sharia binnenkort ook in Nederland?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

GayaH
Bevlogen

Re: sharia binnenkort ook in Nederland?

Bericht door GayaH »

=D>
Wat een visitekaartje geef je hier af!
    • :oops:
Shadow schreef:Ik ken een relnicht met NSB en sociopatische eigenschappen met MPS, dat kan allemaal gewoon, ik maak me weleens zorgen wat er van dat addergebroed terecht moet komen.
Altijd maar wijzend naar de Islam en anderen maar stekeblind als het aankomt op de eigen verdorvenheid.
:lol:
Oeioeioei ...
zit jou iets zo hoog dat je alleen al bij het lezen van een naam psychiatrische diagnoses uit de la moet trekken? Is het dwangmatig geworden of zo? Jammer voor je ...
... mag ik je erop wijzen dat de moderators hiero de nieuwkomelingen extra in de gaten houden?

Los daarvan: Sorry, maar ik dans niet meer mee, jammer voor je ...
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Shadow
Forum fan

Bericht door Shadow »

GayaH schreef:=D>
Wat een visitekaartje geef je hier af!
    • :oops:
Shadow schreef:Ik ken een relnicht met NSB en sociopatische eigenschappen met MPS, dat kan allemaal gewoon, ik maak me weleens zorgen wat er van dat addergebroed terecht moet komen.
Altijd maar wijzend naar de Islam en anderen maar stekeblind als het aankomt op de eigen verdorvenheid.
:lol:
Oeioeioei ...
zit jou iets zo hoog dat je alleen al bij het lezen van een naam psychiatrische diagnoses uit de la moet trekken? Is het dwangmatig geworden of zo? Jammer voor je ...
... mag ik je erop wijzen dat de moderators hiero de nieuwkomelingen extra in de gaten houden?

Los daarvan: Sorry, maar ik dans niet meer mee, jammer voor je ...
Last van betrekkingswaan of voel je je aangesproken?
Ik dans niet met kerels, sorry.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Shadow schreef:Siger, en deze misstanden gebeuren alleen binnen de Islam?
Ik ken een relnicht met NSB en sociopatische eigenschappen met MPS, dat kan allemaal gewoon, ik maak me weleens zorgen wat er van dat addergebroed terecht moet komen.
Wat is je punt?
Ben jij een dhimmie?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

The Prophet schreef:Vrijheid van godsdienst betekent niet: vrijheid voor godsdiensten, maar vrijheid voor individuen. En dat houdt oa. ook het recht op afvalligheid in. Het is dus een tweesnijdend zwaard.

Afschaffen van de vrijheid van godsdienst betekent dan dus het kind weggooien met het badwater.
Ik dacht altijd dat het vrij zijn van allerlei godsdiensten inhield? :)

Is er een officiële uitleg van wat die zin inhoud, of is iedereen vrij er zijn eigen uitleg bij te verzinnen?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Ik heb wel ooit last van enige mate van betrekkingswaan.
Waarom vraag je dat, dat weet je toch allang?
Ook dat is een psychiatrische diagnose overigens, maar waarom wordt je zo persoonlijk?
Het lijkt me een beter idee als we ons beperken tot de Sharia in Nederland, denk je ook niet?
Shadow schreef:Last van betrekkingswaan of voel je je aangesproken?
Zou het onterecht zijn als ik me inderdaad aangesproken voelde?
Mannelijke voorstanders van invoering van de Sharia dansen meestal niet met kerels, dus het verbaast me niets dat jij niet met kerels danst, maar waarom schrijf je dat hierneer dan?
Ik lees nergens dat een kerel jou ten dans vraagt, of heb ik iets gemist?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

Shadow schreef:Siger, en deze misstanden gebeuren alleen binnen de Islam?
Goed dat je er akte van neemt dat deze misstanden gebeuren binnen de Islam.

