Peter van Velzen schreef: ↑30 sep 2018 04:56
Dat weet je niet zolang je het antwoord niet kent
Zijn fout is dat hij eerst had moeten zwemmen en pas na het fietsen had moeten gaan lopen.
In plaats daarvan begon hij met lopen,
Was dat nou zo moeiliJk?
Had ik toch anders gedacht. Ik dacht dat hij een bromfiets had moeten stelen i.p.v. een fiets namelijk........ Maar het is wel een oude bak.
Ik vertel een mop vertel om humor te gebruiken om daarmee spanningen die reëel zijn in de maatschappij (maar waarover niet gesproken wordt) weg te nemen. Zo kan ik dingen zeggen die misschien politiek niet correct zijn, maar die wel gedacht worden. Dit bevordert de dialoog, en waar geluld wordt vallen geen schoten. Ik zou graag een cabaret wedstrijd zien waarbij een Moslim, een Atheïst en een Joodse komiek elkaar proberen de loef af te steken. Misschien gaan ze elkaar dan beter begrijpen.
Ik had eens een collega uit Ghana en eentje uit Suriname. Ik vroeg waarom ze het zo goed konden vinden samen. Zij zeiden dat dit kwam door de Afrikaanse roots die zij deelden. Ik zei dat ik dit vreemd vond. Zij snapten mij niet. Ik zei dat ze wel Afrikaanse roots hadden, maar dat ik het toch vreemd vond. De Surinamer was boos op mij als Hollander omdat zijn betovergrootvader als slaaf met een boot naar Suriname was gebracht, maar hij was vrienden met de Ghanees, wiens betovergrootvader zijn betovergrootvader aan de Hollanders had verkocht destijds. Zij konden er allebei om lachen, en ineens was ik ook niet meer de foute Hollander.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.