Homeopathie is kwakzalverij.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Antiscience schreef:
cluny schreef:
mustafa schreef:beste antisceince,

je kunt alleen maar schrijven over je eigen ervaringen en over wat je weet
meningen verhullen veelal meer de waarheid dan dat ze deze onthullen
de tijd zal het leren en daarom maak ik me niet zo druk meer
zolang iets nog omstreden is en al heel lang is, maak ik me niet druk

groet,

mustafa
Belladonna C30!
heb een keer half besje wolfskers in botanische tuin Kerkrade onverdund genomen. :?
Voelde mij raar, vergiftigd :(
Belladonna C1 of C0! :)
Niet nadoen, is gevaarlijk !
Een goed aanzetje, Antiscience, de afbakening van wat Belladonna is, wat C0 en C1 aan hoeveelheid gif in zich hebben en wat het met jou doet.
Het is nog niet een hele scherpe afgrenzing, maar daar is wel uit te komen.
Jammer dat de 'vakman' het weer helemaal laat afweten, maar ik ben positief ingesteld, wellicht doet jouw bijdrage hem wel van gedachte veranderen.
Het is te hopen dat hij dan dezelfde objectieve helderheid toont die wij hebben.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Windsurfer,

Dat op de man af spelen erbij halen klopt niet met de voor ieder naleesbare feiten:
Je stelt "goede dingen te kennen", maar noemde ze niet.
Nu kom je dus wel met iets en gaan we gewoon verder:
Windsurfer schreef:Wat mij bijvoorbeeld een goed idee lijkt is dat er een aantal geregistreerde alterneuten zouden zijn, eerstelijns, die achter de poortwachter zitten zodat de diagnostiek bij de huisarts blijft en die kan bepalen wanneer serieus onderzoek door de reguliere zorg nodig is. Voor chronische patienten met psychosomatische klachten, somberheid, zingevingsproblematiek, is alternatief genezen mogelijk een optie.
Goed,
we zitten met een wet-BIG waarbij er een zeer beperkt aantal voorbehouden handelingen is benoemd en een paar beschermde titels.
Daarbuiten is de huidige wet een implciete vergunning voor iedereen om zijn eigen alternatieviteit te presenteren en marketen.
Precies wat er gebeurt.

Juist vanwege dit wegvallen van alles behalve het geringste overheidstoezicht is er geen andere optie dan een verbeterde publieksvoorlichting opdat het besef toeneemt wanneer het pad wordt opgegaan van de totaal ongewisse legio alternativiteiten en wanneer niet. Jij schildert dat gelijk weer zo moeizaam dat je iedereen wel 2 jaar zou mogen opleiden. Dat kan duidelijk niet.

Nu ga jij over naar geregistreerde alt-benaderaars. Op basis van welke controleerbare maatstaven wil jij die afscheiden van al die anderen die je die status onthoudt ???
Zou Eye4care (zie eerder de link naar Tros-radar) zo een geregistreerde alterneut kunnen worden ? Waarom niet ?
Astrologen ? Waarom niet ?
Zie je de rechtszaken over gelijke behandeling van die afgewezen kwakzalvers al voor je ??

Waarom vind je bij voorbaat dat zulks niet kan worden ondergebracht bij reguliere psychotherapie ?
De voorbeelden over "genezing", die je noemt, zitten die in de kwak, of in de benadering ?

