De anti-koran film van Geert Wilders

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Een dergelijke film is een goed initatief.

ja
30
34%
ja, maar dan ook graag een film over de Bijbel
25
28%
nee
23
26%
ik weet het niet
11
12%

Totaal aantal stemmen: 89

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

appelfflap schreef:Willem/Plons
Devious zegt niet dat je meningen niet zou mogen uiten hé. :)
maar hij kan wel zeggen/vinden dat meningen pas een waarde hebben als er een fundament (bewijzen, logica) achter zit.
Meningen waar niets achter zit mag hij gerust negeren, wegwuiven.
Dat had ik gelijk al begrepen.

Deze peiler afbreken omwille van tere zieltjes en lange tenen is zeer gevaarlijk.
Niet afbreken zeer zeker niet, maar om elke willekeurige mening (die toevallig in je straatje past) onder het matje van meningsuiting te proppen, terwijl het systeematische puberaal treitergedrag is met grove ad-hominem (Devious noemd het 'krachttermen' :roll: ). En de vrijheid van meningsuiting waar iedereen hun mond vol van heeft en ook zullen verdedigen, is er (in mijn geval een mening die niet werd gewaardeerd) 1 persoon voor mijn verdediging op de bres gesprongen (waarvoor dank), en dat is nog niet eens een Nederlander!

*Mijn mening is geenzins dat Wilders een racistisch blond varken is, zo ongenuanceerd ben ik niet, maar ik wou kijken wat voor reacties ik zou krijgen...........................nouja, lees en oordeeld U zelf!
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja, die reacties vielen reuze mee.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Inderdaad, Plons, het is een schande (!) dat er om een inhoudelijke onderbouwing van die mening werd gevraagd. Een schande!

Walgelijk dat je gebrek aan argumentatie genadeloos werd neergesabeld. En hoe inconsequent ook!

Kijk maar eens met hoeveel egards Wahlers namelijk wordt onthaald als hij een vergelijkbare mening ventileert over Mohammed.

Duidelijk geval van meten met twee maten. :roll:

Het is heel simpel Plons. Jij geeft hier je mening. Die mening wordt vervolgens - afhankelijk van de sterkte van de onderbouwing - aan kritiek onderworpen.

Jij lijkt nu te stellen dat jij alleen vrijheid van meningsuiting hebt wanneer je hier inhoudsloze, niet onderbouwde verwensingen mag schrijven, zonder dat daar nietsontziende kritiek op komt.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Plons schreef: .................En de vrijheid van meningsuiting waar iedereen hun mond vol van heeft en ook zullen verdedigen, is er (in mijn geval een mening die niet werd gewaardeerd) 1 persoon voor mijn verdediging op de bres gesprongen (waarvoor dank), en dat is nog niet eens een Nederlander!

*Mijn mening is geenzins dat Wilders een racistisch blond varken is, zo ongenuanceerd ben ik niet, maar ik wou kijken wat voor reacties ik zou krijgen...........................nouja, lees en oordeeld U zelf!

Dat is niet omdat ik jouw mening deel (helemaal niet zelfs :D ) , maar wel omdat ik het NIET eens was dat een mening en een stelling als begrippen door mekaar worden gehaald. Simple comme bonjour (zeggen we in Belgie)......
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Willem_B schreef:Dat is niet omdat ik jouw mening deel (helemaal niet zelfs :D ) , maar wel omdat ik het NIET eens was dat een mening en een stelling als begrippen door mekaar worden gehaald. Simple comme bonjour (zeggen we in Belgie)......
Nou, leg het verschil dan nog maar eens uit voor degenen die niet op VRT1 10 voor taal hebben ingeschakeld.

En de kijkertjes stellen het vast op prijs als je kort en bondig bent.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

we hebben een website:
http://www.fitnathemovie.com/

http://www.nu.nl/news/1464221/11/Websit ... nline.html
Website Fitna The Movie is online
Uitgegeven: 5 maart 2008 10:27
Laatst gewijzigd: 5 maart 2008 10:51

RIJSWIJK - De website Fitnathemovie.com is vanaf woensdagochtend online. PVV-leider Geert Wilders meldde twee weken geleden dat hij in elk geval op deze website zijn anti-Koranfilm Fitna zal vertonen.

Op de site staat, op een zwarte achtergrond, de tekst 'Geert Wilders presents Fitna - Coming Soon'. Daarnaast is een afbeelding te zien van de voorkant van een Koran waarop de Arabische tekst Allahu Akhbar staat, wat 'God is de Grootste' betekent.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Plons schreef:En de vrijheid van meningsuiting waar iedereen hun mond vol van heeft en ook zullen verdedigen, is er (in mijn geval een mening die niet werd gewaardeerd) 1 persoon voor mijn verdediging op de bres gesprongen (waarvoor dank), en dat is nog niet eens een Nederlander!

Ah, nu begrijp ik het pas! Het was jouw mening niet, het was een proef! Ben ik even opgelucht!

Nu moet ik wél reageren, omdat mijn zwijgen ook een reaktie was, één die gemakkelijk over het hoofd wordt gezien: oftewel, ik volgde deze discussie, las het en gaf géén reaktie; de grove woorden van Plons waren de aanleiding voor mij om met het topic te stoppen.

En dat is ook een reaktie: ik verafschuw zulke platte kreten, en vind het niet de moeite waard om op zoiets te reageren; ik zie niet veel zin in discussiëren met mensen die zich zo uitdrukken. En een eindeloze discussie die naar aanleiding van zulke kreten ontstaat heeft ook mijn belangstelling niet.
Ik zat slechts met een rotgevoel dat Plons het uitsprak, omdat ik dat niet van haar had verwacht en het niet klopte met het beeld dat ik van haar heb verzonnen.

Maar tezelfdertijd ben ik sterk van mening dat iemand het recht moet hebben zich zo uit te drukken.
Born OK the first time
Theoloog

Bericht door Theoloog »

collegavanerik schreef:we hebben een website:
http://www.fitnathemovie.com
We hebben een voorpagina, is accurater.

Ja, dat is Wilders' tactiek. De media steeds een kruimel toewerpen, zodat de aandacht geprikkeld blijft.

Maar gewoon de regering controleren en inhoudelijke standpunten uitwisselen, dat is blijkbaar teveel moeite.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Theoloog schreef:
collegavanerik schreef:we hebben een website:
http://www.fitnathemovie.com
We hebben een voorpagina, is accurater.

Ja, dat is Wilders' tactiek. De media steeds een kruimel toewerpen, zodat de aandacht geprikkeld blijft.

Maar gewoon de regering controleren en inhoudelijke standpunten uitwisselen, dat is blijkbaar teveel moeite.
Die discussie zal na de film hopelijk losbarsten. Wilders heeft altijd maar 'haast' voor de camera en roept wat leuzen. Heel irritant.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Plons schreef: *Mijn mening is geenzins dat Wilders een racistisch blond varken is, zo ongenuanceerd ben ik niet, maar ik wou kijken wat voor reacties ik zou krijgen...........................nouja, lees en oordeeld U zelf!
Wat een anticlimax. 8)
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Wel jammer dat Wilders het debat weigert
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

windsurfer schreef:Wel jammer dat Wilders het debat weigert
Zijn antwoord staat er ook bij:
Op de vraag waarom de PVV-leider niet met moslims in debat wil, laat Wilders per sms weten: ‘Na de film ga ik met hen in gesprek, daarvoor niet.’
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Maar mijnheer wil wel een persconferentie op 28 maart

Wilders is aan een egotripperijproject bezig, hij wil geen open discussie, hij wil eerst slaan dan praten. Vervelend figuur vind ik het.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

windsurfer schreef:Maar mijnheer wil wel een persconferentie op 28 maart

Wilders is aan een egotripperijproject bezig, hij wil geen open discussie, hij wil eerst slaan dan praten. Vervelend figuur vind ik het.
come on...
zolang niemand exact weet wat er allemaal gebeurt en behandelt wordt en hoe, lijkt mij een debat niet nodig. ik denk dat Wilders gelijk heeft, een debat eheft pas zin NA het uitkomen van deze film. Want dan weten wij allemal waarover wij spreken.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

windsurfer schreef:Maar mijnheer wil wel een persconferentie op 28 maart

Doet me denken aan de donor show van enige tijd geleden.
Zelfde taktiek.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie