Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.
Moderator: Moderators
Re: Knieschijfschieten
Ik zal niet zeggen dat het gemakkelijk is. Pas op voor escalatie. Maar ik denk wel dat we het overgrote deel van de bevolking mee hebben.
Oud en nieuw. Wat kost dit jaarlijks aan totaal zinloze vernielingen?
Oud en nieuw. Wat kost dit jaarlijks aan totaal zinloze vernielingen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Jij bent degene die doorschiet en niet eens figuurlijk maar letterlijk op knieschijven. Het is ronduit pathetisch dat je zulks durft vergelijken met een corrigerende tik. Je zelf mild achten omdat jouw naar Fascisme neigende maatregel Democratisch zou zijn betekent mijns inziens niets minder dan dat je volledig de weg kwijt bent betreffende wat Democratie zoal inhoud.
Volgens het VN-verdrag tegen marteling is marteling iedere handeling waardoor opzettelijk hevige lichamelijke of geestelijke pijn of leed wordt toegebracht door of met instemming van een overheidsfunctionaris, met als doel het verkrijgen van inlichtingen, bestraffing, intimidatie of dwang.
Ooit van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens gehoord?
Artikel 5
Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan een wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het alternatief dat ik voorstelde (het waterkanon) is door Dikkemick zonder argumentatie verworpen.
Het feit dat niemand zeker weet wat de beste manier van optreden is, wil niet zeggen dat daarom het kreupel maken van de mensen, die vooraan staan als de ME een charge uitvoert, automatisch het beste is. Misschien is er zelfs een alternatief zonder waterkanon, (dat ik nog niet bedacht heb) waarbij die charge achterwege kan blijven.
Het feit dat niemand zeker weet wat de beste manier van optreden is, wil niet zeggen dat daarom het kreupel maken van de mensen, die vooraan staan als de ME een charge uitvoert, automatisch het beste is. Misschien is er zelfs een alternatief zonder waterkanon, (dat ik nog niet bedacht heb) waarbij die charge achterwege kan blijven.
Ik wens u alle goeds
Hoe?Peter van Velzen schreef: ↑19 dec 2022 04:02 Het alternatief dat ik voorstelde (het waterkanon) is door Dikkemick zonder argumentatie verworpen.
, ik heb gezegd dat s winters het waterkanon wellicht effectief is, s zomers lachen ze erom.
En wat betreft de martelingen van HierEnNu: waarom heeft ook agent die knuppel bij zich? Voor de sier? Om mee te dreigen?
Ik denk dat t is om die knuppels mee om de oren te slaan.
Dacht we het allen eens waren over het vakkundig mogen inzetten van (beroeps)geweld door politie en ME.
Hoe leer je zelf een slechte gewoonte af? Soms door de iets negatiefs van te maken. Zo kun je als je wilt stoppen met roken een pilletje slikken waardoor je sigaret echt walgelijk wordt. De negatieve ervaring helpt je zo. Hoe zou dat bij onze gewaarschuwde hooligans gaan?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoe kom jij daarbij? Een waterkanon is niet zomaar een tuinslang straal. In het VK is er iemand zijn ogen kwijt geraakt door een waterkanon.dikkemick schreef: ↑19 dec 2022 07:18Hoe?Peter van Velzen schreef: ↑19 dec 2022 04:02 Het alternatief dat ik voorstelde (het waterkanon) is door Dikkemick zonder argumentatie verworpen.
, ik heb gezegd dat s winters het waterkanon wellicht effectief is, s zomers lachen ze erom.
Ik begrijp jou niet goed. Langs de ene kant geef je de indruk dat dit een onderwerp is dat je nauw aan het hart ligt, langs de andere kant lijk je niet de minste moeite te doen om je over dit onderwerp goed te informeren en kom je met bovenstaande opmerkingen.
Maar lees nu eens goed wat je daar schrijft. Agenten hebben ook vuurwapens bij zich, is dat dan om mee in het rond te schieten?
Waarom zoek je het niet eens op? In plaats van ons vragen te stellen waarvan je denkt het antwoord al te weten, waarom maak je er geen project van om je zo goed mogelijk te informeren over wat helpt en wat niet.dikkemick schreef: ↑19 dec 2022 07:18Hoe leer je zelf een slechte gewoonte af? Soms door de iets negatiefs van te maken. Zo kun je als je wilt stoppen met roken een pilletje slikken waardoor je sigaret echt walgelijk wordt. De negatieve ervaring helpt je zo. Hoe zou dat bij onze gewaarschuwde hooligans gaan?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Trouwens het inzetten van een waterkanon kan de situatie blijkbaar escaleren:
Vanuit een standpunt om zo snel mogelijk terug naar een normale situatie terug te keren, moet men dus voorzichtig zijn bij het inzetten van een waterkanon.White-washing the water cannon: salesmen, scientific experts and human rights abuses schreef: Rather than a tool of 'de-escalation', the use of water cannon perpetuates social violence. Seen as a declaration by the state that dissent must be crushed, the deployment of luminous, militarised water cannon vehicles often results in escalating force from both police and ‘crowds’. It has been seen to increase the use of home-made firebombs and defensive attacks on police, turning protest into asymmetrical urban warfare—and giving weapons buyers and manufacturers the need to produce more and more equipment.
Axxyanus, zelfs op dit forum zijn regels. Je krijgt bij ongepast gedrag een waarschuwing, daarna nog 1 en vervolgens een ban. Dat kan een heel nare straf zijn voor een verwoed forummer.
Maar nu gaat deze forummer elders inloggen onder een andere naam of omzeilt op andere manieren de moderatie.
Een ban blijkt gewoon niet te werken.
Wat zou t dan fijn zijn als deze forummer een stroomstoot(je) zou krijgen als hij zich op freethinker begeeft.
Verder wil je dat ik naar bewijzen of goede argumenten ga googlen maar de bewijzen liggen toch voor t oprapen?
We zien dat waarschuwen niet werkt. We zien dat het waterkanon niet het gewenste effect heeft. Ik zou zo heel graag willen weten wat dan wel effect heeft op dit asociale uitschot? Ik weet het niet maar ik denk dat maatregelen die voldoende afschrikken wel werken. En wat schrikt af? 2 Maanden mank lopen. Het helpt in ieder geval dat ze niet meer kunnen donderjagen als ze in t gips.zitten.
Maar nu gaat deze forummer elders inloggen onder een andere naam of omzeilt op andere manieren de moderatie.
Een ban blijkt gewoon niet te werken.
Wat zou t dan fijn zijn als deze forummer een stroomstoot(je) zou krijgen als hij zich op freethinker begeeft.
Verder wil je dat ik naar bewijzen of goede argumenten ga googlen maar de bewijzen liggen toch voor t oprapen?
We zien dat waarschuwen niet werkt. We zien dat het waterkanon niet het gewenste effect heeft. Ik zou zo heel graag willen weten wat dan wel effect heeft op dit asociale uitschot? Ik weet het niet maar ik denk dat maatregelen die voldoende afschrikken wel werken. En wat schrikt af? 2 Maanden mank lopen. Het helpt in ieder geval dat ze niet meer kunnen donderjagen als ze in t gips.zitten.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat dan? Bloemen uitdelen? Kom op zeg! ALS die malloten nog meer verhit raken door een waterkanon dan blijft wat mij betreft de rubber kogel over. Dan MOETEN ze wel afdruipen
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Maar dat ze op dat moment afdruipen is maar het korte termijndoel. Als de manier waarop je de protesteerders verplicht af te druipen als gevolg heeft dat ze zoveel te meer vastberaden aan de volgende demonstratie beginnen, met de nodige extra voorbereiding dan ben je op lange termijn slechter af. Dan zorg je voor een soort wapenoorlog tussen betogers en politie. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van.
Ik zie geen aanleiding om dat te geloven. Jij wil niet graag weten wat effect heeft, jij denkt al te weten wat effect heeft. Ik vind in jouw bijdragen weinig terug van iemand die op zoek is en heel wat van iemand die overtuigd is de oplossing te hebben en daarom niet langer hoeft te zoeken.
Op naar oud en nieuw dan. Kijken we in januari wat de totale schade is. Niet de schade aan de bommengooiers en hooligans want dat mag niet.axxyanus schreef: ↑19 dec 2022 11:09Maar dat ze op dat moment afdruipen is maar het korte termijndoel. Als de manier waarop je de protesteerders verplicht af te druipen als gevolg heeft dat ze zoveel te meer vastberaden aan de volgende demonstratie beginnen, met de nodige extra voorbereiding dan ben je op lange termijn slechter af. Dan zorg je voor een soort wapenoorlog tussen betogers en politie. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van.
Desgevraagd kan ik schadebedragen opzoeken voor je. Vuurwerk schade en vernielingen met oud en nieuw.
En een wapenoorlog? Dat mag dus niet, want wapenbezit is strafbaar. Maar ja, dan moet er preventief gefouilleerd gaan worden en voelen bepaalde bevolkingsgroepen zich weer achtergesteld.
En zo mag je niets en gaan de hooligans hun goddelijke gang!
Conclusie: ik ben niet van de softe psychologisch verantwoorde privacy gevoelige aanpak.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
En nu ga jij voor mij bepalen wat ik wel of niet wil weten?axxyanus schreef: ↑19 dec 2022 11:27Ik zie geen aanleiding om dat te geloven. Jij wil niet graag weten wat effect heeft, jij denkt al te weten wat effect heeft. Ik vind in jouw bijdragen weinig terug van iemand die op zoek is en heel wat van iemand die overtuigd is de oplossing te hebben en daarom niet langer hoeft te zoeken.
Ik weet wel zeker dat een goed gerichte tik effect heeft. Het excuus dat het daarna kan escaleren gaat niet op in mijn wereld want escalatie wordt de kop ingedrukt! En nee! Dat is geen vrijbrief om er maar op los te meppen voor politie en ME. Het zijn vakmensen en zij worden geleerd om gepast geweld te mogen en moeten gebruiken.
Aanvulling uit nu.nl
Van de arrestaties vonden er 47 plaats in en rondom de hoofdstad Parijs. In totaal werden veertienduizend agenten door heel Frankrijk ingezet om de rellen aan te pakken. In Parijs waren er 2.750 politieagenten op de been.
In onder andere Nice en Lyon braken er rellen uit toen duizenden voetbalsupporters de straat op gingen. De relschoppers gooiden flessen, stenen en vuurwerk naar de politie, waarna agenten waterkanonnen en traangas gebruikten. Het was bij een aantal eerdere wedstrijden tijdens het WK ook al onrustig.
2750. !!!!!!!! Laat dat even indalen.
Flessen, stenen vuurwerk.
Waterkanon en traangas werkt blijkbaar niet afdoende want vorige wedstrijden was t onrustig en de volgende wedstrijden (voorspel ik) zullen wederom onrustig zijn.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Neen, jij toont dat steeds opnieuw in je bijdragen. Wees dan niet verbaasd als de andere deelnemers dat oppikken.dikkemick schreef: ↑19 dec 2022 11:34En nu ga jij voor mij bepalen wat ik wel of niet wil weten?axxyanus schreef: ↑19 dec 2022 11:27Ik zie geen aanleiding om dat te geloven. Jij wil niet graag weten wat effect heeft, jij denkt al te weten wat effect heeft. Ik vind in jouw bijdragen weinig terug van iemand die op zoek is en heel wat van iemand die overtuigd is de oplossing te hebben en daarom niet langer hoeft te zoeken.
Zie je begint er al mee. Geen enkel teken van zoekende te zijn, het tentoonstellen van de zekerheid in de eigen overtuiging.
Ja sorry, maar ik.heb nog steeds geen alternatieven gelezen.
Wordt het probleem wellicht onderkend? Valt t straks wel mee met oud en nieuw? Accepteren we de gezellige vuurwerk-en mollestschade?
Klein onderzoekje:
Rotterdam - De Politie Vakorganisatie Rijnmond (PVR) vindt dat de overheid zich veel te zwak opstelt tegen zwaar gewelddadige hooligans. Zij stelt dan ook voor om met zogenaamde beanbags op deze gewelddadige supporters te schieten.
Situaties zoals laatst bij de rellen rondom Feyenoord - Ajax tonen aan dat de bewapening en instructies van de politie absoluut niet toereikend zijn. De ME'er heeft beschikking over de lange wapenstok, pepperspray en het dienstpistool. Wanneer de ME'er in een situatie verzeild raakt waarbij het geweld dusdanig is dat zijn wapenstok niet toereikend is, resteert dus alleen nog het gebruik van zijn dienstpistool.