Over anderen kan je topics openen naar believen, ze wijzigen niets aan de feitelijkheid waarover je het met me eens bent. Tenzij je bedoelt dat het normaal is dat iedereen zijn vrouw slaat en dat we daar dus niet over moeten zeuren.

edit: ps, wacht eens even, wat was dat over "eigen verdorvenheid"? Wie wil je daarmee aanduiden? Jezelf? Mij? Christenen? Het blanke ras?
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Fishhook schreef:Ik dacht altijd dat het vrij zijn van allerlei godsdiensten inhield? :)

Is er een officiële uitleg van wat die zin inhoud, of is iedereen vrij er zijn eigen uitleg bij te verzinnen?
Zolang de 'eigen' uitleg overeenkomt met de godsdienst die de betreffende persoon heeft en/of een beroep op

doet, gaat die vrijheid bóven de meeste (of alle?) zaken die in art. 1 v.d. grondwet genoemd worden.

(zie uitspraak het Hof inzake el Moumni die homo's discrimineerde en zich op vrijheid v. godsdienst beriep en

vrijgesproken werd) [zie voor dat vonnis een kopie op no. 13 van deze draad]

Dat die "vrijheid v. godsdienst" tevens miljarden euro's aan subsidiëring uit de algemene middelen inhoudt om die "vrijheid" zo goed mogelijk in stand te houden wordt natuurlijk zo min mogelijk benoemd! :lol:
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

GayaH schreef:*
Ik heb wel ooit last van enige mate van betrekkingswaan.
Waarom vraag je dat, dat weet je toch allang?
Ook dat is een psychiatrische diagnose overigens, maar waarom wordt je zo persoonlijk?
Het lijkt me een beter idee als we ons beperken tot de Sharia in Nederland, denk je ook niet?
Shadow schreef:Last van betrekkingswaan of voel je je aangesproken?
Zou het onterecht zijn als ik me inderdaad aangesproken voelde?
Mannelijke voorstanders van invoering van de Sharia dansen meestal niet met kerels, dus het verbaast me niets dat jij niet met kerels danst, maar waarom schrijf je dat hierneer dan?
Ik lees nergens dat een kerel jou ten dans vraagt, of heb ik iets gemist?
GayaH, ik denk dat iedereen de boodschap op je avatar nu wel gelezen heeft.
Persoonlijk vind ik dat wit-zwart geknipper erg afleidend tijden het lezen van je post.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

siger schreef:In het hele scenario zie ik dus geen noodzaak religieuze rechtsinstellingen te erkennen. Jij wel?
Grondwettelijk gegarandeerde "Vrijheid v. godsdienst" sluit m.i. die noodzaak nou juist wél in, m.i.

Door er een beroep op te doen verkrijgt el Moumni zijn vrijspraak!
En als je dié lijn doortrekt óók de erkenning van een religieuze rechtsinstelling zoals sharia!

Overigens: Als de Ned. instanties hun directieven consequent zouden doortrekken heeft sharia in Nederland geen enkele kans om afwijkend v.h. Ned. recht van de grond te komen.
(de man (sharia)-gehuwd met meerdere vrouwen gaat vreemd (die 2e vrouw kan bij overlijden géén aanspraak maken op voor weduwen bedoelde uitkeringen, kinderen daarvan worden niet op naam v.d. man gesteld enz. enz. (een litanie aan afwijkingen die financieel grote schade kunnen berokkenen aan de zich aan sharia-onderwerpenden (erfrecht dat schenkingsrecht wordt en daarom veel hoger belast gaat worden.

Maar in de ambtelijke molens die dat consequent zouden moeten doen, is door de politiek veel zand i.p.v. olie geworpen de laatste decennia vanwege partijpolitiek moverende redenen.

Daar eerst de bezem doorheen halen is m.i. het beste middel om de sharia te bestrijden :lol:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Lijkt me onzin,
Vooralsnog gelden hier Nederlandse en Europese wetten, en iedereen is voor de wet gelijk. De gedachte om verschillende mensen vorlgens verschillende wetten te beoordelen is belachelijk. Moeten voor gekken dan idiote wetten gelden?

