Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
Appelflap:
Bij de Republikeinen zitten ook met mensen met veel erstand...oh? Is verstand trouwens wel een aanbeveling? Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz waren op zich niet bepaald niet 'dom' . En waarom ging de zeer gerespecteerde Colin Powell zo gemakkelijk mee met het frauderen van bewijs tegen Irak?
Bij de Republikeinen zitten ook met mensen met veel erstand...oh? Is verstand trouwens wel een aanbeveling? Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz waren op zich niet bepaald niet 'dom' . En waarom ging de zeer gerespecteerde Colin Powell zo gemakkelijk mee met het frauderen van bewijs tegen Irak?
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dat na Trump, Rudy Giuliani en het huidige Republikeinse circus met clowns als Marjorie Taylor Greene, zelfs mensen als Cheney en Rumsfeld redelijk ogende mensen met verstand lijken, is logisch. Maar toendertijd was die perceptie heel anders. De enige die enigszins bij zinnen leek, was de enigszins gematigde Colin Powell. Kan me herinneren dat er in Israel tijdens de Golfoorlog een grapje de ronde deed dat ik wel leuk vond:B.S. schreef: ↑28 mei 2023 17:31 Appelflap:
President Bush ging eens op bezoek bij de koningin in Engeland en vroeg haar hoe zij aan zulke interlligente adviseurs kwam, waarop ze antwoordde dat ze hen een raadsel gaf voordat ze adviseur konden worden. Ze pakte ter voorbeeld de telefoon op en vroeg: "Tony, vertel me: het is een kind van je vader, het is een kind van je moeder, maar het is niet je broer, noch je zus. Wie is het?" Tony Blair antwoordde onmiddelijk: "Dat ben ik, Majesteit".
Bush was onder de indruk, pakte de telefoon op, belde Cheney en vroeg: "Dick, vertel me: het is een kind van je vader, het is een kind van je moeder, maar het is niet je broer, noch je zus. Wie is het?" Dick Cheney antwoordde: "Geen idee, maar ik zal het de anderen voorleggen en dan bel ik u terug, meneer de President". Cheney belde Condoleezza Rice en Donald Rumsfeld en vroeg: "Vertel me: het is een kind van je vader, het is een kind van je moeder, maar het is niet je broer, noch je zus. Wie is het?" Maar ook zij hadden geen idee.
Uiteindelijk belden ze Colin Powell en vroegen: "Colin, vertel ons: het is een kind van je vader, het is een kind van je moeder, maar het is niet je broer, noch je zus. Wie is het?", waarop Colin Powell onmiddelijk antwoordde: "Dat ben ik". Opgelucht belden ze preesident Bush en zeiden: "Meneer de President, we weten wie het is. Het is Colin Powell". Bush antwoordde: "Sufkoppen! Natuurlijk is het niet Colin Powell... Het is Tony Bláir!!"
.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 28 mei 2023 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Toevallig uurtje geleden familie gesproken die op bezoek is in Nederland. Het zijn Nederlanders maar wonen al 40 jaar in Amerika. Ik vroeg hoezeer de oorlog in Oekraïene leeft onder de Amerikanen. Nauwelijks was het antwoord. Het is wel af en toe in het nieuws maar niet zoals hier dat er nieuwsitems aan worden gewijd. Als ze meer info willen zoeken ze filmpjes op Youtube op.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Die is verdampt sinds Biden aankondigde zich opnieuw kandidaat te stellen. Dat hij een redelijk goede president is gebleken, betekent nergens dat er geen aanzienlijk betere kandidaten zijn. Zelfs vanuit de gevangenis zou Trump het nog kunnen winnen van een straks 81 jarige bejaarde met z'n aanhoudende versprekingen en klunzigheden. Hij stelt gewoon z'n eigen ambitie boven het landsbelang door voor een tweede periode te gaan in plaats van het aan een nieuwe generatie over te laten die enerzijds aangaande de positieve zaken uit Biden's voormalige presidentschap kan verwijzen naar Biden, maar anderzijds betreffende de negatieve issues verandering en vernieuwing kan beloven.Rereformed schreef: ↑28 mei 2023 12:43Waar is je vroegere optimisme betreffende deze zaak?ChaimNimsky schreef: ↑27 mei 2023 11:41 IK vermoed echter dat Trump het over een jaar allemaal weer teniet gaat doen. Rare wereld.
Zionist
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Onzin. Opa Biden is juist wat dat gek geworden land nodig heeft. Helemaal tot rust komen is wat ze nodig hebben en door een man die met één been in het graf staat, en waartegen de Republikeinen na vele jaren nog steeds niks anders kunnen verzinnen dan "Hunter Biden's laptop", gegeven wordt. Later gaat Biden de geschiedenis in als één van de grootste presidenten die de VS ooit gehad heeft en de VS door haar allermoeilijkste tijd heeft geloodst door zijn bedaarde aanpak.ChaimNimsky schreef: ↑28 mei 2023 18:37Die is verdampt sinds Biden aankondigde zich opnieuw kandidaat te stellen. Dat hij een redelijk goede president is gebleken, betekent nergens dat er geen aanzienlijk betere kandidaten zijn. Zelfs vanuit de gevangenis zou Trump het nog kunnen winnen van een straks 81 jarige bejaarde met z'n aanhoudende versprekingen en klunzigheden. Hij stelt gewoon z'n eigen ambitie boven het landsbelang door voor een tweede periode te gaan in plaats van het aan een nieuwe generatie over te laten die enerzijds aangaande de positieve zaken uit Biden's voormalige presidentschap kan verwijzen naar Biden, maar anderzijds betreffende de negatieve issues verandering en vernieuwing kan beloven.
En Biden wint het gerust van Trump.
Born OK the first time
Heel misschien is er nog een kans dat Biden begin volgend jaar of zo een moment van inzicht krijgt zoals bij Lyndon B. Johnson in 1968 gebeurde. Maar dat hielp toen de Democraten uiteindelijk ook niet (1968 was sowieso een hectisch jaar).
Rereformed: als Biden is wat de VS nu nodig hebben waarom blijkt dat dan niet uit de peilingen?
Misschien toch weer eens Obama?
Maar liefst een krachtige, charismatische, wat jongere, (natuurlijk-)intelligente e.d. Democraat.
Biden heeft het door de bank wel goed gedaan al had hij hier en daar de regelgeving van Trump tegen,
maar hij is gewoon wat oud. En een beetje klunzig. Ik mag hem echter wel een soort, met zijn empathie.
Het zou echter een ramp zijn voor het land als er weer zo'n knutselaar zoals Trump zou komen.
Die helpt zo'n staat (en wellicht de wereld) wel naar de kl**en, is gebleken.
Of hij gaat aardig zijn met Putin omdat hun dat nog meer geld oplevert.
Maar liefst een krachtige, charismatische, wat jongere, (natuurlijk-)intelligente e.d. Democraat.
Biden heeft het door de bank wel goed gedaan al had hij hier en daar de regelgeving van Trump tegen,
maar hij is gewoon wat oud. En een beetje klunzig. Ik mag hem echter wel een soort, met zijn empathie.
Het zou echter een ramp zijn voor het land als er weer zo'n knutselaar zoals Trump zou komen.
Die helpt zo'n staat (en wellicht de wereld) wel naar de kl**en, is gebleken.
Of hij gaat aardig zijn met Putin omdat hun dat nog meer geld oplevert.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
Het is heel simpel: Biden heeft Trump eerder verslagen dus is hij nu weer de aangewezen kandidaat. De democraten nemen wat dat betreft geen risico. Ook zouden ze zwakte tonen door de huidige president niet als kandidaat naar voren te schuiven. Wat moeten ze dan als excuus aanvoeren? Te oud? Te klunzig? Dat kan natuurlijk niet. Biden moet het gaan doen.
-
appelfflap
- Banned
mjalanier schreef: ↑28 mei 2023 20:45 Het is heel simpel: Biden heeft Trump eerder verslagen dus is hij nu weer de aangewezen kandidaat. De democraten nemen wat dat betreft geen risico. Ook zouden ze zwakte tonen door de huidige president niet als kandidaat naar voren te schuiven. Wat moeten ze dan als excuus aanvoeren? Te oud? Te klunzig? Dat kan natuurlijk niet. Biden moet het gaan doen.
naast 2 termijnen zou ik toch echt wel een maximumleeftijd invoeren moest ik Amerikaan zijn.
mijn grootmoeder is op de respectabele leeftijd van 84 in haar slaap overleden. mooie dood na een mooi leven
dit kan Biden echt overkomen als je rekening houdt met de gemiddelde levensverwachting
Ik snap het best.lanier schreef: ↑28 mei 2023 20:45 Het is heel simpel: Biden heeft Trump eerder verslagen dus is hij nu weer de aangewezen kandidaat. De democraten nemen wat dat betreft geen risico. Ook zouden ze zwakte tonen door de huidige president niet als kandidaat naar voren te schuiven. Wat moeten ze dan als excuus aanvoeren? Te oud? Te klunzig? Dat kan natuurlijk niet. Biden moet het gaan doen.
