Kitty schreef:Dat is nu net het onderwerp van deze discussie. Heb jij goede voorstellen in die richting?Praetorian schreef:Maar het is de vraag hoe wij (Nederland maar even als voorbeeld nememde) daar mee omgaan als maatschappij.
De zich in ons land vestigende buitenlanders zullen eerst beter moeten integreren. Tijdens mijn werk heb ik vrij veel te maken met klanten van buitenlandse afkomst. Als ik zie hoe slecht zij de Nederlandse taal spreken, na jaren in Nederland te hebben verbleven, dan is dat diep triest. Er zal meer geïnvesteerd moeten worden in integratie, en zorgen dat het niveau ook verbeterd wordt. Echter daar tegenover staat wel dat de buitenslanders wel moeten gaan bijdragen in de kosten van integratie. Reden: als men investeert in zijn toekomst, dan zal men ook eerder geneigd zijn beter zijn best te doen. Een goed geïntegreerde buitenlander kan een aanwinst zijn voor de Nederlandse arbeidsmarkt. Wat betreft de Godsdiensten. Laten iedereen zijn eigen geloof belijden. Respecteer en accepteer elkaar.