Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 28 jan 2021 17:15 ... wie nu nog in het voordeel vd relschoppers wil pleiten ...
DE ADVOCAAT van de relschopper. Want iedereen verdient in dit land tenslotte een advocaat. En dan krijg je van die zielige sneue vertoningen dat cliënt erin werd meegesleurd of de vuurwerkbom zag liggen en deze wilde opruimen.

Maar!!! Er is hoop. Er zijn nog advocaten met het hart op de juiste plaats: https://www.gelderlander.nl/enschede/de ... ogle.nl%2F
De Enschedese advocaat Arjon Tieman trekt een grens. Hij wil relschoppers niet bijstaan als ze door een gedupeerde ondernemer worden aangepakt om de schade te vergoeden. Want hij hoopt met heel zijn hart dat ze veroordeeld worden.
=D>

Dus kom er allemaal maar in en overheen! Ik was (ben!) immers de enige advocaten-doemdenker.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: 28 jan 2021 09:38
Peter, volgens mij neem je het aantal IC patiënten hier als maat, maar de meeste zeer oude corona patiënten halen de IC niet. Inmiddels ken ik 5 gevallen van overleden corona patiënten in mijn omgeving, slechts 1 daarvan heeft op de IC gelegen. Het aantal kritieke patiënten ligt hier dus hoger dan 651.
Het is de vraag hoeveel dat zegt over de officiële cijfers, maar het maakt het verschil met Thailand alleen maar groter.
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

holog schreef: 28 jan 2021 14:03 lockdowns in België veel effectiever lijken te zijn ? ik weet niet waar je dit uit besluit... we hebben voorlopig wel een 3de golf weten uit te stellen ondertussen verschillende landen deze wel hebben gehad. Maar voorheen was belgie toch wel zowat de slechtste leerling van de klas, ,alhoewel we er wel veel sneller bij waren als NL en toen ook veel strenger. waarom juist dat dat het geval was is denk ik nog niet echt helemaal duidelijk, bij de 2de golf hebben ze veel te lang getwijfeld om deftige maatregelen te treffen (door het politieke complexe systeem) . voor de rest kruispunt van europa en we hadden dacht ik vrij direct met verschillende varianten te maken
Dat getreuzel hadden we in Nederland ook.
België had op de piek van de 2e golf meer dan 15.000 besmettingen per dag, nu zo rond de 2.500
Nederland piekte rond 12.000 maar zit nu nog steeds rond de 5.000 per dag.

Deze cijfers geven geen zekerheid, het zou kunnen dat het testbeleid heel anders is, maar het lijkt erop dat we het hier moeilijker omlaag krijgen als eenmaal maatregelen genomen zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

holog schreef: 28 jan 2021 14:21
gerard_m schreef: 27 jan 2021 09:21
Ik denk niet dat het veel te maken heeft met alternatieve geneeskunde, maar meer met wantrouwen tegen de overheid of tegen instituten. Men is er bijvoorbeeld van overtuigd dat Hydroxychloroquine werkt, juist omdat het niet wordt toegepast (en dus moet daar wat achter zitten: de farmacie werkt het tegen want ze verdienen er te weinig aan en willen dat we allemaal een gifspuit nemen met chips van Bill Gates erin).
is dat zo? heb het dan niet over het topje van de ijsberg die de boel in elkaar heeft geslagen... maar op de onderligende berg.

het komt me toch zo over dat deze die tegen lockdown zijn en andere maatregelen , en covid minimaliseren (of zelfs ontkennen) ook deze zijn tegen vaccin en op zijn minst meegaan in de twijfel tegen vaccins (weinig mensen zeggen van zichzelf dat ze anti-vaxxers zijn) . En anti-vaxxers is zowat de rode draad in de 'holistische' geneeskunde - hun ideologie is 'natuurlijk'

ik weet niet of zoiets https://artsencollectief.nl/ bestaat in belgie

en foto's die ik althans terug zie is een groot bord met " vaccinazi's " , er werd een ziekenhuis aangevallen ?
Ik begeef me regelmatig in clubs als Viruswaarheid.nl of Nederland in Opstand in de hoop het fenomeen te begrijpen. Je ziet daar een minderheid van mensen uit de alternatieve geneeskunde die vooral liefde en zelfgenezing prediken. Zij zien corona als iets dat we kunnen overwinnen met vitamines, gezond leven of liefde. Deze groep zal niet snel stenen gaan gooien, maar voedt wel de beweging omdat ze nepnieuws verspreidt.

