Allah test mensen. Waarom?

Discussies over de Islam.
Maria
Moderator

Re: Allah test mensen. Waarom?

Bericht door Maria »

Rereformed schreef:
Mariakat schreef:
Jabba de Hut schreef: Het eeuwige hiernamaals is voor mij werkelijker dan het huidige tijdelijke bestaan.
......
Ik denk, dat we van alles wat geschreven is, dit kunnen laten staan.
Ik heb juist de tegenovergestelde reaktie. Van alles wat er gezegd wordt door de gelovige is dit de grootste leugen.
Je begrijpt me hier verkeert. :?

Denk jij, dat hij het liegt, als hij dit beschrijft als zijn geloof?
Dat is toch wat anders dan wat jij gelooft?

Dit is tenminste, wat ik begrijp uit de diverse gedachtenwisselingen.
En mijn conclusie moet zijn dat dit ook het enige is, wat hij vast en zeker gelooft
De basis van Islam, is regelmatig door hemzelf aan getwijfeld.

Ik heb de tegenstellingen tegen elkaar weggestreept en dit was wat bleef staan.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Jabba de Hut schreef:
Dat kan natuurlijk niet zo zijn de conclusie is dan ook dat de eigenschappen die jij aan god toekend enkel in je eigen gedachten bestaan en deze hebben geen invloed op het wezen van een waarlijk almachtige god. Laat af dus deze blasphemische praatjes anders zal het je nog slecht vergaan. Er vanuit gaande dat het deel van een vermeende bestraffende almachtige wel waar is.
Kijk, ik heb niets tegen jou of de rest van de Freethinkers maar Ik denk eerder dat het jou slecht zal vergaan.
............
Wat zullen jullie beteuterd kijken als je na miljarden jaren opeens wakker wordt op aarde welke verlicht wordt door een witte dwerg.

Jullie lachen mij misschien uit om mijn praatjes maar ik heb echt medelijden met jullie.
Jabba.
Je kent toch onderhand wel deze steeds weer terugkomende teksten op FT?
Je bent dat steeds aangegaan.
Je bent steeds zo geduldig geweest.
Waarom dan nu deze boze uitval bij deze repeteerwekker?

Voel je je in het nauw gedreven?
Misschien hoop ik dat wel :)
Komt de gevoelsmatige denker toch in gevecht binnen in jouw zelf met de logische denker en andersom?

Neem me niet kwalijk, maar dat is slechts mijn gedachte.
Dat dit een logische stap is in het proces van geloof dreigen te verliezen.
Dat komt vaker voor.
De gelovige voelt zich bedreigt in zijn veilige toevluchtsoort.

Maar dat kan alleen maar als je dat toestaat en de onzekerheid binnen laat komen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Jabba de Hut
Forum fan

Bericht door Jabba de Hut »

Ik heb het al eens vaker uitgelegd maar het kan zijn dat ik niet zo welbespraakt of goed in taal ben dat het bij jullie niet duidelijk overkomt. Ik heb nagedacht, logisch nagedacht, ook alles waar de repeteerwekkers mee aankomen. Ik kan me volledig in jullie verplaatsen en voel wat jullie voelen. Ik heb het Godvraagstuk via vele wegen op hoog nivo getoetst. Ja, ik vind niet alles logisch of ben het overal mee eens en dat kan overkomen als twijfelen aan het geloof. Ik ben hier ook niet om jullie te bekeren zou wel vereerd zijn als dat gebeurde maar ik probeer gewoon een bijdrage te leveren aan het topic en mijn geloof en God te verdedigen want in mijn ogen schoot Surrendered wat te kort.
En nee, ik ben niet boos ik bediende Drwho alleen maar van hetzelfde.

Jabba, lees je mail en leer quoten.

