BDE - onderzoek, conclusies en interpretaties

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Waarom?
Bevlogen

Re: Is er leven na de dood

Bericht door Waarom? »

De Bijbel zegt toch ECHT dat de mens bestaat uit lichaam, ziel en geest. Het DNA is de schakel die verbinding maakt tussen de drie onderdelen......ik geloof het, dus ik kan het weten dat het waar is...... :wink:
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Waarom? schreef:ik geloof het, dus ik kan het weten dat het waar is...... :wink:
Is dit nu een syllogisme?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Fish schreef:
Waarom? schreef:ik geloof het, dus ik kan het weten dat het waar is...... :wink:
Is dit nu een syllogisme?
Yep, volgens een bepaalde christelijke logica wel......
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Koko schreef:
lost and not found yet! schreef:Nee, er is nog nooit, op geen enkele manier hoe dan ook bewezen dat er leven na de dood is. Het is over het algemeen een geindoctrineerde wensgedachte dat het wel zo zou zijn, en voornamelijk religieus georienteerd. Nogmaals, een wensdenken, want waarom en hoe zou jouw hiernamaals anders zijn als jouw hiervoormaals?
Nou, daar zeg je wat, het hiervoormaals! Komen wij daar niet juist vandaan? Inderdaad, het hiernamaals onderscheidt zich in niets van het hiervoormaals zoals je zelf suggereert. Daarom zie ik geen enkel beletsel dat dit hiernamaals ons doodleuk voortbrengt.

Dus betrek je wensdenken en indoctrinatie op je zelf.
Ik begrijp je post niet. Wat ik wilde verduidelijken is dat ik er voordat ik geboren werd er niet was. In het mijn hiervoormaals. Wat zou het verschil moeten zijn met mijn hiernamaals? En op welke manier zou het hiernamaals mij doodleuk weer voortbrengen? Zoals ik al eerder aangaf, ik zal misschien in de herinnering van 2 of 3 generaties "voortleven" maar dan is het over en sluiten. En op wensdenken en geindoctrineerd zijn kan ik mezelf niet betrappen, maar verklaar je nader zou ik zeggen. Ben benieuwd.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Dinges

Bericht door Dinges »

Maria schreef:Koko
Mooi dat je hier mee wil doen.
Misschien je even kort voorstellen in het desbetreffende topic?
We vinden het altijd leuk nieuwe leden te mogen begroeten, ook letterlijk. :)
Welkom
Daarom zie ik geen enkel beletsel dat dit hiernamaals ons doodleuk voortbrengt
Een interessante reactie.
Zou je dat wat uitgebreider kunnen belichten?
Ga ik doen.
Dinges

Bericht door Dinges »

Fish schreef:
Koko schreef:[ Daarom zie ik geen enkel beletsel dat dit hiernamaals ons doodleuk voortbrengt.
Welkom Koko.
Als je goed in wiskunde bent kunt je uitrekenen hoeveel keer je een dobbelsteen moet gooien om een indetiek mens opnieuw geboren te laten worden.
Denk ik. :)
Kan me perfect in je denkwijze verplaatsen. Grappig dat er net een Nederlandse hond gekloond is. http://www.nu.nl/dieren/4340293/nederla ... a-bnn.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoef ik wat minder uit te leggen.
Denk ik. :wink:
Dinges

Bericht door Dinges »

doctorwho schreef:
Koko schreef: Nou, daar zeg je wat, het hiervoormaals! Komen wij daar niet juist vandaan? Inderdaad, het hiernamaals onderscheidt zich in niets van het hiervoormaals zoals je zelf suggereert. Daarom zie ik geen enkel beletsel dat dit hiernamaals ons doodleuk voortbrengt.

We zijn onmiskenbaar het product/gevolg van het hiervoormaals maar dat is wat anders dan dit gelijkstellen aan het hiernamaals. Je bent wel grondstof voor plantjes en diertjes en misschien indirect een andere soortgenoot.
Maar jij kwam toch uit het hiervoormaals? Ben benieuwd naar je verklaring.
Dinges

Bericht door Dinges »

Hopper schreef:Ik vind het eigenlijk een rare vraag of er leven is na de dood. Volgens mij toonde Einstein al aan dat tijd een illusie is. Naarmate we de lichtsnelheid naderen gaat de tijd langzamer. Totdat (theoretisch) op lichtsnelheid de tijd stil staat.

Na de dood is per definitie een moment na dit moment. Er is dus tijd nodig om die tijd te overbruggen. Maar tijd bestaat alleen in het fysieke heelal! Leven na de dood kan dus ook alleen in het fysieke heelal plaats vinden. Maar mijn fysieke lichaam valt weer uiteen in miljoenen deeltjes. Dat gaat hem niet worden.

Gezien in het licht! van wat Einstein heeft ontdekt kan er toch nooit leven na de dood bestaan, anders dan fysiek?

Of mis ik nu ergens wat?
Ja, je vergeet volgens mij dat ruimte en tijd relatieve begrippen zijn. Waarnemer gebonden en dus subjectief. Ruimte en tijd zijn niet te scheiden.

Er bestaat volgens Einstein, en dat staat heden ten dage na honderdenelf jaar nog steeds buiten kijf en strak overeind, slechts ruimtetijd.
Dat geldt ook voor die 'miljoenen deeltjes' waarover je rept.
Proeven, de double slit experiments, hebben dat aangetoond.