Maar de grote meerderheid bestaat uit mensen die de overheid/ het systeem/ de media niet vertrouwen en vooral overal tegen zijn. Opvallend is dat de complottheorieën over de Deep State/ de Cabal/ Great reset etc. steeds populairder zijn geworden. Het lijkt hier meer te gaan om mensen met een algemene achterdocht en onvrede. Ze vinden elkaar in complot denken waardoor al het onrecht dat ze ervaren ineens een logisch verhaal wordt. Ook in deze groep gaat wijzen de meesten de rellen af, maar ze geven de schuld aan Romeo's, Antifa's etc.

Ik krijg de indruk dat deze groepen steeds radicaler worden maar het aandeel alternatieven daalt (ik vermoed dat ze zich niet zo thuis voelen bij de oorlogstaal). De laatste weken worden vergelijkingen met de 2e wereldoorlog steeds populairder.

Bijna allemaal stemmen ze niet of stemmen ze zeer rechts. De politiek heeft het hier laten liggen, denk ik. Ze waren al veel langer kwaad omdat ze zich niet gehoord voelen. De verspreiding van complottheorieën doet de rest. Een probleem dat we veel te lang hebben onderschat.

(dit is allemaal slechts mijn indruk natuurlijk, voor wat het waard is)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

gerard_m schreef: 28 jan 2021 09:36 Ik denk niet dat het veel te maken heeft met alternatieve geneeskunde, maar meer met wantrouwen tegen de overheid of tegen instituten. Men is er bijvoorbeeld van overtuigd dat Hydroxychloroquine werkt, juist omdat het niet wordt toegepast (en dus moet daar wat achter zitten: de farmacie werkt het tegen want ze verdienen er te weinig aan en willen dat we allemaal een gifspuit nemen met chips van Bill Gates erin).
American Medical Journal... wat stukjes
https://www.amjmed.com/article/S0002-93 ... 2/fulltext
REVIEW| VOLUME 134, ISSUE 1, P16-22, JANUARY 01, 2021....

Hydroxychloroquine (HCQ) is an antimalarial/anti-inflammatory drug that impairs endosomal transfer of virions within human cells. HCQ is also a zinc ionophore that conveys zinc intracellularly to block the SARS-CoV-2 RNA-dependent RNA polymerase, which is the core enzyme of the virus replication.21.....

when started earlier in the hospital course, for progressively longer durations and in outpatients, antimalarials may reduce the progression of disease, prevent hospitalization, and are associated with reduced mortality.22, 23, 24, 25
Studies van een boel treatments...wat stukjes
https://c19study.com/
Database of all HCQ COVID-19 studies. 237 studies, 171 peer reviewed, 195 comparing treatment and control groups....

Early treatment consistently shows positive effects. Negative evaluations typically ignore treatment time, often focusing on a subset of late stage studies.
HCQ word trouwens zo ongeveer over de helft vd wereld gebruikt voor covid 19 inclusief landen als Zuid Korea, Japan en China (inclusief Taiwan)...

Maar ja je hebt altijd gebrainwashte deniers, influencers die het tegenovergestelde blijven geloven...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Maar de grote meerderheid bestaat uit mensen die de overheid/ het systeem/ de media niet vertrouwen en vooral overal tegen zijn. Opvallend is dat de complottheorieën over de Deep State/ de Cabal/ Great reset etc. steeds populairder zijn geworden. Het lijkt hier meer te gaan om mensen met een algemene achterdocht en onvrede. Ze vinden elkaar in complot denken waardoor al het onrecht dat ze ervaren ineens een logisch verhaal wordt. Ook in deze groep gaat wijzen de meesten de rellen af, maar ze geven de schuld aan Romeo's, Antifa's etc.
Het is makkelijk voor deze mensen om één schuldige groep (World Economic Forum) de schuld te geven van elke crisis sinds de jaren 70. Je hoeft je niet te verdiepen in de achtergrond van een crisis. Des te groter de crisis, des te meer achterdocht. Net als de rellen waait het wel weer over als we meer vrijheid krijgen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Chinaman schreef: 29 jan 2021 10:45

Maar ja je hebt altijd gebrainwashte deniers, influencers die het tegenovergestelde blijven geloven...
Ik weet niet wie je daarmee bedoelt, ik hoop toch niet de vele wetenschappers die op basis van onderzoek hebben besloten het niet te gebruiken?

