bewijs voor leven na de dood?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Vit
Banned

Re: bewijs voor leven na de dood?

Bericht door Vit »

dikkemick schreef: En als we persoonlijke ervaringen serieus moeten nemen, dan bestaat alle bullocks.
Door mijn eigen ervaring weet ik dat er iets is.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Voor jou is dat correct. En zo ben ik ontvoerd door aliens. Toch wil dat niet zeggen dat aliens bestaan. Alleen: Voor mij dus wel!

Geloof je in de kracht van gebedsgenezing? Alle geestelijke energieën gebundeld.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Vit
Banned

Bericht door Vit »

dikkemick schreef:Geloof je in de kracht van gebedsgenezing?
Nee absoluut niet.
En zo ben ik ontvoerd door aliens. Toch wil dat niet zeggen dat aliens bestaan. Alleen: Voor mij dus wel!
Vertel! :wink:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nee hoor, dat is mijn geheim.
Maar ik begrijp niet dat je gebedsgenezing niet serieus neemt. De hoeveelheid mentale energie welke gebundeld gericht wordt op 1 persoon. Dat zou toch moeten werken als die mentale energie bestaat? Heb je er niet eens een god voor nodig.

Nogmaals: mensen willen geloven!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Vit
Banned

Bericht door Vit »

dikkemick schreef:Nogmaals: mensen willen geloven!
Mee eens, maar ik wil hier iets over schrijven waar ik eerst over ga nadenken hoe te formuleren, dat het niet verkeerd begrepen wordt. Tipje van de sluier, het gaat over het placebo effect.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vit schreef:
dikkemick schreef:Nogmaals: mensen willen geloven!
Mee eens, maar ik wil hier iets over schrijven waar ik eerst over ga nadenken hoe te formuleren, dat het niet verkeerd begrepen wordt. Tipje van de sluier, het gaat over het placebo effect.
Dat laatste is wel een interessant fenomeen. En zelfs ik heb daar 1X mee geëxperimenteerd met een collega van me. En geloof me: Het werkte. Ze had hoofdpijn...ik kende een methode om er af te komen, maar moest daarvoor wel hard in haar hand knijpen een 1 bepaalde plek. Ik heel secuur zoeken naar dat ene plekje....knijpen en .....hoofdpijn was binnen 10 minuten weg. Het dat werkt? Geen idee. Ik weet wel dat het niets met mijn kneepje te maken had. Niets!
Autosuggestie? Verder ben ik nl. niet bekend met het fenomeen placebo. Maar dat het (soms!!!) werkt, dat geloof zelfs ik. Want bij kanker, griep of een gebroken been zou ik het niet in m'n hoofd halen!

Hier een artikel: http://www.skepsis.nl/placebo-effect.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Einstein/Mick
Vit
Banned

Bericht door Vit »

dikkemick schreef:Dat laatste is wel een interessant fenomeen. En zelfs ik heb daar 1X mee geëxperimenteerd met een collega van me. En geloof me: Het werkte. Ze had hoofdpijn...ik kende een methode om er af te komen, maar moest daarvoor wel hard in haar hand knijpen een 1 bepaalde plek. Ik heel secuur zoeken naar dat ene plekje....knijpen en .....hoofdpijn was binnen 10 minuten weg. Het dat werkt? Geen idee. Ik weet wel dat het niets met mijn kneepje te maken had. Niets!
Autosuggestie? Verder ben ik nl. niet bekend met het fenomeen placebo. Maar dat het (soms!!!) werkt, dat geloof zelfs ik. Want bij kanker, griep of een gebroken been zou ik het niet in m'n hoofd halen!

Hier een artikel: http://www.skepsis.nl/placebo-effect.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht had het met dit uittreksel te maken:
Onderzoek van de Italiaanse hersenwetenschapper Fabrizio Benedetti (1996) wijst erop dat het placebo-effect bij pijnbestrijding deels veroorzaakt wordt door endorfinen, lichaamseigen opiaten.
Het werd door jou waarschijnlijk gestimuleerd.
Plaats reactie