Bomexplosie bij overheidsgebouw Oslo

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chronos
Ervaren pen

Re: Bomexplosie bij overheidsgebouw Oslo

Bericht door Chronos »

Grappig dat nu ineens het begrip islamisering wel geaccepteerd wordt.
Het was toch weleens wat anders geweest.
Hoop ontkenningen en tegenwerpingen.
Jinny

Bericht door Jinny »

Chronos schreef:Grappig dat nu ineens het begrip islamisering wel geaccepteerd wordt.
Het was toch weleens wat anders geweest.
Hoop ontkenningen en tegenwerpingen.
Door jou, ik zie dat gevaar niet tov de normale religekken.
Ik zie alleen een gestoorde gek, christelijk fundamentalistisch deze keer die jonge mensen afschiet en verwachte zelf gedood te zullen worden.
siger

Bericht door siger »

Chronos schreef:Grappig dat nu ineens het begrip islamisering wel geaccepteerd wordt.
Welk begrip islamisering wordt nu ineens geaccepteerd?
Chronos schreef:Het was toch weleens wat anders geweest.
We voeren al heel lang uitvoerige discussies over islam en moslims, net als over christendom en christenen. Een discussie met een zekere redelijkheid, en met onderbouwing over en weer.

@silkyboxershortxll:
silkyboxershortxll schreef:...Tegelijk maken jullie nu duidelijk waarom er sowieso ondergronds verzet ontstaat....

- Ontstáát er dan sowieso ondergronds verzet?
- Voor een dialoog tussen wie pleit je?
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

De slottekst van deel 4 'New Beginning' van A.B.Breivik's videomanifest (zonder de expliciete Christelijke kruisridderpassages) luidt:

Needless to say, my brothers; we, the cultural conservatives of Europe have a lot of work to do...
Many of our patriotic brothers and sisters are required to continue to embrace martyrdom untill the day we manage to liberate our countries.
And if the multicultural elites of Europe continue to refuse to voluntary transfer political and military power to our conservative revolutionary forces.
Then ww2 is likely going to appear a picnic compared to the coming carnage.

Before we can start our crusade
we must do our duty by decimating cultural marxism!

...

The first rain drop marks the coming of a great and unstoppable cultural conservative tidal wave. This tidal wave will cleanse Western Europe of cultural Marxism and will result in the banishment of Islam for the third time.
The European tree of liberty will be refreshed by the blood of our patriots and of the Marxist tyrants. This civil war will last several decades but we will succeed.
Never forget that we fight so that you and your children can remain free. For a future Europe safe from the tyranny of cultural Marxism and of Islam. A Europe worth dying for. A cultural model similar to that of Japan and South Korea, which is not far from cultural conservatism and nationalism at its best.
Celebrate us, the martyrs of the conservative revolution, for we will soon dine in the Kindom of Heaven

Silky, indien je 'cultureel marxisme' nog toevoegd aan je propaganda-woordenboekje als verkiesbaar synoniem van multiculturalisme en politieke correctheid, komt je 'islamkritische' denkwijze bijzonder dicht bij de utopische denkwijze van Breivik met dit verschil, dat de Noorse cultuurconservatieve kruisridder zich reeds begeeft in het geweld-daden stadium van burgeroorlog (zie boven: 'civil war') dat volgens je uiteenzetting pas komt na het woorden-stadium van vrijheid van islamkritische meningsvorming waarin jouw NLse cultuurconservatisme zich 'voorlopig' bevindt.
Je schreef: "De Oslo aanslag blijkt tragisch genoeg een aarzelend begin van ongestructureerd verzet"
- Breivik spreekt van de eerste regendruppel van de cultuurconservatieve vloedgolf (of revolutie) -
"als gevolg van ontbrekende dialoog" - waar de Noorse terrorist zijn aanslag pleegde als gevolg van ontbrekende politieke en militaire machtsoverdrage van het cultureel marxisme aan het cultuurconser-vatisme. In de dialoog die je voorlopig nog bereid bent te voeren mag niet langer het urgente onderwerp ontbreken van hoe precies dmv dialoog, argument en overtuigingskracht kan worden voorkomen dat Europese aanhangers van het prowesterse antimoslimistische cultuurconservatisme in het woordensta-dium ooit nog afglijden tot het verwerpelijke terreurstadium.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
siger

Bericht door siger »

Het is me onaangenaam dat we hier teksten van die moordenaar gaan plaatsen en analyseren. Het is vieze rommel, je weet de pedaalemmer staan, klaar.