Maar volgens mij is dít zwakte, wat zij zich NU niet kunnen permiteren volgens mij....
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Enkelen nog.appelfflap schreef: ↑28 mei 2023 12:57 Ron DeSantis en Trump zijn niet de dictatoriale leiders vd republikeinen hé
bij de republikeinen zitten ook mensen met heel veel verstand
Maar die leggen het bij de voorverkiezingen af tegen degenen die (pretenderen) te geloven wat Trump allemaal verzint. 2/3 van de Republikeinse kiezers geloofde in Qanon's samenzweringstheoriën. Dus wil je die winnen, dan moet je tenminste een kwart daarvan achter je krijgen. Dus liegen dat je er ook in gelooft!
Poetin die alles doet wat de westerse wapenindustie helpt. Trump die alles gellooft wat Poetin zegt. Het is me een zooitje!
Ik wens u alle goeds
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Omdat dat land extreem verdeeld is. Geen enkele Democraat zou een ruime meerderheid krijgen.
Het werkt in zo'n situatie juist andersom: Hoe charismatischer of "vernieuwender" de Democraat zou zijn, des te meer weerstand hij/zij juist zou oproepen aan de andere kant. Lanier heeft gelijk: zoiets zou juist een enorm risico zijn, terwijl men er op kan rekenen dat Biden wel de verkiezing wint. Hij versloeg Trump zelfs zonder verkiezingscampagne. Trump heeft geen vat op hem. En de economie van de VS loopt als een trein.
@appelfflap: Wel is het heel belangrijk welke vice-president de Democraten willen aanstellen, want de kans is inderdaad groot dat die het midden in de ambstermijn moet overnemen van Biden. Maar dat is echt geen probleem voor de Democraten, integendeel, zo krijgen ze automatisch de volgende persoon aan de macht die ze willen hebben. De zittende persoon staat altijd sterk bij de volgende verkiezingen.
Born OK the first time
-
appelfflap
- Banned
De democraten krijgen automatisch de president die zij willen?Rereformed schreef: ↑29 mei 2023 03:38 de kans is inderdaad groot dat die het midden in de ambstermijn moet overnemen van Biden. Maar dat is echt geen probleem voor de Democraten, integendeel, zo krijgen ze automatisch de volgende persoon aan de macht die ze willen hebben. De zittende persoon staat altijd sterk bij de volgende verkiezingen.
Volgens mij is het aan de burger om de president te bepalen, niet aan de partij.
De vecepresident moet ovnemen omdat de president te oud is. Ik denk niet dat de founding fathers met dit scenario rekening hebben gehouden. Wat metdementie? Bij heldere momenten houdt hij de volledige bevoegdheid en bij mindere periodes pakt de vice over?
Wat mij betreft klopt dit echt totaal niet. >80 is echt t3 oud. Ga rummikub spelen hé
Ik ben het helemaal met je eens, maar de realiteit is weerbarstiger.appelfflap schreef: ↑29 mei 2023 07:36De democraten krijgen automatisch de president die zij willen?Rereformed schreef: ↑29 mei 2023 03:38 de kans is inderdaad groot dat die het midden in de ambstermijn moet overnemen van Biden. Maar dat is echt geen probleem voor de Democraten, integendeel, zo krijgen ze automatisch de volgende persoon aan de macht die ze willen hebben. De zittende persoon staat altijd sterk bij de volgende verkiezingen.
Volgens mij is het aan de burger om de president te bepalen, niet aan de partij.
De vecepresident moet ovnemen omdat de president te oud is. Ik denk niet dat de founding fathers met dit scenario rekening hebben gehouden. Wat metdementie? Bij heldere momenten houdt hij de volledige bevoegdheid en bij mindere periodes pakt de vice over?
Wat mij betreft klopt dit echt totaal niet. >80 is echt t3 oud. Ga rummikub spelen hé
Ik meen me te herinneren dat Ronald Reagan na de aanslag ook niet goed meer functioneerde en dat dit zorgvuldig door zijn staf verborgen werd gehouden en pas ver na zijn termijn bekend werd. Die had ook uit het ambt gezet moeten worden.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)