Nou heb ik zo’n beetje nagedachtWim_1946 schreef: ↑09 jan 2018 22:12 Gedurende een tijdje heb ik eens wat taalfouten verzameld die ik op dit forum tegenkwam. Het valt me wat tegen. Mijn indruk is dat de meeste leden van dit forum behoorlijk ontwikkelde en verstandige mensen zijn en toch barst het hier van de taalfouten. Spelfouten heb ik niet echt meegenomen, ik heb me meer gericht op grammaticale fouten.
Ik heb ze niet allemaal verzameld, want dan zou ik er een dagtaak aan hebben, maar zo af en toe heb ik wat vastgelegd. Een (schrale) troost is dat ik fora ken waar het nog aanzienlijk erger is.
Ziehier mijn selectie zonder namen erbij, want dat lijkt me erg onaardig.
Aanmelden? Ja, ik dacht aan het toverwoord consensual, en dat het misschien een idee is als mensen zich kunnen aanmelden.
Ik kan me indenken dat er heus wel mensen zijn die hun Nederlandse schrijfkunsten willen verbeteren. Dan volg je die mensen om taalfouten te bespreken. Gewone typefoutjes lijken me nogal nutteloos, tenzij…(deze aap komt nog uit de mouw).
Daarmee wordt de taalles vrijwillig en krijgt het tevens een gezellige toon want je hebt dan klanten die het waarderen. Daarbij is het ook nog ’s leerzaam voor de bange poeperds die zich niet durven aan te melden.
Ik denk aan een fris en fruitig begin in een nieuw topic met vrijwillige slachtoffers.
Aangezien ik best wel een bange poeperd ben meld ik me dan direct als eerste klant aan, al val ik temet in een flauwte als ik op een spel- of taalfout word betrapt. Als je de gore moed hebt om me typefouten onder de neus te wrijven bezem ik je op.
Taalles op basis van vrijwilligheid, ter lering ende vermaak van ons allen. Ik heb al een opzetje gemaakt om een nieuw topic mee te starten, U roept maar, dan draai ik ‘m erin, of start ‘m zelf of ....