Windsurfer schreef:Je bent inderdaad ontoegeeflijk, vindt de praktijk ondergeschikt aan theorie en bent erg rigide. Ik denk dat ik genoeg tenenkrommende verhalen gehoord heb over de alterneuten, ik zal er niet zo op gebrand zijn als jij naar ik her en der lees, maar ik sta er ook van te kijken. Ik ben echter niet zo dichtgetikt dat ik daarom ook maar tegen beter weten in ontkennen wil dat er ook goede dingen plaatshebben op dit gebied. Het is het totale gebrek aan nuance dat me in dit topic stoorde, dat ik me er tegenaan ging bemoeien.
Windsurfer,
De praktijk vind ik niet ondergeschikt aan de theorie. Hoezeer je ook telkens die kant met me op wil.
Nogmaals dus: Hoe maak je de leek wijzer tegen de overmatig opdringerige kwakzalverij. Dat is mijn punt.
Dat er los daarvan zo naarstig mogelijk moet worden gezocht is buiten kijf.
En ik ben inderdaad onverzettelijk tegenover Mustafa's uitvluchten inzake omstreden (homeo-)zaken, waarbij hij dat omstreden zijn inzet om kwakzalverij te kunnen blijven hooghouden. Er is niet omstredens aan. Bot bedrog.
Jij doet het zelfde wazige door jezelf aan te meten dat je niet zo dichtgetikt bent etcetera (zie vet hierboven).
Illustreer dat betere weten over die goede dingen die je ziet plaatsvinden. Of moet ik raden ? Dat kan ik niet, want het zit in jouw hoofd en je vertelt het niet.
Ik beveel je helderheid aan en dat houdt in dat je zo helder mogelijk splitst in
* wat voor sommige aspecten inzetbaar is en
* wat voorlopig alleen door verder onderzoek kan worden verhelderd en
* wat regelrecht bedrog is.
Ordenen en dan, zeker voor het publiek, sorteren naar (on)betrouwbaarheid.
Dat is de verhelderende nuance die ík nastreef.
Iedere overmatige nuancering bij voorbaat, zoals ik jou telkens zie doen is een opgewekte uitnodiging naar uitbreidende kwakzalverij doordat je het onderscheidingsvermogen van de leek verkleint met die onbenoemde nuances en ditto goede dingen die je wel ziet.
Kan je misschien eens helder maken wat voor problemen je hebt met een verbeterde publieksvoorlichting ?
Die hoeft toch niet ten koste te gaan van de nuances die verder onderzoek verdienen ?
Tot heden heb ik je geen enkele manier van grenstrekken zien voorstellen.
Daarna kunnen we missichien onder apart topic een paar interessante onderzoeksterreinen aansnijden.
Hoewel Mustafa, die hoor je ook al niet meer over over zijn eigen suggestie.
Het is een oude spreuk van me die ik maar weer eens afstof:
Verkopers en kwakzalvers hebben alleen iets met helderheid als het ze uitkomt.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.