Verbannen van Ontdek Islam?
Moderator: Moderators
Re: Verbannen van Ontdek Islam?
een moslim behoort bescheiden te zijn.
maar een moslim zal of direct anders zeker wel uiteindelijk in het paradijs.
dat heb ik ook nooit gesnapt. Het gaat steeds om bescheidenheid.Oem-Imran schreef:een moslim behoort bescheiden te zijn.
Maar ondertussen wel steeds roepen wij hebben DE waarheid, wij zijn gekozen door God om geleid te worden (Allah leidt wie Hij wil). De moslims van toen waren DE beste generatie van ALLE mensen. En jullie niet. Als beloning mogen jullie branden.
Kan iemand mij hier de bescheidenheid aanwijzen?
Het enige wat ik kan bedenken is bescheidenheid tegenover Allah, maar zeker niet tegenover andere mensen wat dit punt betreft.
de Islaam is de waarheid. en die is niet alleen voor ons, maar voor de hele mensheid.petals schreef:dat heb ik ook nooit gesnapt. Het gaat steeds om bescheidenheid.Oem-Imran schreef:een moslim behoort bescheiden te zijn.
Maar ondertussen wel steeds roepen wij hebben DE waarheid, wij zijn gekozen door God om geleid te worden (Allah leidt wie Hij wil). De moslims van toen waren DE beste generatie van ALLE mensen. En jullie niet. Als beloning mogen jullie branden.
Het enige wat ik kan bedenken is bescheidenheid tegenover Allah, maar zeker niet tegenover andere mensen wat dit punt betreft.
Allah/God heeft de islaam gekozen voor de mensen(zoals jij het zegt wij zijn gekozen door God om geleid te worden)dit is voor zover ik weet de worden die de joden gebruiken.christenen weet ik niet of ze het zo gebruiken.
de mensen die leefde in volledige overgave daar moeten we nog veel van leren.
de bescheidenheid heeft te maken met ons denken en onze gedrag.
Dat bedoel ik nou. De waarheid, en de rest is helemaal fout. Ik beweer: zonder enig bewijs, het staat alleen in de Qur'aan zelf, verder is er geen bewijs. Maar wie dat beweert is echt onbescheiden, en zal het wel ontdekken op de Dag des Oordeels. De bescheidenheid en open blik naar anderen spat er vanaf. Ik heb iig een ander beeld van bescheidenheid dan dat. Ik vind iemand juist bescheiden als hij zichzelf niet anders of vooral beter / kuiser / geliefder bij God ziet dan een ander met een andere opvatting.de Islaam is de waarheid. en die is niet alleen voor ons, maar voor de hele mensheid.
Allah/God heeft de islaam gekozen voor de mensen(zoals jij het zegt wij zijn gekozen door God om geleid te worden)dit is voor zover ik weet de worden die de joden gebruiken.
Ik heb vaak, heel vaak gehoord van moslims: Allah heeft jou geleid, Hij heeft dat gedaan omdat Hij iets goeds in jou zag. En dat was van de strengste categorie moslims, die de leer heel goed kenden. Dan dacht ik alleen maar aan de mensen die Allah niet leidde (waarom dan???) en voelde ik me rot over hen, en dacht ik: ik ben helemaal niet anders dan een ander mens! Ik hoor ook dat de Profeet de beste mens op aarde was en de volgelingen van de eerste generatie de beste generatie. Hoezo was dat dan? Wat deed hij beter dan de rest?
En wat in jullie gedrag en denken is dan bescheidener dan dat van de gemiddelde Nederlander?
Volgens mij heb je voor bescheidenheid een beetje relativering en twijfel nodig. Dat gaat heel moeilijk samen met de orthodoxie, omdat de lijn tussen zelfkritiek en twijfel aan jezelf en twijfel aan je geloof heel klein is en dat laatste is kufr (en dus niet gewenst)! Er is echter wel een verschil tussen twijfelen aan het goddelijke gebod en twijfelen aan of jij het goddelijke gebod wel goed toepast en hebt begrepen!petals schreef:dat heb ik ook nooit gesnapt. Het gaat steeds om bescheidenheid.Oem-Imran schreef:een moslim behoort bescheiden te zijn.
Maar bescheidenheid zie je alsnog vaak hoor bij moslims. Maar meer ondanks het geloof dan dankzij het geloof, denk ik zo.
Die stelligheid waarmee Oem-Imran hier zegt dat moslims naar het paradijs gaan ken ik in ieder geval niet, volgens mij bedoelt ze dat ook niet zo. Het is voor een moslim geen vanzelfsprekendheid om naar al-jannah te gaan om het enkele feit dat hij een moslim is net zo min als het voor een ongelovige geen vanzelfsprekendheid is om er niet heen te gaan omdat hij niet gelooft! Het enige wat een stelligheid is dat hij er OOIT heen zal, nadat hij gereinigd is van zijn aardse zondes! Maar over die tijd gaat enkel Allah en de helft van oneindig lang is nog altijd oneindig lang!
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
de vroegere schriften zijn ook gezonden als de waarheid,maar ze zijn in de loop de jaren vervalst en of stukken weg gelaten.
de islaam heeft de vroegere schriften erkend en afgemaakt.
want de vroegere geschriften zijn onafgemaakt gebleven.
de islaam heeft de vroegere schriften erkend en afgemaakt.
want de vroegere geschriften zijn onafgemaakt gebleven.
Volgens mij gaat het hier niet om bescheidenheid als doel op zich, maar om het afleren van kibr (trots en arrogantie). Maar zoals petals al schrijft: wat is er nou arroganter aan denken dat JIJ gelijk hebt, en dat al die andere mensen op de wereld ongeleid zijn?Oem-Imran schreef: de bescheidenheid heeft te maken met ons denken en onze gedrag.
Er is een subtiel verschil tussen zeggen 'ik geloof dat islam de waarheid is' en uitschreeuwen dat 'islam de waarheid is' en het zo wegzetten van grote groepen mensen. Dat laatste is volgens mij juist precies wat kibr inhoudt: jezelf meer eer toebedelen dan je mag claimen en daarmee de rest wegzetten als slechte personen. Volgens mij heeft ibn al-Qayyim (leraar van onze bekende ibn Kathir!) daar nog voor gewaarschuwd, maar zoals gewoonlijk kan ik dat weer nergens vinden in de rommel hier.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Ten eerste is het niet aan u om als atheïst te bepalen wat kibr wel of niet zou zijn. Ten tweede vind ik het bijzonder zielig dat menig freethinker beweert meer te willen weten over de Islaam, maar dat de Moeslims dit niet zouden toe laten. Dit terwijl jullie vanaf het begin een vijandige houding tegenover de Islaam hebben in plaats van oprecht te zijn. Dan blijft voor mij de vraag waarom jullie je nog steeds bezig houden met het onderwerp ''Islaam''? Een obsessie? Niets beters te doen? Zeg het eens.Samsa schreef:Volgens mij gaat het hier niet om bescheidenheid als doel op zich, maar om het afleren van kibr (trots en arrogantie). Maar zoals petals al schrijft: wat is er nou arroganter aan denken dat JIJ gelijk hebt, en dat al die andere mensen op de wereld ongeleid zijn?Oem-Imran schreef: de bescheidenheid heeft te maken met ons denken en onze gedrag.
Er is een subtiel verschil tussen zeggen 'ik geloof dat islam de waarheid is' en uitschreeuwen dat 'islam de waarheid is' en het zo wegzetten van grote groepen mensen. Dat laatste is volgens mij juist precies wat kibr inhoudt: jezelf meer eer toebedelen dan je mag claimen en daarmee de rest wegzetten als slechte personen. Volgens mij heeft ibn al-Qayyim (leraar van onze bekende ibn Kathir!) daar nog voor gewaarschuwd, maar zoals gewoonlijk kan ik dat weer nergens vinden in de rommel hier.
Ten derde wil ik de OI leden dan wel ex leden op dit forum op het hart drukken niet verder in te gaan op de stuiptrekkingen van de afstammelingen van de apen op dit forum. Ze zijn niet geinteresseerd in je antwoorden maar kicken er gewoon op om te proberen de Islaam te verslaan met rationaliteit.
Ik was ook eens lid van OI en laat ik erbij zeggen dat ik niet vertrokken ben omdat ik er absoluut geen tijd meer voor had. Dezelfde frustratie die ik toen had, merk ik nu bij personen als Abu Yunus en oem-imran, maar laat dit geen reden zijn om op dit forum de vijanden van de Islaam in de kaart te spelen. Laten ze zelf maar een manier vinden om zich te vermaken, wij Moeslims dienen niet als entertainment en daar zullen ze gauw genoeg achterkomen en dan vooral samsa en zijn 40 rovers.
Hopelijk is het beheer hier niet zo hypocriet om mijn reactie te verwijderen. Dat zou namelijk mijn beeld van jullie onder het vriespunt doen laten dalen.
Met vriendelijke groet,
Khilafah
Laatst gewijzigd door Khilafah op 24 mei 2010 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is maar een woord en over de inhoud kunnen we gewoon discussieren. Jij noemt het rood, ik noem het roze.Khilafah schreef: Ten eerste is het niet aan u om als atheïst te bepalen wat kibr wel of niet zou zijn.
Probeer je me nu te versieren?Khilafah schreef: (... huppeldepup...) wij Moeslims dienen niet als entertainment en daar zullen ze gauw genoeg achterkomen en dan vooral samsa en zijn 40 rovers.
-
siger
Voor mij een mengeling van vrees en ergernis.Khilafah schreef:Dit terwijl jullie vanaf het begin een vijandige houding tegenover de Islaam hebben in plaats van oprecht te zijn. Dan blijft voor mij de vraag waarom jullie je nog steeds bezig houden met het onderwerp ''Islaam''? Een obsessie? Niets beters te doen? Zeg het eens.
En dit is moslimschijnheiligheid.Khilafah schreef: Hopelijk is het beheer hier niet zo hypocriet om mijn reactie te verwijderen. Dat zou namelijk mijn beeld van jullie onder het vriespunt doen dalen.
Met vriendelijke groet,
Khilafah
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Inhoudelijke reacties? Iemand..?
Alweer een schijnheilige reactie!Khilafah schreef:Inhoudelijke reacties? Iemand..?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ehm vooruit. Prachtig betoog! Geen speld tussen te krijgen. Wat mij betreft ben je onze nieuwe geestelijk leider.Khilafah schreef:Inhoudelijke reacties? Iemand..?
Deed me wel een beetje hieraan denken http://www.youtube.com/watch?v=BEtIoGQxqQs
Is dat echt alles wat er uit jullie toetsenborden komt? Ik had gedacht dood gegooid te worden met pseudo wetenschappelijke reacties. En het enige wat ik krijg zijn reacties die je zou verwachten op een forum als marokko.nl, waar iedereen er op uit is de ander te ''dissen''.
Grappig.
Grappig.