Jim
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Jabba de Hut schreef:Ik kan me volledig in jullie verplaatsen en voel wat jullie voelen.
Dat is nogal een pretentie.
Jabba de Hut schreef:Ik heb het Godvraagstuk via vele wegen op hoog nivo getoetst.
Welke criteria leg jij aan voor "hoog nivo" ?
Jabba de Hut schreef:Ja, ik vind niet alles logisch
OK.
Jabba de Hut schreef:en mijn geloof en God te verdedigen
Waarom wil je dat? Wat heeft dat voor zin? Mij is bovendien nog steeds niet ècht duidelijk wat voor jou de doorslag geeft in het volharden van je geloof. Is dat ècht alleen maar die denkbeeldige beloning in een denkbeeldig hiernamaals van een denkbeeldige God? Ben je ècht tot het uiterste gegaan in het doordenken van je eigen aannames?
want in mijn ogen schoot Surrendered wat te kort.
Als iets niet logisch kloppend uit te leggen valt zul je noodgedwongen altijd tekort schieten als je zo'n uitleg toch met alle geweld in elkaar wilt draaien. Dat valt Surrendered dus niet te verwijten, want het is absurd om het onmogelijke van een mens te eisen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Jabba de Hut schreef:Ik heb het al eens vaker uitgelegd maar het kan zijn dat ik niet zo welbespraakt of goed in taal ben dat het bij jullie niet duidelijk overkomt.
Nee daar ligt het zeker niet aan, je legt het heel duidelijk uit.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jabba de Hut schreef:En nee, ik ben niet boos ik bediende Drwho alleen maar van hetzelfde.
Kan je mij eens uitleggen waarom een almachtige god zich van dreiging moet bedienen om te krijgen van zijn schepselen wat hij bij monde van deze schepselen zelf zou willen. Namelijk aanbidding en het volgen van door de schepselen verkondigde leefregels.
Een almachtige heeft dat niet nodig dus ik ga er op grond van jouw bekeerdrang vanuit dat je god niet als almachtig ziet.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jabba de Hut
Forum fan

Je hebt een punt maar ik kan het niet uitleggen.
Jabba de Hut
Forum fan

Jabba de Hut schreef:
Jabba, lees je mail en leer quoten.

Jim
Ok, ik heb je bericht gelezen en ik ga er serieus wat aan doen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jabba de Hut schreef:Je hebt een punt maar ik kan het niet uitleggen.
Jabba, Mohamed heeft het over profeten uit het oude testament, oa Abraham (Ibrahim), maar volgens joodse weenschappers hebben Abraham, MOzes en andere aarstvaders nooit echt bestaan, hoe verklaar jij dat?
Zev Herzog, een archeoloog verbonden aan de universiteit van Tel Aviv, publiceerde in november 1999 een artikel in de Maariv, waarin hij schreef dat vijftig jaar onderzoek in Israël geen bewijs heeft opgeleverd dat de verhalen in de Bijbel ondersteunt. Hij meent dat Abraham, Izaäk en Ismaël als legendarische figuren moeten worden opgevat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abraham" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder zou ik je dit boek aanraden:
"De Bijbel Als Mythe", joden denken dat de bijbel grotendeels vezonnen is en het lijkt erop dat Mohammed dus een sprookje gekopieerd heeft.
http://www.theosofie.net/sunrise/sunris ... licht.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De schrijvers concluderen dat de tradities van de aartsvaders

moeten worden gezien als een soort ‘vrome’ prehistorie van Israël waarin Juda een beslissende rol speelt. Zij beschrijven de heel vroege geschiedenis van het volk, geven etnische grenzen aan, beklemtonen dat de Israëlieten buitenstaanders waren en geen deel uitmaakten van de inheemse bevolking van Kanaän en omarmen de tradities van zowel het noorden als het zuiden, terwijl zij uiteindelijk de superioriteit van Juda benadrukken. – blz. 61
Het boek is al in 2001 uitgekomen en tot nu toe is er geen tegen geluid uit de christelijke of islamitische hoek gekomen.
De feiten/argumenten van de joodse archeologen zijn schijnbaar nogal sterk.

Wat denk jij?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie