De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door dikkemick »

Noem mij pessimist, ik gooi de handdoek pas in de ring als hij verslagen is. Met zijn enorme trukendoos en het patriottisme van de Amerikanen, houd ik m'n hart vast!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dikke dame, zingen en zo.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 12 aug 2020 08:52
Peter van Velzen schreef: 12 aug 2020 05:05 Zonder ook maar een enkele getuige te horen hebben zij hem in het impeachment-proces laten aanblijven
het was vanaf dag 1 duidelijk dat heel die procedure maximaal wat cinema voor tv was
zo'n beetje gelijk bij Clinton 25j geleden

zoals het nu loopt wordt die mens jammer genoeg herverkozen.
moesti k Amerikaan zijn zou ik de moeite niet doen om te gaan stemmen. Trump of een dementerende 80jarige zijn mijn opties, serieus?
Een dementerende bajaarde is iets veiliger dan een NArcistische idioot, vooral als de vice-presidentskndidaat een fatsoenlijk mens is. Trump vertoont bovendien evenveel cognitieve gebreken als Biden. Zelfs meer, maar dat komt omdat hij meer in beeld is. Als je denkt het beter te weten dan de exoerts dan ben je gevaarlijker dan wanneer je naar die experts luistert. Biden zal op een lastige vraag niet reageren met "jullie zijn de fake press". Hij zal proberen te antwoorden, Hij noemt de pers ook niet de vijand van het volk. Hij heeft een running mate gekozen die hem lastige vragen stelde, bepaald geen ja-knikker. Dat biedt hoop. De Narcist accepteert alleen ja-knikkers. Wie hem bekritiseert mag ophoepelen.

zie hier een lijst van wie er al dan niet vrijwillig reeds opgehoepeld zijn.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Helaas het is nog erger dan Rereformed schetst. Niet alleen vrijwel alle Republikeinse Senatoren kiezen voor de belangen van hun rijke donoren, ook de meeste Democraten doen dat. Dat is formeel toegestaan, maar de facto een vorm van corruptie. Om herkozen te worden zijn ze afhankelijk van de dragers van Trumps MAGA-petjes. EN ze durven zijn onzinnigste statements nog niet openlijk te betwijfelen.

Trump heeft de kennis van een lagere schoolkind (of minder), liegt te pas en te onpas, dereguleert alles opdat het bedrijfsleven ongestraft het leven van de burgers in gevaar mag brengen, verrijkt zichzelf en zijn kinderen ten koste van de staat, Zaait tweespalt zoveel hij maar kan. Stelt volstrekt incapabele mensen aan in allerlei posities. En als zijn kandidaat te ongeschikt en te onbetrouwbaar is, om 50 Senatoren mee te krijgen (en dan moet je wel héél ongeschikt en héél onbetrouwbara zijn), dan stelt hij die aan als tijdelijke plaatsvervanger, want dan heeft hij geen goedkeuring nodig. Veel mensen hebben hun aanstelling te danken aan hun donaties aan een super-pac. (een rechtspersoon dat uitsluitend is gecreëerd om geld te kunnen spenderen aan advertenties voor een kandidaat, dat als het aan de campagne-organisatie zelf was geschonen een ongeoorloofde bijdrage zou zijn. (en ja: De meeste democraten hebben ook zo'n super-pac inclussief Joe Biden) Velen verrijken eveneens zichzelf en sommige zijn gewoon idioten. Trump kan het niet schelen, als ze maar in alles doen wat hij ze vraagt. Hij is een racist en doet zich voor als een religeus fundamentalist (terwijl hij er waarschijnlijk niets van gelooft en waarschijnlijk niet eens weet wat er in de bijbel staat. (met uitzondering van één obscuur vers uit 2 Corintiërs.)

Gelukkig is hij nog steeds geen oorlog begonnen, Ik weet niet waarom, Maar laten we blij zijn en hopen dat dat tot 21 januari zo blijft.

Hij is echter niet de oorzaak van alle ellende. Die ligt veel dieper en breder.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 12 aug 2020 21:54 Noem mij pessimist, ik gooi de handdoek pas in de ring als hij verslagen is. Met zijn enorme trukendoos en het patriottisme van de Amerikanen, houd ik m'n hart vast!
Het nieuws van gisteren was dat Trump probeert Kanya West, een populaire musicus, zich kandidaat te laten stellen voor de presidentsverkiezingen. Met het doel om zoveel mogelijk stemmen van Joe Biden weg te houden.
We kunnen inderdaad nog 2½ maand volgen hoe Trump geen dirty trick onberoerd laat om aan de macht te blijven.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 13 aug 2020 03:13 Een dementerende bajaarde is iets veiliger dan een NArcistische idioot, vooral als de vice-presidentskndidaat een fatsoenlijk mens is.
Obama was ook een fatsoenlijk mens
nummer 1 president wat bommen gooien betreft
dat folterkamp heeft hij niet gesloten, zijn gezondheidsplan is niet gelukt, miljoen mensen werden buitengegooid,...
maar 3 maand na zijn verkiezing kreeg hij al wel de nobelprijs voor de vrede.
Het is allemaal relatief natuurlijk
Als je denkt het beter te weten dan de experts
Ik heb gewoon aangeven wat ik zou doen als Amerikaan en dat is niet stemmen

Ik verdedig of pleit niet voor iemand. Maar als, anno 2020, Trump voor u niet de duivel is dan moet ge wel een superfan zijn :)
Peter van Velzen
Site Admin

appelfflap schreef: 13 aug 2020 08:37
Als je denkt het beter te weten dan de experts
Ik heb gewoon aangeven wat ik zou doen als Amerikaan en dat is niet stemmen
Als de veel Ameriknen zo denken staat er chaos (en mogelijk geweld) te wachten. Als Trump met een klein verschil verliest, zal hij "fraude" roepen en mogelijk weigeren te gaan. Dat wordt echt ellende met 330 miljoen wapens in het land. Het is van groot belang dat hij in de "swing"-staten dik verliest om dat te voorkomen, Gopelijk begaat hij nog eeb blunder die zelfs de meest vervente aanhanger aan het denken zal zetten.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Het is nu inmiddels duidelijk geworden dat Trump de post stillegt en het stemmen per post onmogelijk gaat maken. Trump doet volledig openlijk aan planmatige sabotage van de verkiezing en nog steeds zit het Amerikaanse volk op de bank popcorn te eten.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Nog 80 dagen en Biden staat zo'n 8% voor in de nationale peilingen en staat eveneens voor in enkele cruciale staten zoals North Carolina, Ohio, Arizona, Minnesota, Wisconsin, Florida, Pennsylvania en Michigan! Ook blanke senioren, een groep die Trump in 2016 naar de overwinning hielp, keuren grotendeels de aanpak van de pandemie door Trump af. En inderdaad geeft de oranje demagoog gewoon toe dat hij wil voorkomen dat mensen per mail stemmen in een tijd waarin er in deze pandemie beter geen lange rijen bij de stem-kantoren kunnen staan en stemmen per mail des te meer gewenst is: klik. Duidelijk een wanhoopsdaad.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 14 aug 2020 00:47 Als de veel Ameriknen zo denken staat er chaos (en mogelijk geweld) te wachten.
Angst is een slechte raadgever
de Amerikaanse democratie is sterk genoeg. Ten laatste in '24 zijn ze er vanaf
Als Trump met een klein verschil verliest, zal hij "fraude" roepen en mogelijk weigeren te gaan.
Zie jij dat echt gebeuren?
De Vs in een openlijke burgeroorlog en staatsgreep zoals ge nu in Wit-Rusland ziet?
ChaimNimsky
Superposter

