Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Knieschijfschieten

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 19 dec 2022 20:47 Dus ook ja: er moet preventief iets gaan gebeuren maar tot die tijd gedraag je je en houd je je aan de regels van t land!
Houd je aan de regels van het land? Jij ook dan?

Bij de regels van Nederland hoort niet dat we gaan knieschijfschieten!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 19 dec 2022 20:47 Hoe naar en verwerpelijk het ook is, jij gaat (neem ik aan) ook niet met je rolstoel rellen.
op mijn 10j kon ik nog lopen
haalde ik kattenkwaad uit stond de wijkagent een dag later aan mijn deur om eens met ons ma te babbelen (echt gebeurd). zo blijf je op het goede pad

nadien werd die niet vervangen wegens te duur omdat men de winst op lange termijn niet wou zien
Natuurlijk zijn er misstanden in iedere maatschappij en natuurlijk moet daar iets aan gedaan worden, maar rellen, slopen en angst aanjagen horen daar niet bij en moeten keihard afgestraft worden.
die moeten in verhouding tot de gepleegde feiten staan; iemand verlammen voor wat blikschade is buitenproportie
Rotte appels waarvan we nu al weten dat ze zich met oud en nieuw gaan misdragen.
wil jij dan al preventief knietjes gaan kapot slagen? ben je nu niet volledig de pedalen kwijt?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het komt mij voor dat velen - Dikkemick is er slechts een duidelijk voorbeeld van - meer bezig zijn om hun eenmaal uitgesproken standpunt(en) te verdedigen en niet oprecht trachten om tot een meer objectief oordeel te komen. Ik zeg niet dat Dikkemick ongelijk heeft. Wel dat hij weinig begrip toont voor wat anderen te berde brengen. Dat overkomt ons allemaal wel eens. Ook mij. Maar we zouden moeten trachten dat te vermijden.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 19 dec 2022 22:12
dikkemick schreef: 19 dec 2022 20:47 Dus ook ja: er moet preventief iets gaan gebeuren maar tot die tijd gedraag je je en houd je je aan de regels van t land!
Houd je aan de regels van het land? Jij ook dan?

Bij de regels van Nederland hoort niet dat we gaan knieschijfschieten!
Ik houd me aan de wetten van dit land. Zo niet (ik rijd door rood) aanvaart ik de nare consequenties. Daarom ga ik ook niet rellen als ik een kutdag heb of ontevreden ben. Ik houd niet van die ellende. Hooligans kikken er blijkbaar op. De consequenties zijn blijkbaar niet vervelend genoeg.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 19 dec 2022 23:04
dikkemick schreef: 19 dec 2022 20:47 Hoe naar en verwerpelijk het ook is, jij gaat (neem ik aan) ook niet met je rolstoel rellen.
op mijn 10j kon ik nog lopen
haalde ik kattenkwaad uit stond de wijkagent een dag later aan mijn deur om eens met ons ma te babbelen (echt gebeurd). zo blijf je op het goede pad

nadien werd die niet vervangen wegens te duur omdat men de winst op lange termijn niet wou zien
Natuurlijk zijn er misstanden in iedere maatschappij en natuurlijk moet daar iets aan gedaan worden, maar rellen, slopen en angst aanjagen horen daar niet bij en moeten keihard afgestraft worden.
die moeten in verhouding tot de gepleegde feiten staan; iemand verlammen voor wat blikschade is buitenproportie
Rotte appels waarvan we nu al weten dat ze zich met oud en nieuw gaan misdragen.
wil jij dan al preventief knietjes gaan kapot slagen? ben je nu niet volledig de pedalen kwijt?
Beste appelfflap, een aantal spijkers op de kop.
1. Vroeger hadden we respect voor de agent/het gezag en leken deze uitwassen zich te beperken tot de georganiseerde misdaad. En nu? Nu worden ze uitgelachen, bekogeld met vuurwerk en gefilmd voor in de rechtszaal.

2.je hebt het over proportioneel bij een beetje blikschade. Moet ik de cijfers van die beetjes blikschade voor je gaan opzoeken? Wat het straks gemeenten weer gaat kosten om de binnenstad weer fatsoenlijk te krijgen (met de getallen van de verzekeringsmaatschappijen)?