N&G, ik heb al eerder mijn onbegrip getoond voor je liefde voor het analyseren van allerhande "grondteksten", maar hier zou je me een plezier doen door er echt overheen te stappen. Anders zijn we hier de moordenaar die eer aan het bewijzen waar hij zoveel goede mensen voor heeft omgebracht.
silkyboxershortxll
Banned

Bericht door silkyboxershortxll »

Rereformed schreef:silkyboxershortxll schreef:
Vanwaar de tragische overtuiging van Anders B. dat een dat de aanstaande islam theocratie gewelddadig bestreden moet worden?

Die tragische overtuiging heeft vast te maken met agitatie van mensen zoals jij die als speenvarkens gillen en ons vertellen dat er een islam theocratie aan het komen is in west Europa.
Dat is nauwelijks inhoudelijke reactie te noemen. Een welwillende lezer hoort geen gegil. Ik meld hier alleen maar wat er ook in de koran staat. Dat boekje staat wel vol met gegil, en opdrachten tot veroveren. En wat erger is; Het wordt 5 x per dag herhaald.
Rereformed schreef:Hoe groot de catastrofale vergissing ook is om moslims in een seculiere staat toe te laten. Wat nu zo pijnlijk blijkt uit het Oslo drama.

Dat is uiteraard onzin. Dat is net zoiets als zeggen dat een rover een rijke roofde omdat we toelieten dat iemand rijk werd.
Er staat wat er staat. Een moslim toelaten als gast, geen bezwaar als hij zich weet te gedragen. Als hij het huis begint te verbouwen krijgt hij met de eigenaar te maken.
Rereformed schreef:Er kan democratisch beslist worden dat gemaakte fouten rechtgezet wordt. Moslims zullen als verwende kinderen, die ze zijn, gillen als speenvarkens als hun abusievelijk verkregen voorrechten worden ingetrokken.

Jouw eigen gegil hierboven wanneer je je zin niet krijgt, in rood en in koeienletters geschreven, doet hier niet voor onder.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de boodschap je niet aanstaat, maar daarom hoef je niet in de gordijnen te klimmen.
Rereformed schreef:De strijd voor behoud van onze seculiere staat is al bijna gewonnen als er onder de massa´s een helder weten is wat islam betekent.
Hier zit de sleutel: Islam hier toelaten als zijnde een te respecteren geloof en dan van de bevolking verwachten moslims te respecteren als cultureel gelijkwaardige medeburgers en verrijking is de desastreuze gedachtefout.

Nee. De desastreuze gedachtefout is mensen die een bepaald geloof zeggen aan te hangen bij voorbaat tot vijand te maken, ze te beschouwen als mensen die zich nooit kunnen aanpassen en hier ongewenst zijn en geen gelijkwaardige medeburgers zijn.
Een welwillende lezer zal het opgevallen zijn dat er in dit geval van geloof geen sprake is. De islam is een ideologie waarbij op grond van inhoud daarvan de gestelde constatering kan worden gemaakt. Een enkele adept lukt het zonder zijn hoofd te verliezen de islam te verlaten. Als je niet serieus wilt nemen dat zulks een waarachtige regel in de koran is, is e.a. inderdaad moeilijk voorstelbaar. Maar precies die intolerante pressie naar de ander maakt de islam is zo tegenstrijdig aan het seculiere gedachtegoed. Lees art 1 van de verklaring URvdMens om te zien hoe conflicterend de koran daarmee is.
Rereformed schreef:De calamiteiten als gevolg daarvan kunnen alleen maar uit een regering komen die maling heeft aan burgers en in hun hoogmoed denkt te weten wat goed is en dat de samenleving maakbaar is.

Dat is eenvoudig onwaar. De regering in ieder westers land is democratisch gekozen door de inwoners van het land. In onze westerse landen wordt een regering die maling heeft aan de burgers bij de volgende verkiezing eenvoudig aan de kant gezet. En het is geen hoogmoed wanneer de overheid denkt dat iets goed is, maar juist de taak van de overheid om naar beste vermogen denken te weten wat goed is voor de maatschappij.
Het spijt me je uit de droom te moeten wekken. In mijn ogen klink je nu onthutsend naïef, theoretisch snap je democratie wel.
Rereformed schreef:Maar het is recht te zetten door alsnog van de moslim te eisen zich te conformeren aan de westerse mensenrechten.
Rereformed schreef: Dat ben ik met je eens.

Voorlopig is het nog theorie. Tegelijk moet een moslim dan wel apostaat geworden zijn want westerse mensenrechten zijn incompatibel met de islam.
Rereformed schreef: Maar jij gaat er bij voorbaat al van uit dat zoiets niets oplevert: "De kwestie islam als geloof of ideologie te zien kan welbeschouwd niet eens serieus genomen worden omdat de ideologische gronden van de islam sowieso niet compatibel zijn met de seculiere wetten in Nederland." Daarin ga je weer als een gillend speenvarken te keer. Je geeft het bij voorbaat geen kans van slagen.
Dat zie je helder, mooi. Ik begrijp wel dat je het gillen vind. Ik hoef bij mijn kat slechts een vingertje
te laten zien en hij duikt in elkaar en weet zich betrapt. Zo werkt indoctrinatie.

Rereformed schreef:De islam-kritische burgers die onophoudelijk voor vuil worden uitgemaakt door de rest van de door media opgehitste burgerij.

Ik houd jou in dezelfde mate voor vuil als jij de moslims voor vuil uitmaakt. Wie met rotte tomaten gooit moet verwachten rotte tomaten terug te krijgen.
Ik word alle dagen beledigd door moslima´s als zij zich schaamteloos vertonen in publieke domeinen. Ik weet wat zo'n hoofddoek betekent. Dat is nog eens wat anders als zo'n spreekwoordelijke tomaat.
Rereformed schreef: En indien jij onophoudelijk alle moslims en hun religie op alle mogelijke manieren vuil maakt, dan zul je door de koelhoofderige burgerij inderdaad ook onophoudelijk voor vuil gemaakt worden. De waarheid over jou en je geestverwanten is dat je moeilijk bent te onderscheiden van waartegen je je juist verzet.
Het is niet zo moeilijk hoor, lees de koran om te weten wat moslims voor ongelovige in petto hebben. En bezin je dan nog eens op wat 'vuil' is
Rereformed schreef:De electorale verhoudingen nu: één islam-kritisch tegen vier moslim knuffelaars/regeringsgetrouwen.

Wanneer ik alleen al zo'n term als 'moslimknuffelaar' tegen kom voel ik al dat ik door iemand als jij niet erg serieus word genomen. Jij bent iemand die uit is op total war,
Sorry, ik probeer juist oorlog te voorkomen.
Rereformed schreef: iemand die enkel de bekende kleuren zwart en wit kent, iemand die net zo fanatiek is als de persoon die ooit uitsprak 'wie niet voor mij is, is tegen mij'. Wat mij betreft zijn meningen zoals ik die op het FFI forum ben tegengekomen een evenzo groot gevaar als het moslimfundamentalisme.
Iemand die iets beter weet lijkt altijd arrogant maar hoeft dat niet te zijn.
Beiden kunnen tot terreur overgaan. Dát is wat de tragedie in Noorwegen mij nu geleerd heeft.
De terreurdreiging in de afgelopen week (100 doden door moslim aanslagen (wekelijks gemiddelde)) en de 150000 Christendoden in de moslimterritoria het afgelopen jaar zijn mijn leerschool

Rereformed schreef:Van de islam-knufflaars hoeven er nog slechts twee van de vier overtuigd te raken om de rechtsstaat op democratische wijze te bevrijden van de regresserende invloed van de islam.[/quote Noem dan eens een ontwikkelde islamitische staat.

