95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Believer in YHWH
Banned

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Believer in YHWH »

siger schreef:
Believer in YHWH schreef: Maar zekerheid over hun keuzes heb ik niet. Wel over Mijn Heer.
Uw Heer is toch vrij te doen wat hij wil?

Hoe bedoel je?
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
siger

Bericht door siger »

Believer in YHWH schreef:
siger schreef:
Believer in YHWH schreef: Maar zekerheid over hun keuzes heb ik niet. Wel over Mijn Heer.
Uw Heer is toch vrij te doen wat hij wil?
Hoe bedoel je?
Gad is niet verplicht jou of wie dan ook de hemel te bezorgen. Hij is de baas. Of jij zelf vindt dat je de hemel verdiend hebt maakt hem niet uit. Het is geen supermarkt van ik geef dit en dan krijg ik dat, met bonnetjes.

Denk maar eens na: waarom zou wie beslist onschuldige kinderen van één of twee jaar op afgrijselijke wijze te laten omkomen in een catastrofe of door een ziekte, geen "onschuldige" volwassene in de hel gooien? Mag hij dat niet? Van wie niet? Wie beslist hoedanook wie "onschuldig" is?

Jij zegt altijd "ik betrouw op mijn Heer" maar waarom? Jaja, omdat het je Heer is en je betrouwt op je Heer, maar waarop steunt dat vertrouwen? Niet op de bijbel, want daarin staat geen oordeel over jou.
Believer in YHWH
Banned

Doppelganger schreef:
Believer in YHWH schreef:Nee ik kan niet indeken hoe dat is. Ik vermoed dat de aanwezigheid van de Heer overweldigend bijzonder zal zijn.
Ongetwijfeld, maar overweldigend genoeg om je tijdens je eeuwigheid in het hiernamaals nooit bedroefd te voelen over je voor altijd verdoemde partner en kinderen? Ik vraag me namelijk af hoe iemand van zijn zalige eeuwigheid kan genieten, wetend dat [1] je je partner en kinderen nooit terug zult zien en [2] zij ook nog eens voor eeuwig branden in Gehenna.

Ik denk dat die pijn dezelfde is als van ouders die nu al weten dat hun kinderen verloren zullen gaan.

Ze zal minder zijn omdat we dan in Gods nabijheid zijn en Hem direct van aangezicht tot aangezicht zullen zien.

Hij wist de tranen uit onze ogen.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Believer in YHWH schreef:Ik denk dat die pijn dezelfde is als van ouders die nu al weten dat hun kinderen verloren zullen gaan.

Ze zal minder zijn omdat we dan in Gods nabijheid zijn en Hem direct van aangezicht tot aangezicht zullen zien.

Hij wist de tranen uit onze ogen.
Zal de pijn minder zijn, of totaal afwezig? Ik dacht dat de hemel een plek zonder lijden, dus ook geestelijk, was? En beschrijf je God hiermee eigenlijk niet als een kosmische pijnstiller? De pijn mag dan wel minder of weg zijn, maar dat neemt niet weg dat je partner en kinderen nog steeds een eeuwigheid gestraft worden. Terwijl God niet meer naar ze omkijkt want, tja, ze hebben nu eenmaal verkeerde keuzes gemaakt en God komt niet meer op zijn beslissingen terug.

Vind je oneindige straf voor fouten, gemaakt in een eindig leven, sowieso niet een beetje buitenproportioneel?
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Believer in YHWH
Banned

siger schreef: Jij zegt altijd "ik betrouw op mijn Heer" maar waarom? Jaja, omdat het je Heer is en je betrouwt op je Heer, maar waarop steunt dat vertrouwen? Niet op de bijbel, want daarin staat geen oordeel over jou.

Heel simpel. De Heer kan niet tegen Zijn Woord ingaan.

Joe 2:32 En het zal geschieden, dat ieder die de naam des Heren aanroept, behouden zal worden, want op de berg Sion en te Jeruzalem zal ontkoming zijn, zoals de Here gezegd heeft; en tot de ontkomenen zullen zij behoren, die de Here zal roepen.

Joh_1:12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;

Mar_16:16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.

Als jij aan de voorwaarde voldoet houdt Hij zich aan Zijn Woord.

Heb de indruk dat hier veel slachtoffers van zware (lees zwaarmoedige) reformatieprediking aanwezig zijn. Klopt dat?

Believer in YHWH
Banned

Vind je oneindige straf voor fouten, gemaakt in een eindig leven, sowieso niet een beetje buitenproportioneel?
Als je geen begrip hebt van zonde dan is het logische antwoord. Ja
Als je wel begrip hebt van zonde dan is het logische antwoord. Nee

Luck
Ervaren pen

Bericht door Luck »

Je bedoelt dus gewoon; nee, dat vind ik niet buitenproportioneel. Dan hoef je niet zo'n verhaal over het wel/niet begrijpen van zonde erbij te zetten. :wink: Het lijkt erop dat je daarmee wilt zeggen dat mensen die de zonde begrijpen, een oneindige straf rechtvaardig moeten vinden.
Wanneer de kokende bol afkoelt, wordt de vurige magma bedekt met een vaste,onbeweeglijke korst- het dogma. Wat tot dogma verheven is, kan niet meer doen ontvlammen,verwarmt alleen nog- is even later zo goed als koud.Totdat een nieuwe ketterij de korst van het dogma doet exploderen, hoe hecht en solide ook.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het antwoord is eenvoudiger. Voor een normaal iemand dan.
Die is gewoon ja.
Overigens ken je deze al?
.
De maker van de hel is de enige die het verdient er eeuwig in te branden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Believer in YHWH
Banned

Je bedoelt dus gewoon; nee, dat vind ik niet buitenproportioneel. Dan hoef je niet zo'n verhaal over het wel/niet begrijpen van zonde erbij te zetten. :wink: Het lijkt erop dat je daarmee wilt zeggen dat mensen die de zonde begrijpen, een oneindige straf rechtvaardig moeten vinden.

Yep.

Sommigen van u vinden toelichting fijn.
Andere juist niet. U mag het zeggen.

Believer in YHWH
Banned

Ben in 1 dag ervaren geworden zie ik.

Denk dat ik te veel tijd hier doorbreng.

Is mijn inbreng eenbeetje zinvol heren? En Samante.....

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Zinvol is het zeker.
Niemand heeft overduidelijker aangetoond waarom het christelijke geloof niet deugt.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Believer in YHWH
Banned

Yours schreef:Zinvol is het zeker.
Niemand heeft overduidelijker aangetoond waarom het christelijke geloof niet deugt.

De Heer houdt van je Yours. Jezus stierf ook voor jou.

Jinny

Bericht door Jinny »

Een kreet blijven herhalen maakt de kreet nog niet waar.........
Believer in YHWH
Banned

Jim schreef:Een kreet blijven herhalen maakt de kreet nog niet waar.........

Daar heb jij weer gelijk in.

Nog even en ik zit op 100!

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Yours schreef:Zinvol is het zeker.

De Heer houdt van je Yours. Jezus stierf ook voor jou.
Gistermorgen schreef ik binnen dit onderwerp:
Yours schreef:
Het kan er in mijn logica niet in dat wie dan ook voor mij(n zonden) zou kunnen sterven.

Er bestaat in mijn visie uitsluitend oorzaak en gevolg.

Velen hebben echter het vermogen ontwikkeld zich af te sluiten voor feiten waarvan je zou kunnen zeggen dat ze niet door de beugel kunnen. Ze trekken er als het ware een muur voor op waardoor ze het niet meer zien waarmee ze de illusie kunnen koesteren dat het niet meer bestaat.
Christenen gebruiken in dezen de historische figuur Jezus als alibi.
Ik zie nog steeds geen reden om dit te herzien.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Gesloten