Duizend-en-één redenen om geen moslim te willen worden.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Duizend-en-één redenen om geen moslim te willen worden.

Bericht door Jinny »

Ach, ik heb me al lang terug voorgenomen om me niet druk te maken over mensen die willens en wetens dom willen blijven.
Daar valt dan het overgrote deel vd religieuzen onder.
Imo zijn ze ter vermaak.

Soms post ik dan op religieuze fora en kijk belangstellend toe hoe de goegemeente over elkaar heen rolt.
Vooral OI blijkt zich daar prima voor te lenen. :D :D
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

maartje schreef:Als allah tegen Mohammed gezegd heeft dat het staartbeentje niet vergaat, is dat een vaststaand feit.
Jouw onnozele goedgelovigheid vervult mij met droefenis. Nee echt, ik heb met je te doen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

@Prophet.
Volgens mij gaf Maartje een opsomming van veelgebruikte uitspraken op ontdekislam en is dit niet wat ze zelf gelooft. Ik meen dat ze aangegeven heeft een christen te zijn. :)

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Oem-Imran schreef:dit vindt ik eg grappig van je.

een leraar die niet aan zijn leraren protocol houd is hier mee fout en dus niet de protocol waar hij aan dient te houden.
maar een moslim die niet aan de voorschriften van de islaam houd is niet de moslim,maar de islaam fout volgen de atheïsten?

dubbel is dit.
Voorschriften in Godsdiensten missen de duidelijkheid die protocollen weldegelijk kennen.
Daarom wandelen Taliban strijders nog met enige regelmaat een moskee binnen om "geen echte moslims" neer te maaien met hun AK-47's.

Dus nogmaals: Waarom is degene die het gerechtvaardigd vindt om te doden uit naam van een Schepper in 99 van de 100 gevallen een moslim?

Of moet ik nu de conclusie trekken dat moslims veel zondiger zijn dan de gelovigen van andere godsdiensten?
Zeg het maar.
Laatst gewijzigd door Jagang op 28 mei 2010 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Wooowww, ik kan zo mee gaan doen op OI en me als ware moslima voordoen. Zelfs een kaffir trapt erin. Het gemiddelde niveau op OI in aanmerking genomen moet dat dan een fluitje van een cent zijn.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Jinny

Bericht door Jinny »

Op zeker.
Veel plezier daar, het verveelt snel.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Volgens deze website is die overlevering van Abu Dawud trouwens tendentieus vertaald, en is 'in aanwezigheid van' in geen mijlen in het originele Arabisch te vinden. Het geeft een andere versie van de overlevering.
Saheeh Muslim Book 008, Number 3432:

Abu Sa'id al-Khudri (Allah her pleased with him) reported that at the Battle of Hunain Allah's Messenger (may peace be upon him) sent an army to Autas and encountered the enemy and fought with them. Having overcome them and taken them captives, the Companions of Allah's Messenger (may peace be upon him) seemed to refrain from having intercourse with captive women because of their husbands being polytheists. Then Allah, Most High, sent down regarding that:" And women already married, except those whom your right hands possess (iv. 24)" (i. e. they were lawful for them when their 'Idda period came to an end).
So here we see that the Muslim soldiers were feeling uncomfortable with engaging in sexual intercourse with women who were already married. However, the verse was revealed saying that it is permissible to engage in sexual intercourse with slave girls even if they are married.

Imam Al Tabari in his commentary on Surah 4:24 cites several of the companions and second generation Muslims stating that the marriage of a woman is annulled after she has been captured and made a slave.
O, okee, dus de echtgenoten waren er niet bij terwijl de moslims de slavinnen naar hun tenten leidden (dat zou ook wel erg raar zijn). Blijft staan dat deze vrouwen in een afhankelijkheidsrelatie tot de overwinnaars stonden en daardoor weinig keuze hadden of ze wel of geen seks zouden toestaan.

Daarnaast is het natuurlijk veelzeggend dat het huwelijk met een andere man ontbonden wordt geacht indien een vrouw buit en tot slavin wordt gemaakt. Waarom zou dat nu zijn?
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Het feit alleen al dat er überhaupt regels in een religie zijn hoe rechtmatig seks te hebben met slavinnen is al hemelschreiend onmenselijk en een goede indicatie hoe allah denkt over mensen in het algemeen en vrouwen in het bijzonder.

Vrouwen worden hier dubbel nog gediscrimineerd ook, want moslima's mogen dan weer geen mannelijke slaven uitzoeken om even fijn mee te stoeien.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Slaven krijgen zowiezo al genoeg over zich heen...
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Nietweten en Geweten schreef:Slaven krijgen zowiezo al genoeg over zich heen...
Dan kan dat beetje sex er ook nog wel bij, misschien genieten ze er wel van #-o
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Maartje:

Hoe heerlijk ik je ironie ook vind..., ik stel vast dat jouw reactie de meest inhoudelijke was die ik tot nu toe heb gehad op een fout in de ahadith.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

maartje schreef:Wooowww, ik kan zo mee gaan doen op OI en me als ware moslima voordoen. Zelfs een kaffir trapt erin. Het gemiddelde niveau op OI in aanmerking genomen moet dat dan een fluitje van een cent zijn.
Geweldig, ik geef helemaal toe dat ik erin getuind ben. Ik denk dat je in de reclame moet gaan werken.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Helaas kan ik alleen maar propageren waar ik zelf echt achter sta.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

maartje schreef:Helaas kan ik alleen maar propageren waar ik zelf echt achter sta.
is er eigenlijk een reden om WEL moslim te worden?
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Geen erwtensoep meer
Geen sinterklaas/kerst
Niet zonnen/zwemmen
Eczeem op je hoofd vanwege het hoofddoekje
Vitamine D moeten slikken vanwege zonneschijntekort
Echtgenoot geen tegengas meer mogen geven
Kinderen blijven baren tot je menopauze
Bij iedere zin inchallah, alhamdulliah, machalla en wallah zeggen
De achterdeur moeten nemen bij de moskee
Verplicht Joden haten en dagelijks een traantje wegpinken voor de Palestijnen
Je als moeder de wet laten voorschrijven door je zoons van boven de 12
Door alla verplichte nummertjes met manlief
Niet kijken naar WAT er beweerd wordt, maar door WIE
Een keer per maand een week lang te smerig zijn om de koran aan te raken
Vrouw nummer zoveel kunnen zijn/worden
Je eigen kind als uitschot zien als het anders geaard blijkt te zijn
Alleen de straat op mogen met man of mahram
's morgens eerst drie keer neusgat spoelen, omdat satan 's nachts boven in je neus heeft gewoond
Spreuken prevelen bij het binnengaan en verlaten van het toilet
Tot je de enkels in het bloed staan aan het begin van het offerfeest
Een maand lang niet kunnen functioneren vanwege het vasten tijdens de ramadan

Dat was het wel zo'n beetje
Plaats reactie