HCQ kan in bepaalde omstandigheden mogelijk een gunstig effect hebben, maar dat moeten afgewogen worden tegen de bijwerkingen en risico's.

Wellicht wordt het wel gebruikt in enkele landen (waar aanzienlijk minder besmettingen zijn overigens), dat zou dus ook niet zo vreemd zijn omdat het zowel voor- en nadelen heeft. Ook in Europa en de VS is het experimenteel gebruikt en is men - voorlopig- tot andere conclusies gekomen.

De suggestie dat HCQ bewust niet gebruikt wordt vanwege [noem een reden, er circuleren er diverse op social media] terwijl het wel effectief is, zou onderbouwd moeten worden. Zo niet, dan is het een kwalijke beschuldiging tegen vrijwel de complete medische wetenschap, vrijwel wereldwijd.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

lanier schreef: 29 jan 2021 11:37 Het is makkelijk voor deze mensen om één schuldige groep (World Economic Forum) de schuld te geven van elke crisis sinds de jaren 70. Je hoeft je niet te verdiepen in de achtergrond van een crisis. Des te groter de crisis, des te meer achterdocht. Net als de rellen waait het wel weer over als we meer vrijheid krijgen.
Het zal vast wel minder worden in betere tijden (waarvan de komst overigens wel wordt tegengewerkt door die groep). Wat dan een probleem blijft is de snelle verspreiding van fake news via social media. De bestorming van het Capitool laat zien waar het toe kan leiden.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

gerard_m schreef: 29 jan 2021 16:36 De suggestie dat HCQ bewust niet gebruikt wordt vanwege [noem een reden, er circuleren er diverse op social media] terwijl het wel effectief is, zou onderbouwd moeten worden.
welke suggestie :shock: HCQ word bewust gebruikt over zowat meer van de helft vd wereld
gerard_m schreef: 29 jan 2021 16:36 Zo niet, dan is het een kwalijke beschuldiging tegen vrijwel de complete medische wetenschap, vrijwel wereldwijd.
:shock: , ik geef in mijn vorige post juist een heleboel (peer reviewed) voorbeelden van medische wetenschap vrijwel wereldwijd.
Database of all HCQ COVID-19 studies. 237 studies, 171 peer reviewed, 195 comparing treatment and control groups....

Early treatment consistently shows positive effects. Negative evaluations typically ignore treatment time, often focusing on a subset of late stage studies.
Die van de American Medical Journal geeft trouwens met nummers (21, 22, 23, 24, 25 enz enz) informatie direct naar die studies...

In het Westen was trouwens de Lancet verantwoordelijk voor veel misverstanden, maar die hebben hun toenmalige conclusies al teruggebracht (retracted) helaas voordat dit gebeurde had de WHO toendertijd gebaseerd op deze foute conclusies hun oordeel over HCQ gemaakt...

Maar ok, om het gesprek wat meer inhoud te geven, Toen Orange Man de eerste keer HCQ “promote” was dat natuurlijk ook nog veel te vroeg, ondertussen is er veel meer onderzoek gedaan, dus ook al had hij gelijk, was het onverantwoord van hem om zulke uitspraken te doen. Hij politiseerde het, alsof hij het allemaal wist...

Verder, corruptie, politisering en onderdrukking van wetenschap is de farmaceutische wereld niet vreemd. Genoeg Big Pharma lobbyisten die ontzettend veel geld (echt mega veel) uitgeven aan de mainstream-media en aan politici etc. Dat heeft allerlei gevolgen.

Hier een artikel van de British Medical Journal erover van de Kamran Abbasi, executive editor vd BMJ... wat stukjes (het is relatief lang maar veel inhoud ervan is goed, voor mensen die de tijd hebben een aanrader om het helemaal te lezen, ook hier een artikel met een heleboel referenties naar boeken, artikelen en medisch onderzoek etc)

https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4425
13 November 2020
Covid-19: politicisation, “corruption,” and suppression of science

When good science is suppressed by the medical-political complex, people die

Politicians and governments are suppressing science. They do so in the public interest, they say, to accelerate availability of diagnostics and treatments. They do so to support innovation, to bring products to market at unprecedented speed. Both of these reasons are partly plausible; the greatest deceptions are founded in a grain of truth. But the underlying behaviour is troubling.

