Maar zulke waterhoeveelheden zijn dus in principe mogelijk?lanier schreef:Uit het artikel blijkt inderdaad dat er aanwijzingen zijn dat er op een diepte van 400km enorme hoeveelheden water zitten; echter niet in de vorm van grote watermassa's maar in losse druppels waarvan sommigen zo klein zijn als een molecuul. [..] Het is aan de gelovige om te bewijzen dat dit water afkomstig is van de zondvloed.
Daarnaast, wat bedoel je met 'afkomstig van de zondvloed'? Ik ga ervanuit dat er geen nieuw water is geschapen tijdens de zondvloed, dus dat het water daarvoor ook al bestond, een cyclus. Ook overeenkomstig Gen 7:11, kom ik hierna op terug.
Genesis 7:11 heeft het ook over de 'fontijnen van de afgrond' / 'bronnen van de oervloed'. We hebben dus niet te maken met alleen maar neerslag. tWater kwam van 2 kanten. Over de verhouding valt bijbels gezien nix zinnigs te zeggen, dus ook niet over de hoeveelheid water die uit de lucht kwam.lanier schreef:Volgens de Bijbel regende het 40 dagen. Om de aarde compleet te laten onderlopen betekent dit een neerslag van meer dan 200 meter per dag! Dan spreek je niet meer over regen, maar over een mondiale waterval. Zo is het echter niet beschreven.
Als het hele aardoppervlak 100den meters wordt opgetild, zou de warme lucht ook niet mee opstijgen?lanier schreef:Volgens de Bijbel duurde de zondvloed 150 dagen; vraag eens aan een bergbeklimmer die op de Mount Everest is geweest of hij/zij daar 150 dagen zou willen bivakkeren. Wat te denken van de ijle lucht en de kou?
Hangt er dus vanaf hoe groot die onderaardse watermassa's zijn.lanier schreef:Volgens mijn eerdere berekeningen was er 4 keer zoveel water op aarde dan nu.
Ik ben een man van theorieën, en vond die ene wel.. 'fascinerend' die stelt dat de lijken van alle toen levende wezens de huidige oliebronnen vormen. Samengeperst en tot olie omgevormd.lanier schreef:De zondvloed zou 4500 jaar geleden zich hebben afgespeelt oftewel 2500 voor Christus. Als al het leven op aarde werd weggevaagd, waar zijn dan de fossiele resten van al die dode mensen en dieren? We vinden wel vindplaatsen van grote groepen dino's maar nergens grote concentraties van beenderen van mensen en dieren die in die periode om het leven zijn gekomen. Waar zijn de overblijfselen gebleven?
Luguber wel, vooral als je bedenkt dat de hele huidige economie daarom draait.
Geen idee wat ervan waar is, maar vond het wel noemenswaardig.
Daar heb ik geen idee van.lanier schreef:Wat te denken van de bouwwerken die ouder zijn dan 4500 jaar; zouden die niet bezwijken onder de immense druk van het water?
Als G.d speciaal van elk dier een koppeltje naar de Ark stuurt, zou hij ze dan ook niet [kunnen] beschermen?lanier schreef:Zowel de ijsbeer als de pinguin moesten een grote afstand afleggen om aan boord te kunnen komen van de ark; hoe groot is de kans dat het dier de tocht veilig kon afleggen?
Is de kans niet erg groot dat het onderweg een natuurlijke vijand of een mens zou zijn tegengekomen?
Interessante puntenlanier schreef:Zout water is zwaarder dan zoet water; Dit betekent dat door de regenval (zoet water) al het zoute water van de oceanen zou zinken, beter gezegd, het zoete water zou drijven op het zoute water. Door de immense druk van 8km water zou al het leven in het zoute water niet kunnen overleven. Een haai en walvis kunnen niet overleven op een diepte van 8 a 9 kilometer. Ook moet een walvis zo nu en dan boven water komen om te kunnen ademen; dus een tocht van 8 a 9 kilometer door zoet water. Geen walvis die dit overleeft.
Door de immense hoeveelheid zoet water zal er geen Golfstroom meer zijn, wat betekent dat de aarde sterk zal afkoelen en er misschien een ijstijd onstaat. Dus was het nog een stuk kouder op grote hoogte dan het nu al is.
Omdat het zoete water bovenop drijft en volgens volgens jouw theorie het water is weggezakt in de aarde, zou al het water in de oceanen zoet water moeten zijn (er was 4 keer zoveel water op aarde als nu). Ook al zou het water snel weer zout zijn geworden, dan zijn er nog geen verhalen bekend van mensen die zoet water uit de zee konden drinken. Daarnaast zijn er geen aanwijzingen dat al het water op aarde 4500 jaar geleden zoet was.
Betreft de hoogte van het water: 15 El boven de bergen [Gen7:20]lanier schreef:Graag zou ik een wetenschappelijk onderbouwd verhaal willen zien wat er zich precies heeft afgespeelt tijdens de zondvloed (hoogte van het water?). Als de Bijbel zo duidelijk is, dan moet dit een koud kunstje zijn.
Eric.
Hebr 6: