Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Bericht door Cluny »

gerard_m schreef:On topic: de stelling ging over een getalsmatige vergelijking. Ik wil best aannemen dat die klopt, maar wat vertelt dat precies? Mensen die van hun plek verdreven worden is altijd ernstig, of dit nu een groep palestijnen is, een iets grotere (?) groep joden, een homostel in Utrecht... Ik snap niet wat het er toe doet welke groep het grootst is.
Homo's doen ook niet mee.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Ik onderschrijf die stelling niet omdat het een oneigenlijke vergelijking is. De vraag is wat joodse vluchtelingen zijn, heb je het dan over religieuze joden of over ethnische joden. Het probleem is dat Palestijnen een etnische groep mensen zijn en dat joden als groep eigenlijk sinds de diaspora vluchtelingen zijn. Daarom hebben joden het nooit over bijvoorbeeld een Engelse jood, maar over een joodse engelsman. Hetzelfde geldt trouwens voor palestijnen ook palestina is de naam van het land of de streek en er zojn ook joodse palestijnen en misschien wel christelijke palestijnen. Je kunt de vergelijking niet maken, zijn de joden die in moslimlanden woonden en die de nationaliteit van dat land hadden gevlucht of geëmigreerd naar het land waar ze in hun idee eigenlijk vandaan kwamen. Bij palestijnen geldt eigenlijk het omgekeerde die moesten vertrekken uit hun eigen land en dus zijn dat wel vluchtelingen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hoeveel peren zitten er in mand 1?
En hoeveel appels zitten er in mand 2?
In welke mand zitten de meeste vruchten?
Het antwoord is: Je kan geen appels met peren vergelijken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Cluny schreef:Hoeveel peren zitten er in mand 1?
En hoeveel appels zitten er in mand 2?
In welke mand zitten de meeste vruchten?
Het antwoord is: Je kan geen appels met peren vergelijken.
Precies dat is helemaal mijn punt, je slaat de spijker op zijn kop.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Een dubbele standaard hanteren is iets anders dan het vergelijken van appels met peren.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Uncle Rat schreef:Een dubbele standaard hanteren is iets anders dan het vergelijken van appels met peren.
...iets anders als..
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Uncle Rat schreef:
Uncle Rat schreef:Een dubbele standaard hanteren is iets anders dan het vergelijken van appels met peren.
...iets anders als..
De eerste versie was beter .
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Krautsjo schreef:De eerste versie was beter .
Veel beter. Correct zelfs. Mijn excuus: geen. :oops:
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

gerard_m schreef: On topic: de stelling ging over een getalsmatige vergelijking. Ik wil best aannemen dat die klopt, maar wat vertelt dat precies? Mensen die van hun plek verdreven worden is altijd ernstig, of dit nu een groep palestijnen is, een iets grotere (?) groep joden, een homostel in Utrecht... Ik snap niet wat het er toe doet welke groep het grootst is.
Ik heb het topic gevolgd, maar door mij is de essentie van het argument van de topicstarter ook nooit begrepen! Inderdaad, wat is er erger, en waarom heeft dat met de grootte van de desbetreffende groep te maken?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Het gaat idd over het feit dat er mensen van hun geboortegronden werden verdreven en niet over de aantallen.
In het geval van de Palestijnen werden deze mensen gewoon door oorlogsgeweld en zionistisch terrorisme verdreven of vluchtten voor de verschrikkingen. Dit was een weloverwogen daad van de zionisten om zodoende zo veel mogelijk Palestijnen over de grenzen te jagen. Ondanks het feit dat de VN de vluchtelingen alle rechten gaf om naar hun eigen woon/geboorte plaatsen te mogen terugkeren weigert Israel dat tot op de dag van vandaag.
De Islamitische landen zegden toen als antwoord de joden aan om de Islamitische landen te verlaten als ongewenste vreemdelingen. Zij gingen toen vnl naar "het Beloofde Land". Dat deze joden nog in leven waren verbaast mij als ik de verhalen lees dat joden volgens Islam moeten worden afgeslacht. Zij woonden immers al geruime tijd in de Islamitische landen :?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik herhaal nog maar even.
Dit is de stelling die m.i. door iedere meelezer gemakkelijk te begrijpen is.
Cluny schreef: .
Het aantal joodse vluchtelingen dat na 1945 vanuit moslimlanden naar Israël en andere niet-moslimlanden zijn verjaagd is groter dan het aantal palestijnse vluchtelingen dat na 1945 uit Israël is verjaagd.
Ik begrijp niet wat er zo moeilijk aan is.
Gewoon tellen en aantallen vergelijken.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Je vergeet dat de meeste Palestijnen uit Palestijnse gebieden werden verdreven ! Hiermee bedoel ik de gebieden die middels VN Resolutie 181 aan de Palestijnen werden toegewezen!!! Cluny heeft het voortdurend over verdreven Palestijnen uit Israëlische gebieden of Israël.
Die Palestijnse gebieden werden door de zionisten gewoon ingepikt.Verder staat er in die resolutie dat daar wonende joodse en Palestijnse inwoners zelf mochten kiezen in welk deel zij wilden gaan wonen. Dus.... als het deel aan de zionisten was toegewezen dan mochten de daar wonende palestijnen zelf beslissen of zij er wilden blijven wonen of niet. Dat gold ook voor de daar geboren en woonachtige joden die b .v. in een Palestijnse gebied zouden komen te wonen.
Om te voorkomen dat er veel Palestijnen in het toekomstige Israël zouden komen te wonen werden die vakkundig weggejaagd en hun gebieden gewoon geroofd.
De aantallen verdreven palestijnen en joden waren ongeveer gelijk maar dat zegt helemaal niets als je de achterliggende oorzaken niet kent.
Er zijn ook véél meer Palestijnen door Israel gedood dan andersom. ls je dit schrijft dan komt steevast het antwoord of dat belangrijk is.
Dus wat hebben die aantallen vluchtelingen te maken met het Palestijnse vluchtelingenprobleem?
Israël had zich gewoon aan de VN overeenkomst moeten houden en de Palestijnse vluchtelingen moeten laten terugkeren naar de gebieden waar zijn geboren waren en woonden. Dat is HUMAAN !
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus schreef:De aantallen verdreven palestijnen en joden waren ongeveer gelijk maar.............
Ik noem dat een beginnetje.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Je noemt het maar wat je wilt. Als de zionisten die Palestijnen hadden laten terugkeren zoals de VN dat voorschreef dan zouden de Islamitische landen de daar wonende joden ook niet hebben uitgezet. En als de Europese joden gewoon in Polen en Rusland waren gebleven dan zou dat hele conflict nooit ontstaan zijn.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cactus schreef:Je noemt het maar wat je wilt. Als de zionisten die Palestijnen hadden laten terugkeren zoals de VN dat voorschreef dan zouden de Islamitische landen de daar wonende joden ook niet hebben uitgezet. En als de Europese joden gewoon in Polen en Rusland waren gebleven dan zou dat hele conflict nooit ontstaan zijn.
Als de zionisten.....................
En als de Europese Joden.....................
Ik ben altijd extra oplettend als een vrijetijdsretoricus zijn beweringen met als begint.
Plaats reactie