Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 01 aug 2025 15:56 Uiteraard bedoel ik dus niet dat Hamas de macht aan Israel zou overdragen maar heb ik het over het overdragen van macht aan een vredelievend toekomstig Palestijns regime.
Welke macht is dat dan wel: De Marionetten regering van de Westbank die de verdrijving van de Palestijnen toe laat?
Vredelievend terwijl de Zionisten net zo beestachtig te keer dan de SS?

Wat jij van ze verlangt is om als makke schapen naar de slachtbank te gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zo benieuwd wat Nimky, HierEnNu en Lanfy hier van vinden.

Waarschijnlijk: Hamas dit, Hamas dat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 aug 2025 16:45

Zeer ver onder de gordel, deze beschuldiging.
Ik ga niet in op smaad en laster.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 01 aug 2025 16:54
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 aug 2025 16:45

Zeer ver onder de gordel, deze beschuldiging.
Ik ga niet in op smaad en laster.
Je sluit dus gewoon je ogen vor de feiten.
Je legt alle schuld nog steeds bij de Palestijnen en sluit je ogen voor de slachtingen die de Zionisten plegen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

=D> tv
gerard_m schreef: 01 aug 2025 15:56
Mus schreef: 01 aug 2025 15:16 Besef je eigenlijk wel dat je hier jezelf tegenspreekt?

Een vredelievend regime dat gebied dat niet van hen is al jarenlang op agressieve, en wrede wijze, van de oorspronkelijke bevolking, via terrorisme, ontvreemd is vredelievend? Hoezo denk jij dat een terroristische regime dat Palestina al decennialang lang bezet houdt en haar oorspronkelijke Semitische bevolking op wrede wijze onderdrukt, martelt en vermoord en nu zelfs actief uithongert een vredelievend regime te noemen? Waar hier en daar de volgelingen van de terreurstaat die zich Israël noemt staat te dansen op de graven van de bruut afgemaakte, uitgehongerde, mensen die bewust zijn afgezonderd van goede, hygiënische, operatieve zorg ( zonder afdoende anesthesie worden geopereerd heb ik het dan over bv), een vredelievend volk? Werkelijk waar zoveel idiotie heb ik werkelijk nog gehoord. Wat zou je zeggen van een
sadistisch regime, en dan ben ik nog vriendelijk, lijkt me meer op zijn plek te zijn dan.

Maar goed geloof jij maar dat we het hier over een vredelievend regime hebben. Ik val ondertussen van de bank van het lachen om zoveel naïviteit…
Je hebt mijn bericht duidelijk totaal verkeerd gelezen.
Ik schrijf helemaal niet dat Israel een vredelievend regime heeft.
(en dat zou ook heel onlogisch zijn als je mijn standpunt over Israel ook maar enigszins kent)

Ik schrijf:
"Ik heb nog steeds geen aanwijzingen dat Hamas bereid is de macht na 17 jaar alsnog over te dragen aan een vredelievend regime. "
Ik reageerde daarmee op Bonjour: dit ging over het standpunt van Hamas, waarbij de indruk werd gewekt dat Hamas afstand van wapens en van de macht zou willen doen in een Palestijnse staat.

Uiteraard bedoel ik dus niet dat Hamas de macht aan Israel zou overdragen maar heb ik het over het overdragen van macht aan een vredelievend toekomstig Palestijns regime.
Zo duidelijk was het kennelijk niet Gerard_m. Als het zo duidelijk was geweest als jij denkt had ik waarschijnlijk op een andere manier gereageerd.

Maar goed, stel, een vredelievend regime neemt het over in Gaza in een Palestina, dat bezet wordt door terroristen die terrorisme en haat hoog in het vaandel hebben staan voor alle semieten (Palestijnen heb in het dan over), aan de macht zou komen, denk jij dan dat de zionistische terroristenregime plots minder terroristisch gaan worden? Hun achterbakse wreedheid kent geen grenzen leert de jarenlange ervaring en is bovendien een verdienmodel in de wereld dat ze niet graag willen verliezen.

Dus ik denk dat dat vredelievende regime in Gaza waar je op hoopt geen soelaas zal brengen voor de semieten in Palestina. Vanaf dag één waren de plannen van de terroristische zionisten al helder en duidelijk. Een zuiver joodse relistaat, koste wat het kost.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik deel de mening van Hans Teeuwen.