appelfflap schreef: 14 aug 2020 17:35
Peter van Velzen schreef: 14 aug 2020 00:47Als Trump met een klein verschil verliest, zal hij "fraude" roepen en mogelijk weigeren te gaan.
De Vs in een openlijke burgeroorlog en staatsgreep zoals ge nu in Wit-Rusland ziet?
Trump zal niet vrijwillig vertrekken en ik vermoed eveneens dat hij zal beweren dat fraude de oorzaak is van zijn verlies. Dat is hij reeds aan het voorbereiden, want de laatste tijd spreekt hij er telkens over. Ik hoop dat de Republikeinen de meerderheid in de Senaat eveneens verliezen, want dan draait hij ongetwijfeld de bak in, net zoals veel van zijn naaste medewerkers reeds zijn veroordeeld en een gevangenisstraf uitzitten. Er staat wat dat betreft een heerlijk 2021 te wachten.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Als Trump met een klein verschil verliest, zal hij "fraude" roepen en mogelijk weigeren te gaan.
De VS in een openlijke burgeroorlog en staatsgreep zoals ge nu in Wit-Rusland ziet?
Dit scenario begint nu Trump bewust openlijk de verkiezingen saboteert zelfs waarschijnlijk te worden, maar niet op zo'n simpele manier als je nu voorstelt. Trump werkt niet volgens "staatsgreep", maar volgens de regels van bedrog, zwendelarij, bedotten, verlakken. Het is nu al zeker dat Trump de verkiezingsuitslag niet zal accepteren, of het nu een groot verlies is of een klein verschil. Dat is uiteraard de reden waarom hij nu al tientallen malen laat horen dat de uitslag de grootste fraude zal zijn in de verkiezingshistorie en de post geleidelijk aan stillegt. Omdat hij weet dat hij verliest stuurt hij het nu dus bewust aan op een totale chaos en totale zwartmakerij van de tegenstander. Zijn televisiezender Fox zal hem daarbij in alles bijstaan. Evenals alle Republikeinen, wier lot tenslotte eveneens bezegeld is wanneer Trump verliest. Cultusvolgelingen kun je letterlijk alles wijs maken. Wanneer de uitslag betwist wordt zal het hoogste gerechtshof uiteindelijk moeten bepalen wie wint, en dan rekent hij erop dat ze voor hem kiezen, net zoals ze voor de Republikeinen kozen in 2000. Mocht Trump op deze manier zijn volgende presidentschap winnen dan zal er ongetwijfeld geweld uitbreken. En dat is dan ook te hopen, want het is onmogelijk deze criminele geesteszieke man nog vier jaar langer voor dictator te laten spelen. Uiteindelijk zal het dan de legerleiding zijn die het lot van de VS bepaalt. Ze zullen ofwel doen wat Trump hen dan opdraagt te doen, ofwel weigeren.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Rereformed schreef: 14 aug 2020 18:50
De VS in een openlijke burgeroorlog en staatsgreep zoals ge nu in Wit-Rusland ziet?
Dit scenario is zelfs waarschijnlijk, maar niet op zo'n simpele manier als je nu voorstelt. Trump werkt niet volgens "staatsgreep", maar volgens de regels van bedrog, zwendelarij, bedotten, verlakken. Het is nu al zeker dat Trump de verkiezingsuitslag niet zal accepteren, of het nu een groot verlies is of een klein verschil. Dat is uiteraard de reden waarom hij nu al tientallen malen laat horen dat de uitslag de grootste fraude zal zijn in de verkiezingshistorie. Omdat hij weet dat hij verliest stuurt hij het nu dus bewust aan op een totale chaos en totale zwartmakerij van de tegenstander. Zijn televisiezender Fox zal hem daarbij in alles bijstaan. Evenals alle Republikeinen, wier lot tenslotte eveneens bezegeld is wanneer Trump verliest. Cultusvolgelingen kun je letterlijk alles wijs maken. Wanneer de uitslag betwist wordt zal het hoogste gerechtshof uiteindelijk moeten bepalen wie wint, en dan rekent hij erop dat ze voor hem kiezen, net zoals ze voor de Republikeinen kozen in 2000. Mocht Trump op deze manier zijn volgende presidentschap winnen dan zal er ongetwijfeld geweld uitbreken. En dat is dan ook te hopen, want het is onmogelijk deze criminele geesteszieke man nog vier jaar langer voor dictator te laten spelen. Uiteindelijk zal het dan de legerleiding zijn die het lot van de VS bepaalt.
Hij zal gewoon verliezen en zonder verdere gevolgen klagen dat er fraude is gepleegd. Dat is dan het einde van zijn presidentschap en het begin van ons feest. Dankzij die man heb ik een lichte alcohol-verslaving, echt waar :(. Moet er echt m'n best voor doen geen wijn meer te drinken. Ben overgestapt op goedkope tapas om zijn tegenslagen te vieren.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

ChaimNimsky schreef: 14 aug 2020 19:10Hij zal gewoon verliezen en zonder verdere gevolgen klagen dat er fraude is gepleegd.
Dat scenario is ook zeer wel mogelijk. Trump staat erom bekend dat hij met vanalles dreigt, maar op het punt waarop het in daden moet worden omgezet laat afweten. Hij is tenslotte ook al zo afgetakeld dat hij nog eens vier jaar misschien niet eens zelf ziet zitten. Wellicht stelt hij zich tevreden met een verlies, waarvan zijn aanhangers geloven dat het fraude was, zodat hij geen gezichtsverlies hoeft te lijden.... Maar ik ben er niet gerust om, hij is altijd een stuk gemener dan je denkt.
Dat is dan het einde van zijn presidentschap en het begin van ons feest.
Ik hoop zo dat het op deze manier verloopt!

Dankzij die man heb ik een lichte alcohol-verslaving, echt waar :(. Moet er echt m'n best voor doen geen wijn meer te drinken. Ben overgestapt op goedkope tapas om zijn tegenslagen te vieren.
Als we van hem af komen ga ik me misschien voor het eerst in het leven dronken drinken. :D
Ik ga met kerst met pensioen en wil helemaal geen enkel moment ervan meer aan de ellendeling in de VS hoeven denken. Ik wil zo graag bevrijd worden van deze domper op het leven de politiek van de VS dagelijks te moeten volgen. Geef mij maar sleepy Joe. Hoe sleepier des te beter.
Born OK the first time
ChaimNimsky
Superposter

Rereformed schreef: 14 aug 2020 19:20 Als we van hem af komen ga ik me misschien voor het eerst in het leven dronken drinken. :D
Ik ga met kerst met pensioen en wil helemaal geen enkel moment ervan meer aan de ellendeling in de VS hoeven denken. Ik wil zo graag bevrijd worden van deze domper op het leven de politiek van de VS dagelijks te moeten volgen. Geef mij maar sleepy Joe. Hoe sleepier des te beter.
2021 zal je geluksjaar worden: met pensioen gaan tijdens het presidentschap van Biden. Geweldig! De ene dronkenschap zij je gegund :wink:
Zionist
Gesloten