dikkemick schreef: ↑04 aug 2025 15:04
Peter van Velzen schreef: ↑04 aug 2025 14:57
Mag ik de heren er op wijzen dat ook een verzetsstrijder terreur kan uitoefenen?
Ja maar dat is nu juist hetgeen ik HierEnNu probeer duidelijk te maken"
Ik begrijp verzet tegen een onderdrukker, kolonisator, agressor.
Ik ben tegen terreur omdat meestens onschuldige burgers hierbij betrokken zijn.
Ik vind dat Israël op dit moment terroristisch "opereert" omdat BURGERS en niet Hamas de klos zijn.
En ik verbaas me erover dat de pro's deze TERREUR goedkeuren (niet veroordelen!!)
Ik begrijp het ontstaan van verzet in Gaza of op westbank en ik begrijp dat op gegeven moment niets meer rest dan de wanhoopsdaad terreur.
En dat keur ik nog steeds af zoals ik ook nog steeds geen antisemiet ben. Hoe graag de andere heer me dat ook in de schoen wil blijven schuiven.
En ook nog maar eens fijntjes toevoegen dat dankzij de fantastische hulp van de zionistische terreurstaat Hamas überhaupt aan de macht heeft kunnen komen. Dus dat gemekker van Hamas dit, Hamas dat, en dat, ‘de mensen hebben zelf gekozen’ - welke keus dan wanneer je voor jezelf en je kinderen een goed leven wenst binnen de grenzen die de terreurstaat die zich Israël noemt je überhaupt toestaat - slaat werkelijk als een tang op een varken wanneer je leven tot in nagenoeg alle facetten word gecontroleerd door wrede, nietsontziende, terreurstaat die zich Israël noemt. Zolang je binnen de lijntjes kleurt is er niks aan de hand, maar owee, probeer er eens buiten te kleuren, één of andere ongekende walgelijke straf, uitgevoerd door de, door de Heer gezegende, bezetter, is dan onvermijdelijk.
Hamas, hoe terroristisch voor de Palestijnen ook, is en blijft een verzetsbeweging tegen de zionistische terreurbeweging. We hadden ook liever de PLO gehad of een andere seculiere verzetsbeweging. Maar ja, de zionistische terreurstaat hé, die ons zo graag met de pootjes omhoog ziet liggen, zag liever een islamitische Gaza dan iets anders en kreeg dat hun volle steun. Alles beter dan een beweging die de vrijheid van de Palestijnen het allerbelangrijkste vindt.
Dank aan de zionistische entiteit.
Dat Hamas de meester zou bijten lag natuurlijk niet in de bedoeling.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.