Vooralsnog blijft het aanbieden van oververdund (verdampt) water als geneesmiddel onverbloemd bedrog en oplichterij.
Ben je het daar ondertussen mee eens ?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

cluny schreef:
Antiscience schreef:
cluny schreef: Belladonna C30!
heb een keer half besje wolfskers in botanische tuin Kerkrade onverdund genomen. :?
Voelde mij raar, vergiftigd :(
Belladonna C1 of C0! :)
Niet nadoen, is gevaarlijk !
Een goed aanzetje, Antiscience, de afbakening van wat Belladonna is, wat C0 en C1 aan hoeveelheid gif in zich hebben en wat het met jou doet.
Het is nog niet een hele scherpe afgrenzing, maar daar is wel uit te komen.
Jammer dat de 'vakman' het weer helemaal laat afweten, maar ik ben positief ingesteld, wellicht doet jouw bijdrage hem wel van gedachte veranderen.
Het is te hopen dat hij dan dezelfde objectieve helderheid toont die wij hebben.
Waarschuwing
Het mag duidelijk zijn dat de Wolfskers een plant is die wellicht wel een plekje kan krijgen in je tuin - ergens waar kinderen er zeker niet bijkunnen - maar dat het geen plant is waar je zelf mee gaat experimenteren.

Wellicht ten overvloede een beschrijving van een vergiftiging met wolfskers:
Je krijgt eerst een droge mond en een reuzendorst. Je kan niet meer goed spreken en slikken. Daarna ga je hevig braken en krijg je hoge koorts. Je krijgt een oppervlakkige ademhaling en je hart gaat vlugger kloppen. Je begint druk te praten, maar geen mens die snapt wat je vertelt. Je spieren beginnen te trillen en je krijgt hallucinaties. Deze hallucinaties worden over het algemeen beschreven als zeer beangstigend, demonisch en duivels. Tenslotte volgen coma en dood door verstikking.

Drie tot vier bessen zijn dodelijk voor kinderen, maar sommige kinderen stierven al nadat ze een halve bes gegeten hadden. Volwassenen die gevoelig zijn voor het giftige atropine sterven na 10 bessen.
Was je op zoek naar een LSD-ervaring, Antiscience?

Voor deze klachten: Hoofdpijn Koorts Maagpijn, af en toe (= incidenteel) Misselijkheid.
Schrijft de huis-, dier- en tuinhomeopaat Belladonna D4 voor ( 8,95 Euro/ 50 ml.).
De dosering is dan iets van 1/100.000 besje schat ik zo los, maar het helpt dan ook geen ene reet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Antiscience
Banned

Een tarantula voor hoeveel nymphomaninnen ?

Bericht door Antiscience »

cluny schreef: Was je op zoek naar een LSD-ervaring, Antiscience?

Voor deze klachten: Hoofdpijn Koorts Maagpijn, af en toe (= incidenteel) Misselijkheid.
Schrijft de huis-, dier- en tuinhomeopaat Belladonna D4 voor ( 8,95 Euro/ 50 ml.).
De dosering is dan iets van 1/100.000 besje schat ik zo los, maar het helpt dan ook geen ene reet.
precies cluny laten we pakweg 1/100.000 besje schatten.

Wist je dat sommige homeopathen tegen nymphomanie
Tarantula D40! Tarantula C30! Tarantula :?:
weet niet precies de verdunning,
maar in ieder geval kun je er dan met een spinnetje 100.000 ? 1000.000 ?
nymphomane vrouwen mee behandelen. :)
Gek eigenlijk dat sexzucht bij mannen nog niet als officiele ziekte geldt. :wink:
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

EUREKA.

het medicijn voor AIDS is dus:

HIV C30

kom maar op met die nobelprijs.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Cluny
Banned

Re: Een tarantula voor hoeveel nymphomaninnen ?

Bericht door Cluny »

Antiscience schreef:

precies cluny laten we pakweg 1/100.000 besje schatten.

Wist je dat sommige homeopathen tegen nymphomanie
Tarantula D40! Tarantula C30! Tarantula :?:
nymphomane vrouwen mee behandelen. :)
Gek eigenlijk dat sexzucht bij mannen nog niet als officiele ziekte geldt. :wink:
http://www.shop-apotheke.com/versandapo ... sv_7181772

Je hebt geluk, ze zijn in de aanbieding.

Tarantula D 30
80 Tabletten voor maar € 6,63.

