ruuddo schreef:
Laat ik even duidelijk maken wat ik van "Gish Gallop" denk.
Er staat een groep mensen bij elkaar op straat. (wetenschappers?)
Vervolgens komt er een man naar die groep toe en geeft een ervan een enorme hengst voor zijn kop.
Iedereen in de groep is verbluft en denkt "wat is hier gebeurd?"
Een week later.
Diezelfde groep met mensen staat weer op straat.
Komt dezelfde man er weer aan en geeft er weer een een enorme hengst voor zijn kop.
Veel discussies over waarom deze man dat nu doet en dat dit nu al de tweede keer is.
Nog een week later.
Weer dezelfde groep en daar komt weer die vent aangelopen.
Ik kan je op een briefje geven, dat als die man weer aangelopen komt, iedereen op zijn hoede is en op het moment dat die man een dreun probeert uit te delen, iemand zijn hand opheft om de klap te voorkomen.
Als hij een week daarna weer langskomt, zal hij waarschijnlijk door iedereen van de groep in elkaar gerost worden voordat hij weer een slachtoffer kan maken.
Oftewel, ik vind dit de grootste BULL@@@t.
Het werkt misschien een keer en misschien ook een tweede keer, maar daarna is het uitgewerkt.
Maar goed, ik vind het prima dat jij daar anders over denkt.
Je begrijpt de tactiek van de Gish Gallop niet. Suggestie: Lees eens:
http://rationalwiki.org/wiki/index.php? ... ish_gallop
M.a.w. De
enige manier om je te beschermen tegen een Gish Gallop is om te eisen dat de "galloper" zich beperkt tot één (of hooguit enkele) onderwerp(en). Maar dit is nu
juist wat creationisten weigeren te doen.
Je hebt me verkeerd begrepen!
Ik vroeg naar een Hovind
argument niet naar een Hovind filmpje.
Er van uitgaande dat dit misverstand nu uit de wereld is opnieuw de vraag:
Kies maar een argument, een argument tegen de evolutietheorie, uit je eigen referentie of elke andere Hovind referentie die je kunt vinden.
Ik stel voor om dat hier in deze actuele thread te bespreken in plaats van in de thread waar jij naar verwees waarvan de laatste bijdrage was op 23 januari 2009 (zie:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 77#p156777).
Maar ik ben ook best bereid op deze oude thread weer nieuw leven in te blazen. Mijn invitatie staat. Kom maar met het argument (geen Gish Gallop - daarom wil ik me,
om mee te beginnen, beperken tot één argument!) en zeg maar in welke thread je deze wil bespreken.
MvG, Wim Ahlers.