Op die manier begint het iets te krijgen van Israël tegen Hamas, de Palestijnen en tegen min of meer de wereld, ChaimNimsky..ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:03Irrelevant. Als gezegd, de VS steunt Israel uiteindelijk hoe dan ook (ook de Democraten) en Europa doet evenmin moeilijk over Israel omdat het miljarden verdient aan de handelsrelatie. Morele bezwaren stoppen waar de winst begint, en wie betaalt, bepaalt.
Tevens heeft het het voordeel voor de religieuzen dat er meer Joden naar Israel komen, hetgeen een mitswah is (een goede daad). Het heeft alleen maar voordelen volgens mij.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Nee, de VS en de EU zijn voor Israel, en terwijl ze suggereren te luisteren naar het eigen publiek, gaat de handel gewoon door. Wat het publiek zegt, is irrelevant. Ook de Arabische staten in de Abraham Akkoorden zijn voor Israel en vrijwel alle regeringen van de Arabische staten en elders.Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 22:06Op die manier begint het iets te krijgen van Israël tegen Hamas, de Palestijnen en tegen min of meer de wereld, ChaimNimsky..ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:03Irrelevant. Als gezegd, de VS steunt Israel uiteindelijk hoe dan ook (ook de Democraten) en Europa doet evenmin moeilijk over Israel omdat het miljarden verdient aan de handelsrelatie. Morele bezwaren stoppen waar de winst begint, en wie betaalt, bepaalt.
Tevens heeft het het voordeel voor de religieuzen dat er meer Joden naar Israel komen, hetgeen een mitswah is (een goede daad). Het heeft alleen maar voordelen volgens mij.
Zionist
Je geeft er een 'aardige draai' aan...ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:12Nee, de VS en de EU zijn voor Israel, en terwijl ze suggereren te luisteren naar het eigen publiek, gaat de handel gewoon door. Wat het publiek zegt, is irrelevant. Ook de Arabische staten in de Abraham Akkoorden zijn voor Israel en vrijwel alle regeringen van de Arabische staten en elders.Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 22:06Op die manier begint het iets te krijgen van Israël tegen Hamas, de Palestijnen en tegen min of meer de wereld, ChaimNimsky..ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:03 Irrelevant. Als gezegd, de VS steunt Israel uiteindelijk hoe dan ook (ook de Democraten) en Europa doet evenmin moeilijk over Israel omdat het miljarden verdient aan de handelsrelatie. Morele bezwaren stoppen waar de winst begint, en wie betaalt, bepaalt.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Je ziet het toch gewoon zelf met eigen ogen? Trump moedigt Israel zelfs aan Gaza in te nemen, de EU doet niets en zal ook niets doen, en de Arabische regeringen hebben onlangs juist Hamas keihard de schuld gegeven.Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 22:14Je geeft er een 'aardige draai' aan...ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:12Nee, de VS en de EU zijn voor Israel, en terwijl ze suggereren te luisteren naar het eigen publiek, gaat de handel gewoon door. Wat het publiek zegt, is irrelevant. Ook de Arabische staten in de Abraham Akkoorden zijn voor Israel en vrijwel alle regeringen van de Arabische staten en elders.
Zionist
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Peter van Velzen schreef: ↑04 aug 2025 04:54lost and not found yet! schreef: ↑03 aug 2025 22:13Nog even over je kolonisatie! Helder uitgelegd, stukje lezen maar dat kun jij wel! Toch?
I asked Grok (Elon Musk’s version of ChatGPT) to make me a full list of countries that were colonized at some point and/or taken in a war.
Je hebt kennelijk niet opgelet over wat ons team heeft bekendgemaakt over het gebruik van Chatbots. Hun antwoorden zijn in de meeste gevallen niet nuttig, omdat het geenzins duidelijk is waar de Chatbot zijn gegevens vandaan heeft en zijn antwoord wordt sterk beïnvloed door de mening van de vragensteller. Met name het tonen van een lange lijst van landen die ooit door Europeanen zijn gekoloniseerd is volstrekt overbodig en nutteloos als argumentatie. Bovendien noem je niet eens de naam van de persoon die de vraag stelde. Ik gooi het hele bericht daarom in de prullebak.