Beanbaggeweer
Met dit geweer kunnen zakjes met balletjes worden afgeschoten die een tegenstander onmiddellijk knock-out slaan. Hierbij is het niet uitgesloten dat er letsel kan ontstaan maar dat is altijd nog minder gewelddadig dan een action 3 kogel uit een dienstpistool van de politie. Een andere optie zou bijvoorbeeld een stungun zijn waarmee een agressief persoon kan worden uitgeschakeld door het toedienen van een elektrische lading.
Waterwerper
Ook was op de TV beelden, van de rellen rondom Feyenoord-Ajax, te zien dat een waterwerper van de politie ongeveer dezelfde waterkracht heeft als een douchestraal op de gemiddelde camping in Frankrijk. Geen enkele hooligan leek zich iets van dit geweldsmiddel aan te trekken. De PVR pleit er dan ook voor om de waterdruk bij de waterwerper te verhogen zodat een 1e "linie" hooligans tot staan gebracht kan worden, en zelfs teruggedrongen.
Pepperspray
Sinds enkele jaren is de pepperspray bij de politie in gebruik, maar dit middel lijkt totaal ongeschikt voor massale rellen omdat de hoeveelheid spray beperkt is. Bovendien is het gebruik ervan op mensenmassa's, buiten noodweersituaties, niet toegestaan. In relatie tot het hedendaagse geweld van groepen hooligans zou het logisch zijn de ME uit te rusten met een systeem dat de ME in staat stelt om groepen hooligans uit te schakelen door grotere hoeveelheden spray over dit soort agressieve groepen te verspreiden.
Kloof
Ook stoort de PVR zich aan de opstelling van verantwoordelijke politici. Na gebeurtenissen als die van 17 april wordt steevast geroepen dat een grens is overschreden en maatregelen zullen worden getroffen om herhaling te voorkomen, maar na 2 dagen is daar al niets meer van te merken. Zwaardere straffen zijn een vereiste om duidelijk te stellen dat dergelijk gedrag absoluut niet geaccepteerd wordt.
Politiek
De PVR is zeer verontrust over de mate van geweld die op de collega's los gelaten wordt.
Veertig politiemensen met (ernstig) letsel vind de PVR ontoelaatbaar. De PVR is de "pappen en nat houden verhalen" uit Den Haag dan ook meer dan zat. Een minister van Justitie die denkt dat binnen drie dagen tweehonderd hooligans kunnen worden aanhouden toont duidelijk aan hoever hij buiten de werkelijkheid staat. Als dan een minister van Binnenlandse Zaken er vervolgens nog een schep bovenop doet door voor te stellen de ziektekostenverzekering voor politiemensen in zoverre te versoberen dat een dienstongeval, zoals bijvoorbeeld ten gevolge van rellen als bij Feyenoord-Ajax, dat gedeeltelijk of gehele arbeidsongeschiktheid veroorzaakt, een extra rekening voor de individuele politieman/vrouw betekent, is voor de PVR de maat vol.
Lage straffen
De PVR is net zoals de andere politiebonden natuurlijk verbolgen over de lage straffen die de hooligans opgelegd hebben gekregen met betrekking tot de rellen bij Feyenoord-Ajax. Dit is ook weer zo’n signaal waar je als politiemens het gevoel krijgt dat je in de strijd tegen de hooligans er alleen voorstaat en de rechterlijke macht maar solt met de veiligheid van de politiemensen en burgers. Wat de PVR betreft gaat de Haagse politiek zijn huiswerk opnieuw doen en verwachten wij nu eens echte maatregelen.
(Bron: Blik op nieuws)
Wordt het probleem wellicht onderkend? Valt t straks wel mee met oud en nieuw? Accepteren we de gezellige vuurwerk-en mollestschade?
Klein onderzoekje:
Rotterdam - De Politie Vakorganisatie Rijnmond (PVR) vindt dat de overheid zich veel te zwak opstelt tegen zwaar gewelddadige hooligans. Zij stelt dan ook voor om met zogenaamde beanbags op deze gewelddadige supporters te schieten.