Jouw schatting is dus nog vrij bescheiden, 1 volwassen (tijdens zijn leven actieve spin) heeft genoeg homeopathische power om 10 miljard nymphomane vrouwen 100 miljard jaren van een dagelijkse heilzame dosis te voorzien en dan hou je nog een bescheiden voorraadje over voor noodgevallen.
Antiscience
Banned

@ collegavanerik @ cluny

@ collegavanerik @ cluny

:lol: :lol:
Samante

Re: Een tarantula voor hoeveel nymphomaninnen ?

Bericht door Samante »

cluny schreef: Je hebt geluk, ze zijn in de aanbieding.

Tarantula D 30
80 Tabletten voor maar € 6,63.
Als ik een op geld beluste kwakzalver zou zijn, zou ik gewoon 80 druppels verkopen in plaats van tabletten. Druppels zijn makkelijker dan die gedraaide tabletten. En goedkoper ook nog. Heb je alleen nog een pipet nodig.
Ik zou er vervolgens een etiket op plakken met de tekst: tijdelijk 40 druppels gratis!
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Antiscience schreef:Wist je dat sommige homeopathen tegen nymphomanie
Tarantula D40! Tarantula C30! Tarantula
nymphomane vrouwen mee behandelen.
Antiscience,

Als zo een homeo op ziekte voorschrijft is die zelfs voor de homeo zelf een zondaar, want de homeo kent geen ziektes.
Tarantula is volgens Boericke voorschrijfbaar bij een goed passen van de volgende bij de middel-proving vastgestelde symptomen bij die van de klant.
In deze zie ik geen onderscheid tussen man of vrouw als in acht te nemen symptoom op zich. Er staat wel een regel "Female", maar die geldt gewoon niet als je man bent.!!!
Binnen die regel staat weer nymphomania, maar op een enkel symptoom tot een middel besluiten is homeo-kortsluiting !!
Boericke Materia Medica schreef:TARENTULA HISPANICA
Spanish Spider

Remarkable nervous phenomena; hysteria with chlorosis; chorea, dysmenorrhœa, spinal irritability. Bladder tenesmus. Constriction sensations. Formication; Extreme restlessness; must keep in constant motion even though walking aggravates. Hysterical epilepsy. Intense sexual excitement.

Mind.--Sudden alteration of mood. Foxy. Destructive impulses; moral relaxation. Must constantly busy herself or walk. Sensitive to music. Averse to company, but wants some one present. Ungrateful, discontented. Guided by whims.

Head.--Intense pain, as if thousands of needles were pricking into brain. Vertigo. Wants hair brushed or head rubbed.

Male.--Sexual excitement; lasciviousness reaching almost to insanity; seminal emissions.

Heart.--Palpitation; præcordial anguish, sensation as if heart twisted and turned around.

Female.--Vulva dry and hot, with much itching. Profuse menstruation, with frequent erotic spasms. Pruritus vulvæ; nymphomania. Dysmenorrhœa, with very sensitive ovaries.

Extremities.--Weakness of legs; choreic movements. Numbness of legs. Multiple sclerosis, with trembling. Twitching and jerking. Yawning with uneasiness of legs, must move them constantly. Extraordinary contractions and movements.

Modalities.--Worse, motion, contract, noise. Better, in open air, music, bright colors, rubbing affected parts. Worse, seeming others in trouble.

Relationship.--Compare: Agar; Ars; Cupr; Mag phos.

Antidotes: Lach.

Dose.--Sixth to thirtieth potency.
De homeo aan de muur nagelen is toch effectiever als dat volgens de regels van de homeo zelf perfect gaat :D

Roeland
Antiscience
Banned

@ Samante @ heeck

:lol: :lol:
heeck
Ontoombaar

STAPJE SERIEUZER

Bericht door heeck »

@Allen,

Onderstaande link geeft een wat serieuzer inzicht in het maar voortdurende gezeur over de homeo:

http://www.skepsis.nl/eriknoach.html

Ook staat daarin hoe met een stel studenten is getracht wat homeo-provings over te doen, dat wil zeggen een herijking van de Materia Medica, in principe dan.