Sorry Peter, dat is me inderdaad ontschoten! Mijn excuses daarvoor! Maar wel leuk dat het in de prullenbak leesbaar blijft.
Laatst gewijzigd door lost and not found yet! op 04 aug 2025 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
O, ik zie met eigen ogen onmenselijkheid ja. Dat is een andere manier van kijken. Ik zie protest van mensen.ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:20Je ziet het toch gewoon zelf met eigen ogen?Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 22:14Je geeft er een 'aardige draai' aan...ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:12
Nee, de VS en de EU zijn voor Israel, en terwijl ze suggereren te luisteren naar het eigen publiek, gaat de handel gewoon door. Wat het publiek zegt, is irrelevant. Ook de Arabische staten in de Abraham Akkoorden zijn voor Israel en vrijwel alle regeringen van de Arabische staten en elders.
Ik zie een wereld, die ook niet echt weet wat ze met dit enorme probleem aanmoeten.
-
ChaimNimsky
- Superposter
En niets van dat alles motiveert Israel om te stoppen met de oorlog op de manier waarop het deze voert en er straks een paar schepjes bovenop te doen. Regeringen spelen morele verontwaardiging alsof het om principes gaat, terwijl het in werkelijkheid om miljarden gaat. Je mag gerust hele steden platgooien, zolang je de handel maar niet stoort. Alles is bespreekbaar, behalve miljardenverlies -- zeker in de huidige economische situatie.Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 22:23O, ik zie met eigen ogen onmenselijkheid ja. Dat is een andere manier van kijken. Ik zie protest van mensen.
Ik zie een wereld, die ook niet echt weet wat ze met dit enorme probleem aanmoeten.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 04 aug 2025 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Inderdaad, de geschiedenis kan zich uiteraard op allerlei manieren ontwikkelen, maar het zou MIJ niet verbazen als Israël dit ooit nog eens keihard op het eigen bordje terugkrijgt.ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:25En niets van dat alles motiveert Israel om te stoppen met de oorlog op de manier waarop het deze voert.
- Bevlogen
Daar heb je helemaal gelijk in! En daarbij, hoe zien de medeforummers hier een tweestatenoplossing? Geweldig scrabble woord trouwens! Ik zal uitleggen waarom er nooit een twee statenoplossing gaat komen en ik gebruik de woorden van Marco Rubio:ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:25En niets van dat alles motiveert Israel om te stoppen met de oorlog op de manier waarop het deze voert.
Commentaar is welkom!US Secretary of State Marco Rubio on Fox on those recognizing a Palestinian state:
"It’s irrelevant. It doesn’t mean anything. First of all, none of these countries have the ability to create a Palestinian state. There can be no Palestinian state unless Israel agrees to it. Number two, they can’t even tell you where this Palestinian state is. They can’t tell you who will govern it. And I think number three, it’s counterproductive."
We will dance again!
- Bevlogen
Maar kun je daar een reden voor geven, of je verbazing onderbouwen dat Israël dit ooit nog eens keihard op het eigen bordje terug krijgt?Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 22:27Inderdaad, de geschiedenis kan zich uiteraard op allerlei manieren ontwikkelen, maar het zou MIJ niet verbazen als Israël dit ooit nog eens keihard op het eigen bordje terugkrijgt.ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:25En niets van dat alles motiveert Israel om te stoppen met de oorlog op de manier waarop het deze voert.
We will dance again!