Over de Islam als geheel vallen ongetwijfeld positieve en negatieve dingen te zeggen. Maar wat men onder sharia verstaat, is een of andere middeleeuwse (en dus verouderde) wetgeving die in het een of andere als mohammedaans bekend staand land, zo lang mogelijk gelden gegolden heeft. Terug in de tijd dus.

Ik denk dat we ons beter op de toekomst kunnen richten. Nog even daar gelaten dat sommige wetten in sommige mohammedaanse landen écht flagrante schendingen van de mensenrechtern zijn.
Wie wil invoeren dat vrouwen bij een erfenis achtergesteld worden, dat bigamie voor mannen is toegestaan, dat homosexuelen met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw moeten worden afgeworpen, dat ik door steniging ter dood moet worden gebracht, en dat voor een ex-moslims die zijn vertand terug heeft gekregen de doodstraf wacht. Is een idioot, maar ook voor hem(haar) gelden normale wetten.

De gek mag ijn idiote ideeën van mij best verkondigen
maar invoeren?
Over mijn lijk! :x
Ik wens u alle goeds
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Wat is volgens jou op tegen om met meerdere partners te mogen trouwen?
Peter van Velzen schreef: << >>
dat bigamie voor mannen is toegestaan
<< >>
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ Fishhook
*
Dat is opzichzelf al reden genoeg om mijn avatar te wijzigen, dankjewel dat je me daar ff op wijst. Ik zal meteen op zoek gaan naar een minder flitsende avatar ...
... tevens alsnog bedankt voor de keren dat je me op de 1VD er op wees als ik weer eens te persoonlijk werd in een contra-attack jegens een-of-andere mede-scribent.
Ik hoop en verwacht dat zulks hiero niet nodig zal zijn: GayaH is volwassen geworden ...
Fishhook schreef:GayaH, ik denk dat iedereen de boodschap op je avatar nu wel gelezen heeft.
Persoonlijk vind ik dat wit-zwart geknipper erg afleidend tijden het lezen van je post.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
siger

Bericht door siger »

GayaH schreef:Wat is volgens jou op tegen om met meerdere partners te mogen trouwen?
Dat moet je aan de shariarechter vragen die een vrouw laat doodstenigen omdat ze met een tweede man samen gezien is (ik schreef al bijna "sex heeft gehad").
Shadow
Forum fan

Bericht door Shadow »

siger schreef:Dat moet je aan de shariarechter vragen die een vrouw laat doodstenigen omdat ze met een tweede man samen gezien is (ik schreef al bijna "sex heeft gehad").
Oh ja, dat klopt, dit stond in de wet van Moses, vrouwen die vreemd gingen moesten gestenigd worden. En dan stond Moses bekend als een 'righteous man', kan je je het voorstellen?
Slavernij, list en bedrog, drugsgebruik (snoepen van de acacia), meerdere vrouwen, kinderen verwekken bij slaven en incest was kennelijk allemaal heel gewoon. Lees Genesis maar eens. Eng hoor al die religies die Moses als voorbeeld stellen.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Shadow schreef:
siger schreef:Dat moet je aan de shariarechter vragen die een vrouw laat doodstenigen omdat ze met een tweede man samen gezien is (ik schreef al bijna "sex heeft gehad").
Oh ja, dat klopt, dit was de wet van Moses, vrouwen die vreemd gingen moesten gestenigd worden. En dan stond Moses bekend als een 'righteous man', kan je je het voorstellen?
Slavernij, list en bedrog, drugsgebruik (snoepen van de acacia), meerdere vrouwen, kinderen verwekken bij slaven, incest was kennelijk allemaal heel gewoon. Lees Genesis maar eens.
En je gelooft dat het nog bestaan onder de joden?
Wel even wat anders dan onder de moslims, daar is het nog alledaags, of niet soms?
Plaats reactie