Reacties nav. Cartoons, Moppen zonder taboe, ea. posts.

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Reacties nav. Cartoons, Moppen zonder taboe, ea. posts.

Bericht door appelfflap »

Petra schreef: 01 okt 2018 02:10 Welvaart heeft een cumulatief effect op navolgende generaties.
Achterstand loop je daarom niet zo makkelijk in.
Mijn grootouders hebben alle welvaart van hun voorouders erdoor gejaagd, veel cumulatief is er niet aan voor mijn ouders, broers of mezelf :)

eigenverantwoordelijkheid, 2 handen hebben, ...
Bij problemen? Ook zij worden geholpen in geval van bv ziekte en handicap
Onze maatschappij geeft je alle kansen, aan u om die kansen te grijpen
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 01 okt 2018 06:24
Petra schreef: 01 okt 2018 02:10 Welvaart heeft een cumulatief effect op navolgende generaties.
Mijn grootouders hebben alle welvaart van hun voorouders erdoor gejaagd, veel cumulatief is er niet aan voor mijn ouders, broers of mezelf :)

eigenverantwoordelijkheid, 2 handen hebben, ...
Bij problemen? Ook zij worden geholpen in geval van bv ziekte en handicap
Onze maatschappij geeft je alle kansen, aan u om die kansen te grijpen
Dat lijkt me een erg rooskleurig beeld van onze maatschappij. Onderzoek toont aan dat als je een sollicitatiebrief schrijft, de kans dat je uitgenodigd wordt op een gesprek afhangt van je voornaam. Er zijn dus best wat mensen die minder kansen krijgen dan anderen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 30 sep 2018 10:16
axxyanus schreef: 29 sep 2018 14:18 Juist omdat jij tot de meerderheid behoort
ik kan talloze situaties verzinnen waar ik zeker tot een absolute minderheid behoor :)
toch heb ik ook dan plots geen lange tenen of ben ik door het minste gekwetst. in het Turkencafé is de allochtoon zeker in de meerderheid

maar ik ken die redenering, soms wordt die doorgetrokken en kan iemand uit het meerderheid per definitie niet gediscrimineerd, of racistisch bejegend worden, lees je hier soms in opiniestukken.

peter
waarom lacht een blondje 3x met een mop?
Hm, omdat een Brunette dat ook doet?
Ik wens u alle goeds
Petra
Banned

Bericht door Petra »

appelfflap schreef: 01 okt 2018 06:24
Welvaart uit zich niet alleen in de financiële kant, maar ook of misschien wel juist.. in een manier van denken. Scholing, achtergond, opvoeding, cultuur etc.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
Petra
Banned

Bericht door Petra »

appelfflap schreef: 30 sep 2018 10:16 peter
waarom lacht een blondje 3x met een mop?
Waargebeurd verhaal...
Zitten met een hele bups in een kroeg in Shanghai naar WK voetbal te kijken.
En ik.. zie weer een doelpunt.. spring juichend overeind... Yeeeeeeeee 2-0
Mijn man viel flauw van het lachen, 'goddank ben je blond' zei ie.
Het was de herhaling. :lol:
Bij de volgende herhaling ben ik ook maar gaan juichen; 3x is scheepsrecht moppie :wink:

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Henry II
Bevlogen

Re: Moppen zonder taboes!

Bericht door Henry II »

Peter van Velzen schreef: 30 sep 2018 04:56 Dat weet je niet zolang je het antwoord niet kent
Zijn fout is dat hij eerst had moeten zwemmen en pas na het fietsen had moeten gaan lopen.
In plaats daarvan begon hij met lopen,
Was dat nou zo moeiliJk?
Had ik toch anders gedacht. Ik dacht dat hij een bromfiets had moeten stelen i.p.v. een fiets namelijk........ Maar het is wel een oude bak.

Ik vertel een mop vertel om humor te gebruiken om daarmee spanningen die reëel zijn in de maatschappij (maar waarover niet gesproken wordt) weg te nemen. Zo kan ik dingen zeggen die misschien politiek niet correct zijn, maar die wel gedacht worden. Dit bevordert de dialoog, en waar geluld wordt vallen geen schoten. Ik zou graag een cabaret wedstrijd zien waarbij een Moslim, een Atheïst en een Joodse komiek elkaar proberen de loef af te steken. Misschien gaan ze elkaar dan beter begrijpen.