Voorlopig leven de Palestijnen in iets slechters dan het stenen tijdperk, dus dat schiet niet op.lost and not found yet! schreef: ↑04 aug 2025 22:32Daar heb je helemaal gelijk in! En daarbij, hoe zien de medeforummers hier een tweestatenoplossing? Geweldig scrabble woord trouwens! Ik zal uitleggen waarom er nooit een twee statenoplossing gaat komen en ik gebruik de woorden van Marco Rubio:ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:25En niets van dat alles motiveert Israel om te stoppen met de oorlog op de manier waarop het deze voert.
Commentaar is welkom!US Secretary of State Marco Rubio on Fox on those recognizing a Palestinian state:
"It’s irrelevant. It doesn’t mean anything. First of all, none of these countries have the ability to create a Palestinian state. There can be no Palestinian state unless Israel agrees to it. Number two, they can’t even tell you where this Palestinian state is. They can’t tell you who will govern it. And I think number three, it’s counterproductive."
Israël heeft alles qua oplossingen onmogelijk gemaakt. Jij zal Hamas de schuld wel geven, maakt niet uit. Geen idee, jij?
Bepaalde afdelingen van die prullenbak zijn inmiddels bezoekwaardigelost and not found yet! schreef: ↑04 aug 2025 22:22
Maar wel leuk dat het in de prullenbak leesbaar blijft.
onderdelen van de Freethinker-archieven geworden.
100% Eensch met Marco Rubio!lost and not found yet! schreef: ↑04 aug 2025 22:32Daar heb je helemaal gelijk in! En daarbij, hoe zien de medeforummers hier een tweestatenoplossing? Geweldig scrabble woord trouwens! Ik zal uitleggen waarom er nooit een twee statenoplossing gaat komen en ik gebruik de woorden van Marco Rubio:ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:25En niets van dat alles motiveert Israel om te stoppen met de oorlog op de manier waarop het deze voert.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Ik denk dat er veel haat als residu zal blijven. Bij zeer velen. Dat heb je altijd na zoiets als wat in Gaza gebeurt e.d..lost and not found yet! schreef: ↑04 aug 2025 22:34Maar kun je daar een reden voor geven, of je verbazing onderbouwen dat Israël dit ooit nog eens keihard op het eigen bordje terug krijgt?Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 22:27Inderdaad, de geschiedenis kan zich uiteraard op allerlei manieren ontwikkelen, maar het zou MIJ niet verbazen als Israël dit ooit nog eens keihard op het eigen bordje terugkrijgt.ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:25
En niets van dat alles motiveert Israel om te stoppen met de oorlog op de manier waarop het deze voert.
Ook op landenniveau, handel of niet.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Bravo, bravissimo! Staande ovatie!lost and not found yet! schreef: ↑04 aug 2025 22:32Commentaar is welkom!US Secretary of State Marco Rubio on Fox on those recognizing a Palestinian state:
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
Wishful thinking. Geschiedenis leert ons juist het tegendeel: Israel is strategisch onmisbaar, een sleutelspeler en economisch veel te lucratief voor het Westen, een exporteur van cutting-edge technologie, een wereldleider in cyberoorlogsvoering, een betrouwbare bron van inlichtingen, een laboratorium voor militaire en surveillance-technologie. Kortom: Israel wordt niet afgerekend -- het wordt juist gefaciliteerd.Gerard R. schreef: ↑04 aug 2025 22:27Inderdaad, de geschiedenis kan zich uiteraard op allerlei manieren ontwikkelen, maar het zou MIJ niet verbazen als Israël dit ooit nog eens keihard op het eigen bordje terugkrijgt.ChaimNimsky schreef: ↑04 aug 2025 22:25En niets van dat alles motiveert Israel om te stoppen met de oorlog op de manier waarop het deze voert.
Het lot van de Palestijnen ziet er daarentegen des te hachelijker uit: afhankelijk van een internationale gemeenschap, zonder echte bondgenoten, zonder economische hefboom en steeds verder gemarginaliseerd, vedwijnt hun relevantie langzaam uit beeld.
Zionist