Cynisch absurdistisch zoals gewoonlijk?
Nee, integendeel, concreet en waarheidsgetrouw, althans,
ik heb niets kunnen ontdekken waar ik het niet mee eens ben.
Maar ik ben bevooroordeeld, dus:
  • waarom zouden Hans en ik onze mening moeten veranderen?
VIDEO duurt 2 minuten:

Het is even niet zo in de mode om het op te nemen voor Israël. Want Israël pleegt genocide. Dat hoor je overal en dat lees je overal. En hoe vaaker je het hoort, op een gegeven moment gaan mensen dat geloven. En bovendien worden we overspoeld met gruwelijke beelden uit Gaza waar het ook inderdaad gruwelijk is. Maar veel van die beelden zijn ook fake. En dat zegt mij iets. Dat zegt mij dat er een propagandaoorlog gevoerd wordt en dat er gerekend wordt op het feit dat wij hier nog een soort van menselijkheid hebben, hè, die zij helemaal niet hebben. En dan heb ik het over Hamas. die hebben geen enkel probleem om hun burgers op te offeren en te gebruiken als propagandamateriaal. En in het Midden-Oosten weten ze dat Qatar, Egypte, Saoi-Arabië en nog 10 Arabische landen hebben opgeroepen:
  • "Hamas, stop. Hamas, stop hiermee."
Zolang Hamas daar zit is er geen enkele kans op vrede. Maar hier wordt alleen maar druk gelegd op Israël. En hier in Amsterdam kan je makkelijk zonder enig probleem rondlopen met een Palestijnse vlag. Maar probeer maar eens met een Israëlische vlag rond te gaan lopen. En het is geen enkel probleem om in Amsterdam op te treden. Als je hebt geroepen death to the IDF, death to every IDF soldier. Dan kan je gewoon optreden. Maar een Israëlische comedian. Ja, die wordt overal geweerd en daar durft niemand zijn vingers aan te branden.

En ik geloof er allemaal geen reet van. Ik denk de groep die daadwerkelijk betrokken is bij de ellende van de Palestijnen dat die net zo groot is als de groep die betrokken is bij de ellende in Souedaan, bij de Oeigeren in China en bij de minderheden in Syrië die onder vuur liggen. En voor de rest is het alleen maar een beetje mode. Eerst was het het klimaat, toen was het de Oekraïne. En nu sla je met je pannetje en roep je "Free Palestine. Free Palestine." En het is allemaal hypocriete mode.
  • Zo, dat wilde ik even kwijt. Verder eh ja prettig weekend mensen. Ja.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Is dat dezelfde Teeuwen als deze?
voel me... Ik voel me heel erg verbonden met het joodse volk,
Maar waarom???
Omdat ik joods ben.
En met wie voel je je verbonden???
Met die andere joden.
Maar waarom dan???
Omdat die ook joods zijn.
Maar wat voel je dan???
Een soort verbondenheid, maar waarom dan???
omdat we allemaal joods zijn.
Maar wat is dat dan die verbondeheid???
Ja dat is... Ja ik kan het niet uitleggen... dat is een gevoel.
Maar wat doen jullie dan???
We hebben allerlei tradities.
Oh, ja wat dan???
Nou dan gaan we bijvoorbeeld gezellig met zijn alle allerlei dingen niet-eten.
En bij ieder jonge jongentjes, snijden we een stuk van de lul af!

En dan heb ze zelf van die gekken, die hebben van die Bob Marley achtige dreadlocks,
zo'n hoedje op, staan de hele dag tegen de muur te mekkeren.
Ja 't zal leuk zijn als die muur er een keer genoeg van kreeg, en staan zo van; blablablabla en dat die muur dan zegt; Flikker nou eens op man ik ben ook niet van steen!!!
Heel fijn voor je dat je een komiek koppelt aan Gaza

MAAK JE HIER LIEVER DRUK OM

BBC: Israëlisch leger schoot 57 kinderen in Gaza door hoofd of borst, onder wie Layan (2) en Mira (6) | Buitenland | AD.nl https://share.google/ni8u3ahP3MqJW4pBu

Zou fijn zijn als ook jij dit zum kotzen vindt.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 01 aug 2025 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

"Ich bin ein Berliner"

VIDEO duurt 20 seconden:

dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dingo schreef: 01 aug 2025 19:11 Israeli author David Grossman says his country is committing genocide in Gaza. Hij zal wel als verrader weggezet worden.
Ja, zo werkt dat meestal in oorlogen.
Dan is de rede, maar in feite 'van alles' zoek.
Dan zie je de vreemdste dingen. Dan ziet iedereen zijn vijanden.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

dingo schreef: 01 aug 2025 19:11 Israeli author David Grossman says his country is committing genocide in Gaza. Hij zal wel als verrader weggezet worden.
Ik denk eerder als antisemiet.
Een verraderlijke leugenachtige antisemiet!