Science is being suppressed for political and financial gain. Covid-19 has unleashed state corruption on a grand scale, and it is harmful to public health.1 Politicians and industry are responsible for this opportunistic embezzlement. So too are scientists and health experts. The pandemic has revealed how the medical-political complex can be manipulated in an emergency—a time when it is even more important to safeguard science.

The UK’s pandemic response provides at least four examples of suppression of science or scientists....
Maar goed iedereen mag het het zijne van denken, ik heb in dit draadje wel genoeg bijdrages geleverd om standpunten die ik heb te onderbouwen, (m.i :mrgreen: )in ieder geval heeft “Cronyism” van het Kapitalisme een enorme effect op de huidige wereld politiek. Niet alleen op zeg maar de oorlogsindustrie maar ook op de Medische industrie en wetenschap

verder is het nu gewoon wachten op de “Great Reset” en Build Back Better etc. Wie weet wellicht is het wel positief? Of nog meer “bal and chain”?
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Een vd bronnen van mijn laatste link brengt wat Chronyism aan het licht betreft Covid 19 en de VK...

https://www.lrb.co.uk/the-paper/v42/n21 ... lientelism
Vol. 42 No. 21 · 5 November 2020
Cronyism and Clientelism
Voor wie het interessant vind om te lezen hoe er “legaal” corruptie gepleegd word in de VK...
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Chinaman schreef: 29 jan 2021 21:47
gerard_m schreef: 29 jan 2021 16:36 De suggestie dat HCQ bewust niet gebruikt wordt vanwege [noem een reden, er circuleren er diverse op social media] terwijl het wel effectief is, zou onderbouwd moeten worden.
welke suggestie :shock: HCQ word bewust gebruikt over zowat meer van de helft vd wereld
Laat ik het dan anders vragen: waarom denk je dat HCQ in Europa niet wordt gebruikt?

Het plaatsen van links naar studies beantwoordt die vraag niet. Andere studies leveren namelijk een negatieve conclusie op.
Het zou best kunnen dat het middel voor bepaalde patientengroepen of in bepaalde omstandigheden meer voordeel oplevert dan risico. Ik ga ervan uit dat artsen dat beter kunnen beoordelen dan wij.

Over de Big Pharma: ja dat is een machtige industrie waar de nodige misstanden voorkomen.
Het motief is vrij simpel: winst maken.
Dat precies maakt het zo onwaarschijnlijk dat HCQ gebruik door de farmacie wordt tegengehouden. Het zou logisch zijn als HCQ een bestaand duur medicijn vervangt waardoor de winst verdampt, maar dat is bij Covid19 niet het geval. HCQ zou de winsten dus vergroten.
Bovendien is de markt wereldwijd gigantisch en zou bij massaal gebruik schaarste ontstaan waardoor de prijs zou stijgen. Dus ook een goedkoop medicijn is direct enorm lucratief. In elk geval veel lucratiever dan vaccins die ook relatief goedkoop zijn en waarmee je de pandemie stopt.

Kortom: voor de farmacie is elk Covid 19 medicijn inclusief HCQ juist wel heel interessant om te gebruiken, dus als we ze willen verdenken zouden we eerder aan het positief verdraaien van studies moeten denken.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Die studies die je gaf is interresant maar de conclusies die ik gaf via American Medical Journal en die andere was niet 1 studie maar ook nog eens studies van een hoop andere van over de gehele wereld, een compilatie waar men daarna conclusies trekt...

Verder, HCQ word wel in Europa gebruikt, zo uit mijn hoofd weet ik Italië en Zwitserland, het is een tijdje stop gelegd, maar nu mogen artsen daar het weer voorschrijven, waarom het een tijdje stop gelegd was heeft met die door mij eerder genoemde Lancet studie te maken die Lancet later ook terug heeft moeten nemen (retracted). Maar dus, het word wel in het westen gebruikt...

Verder is HCQ spot goedkoop. Het is een zeer oude drugs die ook zeer goedkoop is te produceren, winstmarges veel veel kleiner dan vaccins.

Vaccins zijn veel meer winstgevend, vooral ook om de octrooien omtrent deze vaccins, terwijl iedereen HCQ mag produceren...