3. Ik vind, NA meerdere malen (!!!) te zijn gewaarschuwd, een kapotte knieschijf redelijk. Nog steeds. Je luistert naar ons democratisch gekozen gezag. Ook als ze wegbezuinigd zijn (waarin je gelijk hebt)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 20 dec 2022 05:04 Het komt mij voor dat velen - Dikkemick is er slechts een duidelijk voorbeeld van - meer bezig zijn om hun eenmaal uitgesproken standpunt(en) te verdedigen en niet oprecht trachten om tot een meer objectief oordeel te komen. Ik zeg niet dat Dikkemick ongelijk heeft. Wel dat hij weinig begrip toont voor wat anderen te berde brengen. Dat overkomt ons allemaal wel eens. Ook mij. Maar we zouden moeten trachten dat te vermijden.
Omdat ik werkelijk niet begrijp dat hier korte metten mee gemaakt moet worden. Lukt het niet goedschiks dan blijft kwaadschiks over.
Kijk, veel mensen willen geldboetes naar rato van inkomen (kan ik me voorstellen) maar tot die tijd geeft dat geen vrijbrief om uit ontevredenheid maar door rood te gaan crossen.
Er zijn in dit land andere mogelijkheden om je stem te laten horen. Een binnenstad slopen hoort daar niet bij. Buitenproportioneel geweld vraagt om buitenproportionele oplossingen. Totdat iets beters bedacht wordt! Maar dan stem je op de partij die dat voor ogen heeft. Zo werkt een democratie. Nu geldt straks met oud en nieuw weer de stem van de slopende ontevreden hoodiedragende minderheid.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 20 dec 2022 07:34 Lukt het niet goedschiks dan blijft kwaadschiks over.
wat versta je onder goedschiks,
Nu geldt straks met oud en nieuw weer de stem van de slopende ontevreden hoodiedragende minderheid.
overdrijf je niet een beetje :)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja, ik overdrijf een beetje.
Wat goedschiks is? De regels, wetten en normen die we hebben. Die wet die zegt als ik met mijn uitkering door rood rijd, een hoge bekeuring krijg. Net zo hoog als de ceo van een willekeurig groot bedrijf. En dat vind ik zo onterecht dat ik flitspalen ga vernielen.
Misschien vanuit emotie te begrijpen maar het mag niet!
En wat nou als ik maar blijf volharden omdat de sancties mij niets doen?
Wordt het dan niet tijd voor een maatregel waar ik ook last van heb? Die er voor zorgt dat ik flitspalen voortaan met rust laat? Een tik op mn knokkels wellicht? Ik WAS al meerdere maken gewaarschuwd en ik ken de regels.
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 20 dec 2022 07:34 Omdat ik werkelijk niet begrijp dat hier korte metten mee gemaakt moet worden. Lukt het niet goedschiks dan blijft kwaadschiks over.
Kijk, veel mensen willen geldboetes naar rato van inkomen (kan ik me voorstellen) maar tot die tijd geeft dat geen vrijbrief om uit ontevredenheid maar door rood te gaan crossen.
Er zijn in dit land andere mogelijkheden om je stem te laten horen. Een binnenstad slopen hoort daar niet bij. Buitenproportioneel geweld vraagt om buitenproportionele oplossingen. Totdat iets beters bedacht wordt! Maar dan stem je op de partij die dat voor ogen heeft. Zo werkt een democratie. Nu geldt straks met oud en nieuw weer de stem van de slopende ontevreden hoodiedragende minderheid.
Ik denk dat je even goed moet lezen wat je schrijft, voordat je op "verzenden" klikt.
Aangezien dat wat er staat, waarschijnlijk niet hetgene is, dat je bedoelt, reageer ik er verder niet op.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter, we spreken elkaar weer begin januari, als de kosten weer bekend zijn die onze slopende vriendjes veroorzaakt hebben.
Ik meen wat ik schrijf. Het moet klaar zijn!
Wij weten dat, de maatschappij weet dat, ZIJ weten dat ook!!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

O ja, lees dit artikel eens door
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... -te-slaan/

Het is de KICK van het geweld. Nou, als ze een KICK willen, dan krijgen ze een KICK.

OP DE KNIESCHIJF!
Het blijken gewoon losgeslagen sensatiezoekers en niet alleen maar gediscrimineerde sociaal-arme kansloze zielige jongelui.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En hoe ver zijn we inmiddels gezonken in onze 'recht'staat?
https://www.nu.nl/tech/6243473/politie- ... orona.html

Politie mag niet filmen
Politie mag niet hard optreden

En zo lachen we politie uit en schijten op ze. En hebben ze daar een probleem mee, klagen we ze aan!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 21 dec 2022 14:57 En hoe ver zijn we inmiddels gezonken in onze 'recht'staat?
terecht en overduidelijk een te lage straf wat mij betreft
ik doe zelfs geen moeite om het uit te leggen
slimme camera's dienden om criminaliteit te bestrijden, ga eens na waar zen u allemaal voor gebruikt worden? 90% vd toepassingen is louter en alleen boetes geven aan brave burgers

toch 1 voorbeeldje
in Belgie wordt iedereen gedwongen om digitaal te gaan en een maand geleden is de stad Antwerpen gehackt.
ik MOEST 2j geleden mijn vingerafdruk afgeven dus als hackers die hebben, geen idee want zoiets zal de overheid nooit toegeven, kunnen ze nu in mijn naam mij financieel ruïneren en ik heb geen schijn van kans om mijn onschuld te bewijzen.
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

appelfflap schreef: 23 dec 2022 11:58
dikkemick schreef: 21 dec 2022 14:57 En hoe ver zijn we inmiddels gezonken in onze 'recht'staat?
terecht en overduidelijk een te lage straf wat mij betreft
ik doe zelfs geen moeite om het uit te leggen
die straf van 50k, t lijkt me rondragen van geld binnen de NL-staat...
waarskijnlijk stelt DMik voor dit vergrijp iets van lijfstraffen voor ?
oh nee, stom, hij vind t sowieso onterecht
* happens
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja! Lijfstraffen. Maar dan wel onder mijn voorwaarden, die hier inmiddels bekend zijn!

Hoodie hooligans die na meerdere malen overduidelijk te zijn gewaarschuwd er zelf voor kiezen (wel of geen groepsdruk) te blijven rellen.
Die gasten overtreden zeer welbewust de regels, zijn dus meerdere malen gewaarschuwd en KIEZEN er dan voor ruiten in te blijven gooien, politie te belagen met vuurwerk en mogen dan dus op (mijn) gepaste wijze gestraft te worden.

Hoe anders (de oude wijkagent wordt bespuugd en uitgelachen) voed je deze randdebielen op? Een kleine groep spreekt blijkbaar 1 taal. De taal van slopen en geweld.
En met een kreupele poot denk je wel 2x na, OF vertrek je als er gewaarschuwd wordt!
Doel bereikt....
Einstein/Mick
Gesloten