In de tussentijd hongert Israël de gegijzelden ook
uit.
https://share.google/sbcjbKDpr2zQ1IJXT
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 01 aug 2025 19:39
Ik denk eerder als antisemiet.
Een verraderlijke leugenachtige antisemiet!

In de tussentijd hongert Israël de gegijzelden ook
uit.
https://share.google/sbcjbKDpr2zQ1IJXT

Wat je ook heel veel hebt nu:

https://www.dw.com/en/fact-check-grok-g ... _ln=305079
ConflictsPalestinian Territories
Fact check: Grok gets it wrong on Gaza's malnourished kids
Monir Ghaedi | Shubhangi Derhgawen
3 hours ago3 hours ago
As horrifying images from Gaza go viral, Grok's flawed responses on X risk rewriting reality. DW breaks down the evidence. (..)
Doodvermoeiend. Zoveel 'nieuws' en verslag deugt gewoon niet.
Deep fake, AI, verdraaiing door allerlei lui. Niet normaal.

DW schrijft:
(..) AI fact checks fast, but inaccurate
Both images, misattributed by Grok to other crises above, were published by The Associated Press on July 29 to draw attention to what experts now call the worst starvation crisis in Gaza.

According to a new alert by the Integrated Food Security Phase Classification (IPC), the "worst-case scenario of famine is currently playing out in the Gaza Strip," with predictions of "widespread death" unless urgent action is taken. The report cites intensified Israeli blockades as a major factor worsening an already dire situation.

This is not the first time Grok has sparked controversy. In June, users were left confused by the chatbot's contradictory answers about a photo showing troop deployments to protests in Los Angeles.

According to some estimates, Grok now has around 6.7 million daily users.

As AI tools like Grok become more popular for on-the-go fact-checking, one reminder stands firm: don't skip the actual fact check.
Goed crosschecken. En dan heb je de kans dat je er nóg intuint.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

.

"A great paradox of our physical senses is that your brain
actually shows you what you believe, not what you see"

Gerard R. schreef: 01 aug 2025 20:25:scissors:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 01 aug 2025 20:33 .

"A great paradox of our physical senses is that your brain
actually shows you what you believe, not what you see"

Gerard R. schreef: 01 aug 2025 20:25:scissors:
Beetje nuanceren, maar dan klopt dat wel. En er wordt behoorlijk veel gebruik van gemaakt nu.
Demagogie, rhetoriek zijn ook van die dingen in dat domein. Zinsbegoogeling, indoctrinatie.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 01 aug 2025 17:34
Zo duidelijk was het kennelijk niet Gerard_m. Als het zo duidelijk was geweest als jij denkt had ik waarschijnlijk op een andere manier gereageerd.
Ongetwijfeld heeft het niets te maken met enige vooringenomenheid van jou maar lag het uitsluitend aan mijn schrijven.

Maar goed, stel, een vredelievend regime neemt het over in Gaza in een Palestina, dat bezet wordt door terroristen die terrorisme en haat hoog in het vaandel hebben staan voor alle semieten (Palestijnen heb in het dan over), aan de macht zou komen, denk jij dan dat de zionistische terroristenregime plots minder terroristisch gaan worden? Hun achterbakse wreedheid kent geen grenzen leert de jarenlange ervaring en is bovendien een verdienmodel in de wereld dat ze niet graag willen verliezen.
Je schetst een mogelijk scenario. Moet ik nu concluderen dat vrede eigenlijk onmogelijk is en Hamas daarmee de beste optie is voor een Palestijns regime?

Als we eeuwig opgescheept zitten met een regime a la Netanyahu in Israel en de internationale gemeenschap niets veranderd richting Israel, heb je misschien gelijk. Zo somber zag het er ook uit in Zuid Afrika. De geschiedenis kent altijd onverwachte veranderingen als de juiste mensen opstaan.

Dus ik denk dat dat vredelievende regime in Gaza waar je op hoopt geen soelaas zal brengen voor de semieten in Palestina. Vanaf dag één waren de plannen van de terroristische zionisten al helder en duidelijk. Een zuiver joodse relistaat, koste wat het kost.
Okay, als we meegaan in jouw visie... Israel is vanaf dag 1 al uit op terrorisme, hoewel bijna 25% van de Israelische bevolking niet Joods is, willen zij koste wat kost een zuiver Joodse relistaat en dat zal ook nooit veranderen.
Wat zou de de oplossing dan zijn?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Plaats reactie