Iemand die mij bij voorbaat al islamknuffelaar noemt is eigenlijk meteen met me uitgepraat. Hij heeft niet eens willen luisteren.
Maar oma. wat heeft u grote tanden....
Rereformed schreef:Wat moet er gebeuren?
De burger moet weten hoe diep de manipulaties van de zelf-islamiserende media en de parlementen gaan.

Een opinie in mijn ogen zo belachelijk dat die er bij mij nooit in zal gaan.
Wat je eigenlijk bedoelt is dat de media en politici niet als gillende speenvarkens reageren op al het gebeuren van de laatste 10 jaar, maar van meer nuance houden.
In een ander topic wil ik nog met bewijsvoering komen over regerings bijdrage in de vorming van de publieke opinie middels de media.
Rereformed schreef:Dat Moslims ondubbelzinnig te kennen geven over de onhoudbare koranregels in onze samenleving en eventueel het absurde van de islam.

Moslims moeten ondubbelzinnig het absurde van de islam te kennen geven?
Ik neem aan dat je je niet helemaal in helder nederlands uitdrukte.
Het eerste slaat op de regels die moslims op ongelovige moeten toepassen en "eventueel" zeg ik omdat een moslim daar maar moeilijk van te overtuigen is van de waarde van anderen.
Het frusteren van de dialoog (islam respectabel moeten vinden) is de oorzaak van de diepe splijting in de cohesie van de samenleving en is ontegenzeggelijk repressief van aard en moet onmiddellijk stoppen.

Silkyboxershortxll, als er iets dierbaar is in ons westen is het wel de democratie. Wanneer een dialoog onmiddellijk moet ophouden en aan de tegenpartij geen enkele waarde wordt gegeven dan is het afgelopen met de democratie. Je bent dus een gevaar voor de democratie.[/quote]
Vreemde jongen, democratie is niet veel. VRIJHEID daar gaat het om
Rereformed schreef: Uit een frisse en ongecensureerde dialoog zal zonneklaar blijken dat islam in de westerse democratie integreren een onmogelijkheid is en reden voor de diepe kloof.

Als we FFI als 'ongecensureerde frisse dialoog' mogen beschouwen, dan is het resultaat daarvan inderdaad dat integreren een onmogelijkheid wordt. En het is dan niet enkel een probleem van moslims die moeten integreren, maar zal ook jouw integratieprobleem dan zijn.

Je flupt het er maar zomaar uit hé
Rereformed schreef:Dat Moslims ondubbelzinnig te kennen geven over de onhoudbare koranregels in onze samenleving en eventueel het absurde van de islam.

Moslims moeten ondubbelzinnig het absurde van de islam te kennen geven?
Ik neem aan dat je je niet helemaal in helder nederlands uitdrukte.
Het eerste slaat op de regels die moslims op ongelovige moeten toepassen en "eventueel" zeg ik omdat een moslim daar maar moeilijk van te overtuigen is
Rereformed schreef:Het frusteren van de dialoog (islam respectabel moeten vinden) is de oorzaak van de diepe splijting in de cohesie van de samenleving en is ontegenzeggelijk repressief van aard en moet onmiddellijk stoppen.
Rereformed schreef:Het frusteren van de dialoog (islam respectabel moeten vinden) is de oorzaak van de diepe splijting in de cohesie van de samenleving en is ontegenzeggelijk repressief van aard en moet onmiddellijk stoppen.

Silkyboxershortxll, als er iets dierbaar is in ons westen is het wel de democratie. Wanneer een dialoog onmiddellijk moet ophouden en aan de tegenpartij geen enkele waarde wordt gegeven dan is het afgelopen met de democratie. Je bent dus een gevaar voor de democratie.
Rereformed schreef:Uit een frisse en ongecensureerde dialoog zal zonneklaar blijken dat islam in de westerse democratie integreren een onmogelijkheid is en reden voor de diepe kloof.

Als we FFI als 'ongecensureerde frisse dialoog' mogen beschouwen, dan is het resultaat daarvan inderdaad dat integreren een onmogelijkheid wordt. En het is dan niet enkel een probleem van moslims die moeten integreren, maar zal ook jouw integratieprobleem dan zijn.
Je flupt het er maar zomaar uit hé
Rereformed schreef:En dat is een ander probleem; De uitslag is al bekend en de regering onwelgevallig. Het blunderend beleid van EU en overheden wordt zichtbaar. En het pluche is zo zacht.
De Oslo aanslag blijkt tragisch genoeg een aarzelend begin van ongestructureerd verzet als gevolg van ontbrekende dialoog.

Hier spreek je met gespleten tong. Alsof jij voor een dialoog zou staan. Jij bent allang uitgepraat met de tegenstander. Jij kan enkel nog als een gillend speenvarken je haat kwijt.
Er is nog nooit een werkelijke dialoog geweest in de media. Waarom niet? Omdat die dialoog niet gewonnen kan worden; De islam is niet te verdedigen vanuit seculier gedachtegoed
Rereformed schreef:Het repressieve overheidsbeleid is middels de mediacontrole en moslimknuffelarij de grote initiator en frustrerend element van het verraad van de eigen bevolking.

Tsjonge. In de school van Göbbels zou je een 10 met een griffel krijgen. Tel ze eens op, dat woordenboekje van de propaganda dat je uit je hoofd geleerd hebt.
Je word hysterisch nu.
Rereformed schreef: repressieve overheidsbeleid
mediacontrole van de overheid
moslimknufferarij (derde keer inmiddels)
grote initiator
frustrerend element
verraad van de eigen bevolking

Ik draai dit gillende spaarvarken even om en rammel er even wat aan. Nee, niets van waarde wat er uit de gleuf komt. Jammer. Meteen uitgepraat met je.
Inhoudelijk ben je nog met niets gekomen
Rereformed schreef:Dat beleid heeft al eerder voor slachtoffers gezorgd, Fortuyn, v.Gogh....

Heel zielig om de schuld aan de overheid te geven.
Kijk eens over de schutting
Rereformed schreef:Dat er een zware strijd woedt die diep gevoeld wordt door een minderheid en waar de overheid op onfrisse wijze in volhardt door de islam-critici racistisch, xenofobisch en discriminerend te verklaren is welbeschouwd uitlokking.

Je bedoelt nu de extreem rechtse terroristenaktie goed te praten. Wat mij betreft een schande.
Je moet beslist beter je best gaan doen begrijpend leren lezen en zo.
Rereformed schreef:Dit gezegd hebbend onderstreep ik wat ik voorop stel; Dialoog, argument, overtuigingskracht zijn voorlopig de verzetsmiddelen in dit stadium.

Nu houd je jezelf voor de gek, want jij hebt geen enkele mogelijkheid tot dialoog meer, noch heb jij enige overredingskracht. Jij kunt enkel nog kiezen tussen gillen als een speenvarken of ook tot terroristendaden overgaan, zoals je het zo mooi er nog bij vermeldt via het woordje 'voorlopig'.
Beste Rereformed, je hebt inhoudelijk niets toegevoegd en je bent nog nergens mee gekomen.
Rereformed schreef:Dit gezegd hebbend onderstreep ik wat ik voorop stel; Dialoog, argument, overtuigingskracht zijn voorlopig de verzetsmiddelen in dit stadium.

Nu houd je jezelf voor de gek, want jij hebt geen enkele mogelijkheid tot dialoog meer, noch heb jij enige overredingskracht. Jij kunt enkel nog kiezen tussen gillen als een speenvarken of ook tot terroristendaden overgaan, zoals je het zo mooi er nog bij vermeldt via het woordje 'voorlopig'.
Waar lees je dat nu weer.
Rereformed schreef:Vrijheid van meningsvorming met vrije media is hiervoor een vereiste.

Alsof wij dat in het westen niet zouden hebben.
Bleu, zo als ik al eerder opmerkte.
Rereformed schreef:Wanneer en of het tot het burgeroorlog stadium komt ligt dus voor een groot deel in de handen van de overheden. Het andere deel ligt in handen van de intolerante islamitische ideologie, die zijn per definitie al in oorlog met het westen.

Lees: de overheid moet precies doen zoals ik het wil, anders komt er burgeroorlog. En de andere kant wordt niet eens meer gevraagd, want die is al in oorlog. Gillend speenvarken!
Je verdraait mijn woorden en essentie. Moet de moderatie nu niet eens ingrijpen?
Rereformed schreef:Het is te hopen voor de burgerij van Nederland dat de overheid snel hun dwaling inzien, de controle op de media loslaten en er op toezien dat vrije meningsvorming weer ongecensureerd plaats kan vinden.

Mooie afsluiting hoor. Je spreekt nu precies als de kerkenraad van vroeger bij het uitvoeren van de tucht.
O, daar komt je woede vandaan.
Rereformed schreef: Mocht je hierop reageren, dit was mijn eerste en laatste post aan je. Iemand die een topic over de grootste en afschuwelijkste terroristendaad die ooit in Scandinavië uitgevoerd is maakt tot een plaats om zijn ideologie uit te bazuinen, en een post schrijft alsof het een reaktie op een moslimterreurdaad zou betreffen, is in mijn ogen een schaamteloos figuur.
We hebben elkaar al ontmoet in het topic "opvoeding" Nietzsche en Gibran toch? Om mijn argumentatie als
ideologie te classificeren mist elke grond.
siger

Bericht door siger »

@silkyboxershortxll:

De kritiek van Rereformed op jouw post (ik bewonder zijn energie) beschouwen als een verdediging van de islam, duidt toch wel op een nogal smal blikveld en ingrijpende zelfoverschatting van jouw kant. Dat haalt meteen je hele antwoord omver, voorzover daar iets omver te werpen was.

Maar kan je eindelijk eens een poging doen te antwoorden op deze vraagjes?
silkyboxershortxll schreef:...Tegelijk maken jullie nu duidelijk waarom er sowieso ondergronds verzet ontstaat....

- Ontstáát er dan sowieso ondergronds verzet?
silkyboxershortxll schreef:Het frusteren van de dialoog (islam respectabel moeten vinden) is de oorzaak van de diepe splijting in de cohesie van de samenleving en is ontegenzeggelijk repressief van aard en moet onmiddellijk stoppen.

- Voor een dialoog tussen wie pleit je?
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

siger schreef:Het is me onaangenaam dat we hier teksten van die moordenaar gaan plaatsen en analyseren. Het is vieze rommel, je weet de pedaalemmer staan, klaar. N&G, ik heb al eerder mijn onbegrip getoond voor je liefde voor het analyseren van allerhande "grondteksten", maar hier zou je me een plezier doen door er echt overheen te stappen. Anders zijn we hier de moordenaar die eer aan het bewijzen waar hij zoveel goede mensen voor heeft omgebracht.
Natuurlijk is de tekst van Breivik vieze rommel die op de ideologisch vuilnishoop thuishoort. Dat het lezen ervan ongenaam is (en walging oproept) spreekt ook voor zich. Niettemin weet jij ook dat andere teksten op de ideologische vuilnishoop, zoals «Mein Kampf» of van Sayyid Qutb of Shariati of van Mohammed B., tot op het bot zijn of worden geanalyseerd door wetenschappers, filosofen, veiligheidsdiensten ect.. En dat dat heus niet is of wordt gedaan om eer te bewijzen aan deze schrijvers die geweld rechtvaardigen. Eerder door de bittere noodzaak om eruit iets van hun gevaarlijke gedachtengang te begrijpen zodat herhaling kan worden voorkomen van het gepropageerde geweldgebruik door anderen met dezelfde, door de resultaten van die analyses te herkennen ('historicistische') gedachtengangen. Met dit waarschuwen voor en voorkomen van treurige herhalingen wordt veel meer plezier gedaan, maar veronderstelt wel dat sommigen door de bittere appel van tekstanalyse heen moeten bijten. Wat betreft je onbegrip (waarvan je tonen mij niet heugt) kun je ook Popper dezelfde 'liefde voor het analyseren van allerhande 'historicistische grondteksten'' toedichten (tbv het verdedigen van de open samenleving tegen gevaar) en ook Cliteur waar hij het woordgebruik in de hatelijke dreigbrief van Van Gogh's moordenaar analyseert (vanwege het gevaar ervan voor de democratische rechtstaat), maar ik schat je veel verstandiger in.

MVG
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
siger

Bericht door siger »

Nietweten en Geweten schreef:Natuurlijk is de tekst van Breivik vieze rommel die op de ideologisch vuilnishoop thuishoort. Dat het lezen ervan ongenaam is (en walging oproept) spreekt ook voor zich. Niettemin weet jij ook dat andere teksten op de ideologische vuilnishoop, zoals «Mein Kampf» of van Sayyid Qutb of Shariati of van Mohammed B., tot op het bot zijn of worden geanalyseerd door wetenschappers, filosofen, veiligheidsdiensten etc...
Dat laat ik dan graag aan hen over. Ik zal geen van de door jouw opgesomde boeken lezen, en ik weet erg goed over welke mensen het gaat. Soms kan je te snel oordelen, maar niet hier. De ideeën van de moordenaar van Oslo kunnen op een sigarettenblaadje, en zelfs dat kan ik me wel inbeelden zonder te lezen. Hier is gewoon niets om te analyseren. Ik beschik over meer dan voldoende gegevens om deze moordpartij te duiden, net zoals 9/11 of de nazi-vernietigingskampen enzoverder.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Het lijkt me heel moeilijk om vol te houden dat je al iets weet zonder het bestudeert te hebben. Hetzelfde als dat je verhalen over Charles Taylor loopt op te hangen die nergens in zijn boeken vermeld staan.
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Er is een vraag die niemand stelt, en die toch echt gesteld moet worden. Ben ik nou helemaal de enige ter wereld die hieraan denkt?
Welke vraag staat nog open m.b.t. het drama in Noorwegen? Wie weet het?

Niemand? Waarom.... had..... de.... enige echte politieman..... die op het Noorse eiland... aanwezig was....
.......................................................
nu weten jullie het wel.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Loekie1 schreef:Er is een vraag die niemand stelt, en die toch echt gesteld moet worden. Ben ik nou helemaal de enige ter wereld die hieraan denkt?

Niemand? Waarom.... had..... de.... enige echte politieman..... die op het Noorse eiland... aanwezig was....
nu weten jullie het wel.
Dat was geen politieman, zover ik weet, maar een particuliere beveiliger.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 »

Fishhook schreef:
Loekie1 schreef:Er is een vraag die niemand stelt, en die toch echt gesteld moet worden. Ben ik nou helemaal de enige ter wereld die hieraan denkt?

nu weten jullie het wel.
En wat heb je aan een particuliere beveiliger zonder ........
Overigens was het wel een echte politieman, maar hij was ingehuurd als beveiliger.

Een politieman was vermoedelijk een van de eerste slachtoffers van de schutter op het Noorse eiland Utøya.

Hij werkte in zijn vrije tijd als beveiliger en was ingehuurd voor het jongerenkamp dat op het eiland door de Noorse Arbeidspartij was georganiseerd. Dat heeft de voorzitter van de politiebond van Oslo, Sigve Bolstad, vanavond bekendgemaakt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/24/pol ... and-utoya/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Loekie1 schreef:
Fishhook schreef:

nu weten jullie het wel.
En wat heb je aan een particuliere beveiliger zonder ........
Doh..
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Wat ik er van begrijp loopt de politie in Noorwegen normaliter zonder wapen.
Plaats reactie