Is dat 5 maanden voor de mensen aan boord van het ruimteschip of voor ons op aarde ?vegan-revolution schreef:In 5 maanden tijds naar de dichtstbijzijnde ster (met effectief 10 maal de lichtsnelheid, zie hierboven), dat is ongeveer gelijk aan de tijd die de huidige ruimteschepen nodig hebben om vanaf de Aarde de planeet Mars te bereiken.
Sneller dan het licht
Moderator: Moderators
Re: Sneller dan het licht
- vegan-revolution
- Superposter
Ik verwacht voor ons op aarde. Hoe het voor de mensen aan boord van het ruimteschip is en hoe het warp-effect (de plaatselijke verandering in ruimte) daarin verdisconteerd moet worden weet ik niet. Ik verwacht wel dat de snelheid waarmee gereisd wordt iets doet met de tijdsbeleving van de mensen aan boord van het ruimteschip.paolo schreef:Is dat 5 maanden voor de mensen aan boord van het ruimteschip of voor ons op aarde ?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- vegan-revolution
- Superposter
Hier een theoretische verhandeling van Dr. Harold White die onderzoek verricht voor de NASA naar mogelijkheden voor de ontwikkeling van een space warp drive (ruimtekrommingsaandrijving), ook wel kortweg warp drive genoemd.
Wetenschapspopulariseerder en Dr. in de fysica Michio Kaku schreef al eens het boek Onmogelijke Natuurkunde waarin hij die theoretische mogelijkheid aankaartte.

En hier de oorspronkelijke uitgave:

En hier een beschouwing met betrekking tot het onderwerp in het populair-wetenschappelijke programma Physics of the impossible (Sci-fi Science) met Michio Kaku:
Prof. Miguel Alcubierre zegt hierin:
Wetenschapspopulariseerder en Dr. in de fysica Michio Kaku schreef al eens het boek Onmogelijke Natuurkunde waarin hij die theoretische mogelijkheid aankaartte.

En hier de oorspronkelijke uitgave:

En hier een beschouwing met betrekking tot het onderwerp in het populair-wetenschappelijke programma Physics of the impossible (Sci-fi Science) met Michio Kaku:
Prof. Miguel Alcubierre zegt hierin:
En met "relativity" uiteraard verwijzend naar de relativiteitstheorie van Einstein.I did came up with a model, with an idea, with which you can do a warping of space and that allows you to travel faster than light without violating any of the principles of relativy.
- vegan-revolution
- Superposter
In het artikel NASA Starts Work on Real Life Star Trek Warp Drive staat:
Volgens wat hier staat zou met behulp van deze techniek de tijdsbeleving van degenen in het ruimteschip gelijk zijn aan degenen die op aarde achterblijven. Ook zouden de ruimtereizigers geen gevoel van versnelling ondervinden waardoor ze bloot zouden komen te staan aan (extreme) krachten tengevolge van de ruimtereis, zoals dat met de huidige ruimtevaarttechniek het geval is. Hier staat zelfs dat het theoretisch mogelijk zou moeten zijn om in twee weken naar de dichtsbijzijnde ster, de zon uitgezonderd, te reizen. Dat is effectief ruim 100 maal de lichtsnelheid !By creating one of these warp bubbles, the spaceship's engine will compress the space ahead and expand the space behind, moving it to another place without actually moving, and carrying none of the adverse effects of other travel methods. According to Dr. White, "by harnessing the physics of cosmic inflation, future spaceships crafted to satisfy the laws of these mathematical equations may actually be able to get somewhere unthinkably fast—and without adverse effects."
He says that, if everything is confirmed in these practical experiments, we would be able to create an engine that will get us to Alpha Centauri "in two weeks as measured by clocks here on Earth." The time will be the same in the spaceship and on Earth, he claims, and there will not be "tidal forces inside the bubble, no undue issues, and the proper acceleration is zero. When you turn the field on, everybody doesn't go slamming against the bulkhead, which would be a very short and sad trip."
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik geloof het zodra er herhaalbare objectieve waarnemingn van zijn . . .
Ik wens u alle goeds
- vegan-revolution
- Superposter
De theorie is er al. Het testen van de theorie in de praktijk zal lastiger zijn dan het opstellen van de theorie. Die testen kunnen eventueel leiden tot een bevestiging van de theorie of juist tot een weerlegging ervan. We zullen zien ..... Mogelijk nog in dit decennium?