In ieder geval dienen we over een paar miljard jaar als sterrenstof.Octo schreef: Hoewel.... Stel dat je na je dood naar een andere planeet wordt getransporteerd. Dan ben je automatisch een alien en is de alien weer on-topic. Alleen tja.... Dat bewijs hè? Dat blijft een lastige....
bewijs voor leven na de dood?
Moderator: Moderators
Re: bewijs voor leven na de dood?
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Er zijn slechts twee zaken die we moeten kunnen aantonen. Ten eerste dat onze 'geest' als gevolg van onze hersenen zelfbewustzijn is en veroorzaakt worst door de complexiteit van onze hersenen. Indien dit zo is, en daar ga ik wel vanuit, dan kan deze geest nooit bestaan zonder het lichaam waarvan hij een onderdeel is. Ten tweede is er nog nooit, behalve Jezus dan
, iemand écht dood geweest en daarna weer tot leven gekomen. Er zijn zeldzame gevallen, een dame in Australië bijv. die al een paar keer door een dokter dood is verklaard maar een uiterst zeldzame afwijking heeft waardoor haar lichaam dagenlang letterlijk dood lijkt te zijn, die erop lijken te wijzen, maar in de praktijk is er geen mens die dood is gegaan en daarna weer tot leven is gekomen. Bijna dood ervaringen tellen gewoon niet mee naar mijn mening, die mensen zijn simpelweg niet dood geweest. Wat dan overblijft is de wensgedachte dat de geest na onze dood overblijft en eventueel zelfs ten hemel zal stijgen voor beloning na het leven. In ieder geval, totdat er harde bewijzen komen van de menselijke geest die buiten zijn/haar lichaam kan bestaan, blijf ik erbij dat dit niet mogelijk is.

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Stel dat je gedurende vele millenia na je overlijden hier op aarde 'nergens' bent. En plots reïncarneer je na miljoenen jaren in een vogel of een of ander organisme. Dan is het alsof je van de ene moment op de andere gereïncarneerd bent. Want je hebt geen enkele herinnering aan die vele miljoenen jaren dat je er niet was. Het is dus heel waarschijnlijk dat onze ervaring is: van de ene vorm naar de andere overgaan. Wedergeboren worden in een bepaalde dimensie.
Bewustzijnsverlies en de dood zijn slechts ontbrekende tijdsperiodes, gezien vanuit het eerste persoonsperspectief tijdens een voortdurende bewustzijnsstroom. (Maarten Vergucht)
Dat is puur jouw mening, zoals dat ook niet mijn mening is. Zodra het lichaam uit elkaar is gevallen is er geen sprake meer van wat voor soort bewustzijn dan ook. Het is als het interne geheugen van een computer, zodra de stroom eraf gaat is het leeg. Totdat we kunnen aantonen dat die beide los van elkaar kunnen bestaan, lijkt de geest gewoon te verdwijnen na de dood. Het idee van reïncarnatie zou ook inhouden dat de geest al moet hebben bestaan voor de mens als soort ontstond. Of zijn die 'gemaakt' toen de eerste mens zelfbewust werd? En waaruit zou die geest dan bestaan? Als je sterft, wordt dan je geest geüpload naar een kosmische iCloud? Een soort geestelijke wifi.
Ik vraag me wel af waar de energie van een mens blijft, dat verdwijnt immers niet zomaar, oftewel waarin wordt het omgezet.
Interessant in dit geval:
http://www.farohealthcenter.nl/kirlian-fotografie-gdv/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.farohealthcenter.nl/kirlian-fotografie-gdv/" onclick="window.open(this.href);return false;
Op die site, paardebloemthee tegen kanker.Vit schreef:Ik vraag me wel af waar de energie van een mens blijft, dat verdwijnt immers niet zomaar, oftewel waarin wordt het omgezet.

Kwaksite.
Het gaat de mensen die achter die site zitten niet om jouw gezondheid maar om je geld.
Vul op deze site Kirlian maar eens als zoekwoord in:
http://forum.skepp.be/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Mee eensch vanzelf, neemt niet weg dat er energie in een mens zit, anders zou je niet kunnen nadenken of een poot verzetten, tot slot worden de atomen waar wij uit bestaan bij elkaar gehouden door energie en dat verdwijnt net zo min.Fish schreef: Op die site, paardebloemthee tegen kanker.![]()
Kwaksite.
Het gaat de mensen die achter die site zitten niet om jouw gezondheid maar om je geld.
Vul op deze site Kirlian maar eens als zoekwoord in:
http://forum.skepp.be/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is iets dat voornamelijk intetessant is voor goedgelovigen die niet echt kritisch kunnen en willen zijn omdat ze anders hun geloof verliezen.Vit schreef:Ik vraag me wel af waar de energie van een mens blijft, dat verdwijnt immers niet zomaar, oftewel waarin wordt het omgezet.
Even googlen geeft al aan dat dit fenomeen al in de jaren 70 van de vorige naar het rijk der fabelen is verwezen .
Wikipedia heeft daar al duidelijk informatie over en misschien is dit een handige website http://www.kritischdenken.info/skeptisch-zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
—Bertrand Russell
—Seth Lloyd
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
—Bertrand Russell
Het is inderdaad interessant (voor goedgelovigen), had ik het er maar niet bij gezet want het leidt af dat blijkt wel weer.HankS schreef:Dat is iets dat voornamelijk intetessant is voor goedgelovigen die niet echt kritisch kunnen en willen zijn omdat ze anders hun geloof verliezen.
Even googlen geeft al aan dat dit fenomeen al in de jaren 70 van de vorige naar het rijk der fabelen is verwezen .
Wikipedia heeft daar al duidelijk informatie over en misschien is dit een handige website http://www.kritischdenken.info/skeptisch-zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof overigens wel in telepathie (elektromagnetische straling), want daar heb ik staaltjes van gezien die niet weg te wuiven zijn, maar dit terzijde.
Je kunt een miljoen dollar winnen (al jaren) als je telepathie kunt bewijzen, tot nu toe staat het bedrag nog steeds op de bank.Vit schreef: Ik geloof overigens wel in telepathie (elektromagnetische straling), want daar heb ik staaltjes van gezien die niet weg te wuiven zijn, maar dit terzijde.
http://web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus als je nog weet wie dat was kunnen jullie misschien samen delen.

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Een tijdje geleden was er een programma op tv "Het Zesde Zintuig", waarin verschillende paragnosten iemand moesten vinden in een grot waarin je heel gemakkelijk kunt verdwalen, zonder uitzondering vonden ze deze persoon, een ervan liep er zelfs regelrecht naar toe en het was geen doorgestoken kaart. Ik bedoel telepathie niet als elkaar te verstaan zonder wat te zeggen, maar bijvoorbeeld iemands aanwezigheid voelen, zelf heb ik dat ook.Fish schreef: Je kunt een miljoen dollar winnen (al jaren) als je telepathie kunt bewijzen, tot nu toe staat het bedrag nog steeds op de bank.
http://web.randi.org/the-million-dollar-challenge.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus als je nog weet wie dat was kunnen jullie misschien samen delen.
- Peter van Velzen
- Site Admin
I 
Lijkt me plausibel. Waarschijnlijk was het resultaat nog beter geweest met verschillende honden in plaats van paragnosten.Vit schreef:Een tijdje geleden was er een programma op tv "Het Zesde Zintuig", waarin verschillende paragnosten iemand moesten vinden in een grot waarin je heel gemakkelijk kunt verdwalen, zonder uitzondering vonden ze deze persoon, een ervan liep er zelfs regelrecht naar toe en het was geen doorgestoken kaart.

Ik wens u alle goeds
Zou kunnen, vroeger toen ik een blauwe maandag op een dorpje woonde had ik een boxer die voor het raam ging staan als ik de dijk kwam opgereden (2 km van mijn huis), mijn huidige ex wist dan dat ik eraan kwam.Peter van Velzen schreef: Lijkt me plausibel. Waarschijnlijk was het resultaat nog beter geweest met verschillende honden in plaats van paragnosten.

Maarre met verschillende paragnosten bedoel ik methodes.

Daarvoor is een natuurkundige wet, die van behoud van energie. De energie van de mens wordt weer opgenomen door andere processen in de natuur. Ik zou heel graag willen dat het anders is, dat de menselijke geest na de dood als een soort energiewolk uit het lichaam treedt o.i.d. Maar zo is het gewoon niet. En als je nog steeds wilt geloven dat mensen als Uri Geller écht mentale krachten hebben, dan moet je inderdaad maar eens 'an honest liar' over James Randi gaan lezen. Dan ben je zo genezen hoor.Vit schreef:Ik vraag me wel af waar de energie van een mens blijft, dat verdwijnt immers niet zomaar, oftewel waarin wordt het omgezet.
Het is opmerkelijk dat er nog steeds over een zesde zintuig grsproken wordt terwijl wij mensen er zonder paranormaal gezweef en magisch denken er al een stuk of vijftien hebben wasrvan de meeste mensen het bestaan niet eens kennen.
En honden hebben ook geen vermeend zesde zintuig die hebben een neus en een groot gedeelte van de hersenen waar zij een olifactorisch beeld van wat voor hun de werkelijkheid is kunnen vormen en opslaan.
Honden houden de tijd bij van hoe lang hun baasje weg is aan de hand ( of eigenlijk aan de neus ) van de concentratie van geur van datzelfde baasje. Geen zesde zintuig dus maar een zintuig dat bij honden beter ontwikkeld is dan mensen, wij hebben bijvoorbeeld betere ogen en wij hebben handen en ooghandcoordinatie waarmee we horloges kunnen maken die de tijd bij kunnen houden. Wanneer het baasje altjd om dezelfde tijd thuis komt dan zorgt de tanende geur van het baasje er voor dat de hond weet wanneer het baasje terug komt. Daar is niets buitennatuurlijks aan, alleen het valt even buiten de menselijke natuur en wordt dan snel vertaald naar iets " magisch" .
En honden hebben ook geen vermeend zesde zintuig die hebben een neus en een groot gedeelte van de hersenen waar zij een olifactorisch beeld van wat voor hun de werkelijkheid is kunnen vormen en opslaan.
Honden houden de tijd bij van hoe lang hun baasje weg is aan de hand ( of eigenlijk aan de neus ) van de concentratie van geur van datzelfde baasje. Geen zesde zintuig dus maar een zintuig dat bij honden beter ontwikkeld is dan mensen, wij hebben bijvoorbeeld betere ogen en wij hebben handen en ooghandcoordinatie waarmee we horloges kunnen maken die de tijd bij kunnen houden. Wanneer het baasje altjd om dezelfde tijd thuis komt dan zorgt de tanende geur van het baasje er voor dat de hond weet wanneer het baasje terug komt. Daar is niets buitennatuurlijks aan, alleen het valt even buiten de menselijke natuur en wordt dan snel vertaald naar iets " magisch" .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd
—Bertrand Russell
—Seth Lloyd
—Bertrand Russell