Ik had eens een collega uit Ghana en eentje uit Suriname. Ik vroeg waarom ze het zo goed konden vinden samen. Zij zeiden dat dit kwam door de Afrikaanse roots die zij deelden. Ik zei dat ik dit vreemd vond. Zij snapten mij niet. Ik zei dat ze wel Afrikaanse roots hadden, maar dat ik het toch vreemd vond. De Surinamer was boos op mij als Hollander omdat zijn betovergrootvader als slaaf met een boot naar Suriname was gebracht, maar hij was vrienden met de Ghanees, wiens betovergrootvader zijn betovergrootvader aan de Hollanders had verkocht destijds. Zij konden er allebei om lachen, en ineens was ik ook niet meer de foute Hollander.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 01 okt 2018 10:54 Hm, omdat een Brunette dat ook doet?
:)
maak je geen zorgen
ik ben enkele jaren geleden in Thailand gaan schaken,
iets met dames als je begrijpt wat ik ....

humor is het sterkste wapen ter relativering, om dit wapen ten volle kunnen benutten mogen er geen taboe's zijn.
Iedereen heeft het recht gekwetst en beledigd te zijn.
maatschappelijke normen zorgen ervoor dat ik daar rekening mee hou. zit ik in een bepaald groep waar den normen te streng zijn dan meot je tegen de grenzen schoppen ter relativering.

dus kom ik een goeie mop tegen dan hoort ze hier thuis. kun je nadien gezellig zeuren waarom de mop goed/slecht is. maar censuur zou op dit forum niet mogen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Henry II schreef: 02 okt 2018 09:45 De Surinamer was boos op mij als Hollander omdat zijn betovergrootvader als slaaf met een boot naar Suriname was gebracht, maar hij was vrienden met de Ghanees, wiens betovergrootvader zijn betovergrootvader aan de Hollanders had verkocht destijds. Zij konden er allebei om lachen, en ineens was ik ook niet meer de foute Hollander.
Goed voorbeeld uit het leven gegrepen.
Dat is wat ik steeds bedoel met goede humor.
Om eigen verwerkt of te verwerken verdriet.
Dat is ook waar de meeste typische jodenhumor om draait.

Maar dat kan dus alleen maar verteld worden door de betrokken partijen en/of tegen elkaar en niet door een buitenstaander.
Want dan krijgt het ineens een heel andere lading.
Dan wordt het scherp en belachelijk maken en uitlachen ipv. van fijntjes (of minder fijntjes) elkaar op zwakheden wijzen, die kunnen leiden tot nieuw inzicht. :wink:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

appelfflap schreef: 02 okt 2018 10:32 ............dus kom ik een goeie mop tegen dan hoort ze hier thuis. kun je nadien gezellig zeuren waarom de mop goed/slecht is. maar censuur zou op dit forum niet mogen.
Dus..................nogmaals.......................
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Henry II schreef: 02 okt 2018 09:45
Peter van Velzen schreef: 30 sep 2018 04:56 Dat weet je niet zolang je het antwoord niet kent
Zijn fout is dat hij eerst had moeten zwemmen en pas na het fietsen had moeten gaan lopen.
In plaats daarvan begon hij met lopen,
Was dat nou zo moeiliJk?
Had ik toch anders gedacht. Ik dacht dat hij een bromfiets had moeten stelen i.p.v. een fiets namelijk........ Maar het is wel een oude bak.
Het gebruik van een bromfiets tijdens de triatlon is helemaal niet toegestaan!
Ik wens u alle goeds
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Peter van Velzen schreef: 03 okt 2018 06:00 Het gebruik van een bromfiets tijdens de triatlon is helemaal niet toegestaan!
Serieus? Straks ga je me ook nog zeggen dat golfkarretjes en waterfietsen ook taboe zijn! Waar gaat het toch heen met deze wereld? Moet ik als triatleet straks dat hele teringstuk zelf zwemmen en lopen? Nou, dan is voor mij de lol er wel af hoor.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Henry II schreef: 04 okt 2018 09:33
Peter van Velzen schreef: 03 okt 2018 06:00 Het gebruik van een bromfiets tijdens de triatlon is helemaal niet toegestaan!
Serieus? Straks ga je me ook nog zeggen dat golfkarretjes en waterfietsen ook taboe zijn! Waar gaat het toch heen met deze wereld? Moet ik als triatleet straks dat hele teringstuk zelf zwemmen en lopen? Nou, dan is voor mij de lol er wel af hoor.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Peter van Velzen
Site Admin

Foei Petra, triaithlon kent maar drie onderdelen dus niet meer dan 3 smileys svp. of doe zoals ik:
LOL
Ik wens u alle goeds
Petra
Banned

Bericht door Petra »

Peter van Velzen schreef: 05 okt 2018 04:14 Foei Petra, triaithlon kent maar drie onderdleen dus niet meer dan 3 smileys svp. of doe zoals ik:
LOL

Wilde het al vragen.. hoe ik het mocht doen, maar dan stel ik weer zoveel vragen. :crybaby:

Ik zal het niet meer doen Peter.
:notworthy: :notworthy: :notworthy:

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Maria schreef:
lost and not found yet! schreef: 20 okt 2020 23:05
Maria schreef: 19 okt 2020 10:46
vegan-revolution schreef: 18 okt 2020 22:53 sizedimg=70]https://pbs.twimg.com/media/EknLw_JXEAYzZvX.jpg[/sizedimg]
Smakeloos.
Waarom? Commentaar deden we toch ergens anders? Dus blijft smakeloos een persoonlijke mening zonder onderbouwing!
Dus hier mijn vraag: waarom smakeloos?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie