Hahnemann, toverdokter? De onzin van homeopathie

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

pitje

Re: Hahnemann, toverdokter? De onzin van homeopathie

Bericht door pitje »

Youngster schreef:Oké, jullie hebben voor een deel gelijk. :(
Het is wel zo dat jullie een beetje een tunnelvisie hebben, maar goed, jullie tegenargumenten zijn zeker geen leugens.

Iets anders dan: als iemand agressie-problemen heeft doordat bijvoorbeeld, de ouders gescheiden zijn (klassiek voorbeeld).
Zouden dan bijpassende homeopathische geneesmiddelen helpen?
Mijn mening is van wel, je zou zo'n kind niet dagenlang wiet kunnen geven om rustig te blijven (bij wijze van)
iemand heeft agressieproblemen. M.i. niet direct een reden om er dus maar medicijnen in te stoppen, homeopathisch of niet.
Psychische hulp, of 'een vechtsport' zouden ook zomaar uitkomst kunnen brengen.
En wat zijn 'bijpassende homeopathische geneesmiddelen'? En waarom stel je alleen homeopathische geneesmiddelen voor? Wat zou er mis zijn met reguliere geneesmiddelen?
When I die, I leave my body to science fiction
- Stephen Wright
Youngster

Bericht door Youngster »

@jin

Dat geloof ik graag, ik ben dan ook geen homeopaat.
Misschien had ik in deze discussie niet de homeopathische middelen moeten beschermen,
maar het placebo-effect.
Het meest dodelijke wat er is, is leven.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Iets anders dan: als iemand agressie-problemen heeft doordat bijvoorbeeld, de ouders gescheiden zijn (klassiek voorbeeld).
Zouden dan bijpassende homeopathische geneesmiddelen helpen?
Neen. Daar bestaan psyschologen en psyschiaters voor, al dan niet met medicatie en/of therapie.
Mijn mening is van wel, je zou zo'n kind niet dagenlang wiet kunnen geven om rustig te blijven (bij wijze van)
En waarop is die mening dan wel gebaseerd? En welke idioot gaat aan een tiener wiet voorschrijven om gedragsproblemen op te lossen?
Het is wel zo dat jullie een beetje een tunnelvisie hebben
Hmmm, dat is een zware opmerking youngster. Beetje omgekeerd moest je het aan mij vragen. Vergeet niet dat jij niet de eerste bent met wie we deze discussie voeren en dat we echt nog wel wat zwaardere argumenten achter de hand hebben doch nog nooit 1 overtuigend argument pro gehoord hebben.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Youngster

Bericht door Youngster »

http://www.gezondheidswinkel.nl/product ... ntGroupID=" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zie je verschillende zouten, elk voor een bepaald mentaal probleem.

En je zou inderdaad een vechtsport kunnen gaan beoefenen, maar waarom dat doen als je ook elke dag een paar zouten in kan nemen? Ik snap die gebruikers zeker wel. (Niet dat ik een gebruiker ben, maar ik heb gewoon een andere mening hierover dan de meeste hier)
Youngster

Bericht door Youngster »

En waarop is die mening dan wel gebaseerd? En welke idioot gaat aan een tiener wiet voorschrijven om gedragsproblemen op te lossen?
Ik wilde daarmee juist duidelijk maken dat dit soort dingen niet de oplossing zijn.
Homeopathische geneesmiddelen evt. wel. En ja, je kan ook op een vechtsport.
Maar waarom naar een vechtsport als dit ook kan helpen?

En ik heb zeker geen tunnelvisie. Ik zal nooit in mijn leven homeopathische geneesmiddelen kopen, of innemen.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Zou natuurlijk leuk zijn, pilletje dat werkt zonder bijwerking, zonder moeite. Wanneer het te mooi is om waar te zijn, is het ook niet waar. Waarschijnlijk de beste les die ik ooit in mijn leven heb gekregen youngster.

Kijk naar de reguliere geneeskunde. Wanneer het echt ernstig worden, worden de geneesmiddelen giftiger en giftiger (bv chemo). Medicatie moet je zien als the lesser of two evils, wanneer de gevolgen van niets doen erger zijn dan de bijwerkingen van de medicatie.

