Om het monster te kennen moet je erin geloven, niemand kan het aantonen, we kennen het enkel van horen zeggen. Net hetzelfde met de superkabouter god. Leg nu eens uit aan de hand van welke regel je bepaalde details als vals duidt en tegelijk het geheel als waar?jHenosh schreef: Hier gaat het niet over het bestaan van een bestaansdetail, het monster van Lochness, maar over het geheel, het bestaan van een overall Ontwerper. Die kun je niet met elkaar vergelijken.
We kunnen simpelweg stellen dat de normen, waarden, wetenschap en technologie zoals wij die kennen ontstaan is in landen die het sterkst geseculariseerd zijn. Met andere woorden landen waar men de godsdienst (te weten het christendom) heeft uitgekotst. Hoezo ‘vooral protestantse landen’: De Rennaissence in Italië, de Franse revolutie…Toch is het zo dat de beste rechtvaardigheid met democratie met al haar wetenschap en technologie voortgekomen is uit de judeochristelijke wereld, no other.
Niet uit de Buddhistische, niet uit het Hindoeistische, niet uit de animismistische, niet uit de Islamitische, alleen uit de bijbelse beïnvloedde landen, en dan vooral in de protestantse landen,
Nu durf jij nog te beweren dat de kerken in Europa deze ontwikkeling hebben in de hand gewerkt door zelfkritiek? De vooruitgang (?) is er in weerwil van het christendom met zijn brandstapels voor ketters, zijn excommunicatie voor critikasters, zijn Spaanse inquisitie, zijn verboden boekenlijst,…
Je kan makkelijk betwijfelen of de oude Grieken niet moreel verder ontwikkeld waren dan het christendom de laatste eeuwen.jHenosh schreef:Buiten dat kun je toch niet ontkennen dat de vooruitgang vooral de laatste 2 tot 3 eeuwen zijn beslag heeft gekregen. .
Wat een pervers geloof heb jij. Je verwijt naar de Islamitische zelfmoordenaar is dat hij zich opoffert zonder lijden. Hij verschilt trouwens hierin niet met de christelijke martelaar dat hij het aardse leven ondergeschikt maakt aan het hiernamaals. Mensen met zo weinig respect voor het menslijk leven zijn gevaarlijk.jHenosh schreef:Je vergist je met de Islamitische zelfmoordenaar, die zowiezo dood wil voor allah, via een elegant ploppetje waar hijzelf nog het eerste dood is, zonder lijden, omdattie het dan lekker gaat hebben in het paradijs.
UIteraard moet je de eventuele moord die op je gepleegd wordt zoveel mogelijk voorkomen, maar zo'n eventuele dood zal jouw waarheid in iedergeval niet voorkomen. .
Ik vraag me af wat je met zo’n instelling hier doet op het forum. Iets roepen om te jennen en zelfvoldaan achterover leunen.jHenosh schreef:In ieder geval schijn ik wel iets geraakt te hebben en dat doet me deugd
Dat mijn antwoord niet de uwe is, maakt het nogsteeds een antwoord, Tjok45. .
De tactiek van fundi’s is om net als jij te orakelen en dan te stellen dat we het daarmee maar moeten doen. nogmaals waar is je antwoord?jHenosh schreef:Ik ga wel degelijk in op de vragen, maar de antwoorden bevallen niet zo, dus zegt de tegenstander dat je niet hebt geantwoord, een vaak gebruikte tactiek van moslims en andere fundamentalisten, mensen die 100% zeker zijn van hun geloof. .
Laten we allemaal gaan communiceren als de heer jHenosh:Een beetje ruimer denken over mijn antwoorden en voila, there you go !
Beste jHenosh,
betreffende uw vraag naar het bewijs dat god niet bestaat:
Heil o zon! Ziet dat mijn blik u aanschouwt, brandt mijn aanzien, verblindt mijn oog opdat ik in mijn inwendig duister zie dat de waarheid daar is waar hij niet bestaat.
Want zijn het niet mijn ogen
die mij voorlogen
dat alles in pracht is
en dat de wereld in onze pacht is,
mijn ogen die traanden
om de niet-meer-bestaanden
mij deed wensen dat zij er nog waren
en meer dan er is liet ontwaren.
Gij zonnester, gaat niet onder,
vooraleer mij te laten dromen van een wonder,
wat is onze droomwereld zonder?