk geenszins zeggen dat Roodkapje ook daadwerkelijk door de wolf is opgegeten.
Dus hang geen onzin verhalen op.
Het significante waren de cijfers van culturen die spraken over een vloed en een ark/boot als reddingsmiddel.
De cijfers zijn gebaseerd op onderzoek dat voldoet aan de wetenschappelijke normen.
Maar vanaf jij het etiket creationist leest haak je af? Ze zijn een belangrijke factor in de discussie me dunkt.

Hier dan wat meer wetenschap:
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 150931.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Says Weil, "We found that indeed a flood happened around that time. From core samples, we see that a flood broke through the natural barrier separating the Mediterranean Sea and the freshwater Black Sea, bringing with it seashells that only grow in a marine environment. There was no doubt that it was a fast flood -- one that covered an expanse four times the size of Israel. It might not have been Noah, as it is written in the Bible, but we believe people in that region had to build boats in order to save their animals from drowning. We think that the ones who survived were fishermen -- they already had the boats."
Nergens heb ik de versie van de bijbel geponeerd. Ik sprak van meerdere culturen. De wetenschap beaamt dat.
Waar is het midden? ;)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik heb je nog niet zien reageren op mijn opmerking dat eeuwen voordat de culturen met hun mythes beshreven werden er missionarissen rondliepen. Wanneer je dat niet meeneemt blijven de overeenkomsten wereldwijd opvallend. Als je het wel meeneemt is het niet zo bijzonder meer.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
MachineElf
Ervaren pen

Bonjour schreef: Eerst gaan er vanuit het westen missionarissen de hele wereld over en een paar eeuwen later gaan er pas mensen de culturen beschrijven. En dan vinden we het bijzonder dat er overeenkomsten zijn? Niet echt de Prime Directive.

Er zijn genoeg aanwijzingen dat de wereld niet onder water heeft gestaan.
Zie de laatste link die ik deelde. Waar schelpen meegevoerd werden op een locatie waar ze niet thuishoren.
Aanwijzing voor een grote vloed. Wederom, daarvoor hoeft niet heel de wereld onder water te staan he. Dat zegt de bijbel.
Er was toen nog geen "Westen". Of het is me niet goed duidelijk wat je hier bedoelt.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Wat ik duidelijk probeer te maken is dat we overeenkomsten in vloed-verhalen over de hele wereld kunnen verwachten omdat missionarissen die verspreid hebben. Pas veel later zijn de mythes genoteerd.
Schelpen hier en daar is niet voldoende voor een wereldwijde vloed. Er zijn net zoveel (of waarschijnlijk veel meer) argumenten die een dergelijke vloed tegenspreken.
In het stuk van Weil wordt het onderlopen van het Zwarte Zee gebied besproken. Ook dat is geen wereldwijde vloed.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
MachineElf
Ervaren pen

Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn ja.
De locatie en het tijdsframe is van significante waarde in de link.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Bonjour schreef: In het stuk van Weil wordt het onderlopen van het Zwarte Zee gebied besproken. Ook dat is geen wereldwijde vloed.
Maar werd wellicht wel als zodanig ervaren door de bewoners van het ondergelopen gebied. Het water moet met iets van 1 cm per uur gestegen zijn. In eerste instantie zoek je dan een hoger punt op. Bijvoorbeeld een vlonder van 30 cm hoogte. Als je dan na een etmaal ontdekt dat ook die onder dreigt te lopen, zoek je een heuveltje op van een meter of 5. Pas een tot twee weken later ontdek je dat die ook onder loopt. Als je dan een vlot bouwt en stroomopwaarts (want daar liggen de bergen!) probeert te peddelen, ontdenk je dat dat niet lukt (de stroming is te sterk, en wie op de westoever woonde wordt helemaal naar de oostoever meegesleurd, waar je tenslotte strand aan de voet van een berg in Oerartoe (naam voor Armenie en omstreken). Je hebt dat 1000 km afgelegd. Voor iemand die nooit meer dan 100km heeft afgelegd, lijk je wel aan de andere kant van de wereld beland.
Ik wens u alle goeds
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... binnenland" onclick="window.open(this.href);return false;

Even een update; Rio gaat niet door. Andere bestemmingen komen in beeld. Geld speelt schijnbaar geen rol.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
ingenieus
Geregelde verschijning

Bericht door ingenieus »

Wel een gave partyboot! :o
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

MachineElf schreef:Is dat zo? Archeologen hebben vermoedens, maar hoe dat allemaal tewerk is gesteld is tot op vandaag een groot mysterie? Bepaalde bouwwerken zijn wel verklaard, door wie en hoe ze gebouwd zijn. Maar het is toch noemenswaardig dat men dat met loutere mankracht bereikt heeft. Vooral dat de generaties erna niet eens weten hoe en waarom bepaalde bouwwerken gemaakt zijn. Ze stonden er al en de beschavingen die ze bouwden zijn mysterieus verdwenen. Zoals welke, de maya's bv. Waarom de piramides in Gizeh gebouwd zijn is ook allemaal puur giswerk. Waarom piramides vertegenwoordigt zijn over de hele wereld is al even mysterieus. Stond de wereld rond die tijdsframe in contact met elkaar? Waarom zijn ze allemaal in dezelfde stand met bepaalde sterrentekens gebouwd? Er moet toch iets wereldwijd vertegenwoordigd geweest te zijn? Een zekere kennis die alom aanwezig was, maar wij onderweg verloren zijn geraakt door een ramp/genocide/oorlog/weet ik wat.
Uiteindelijk blijken de antwoorden die wél gevonden worden elke vorm van mysterie simpelweg te ontkrachten. De positie van de piramides t.o.v. Orion blijken nogal flink af te wijken en dus meer toevallig te zijn dan we zouden willen. De vorm van piramides is over de hele wereld terug gevonden en blijkt volgens architecten de enige fysieke vorm te zijn die overeind blijft als je met massieve stenen bouwt, veel pogingen in Egypte zijn al ingestort alvorens deze vorm werd gevonden. En zo kan je nog wel even doorgaan.
Het is meer een probleem van de menselijke psyche dat deze bij alles een patroon probeert te vinden en dan vaak tot een conculsie komt die niet gestaafd is met feiten. Zie het beroemde gezicht op Mars, wat vanuit geen enkele positei op een gezicht lijkt behalve vanuit die ene positie van waaruit de foto op dat moment werd genomen. Zo vindt de mens overal complotten, goden en samenzweringen van aliens.

MachineElf zal niet meer reageren aangezien hij dit forum heeft moeten verlaten
Peter van Velzen
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Pluto IS on Pluto..... als je het eenmaal hebt gezien dan ZIET je brein het telkens....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Waarom? op 08 sep 2016 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

En als je brein dit eenmaal heeft gezien, dan blijf je het zien....... :wink:

Afbeelding
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Nu kan ik nooit meer normaal naar eenden kijken... :cry:
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Doppelgänger schreef:Nu kan ik nooit meer normaal naar eenden kijken... :cry:
Wat DAT betreft heeft de bijbel toch een beetje gelijk.......... :wink: : Prediker 1:18

Want in veel wijsheid zit veel verdriet.
Wie kennis vermeerdert, vermeerdert leed.

Plaats reactie