Er bestaan geen mirakels in de geneeskunde. En ja dit is spijtig, maar nee, je gaat ze ook niet bij de homeopathie en het placebo effect vinden.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Youngster

Bericht door Youngster »

Ik moet jullie gelijk geven.
Youngster, ik heb ooit een potje met het dure homeopatische middel erin vervangen door hetzelfde potje maar dan met een goede Franse cognac.
Werking bleef volgens de (onwetende van mijn actie) gebruikster (mijn moeder) gelijk.
Jin heeft me de doorslag gegeven.
En nogmaals, begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut geen voorstander van kwakzalvers.
Ik blijf vinden dat je het placebo-effect niet moet onderschatten.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Youngster schreef:Ik moet jullie gelijk geven.
=D>
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:
Youngster schreef:Mijn mening over homeopathie is anders dan de meeste mensen hier.
..................
..................
Sommige mensen noemen het ook kwakzalverij. Mijn antwoord daarop is: niet geschoten is altijd mis. En in de middeleeuwen was het inderdaad kwakzalverij want je moest veel geld betalen voor een stuk gebakken vleermuizenpoep (bij wijze van). Maar tegenwoordig zijn er hele studies, en je hoeft er vaak niet eens zelf voor te betalen. Dat doet de verzekering wel ;)
Jij bent een kwakzalverijgelovige.
Wil je daar van af?
Het antwoord is: Ja.
Mij geeft dat wel een goed gevoel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Youngster schreef:Zouden dan bijpassende homeopathische geneesmiddelen helpen?
Y.,
Heb je enig idee wat een homeo-middel bijpassend zou maken?
Of is zo een uitspraak van je een bewijs van de misleidende homeo-propaganda?

Dit omdat je wat deelnemers hier een tunnelvisie aanwrijft, terwijl bovenstaande uitspraak van jou het tegendeel lijkt aan te tonen.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Youngster schreef:
Ik wilde daarmee juist duidelijk maken dat dit soort dingen niet de oplossing zijn.
Homeopathische geneesmiddelen evt. wel. En ja, je kan ook op een vechtsport.

En ik heb zeker geen tunnelvisie. Ik zal nooit in mijn leven homeopathische geneesmiddelen kopen, of innemen.
Gedragsproblemen zijn ergens het gevolg van, dat soort pilletjes doen helemaal niets aan het onderliggend probleem dus ook hier maskeer je het probleem terwijl je aan het probleem niets doet. Eigenlijk is dat het grootste probleem van alternatieve geneeswijzen. Het voelt alleen maar fijner dan de oplossing die meestal lastig en langdurig vervelend is.
Er wordt dus een schijnoplossing voor gehouden, die het werkelijke probleem niet aan pakt.
Dus een vechtsport is het probleem aanpakken, probleemgedrag heeft vaak te maken met een ongecontroleerde impuls, gebrek aan zelfbeheersing en dat kun je leren bij sommige vechtsporten. Maar dat is ook een proces dat van au gaat en vaak heel erg lastig is omdat het een leerproces is .
Van een pilletje alleen leer je niet wanneer je de instelling mist om er iets van te kunnen leren en zelfs dan nog moet het echt meer dan alleen maar een placebo-effect zijn wil een pil helpen.

Tunnelvisie heeft letterlijk te maken met de manier waarop je ergens naar kijkt, of je ae of niet tot het kopen ergens van over zou gaan is een ander verhaal.
Je overschat de werking van het placebo- effect en verwijt ons tunnel visie , dat is op zichzelf al bekrompen, omdat je toch zichtbaar te maken hebt met mensen die over dit onderwerp al jaren bezig zijn. Sorry, maar levenservaring krijg je alleen maar door ge leven , vervelend maar waar . Ik kan dat niet tegen iemand gebruiken, maar het is wel iets waar ik toen ik jong was ook gewoon rekening mee heb moeten houden, net zo als iedereen.
Het komt bij jou wel, alleen ben je nu nog niet in de positie om anderen een tunnelvisie te verwijten hou daar maar rekening mee.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

http://www.gezondheidswinkel.nl/product ... ntGroupID=

Het enige wat je hiermee krijgt youngster is heel dure pis. Als je een beetje gezond eet krijg je al die zaken meer dan voldoende binnen. En zullen zij geen enkel maar dan ook geen enkel van de beloofde effecten geven.

Pure oplichterij.
Youngster

Bericht door Youngster »

http://www.gezondheidswinkel.nl/product ... ntGroupID=

Mijn verontschuldigingen,

Dit zijn geen homeophatische-geneesmiddelen. Dit zijn tabletten voor mensen die mineralen/vitamine tekort hebben.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Dus eet gevarieerd en wordt geen vetzak en hou het geld in je zak en besteedt dat niet aan allerlei supplementen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Youngster

Bericht door Youngster »

Het is voor een deel waar dat je dit niet nodig hebt als je fatsoenlijk eet.
Maar mineralen en vitamines komen de laatste tijd weinig voor in groentes en fruit. Ze groeien niet meer uit de grond maar in een kas. Uit de grond kan de plant vitamines en mineralen halen, uit een vochtig watje niet.
Plaats reactie