Verder heb ik Mustafa's onderzoeksvoorstel zelf maar wat in concept uitgewerkt, anders gebeurt er nooit wat.
Zullen we dat samen eens hier exerceren Mustafa ??
En zien hoever we met eenvoudige inzet al resultaten kunnen boeken ??

Roeland
PS
Ik schroom niet om soms een artikel aan te halen wat duidelijker formuleert dan ikzelf presteer:
http://www.uvv.be/uvv5/pub/cante/dwg/pd ... aeckman%22
R.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

PS
Ik schroom niet om soms een artikel aan te halen wat duidelijker formuleert dan ikzelf presteer:
R.
Dat kun je wel stellen, want dit is een artikel naar mijn hart, en dat is jouw boude manier van formuleren helaas niet. Met name pagina 23 rechterkolom zegt het waar het mij om te doen is. Soms is het geen bedrog, maar is het gewoon een keuzeoptie (die de auteur hier 'verstandig' noemt) voor bepaalde klachten zoals psychosomatiek. Ik vind daarom ook homeopathie in bepaalde situaties geoorloofd, onder de noemer 'suggestieve behandeling'.
Mensen behandelen is geen wetenschap, het is praktijk. Ik vind dat Braeckman dat dat heel mooi verwoord en ik ben blij te lezen dat er leden van Skepp zijn die genuanceerd over deze zaken kunnen denken.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

windsurfer schreef:
PS
R.
Dat kun je wel stellen, want dit is een artikel naar mijn hart, en dat is jouw boude manier van formuleren helaas niet. Met name pagina 23 rechterkolom zegt het waar het mij om te doen is. Soms is het geen bedrog, maar is het gewoon een keuzeoptie (die de auteur hier 'verstandig' noemt) voor bepaalde klachten zoals psychosomatiek. Ik vind daarom ook homeopathie in bepaalde situaties geoorloofd, onder de noemer 'suggestieve behandeling'.
Mensen behandelen is geen wetenschap, het is praktijk. Ik vind dat Braeckman dat dat heel mooi verwoord en ik ben blij te lezen dat er leden van Skepp zijn die genuanceerd over deze zaken kunnen denken.
Een roekeloos autorijder wordt ook wel eens een sportieve autorijder genoemd.
Een kwakzalver wordt dan volgens jou een 'suggestief behandelaar'.
Ik vind het prima hoor, verzachtende woordjes zoeken voor pure kwakzalvers, maar de stelling van dit topic blijft toch fier overeind staan.
mustafa
Bevlogen

Re: STAPJE SERIEUZER

Bericht door mustafa »

heeck schreef:@Allen,

Onderstaande link geeft een wat serieuzer inzicht in het maar voortdurende gezeur over de homeo:

http://www.skepsis.nl/eriknoach.html

Ook staat daarin hoe met een stel studenten is getracht wat homeo-provings over te doen, dat wil zeggen een herijking van de Materia Medica, in principe dan.

Verder heb ik Mustafa's onderzoeksvoorstel zelf maar wat in concept uitgewerkt, anders gebeurt er nooit wat.
Zullen we dat samen eens hier exerceren Mustafa ??
En zien hoever we met eenvoudige inzet al resultaten kunnen boeken ??

Roeland
PS
R.
voorstel tot onderzoek
via een forum???
klacht: last van warmte
remedie: je zuipt je lazarus
werkt uitstekend

verklaringsmodel: alcohol geeft wamte, kan niet opgeslagen worden in het lichaam
dus de warmte komt nu van binnenuit en van buiten(de zon)
zweten, dorst, meer drinken om niet uit te drogen, ook weer niet te veel
wat betreft alcoholtherapie: niet teveel maar een effectieve dosering, dat voel je vanzelf
het gaat niet om de roes
voor moslims is hete thee ook aan te raden
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Belladonna C30 bestaat niet.
Gesloten