Hier een artikel erover...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7201587 ... accinaties
Zoiets kan niet bij HCQ...

Verder denk ik dat die bedrijven hun octrooi moeten opgeven, de regeringen (lees het volk) hebben het onderzoek, ontwikkeling, productie en distributie ervan betaalt...

Daarnaast kunnen dan andere bedrijven doorontwikkelen op bestaande octrooien zonder daar voor miljarden voor te betalen...

Natuurlijk blijf ik wel bij het standpunt dat die mRNA vaccins beter bestudeert moeten worden op lange term bijwerkingen, maar voor de meer conventionele, zou dit vrije informatie moeten zijn...
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het schijnt dat de scholen weer open gaan op 8 februari. In Duitsland blijven ze tot 1 april dicht. Veel leerkrachten zijn het er niet mee eens maar van de bond hoor je niets. Ik denk dat de Jonge en Hoekstra (beide CDA) een wit voetje willen halen bij de kiezers. Want veel mensen werken thuis en zien graag hun kroost weer naar school gaan. Dat neemt wat druk van de ketel. Eerder een verkiezingsstunt dan een goed doordachte maatregel. Van Slob hoor je helemaal niets.
BdO
Forum fan

Bericht door BdO »

lanier schreef: 30 jan 2021 20:04 Het schijnt dat de scholen weer open gaan op 8 februari. In Duitsland blijven ze tot 1 april dicht. Veel leerkrachten zijn het er niet mee eens maar van de bond hoor je niets. Ik denk dat de Jonge en Hoekstra (beide CDA) een wit voetje willen halen bij de kiezers.
Dat lag er inderdaad wel erg dik bovenop bij dat overduidelijke voor hun beurt praten.
lanier schreef: 30 jan 2021 20:04 Want veel mensen werken thuis en zien graag hun kroost weer naar school gaan. Dat neemt wat druk van de ketel. Eerder een verkiezingsstunt dan een goed doordachte maatregel.
Het minst doordacht was natuurlijk Rutte bij de invoering van de avondklok beloofde dat dat de eerste maatregel zou zijn die weer opgeheven zou worden. Dat was een domme opmerking, en ook een hele mooie voorzet voor het CDA natuurlijk.

Maar verkiezingen en een demissionair kabinet dat ons door een Covid19-crisis moet leiden, dat is een combinatie die duidelijk zeer treurige taferlen oplevert met dit soort ontzettend zielig gedoe.

We weten allemaal dat het CDA geen haar beter is. Want bedrijven controleren of ze niet nodeloos werknemers op de werkvloer toestaan is iets wat het CDA ook nooit zou doen. Het CDA is net zo rot, maar probeert het wat te verbloemen. Je zou de VVD eerlijker kunnen noemen - of schaamtelozer, net wat je wilt.
lanier schreef: 30 jan 2021 20:04 Van Slob hoor je helemaal niets.
De meest uitgelulde figuur van het hele kabinet.
In de eerste lockdown het onderwijs de schuld geven dat ze dicht gingen terwijl dat zogenaamd nergens voor nodig was, en dan moet bij de 2e opeens halsoverkop ook het basisonderwijs weer dicht.
Het gedogen van identiteitsverklarinkjes van scholen dat ouders seks in homofile relaties zouden moeten afkeuren was ook geen fraaie vertoning.
Het meest treurig was natuurlijk dat de onderwijsinspectie misbruikt moest worden om een Islamitische school te beschuldigen van kwalitatief onvoldoende onderwijs in burgerschapszin, om zo te verbloemen dat het echte probleem hier is artikel 23 van de grondwet met de vrijheid van onderwijs. Want waarom zou een Christelijke school die van ouders verwrongen visie op homofilie eist wel kwalitiatief goed onderwijs geven als het om burgerschap gaat?
De vrijheid van onderwijs is bij Arie pure discriminatie: Als het Christelijk is moet het vooral heel erg mogen, als het Islamitisch is dan mag het niet en schuiven we het op eens wél onder de noemer onderwijskwaliteit.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Denk dat er wat betreft het Coronavirus maar weinig zijn die de schoonheidsprijs verdienen. Pas na jaren gaan we ontdekken wie wat waar goed en/of fout heeft gedaan. Ieder land had haar eigen OMT met verschillende (wetenschappelijke!) inzichten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie