Samante schreef:
Het scheppen van een hel voor zondaars (de zonde kan niet bestaan samen met een vrije wil) is overigens iets dat een God die van liefde komt nooit zou doen. Het scheppen van een hel is iets dat een demon zou doen (wanneer die zou bestaan).
Een werkelijk almachtige God ziet niets geschieden tegen zijn wil. Zijn wil zal dus niet worden gedwarsboomd, op geen enkele wijze. En misschien komt dat doordat God tegen de mensen zegt: "Jullie wil is Mijn wil." Dat zou een hoop verklaren, vind je niet?
Tot zover bedankt.
Jouw denkwijze over God is een kromme. De hel is ook in eerste instantie niet bedoeld voor menssen, maar voor de duivel en zijn gevallen engelen. Daarna voor het Beest [de Anti-Christ] en de valse Profeet. Mensen brengen zichzelf in de hel, door de verkeerde keuzes te maken. Ten eerste door Jezus af te wijzen in hun leven, waardoor zij gered hadden kunnen worden, ten tweede door moord, lafhartigheid, ongeloof, hoererij, occultisme, leugen, diefstal en het volgen van afgoden.
God wil graag dat wij zijn wil doen uit onze vrije wil, dat is beter, vind je niet?
Graag gedaan.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)