Situaties zoals laatst bij de rellen rondom Feyenoord - Ajax tonen aan dat de bewapening en instructies van de politie absoluut niet toereikend zijn. De ME'er heeft beschikking over de lange wapenstok, pepperspray en het dienstpistool. Wanneer de ME'er in een situatie verzeild raakt waarbij het geweld dusdanig is dat zijn wapenstok niet toereikend is, resteert dus alleen nog het gebruik van zijn dienstpistool.
Beanbaggeweer
Met dit geweer kunnen zakjes met balletjes worden afgeschoten die een tegenstander onmiddellijk knock-out slaan. Hierbij is het niet uitgesloten dat er letsel kan ontstaan maar dat is altijd nog minder gewelddadig dan een action 3 kogel uit een dienstpistool van de politie. Een andere optie zou bijvoorbeeld een stungun zijn waarmee een agressief persoon kan worden uitgeschakeld door het toedienen van een elektrische lading.
Waterwerper
Ook was op de TV beelden, van de rellen rondom Feyenoord-Ajax, te zien dat een waterwerper van de politie ongeveer dezelfde waterkracht heeft als een douchestraal op de gemiddelde camping in Frankrijk. Geen enkele hooligan leek zich iets van dit geweldsmiddel aan te trekken. De PVR pleit er dan ook voor om de waterdruk bij de waterwerper te verhogen zodat een 1e "linie" hooligans tot staan gebracht kan worden, en zelfs teruggedrongen.
Pepperspray
Sinds enkele jaren is de pepperspray bij de politie in gebruik, maar dit middel lijkt totaal ongeschikt voor massale rellen omdat de hoeveelheid spray beperkt is. Bovendien is het gebruik ervan op mensenmassa's, buiten noodweersituaties, niet toegestaan. In relatie tot het hedendaagse geweld van groepen hooligans zou het logisch zijn de ME uit te rusten met een systeem dat de ME in staat stelt om groepen hooligans uit te schakelen door grotere hoeveelheden spray over dit soort agressieve groepen te verspreiden.
Kloof
Ook stoort de PVR zich aan de opstelling van verantwoordelijke politici. Na gebeurtenissen als die van 17 april wordt steevast geroepen dat een grens is overschreden en maatregelen zullen worden getroffen om herhaling te voorkomen, maar na 2 dagen is daar al niets meer van te merken. Zwaardere straffen zijn een vereiste om duidelijk te stellen dat dergelijk gedrag absoluut niet geaccepteerd wordt.
Politiek
De PVR is zeer verontrust over de mate van geweld die op de collega's los gelaten wordt.
Veertig politiemensen met (ernstig) letsel vind de PVR ontoelaatbaar. De PVR is de "pappen en nat houden verhalen" uit Den Haag dan ook meer dan zat. Een minister van Justitie die denkt dat binnen drie dagen tweehonderd hooligans kunnen worden aanhouden toont duidelijk aan hoever hij buiten de werkelijkheid staat. Als dan een minister van Binnenlandse Zaken er vervolgens nog een schep bovenop doet door voor te stellen de ziektekostenverzekering voor politiemensen in zoverre te versoberen dat een dienstongeval, zoals bijvoorbeeld ten gevolge van rellen als bij Feyenoord-Ajax, dat gedeeltelijk of gehele arbeidsongeschiktheid veroorzaakt, een extra rekening voor de individuele politieman/vrouw betekent, is voor de PVR de maat vol.
Lage straffen
De PVR is net zoals de andere politiebonden natuurlijk verbolgen over de lage straffen die de hooligans opgelegd hebben gekregen met betrekking tot de rellen bij Feyenoord-Ajax. Dit is ook weer zo’n signaal waar je als politiemens het gevoel krijgt dat je in de strijd tegen de hooligans er alleen voorstaat en de rechterlijke macht maar solt met de veiligheid van de politiemensen en burgers. Wat de PVR betreft gaat de Haagse politiek zijn huiswerk opnieuw doen en verwachten wij nu eens echte maatregelen.
(Bron: Blik op nieuws)
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Misschien moeten we ME'ers uitrusten met dit wapen? https://youtu.be/BGl7kg_OQ08?t=95 (timecode 1:35 c.q. 95)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.