Ik zie dus geen beletsel.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Waarom? schreef:
dikkemick schreef:
Jan van Lennip schreef:....Dit impliceert dat het 'dode' dier nog altijd in leven is.
Nee dus. Een compleet nieuw dier wandelt over de grasveldjes met volledig nieuwe indrukken. Gedachten van het ene beest worden niet overgedragen op het andere beest.
Dag Dikkemick,

Dat kun jij niet WETEN.... [-X ....dus eerst a.u.b. eerst jouw stelling bewijzen...... :wink:
Ik denk dat (geestelijke) informatie (nieuw gevormde zenuwbanen) niet gekloond kan worden. Het nieuwe dier doet van jongs af aan eigen indrukken op en vormt eigen zenuwpaden/banen. In een lichaamscel van het ouderdier (dat gebruikt wordt om te klonen) ligt niet de breininfo opgeslagen. Wel de breinopbouw.
Dood blijft m.a.w. dood.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Dinges

Bericht door Dinges »

lost and not found yet! schreef:
Koko schreef:
lost and not found yet! schreef:Nee, er is nog nooit, op geen enkele manier hoe dan ook bewezen dat er leven na de dood is. Het is over het algemeen een geindoctrineerde wensgedachte dat het wel zo zou zijn, en voornamelijk religieus georienteerd. Nogmaals, een wensdenken, want waarom en hoe zou jouw hiernamaals anders zijn als jouw hiervoormaals?
Nou, daar zeg je wat, het hiervoormaals! Komen wij daar niet juist vandaan? Inderdaad, het hiernamaals onderscheidt zich in niets van het hiervoormaals zoals je zelf suggereert. Daarom zie ik geen enkel beletsel dat dit hiernamaals ons doodleuk voortbrengt.

Ik begrijp je post niet. Wat ik wilde verduidelijken is dat ik er voordat ik geboren werd er niet was. In het mijn hiervoormaals. Wat zou het verschil moeten zijn met mijn hiernamaals? En op welke manier zou het hiernamaals mij doodleuk weer voortbrengen? Zoals ik al eerder aangaf, ik zal misschien in de herinnering van 2 of 3 generaties "voortleven" maar dan is het over en sluiten. En op wensdenken en geindoctrineerd zijn kan ik mezelf niet betrappen, maar verklaar je nader zou ik zeggen. Ben benieuwd.
Kun je me dan eens, om te beginnen, uitleggen waarom je er volgens jou niet was in je hiervoormaals. En vervolgens uitleggen waarop je die overtuiging stoelt?

En als toegift a.u.b. verklaren waarom je er dan toch bent,
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Lost and not found! schreef:
Koko schreef:
Kun je me dan eens, om te beginnen, uitleggen waarom je er volgens jou niet was in je hiervoormaals. En vervolgens uitleggen waarop je die overtuiging stoelt?

En als toegift a.u.b. verklaren waarom je er dan toch bent,
Dat kijkt me heel simpel. Het hiervoormaals is het tijdperk dat ik er niet was, niet met een lichaam, bewustzijn of wat dan ook. En het hiernamaals zal in mijn ogen exact hetzelfde zijn. Misschien leef ik in de gedachten van 2 of ten hoogste 3 generaties nog voort, maar dan is het afgelopen. Simpel toch? En als toegift, ooit gehoord van 2 mensen, die verliefd worden, verloven, gaan trouwen en kinderen krijgen? Simpel toch? Of zie je dit anders? En als jij denkt dat ik er in het hiervoormaals wel was of ben geweest, nogmaals ik ben me er totaal niet van bewust, dus ga je gang! Ps, op mijn vraag ga je ook niet echt inhoudelijk in. Zoals, op welke manier zou het hiernamaals mij weer terugbrengen.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Koko schreef: Hoef ik wat minder uit te leggen.
Wat is de overeenkomst tussen een kloon en opnieuw geboren worden?
Of bedoel je klonen met opnieuw geboren worden?
lees in de forum regels even regel T10.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

dikkemick schreef: Ik denk dat (geestelijke) informatie (nieuw gevormde zenuwbanen) niet gekloond kan worden. Het nieuwe dier doet van jongs af aan eigen indrukken op en vormt eigen zenuwpaden/banen. In een lichaamscel van het ouderdier (dat gebruikt wordt om te klonen) ligt niet de breininfo opgeslagen. Wel de breinopbouw.
Dood blijft m.a.w. dood.
Vooral christelijke wetenschappers hameren er op dat het brein niet de drager is van de menselijke "geest", maar een soort van "ontvanger" voor de "geest". Uiteraard is dat even onbewijsbaar als goden, leven na de dood, etc.
Uiteraard geldt deze dualiteit alleen voor mensen, nog een extra reden waarom een aantal christenen moeite heeft met ET....

http://www.digibron.nl/search/detail/9c ... e-computer" onclick="window.open(this.href);return false;

Dinges

Bericht door Dinges »

lost and not found yet! schreef:
Wat ik wilde verduidelijken is dat ik er voordat ik geboren werd er niet was. In het mijn hiervoormaals.
Waar kwam jij dan wél vandaan, vraag ik mij af.
Dinges

Bericht door Dinges »

Fish schreef:
Koko schreef: Hoef ik wat minder uit te leggen.
Wat is de overeenkomst tussen een kloon en opnieuw geboren worden?
Of bedoel je klonen met opnieuw geboren worden?
lees in de forum regels even regel T10.
Als ik je goed begrijp dan zijn volgens jou twee identieke wezens eén en het zelfde!
Anders kan ik je eerdere argument over dobbelstenen niet plaatsen.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39#p511439" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie