Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 05 aug 2025 00:54 Volgens de Gaza Humanitarian Foundation werd Aguilar ontslagen wegens wangedrag en beweerde hij later dat hij vrijwillig was vertrokken. Na zijn ontslag heeft hij geprobeerd opnieuw in dienst te komen, maar toen dit niet lukte, heeft hij gedreigd met vergelding. De GHF heeft tevens bewijs gepresenteerd, waaronder tekstberichten, die deze beweringen ondersteunen. Daarnaast wordt Aguilar beschuldigd van het vervalsen van een memo dat hij beweerde op 28 mei te hebben verzonden, maar volgens metadata was dit pas op 21 juni, nadat hij was ontslagen. De GHF deelde ook getuigenissen van medewerkers die zijn beweringen tegenspreken (Bron).
Het is duidelijk dat je het door mij geplaatste filmpje ( viewtopic.php?p=666290#p666290 ) niet hebt bekeken ChaimNimksy. Dit hele verhaaltje waar je hier mee komt wordt daarin onderuit gehaald, met fysieke brieven als bewijs, voorgelezen door de interviewers.

Het is overigens een bekende taktiek om klokkenluiders op allerlei onfrisse wijzen door het slijk te halen zodat wat ze zeggen ongeloofwaardig wordt.

Jou filmpje bekijkend wordt de ene ongeloofwaardigheid op de andere gestapeld en is het duidelijk dat het hier om propaganda van de genocidale entiteit die zich Israël noemt gaat en door de internationale gemeenschap al als een grove een leugen is ontmaskert.

Maar goed we begrijpen het wel: alles is geoorloofd om je vast te kunnen blijven houden aan de strohalmen van een paradijselijke fantasie gebouwd op de lijken van onschuldige volk, mijn volk. Echt iets om trots op te zijn

Overigens wanneer die terreurstaat waar jij zo trots op bent alle inwoners in Gaza heeft afgemaakt, van moord kunnen we inmiddels allang niet meer spreken, en ze kunnen beginnen met het schoon buldozeren van dat streepje land, wat gaan ze dan doen met de massagraven en de lichamelijke overschotten die overal wijd verspreid nog onder het puin liggen? Wordt daar net zo respectloos mee omgegaan als met ons de levenden, beesten/ongedierte noemen jullie ons geloof ik? En wanneer worden er internationale onafhankelijke journalisten toegelaten in Gaza? Pas op het moment dat de genocidale entiteit die zich Israël noemt zich heeft ontdaan van het bewijs van hun gruwelijke daden? Wat denk jij? Ze kunnen ons niet eeuwig buiten de deur van jullie paradijs houden of wel, denk je?
Laatst gewijzigd door Mus op 05 aug 2025 09:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 05 aug 2025 06:45:scissors:
Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat ie Israël (de extreem nationalistische rechtse zuiverings-politiek) met iedere vezel van zijn lijf op dit moment intens hartgrondig haat! Want ja Nimsky, IK heb nog een hart.
Vanwege hier off-topic plaatste ik mijn reactie elders.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 05 aug 2025 08:43
Overigens wanneer die terreurstaat waar jij zo trots op bent alle inwoners in Gaza heeft afgemaakt, van moord kunnen we inmiddels allang niet meer spreken, en ze kunnen beginnen met het schoon buldozeren van dat streepje land, wat gaan ze dan doen met de massagraven en de lichamelijke overschotten die overal wijd verspreid nog onder het puin liggen?
Dat kan Nimsky je uit eerste hand vertellen vanaf zijn uitkijkpost. Misschien voorzien van wat leuke selfies met bulldozers op de achtergrond.

Het heeft geen zin Mus. Ze blijven zich verlekkeren aan het geweld en niet eens in verdekte termen. Schaamteloos!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

ChaimNimsky schreef: 05 aug 2025 00:19
Futiel in de ogen van alle Westerse en Arabische regeringen -- die gaan zeer duidelijk allemaal vol voor de handel met Israel (en wat symbolische betekenisloze nonsens voor de voor de bühne).

Ik ben trots op hoe Israel de oorlog aanpakt over het algemeen, al betreur ik dat er ook oorlogsmisdaden zijn gepleegd. Ben nog nooit zo trots geweest op Israel en ben van mening dat Israel de enorme winst die het geopolitiek heeft behaalt dan ook dik en dik verdient. Petje af!
Ik lees al vele maanden dat Hamas " bijna" verslagen is.Een leger verslaan en wapens vernietigen gaat vast op een dag wel lukken.
Maar Israel probeert een ideologie te verslaan met geweld. Het is kansloos.

Israel zou moeten leren van haar geschiedenis.
Israel waande zich voor 7 oktober ook veilig achter hekken en muren. Het is een illusie.
Een duurzame oplossing is onmogelijk met uitsluitend militaire macht.
Je kunt niet eindeloos haat blijven kweken en gokken dat je achter dikke muren veilig bent.

Wat gaan jullie doen als Hamas " verslagen" is? Zelfs als je een land vindt dat de Palestijnen uit Gaza wil opnemen en nog hogere muren bouwt om de Westbank, blijf je een mini-einlandje in een vijandige zee. Aanslagen van buiten de muren of door Palestijnen binnen de muren zullen doorgaan. Nieuwe regimes rondom Israel zullen vijandig blijven. Geen vrede maar een eindeloze reeks oorlogen, zoals de afgelopen 75 jaar.

Wil je vrede of een voortzetting van oorlogen die je telkens wint?
Voor vrede en veiligheid is alleen militaire macht en de steun van Uncle Sam nooit genoeg.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 05 aug 2025 09:28
Mus schreef: 05 aug 2025 08:43
Overigens wanneer die terreurstaat waar jij zo trots op bent alle inwoners in Gaza heeft afgemaakt, van moord kunnen we inmiddels allang niet meer spreken, en ze kunnen beginnen met het schoon buldozeren van dat streepje land, wat gaan ze dan doen met de massagraven en de lichamelijke overschotten die overal wijd verspreid nog onder het puin liggen?
Dat kan Nimsky je uit eerste hand vertellen vanaf zijn uitkijkpost. Misschien voorzien van wat leuke selfies met bulldozers op de achtergrond.

Het heeft geen zin Mus. Ze blijven zich verlekkeren aan het geweld en niet eens in verdekte termen. Schaamteloos!
Misschien heeft hij geluk en komt zijn foto wel in de geschiedenisboeken handelend over een volk dat in nazi-Duitsland werd geconfronteerd met afgrijselijke vorm van genocide en daar zwaar onder heeft geleden, nu geen enkel probleem heeft de autochtone bevolking van Palestina (semieten, we noemen het nog maar eens even) af te maken of voor zover mogelijk van hun grondgebied ( Palestina heb ik het dan over ) te verjagen, geweld, toegestaan, in alle maten en vormen is hier het toverwoord, in hun drang naar - hoe noemen we het ook weer - ‘zelfbeschikking’.
Met andere woorden: een ander, in een ander land, op subtiele en minder subtiele, wijzen, door roeien en ruiten, dat aan te doen wat hen zelf is overkomen vanwege die zgn zelfbeschikking of iets in die geest. Nog altijd heb ik geen antwoord gekregen op de vraag hoe men dat voor zichzelf verantwoord?

Leuk weetje:
het overigens grote verschil met andere genocides waar ook in de in de wereld is dat geen enkel volk dat zelf een genocide heeft ervaren een ander land (Palestina) gewoon bruut en met veel geweld, moord was geen uitzondering, heeft afgenomen van de oorspronkelijke bewoners om die vervolgens aan te doen wat henzelf is overkomen en daarin zichzelf ook nog, volkomen, zonder enige twijfel, in hun recht vinden staan, zeggende: wat nu andere mensen, welke mensen, ik zie geen andere mensen, zijn we mensen aan het afmaken dan, ik dacht dat het beesten waren”?
Sterker nog: men schijnt maar niet te kunnen snappen dat heel veel mensen op de wereldbol totaal anders over de situatie schijnen te denken dan zij, incluis velen van de Joodse gemeenschap die wel bv de overeenkomst met nazi-Duitsland herkennen, want daar hebben we het hier over - en die ook openlijk benoemen - een vergelijking waar hier op dit forum zo tegen wordt geageerd.

Ten koste van alles: uniek zullen we zijn.

Schaamteloos idd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Ik lees steeds dat Europa miljarden verdient aan de handel met Israël. Omgekeerd zal het ook voordelig voor Israël zijn. Dus te meer reden om eens goed in te grijpen. We steunen dus de genocide!

Ik loop in de vakantie op Teva's. Ik las iets over Teva Pharma en was even bang dat mijn Teva's ook uit Israël kwamen. Gelukkig bleek dat niet Israëlisch. Ik lees wel steeds meer oproepen tot boycot, en dat hoeft niet van de regering uit te gaan.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Opinie | We moeten Israël volledig boycotten - NRC https://share.google/Baoef77hLViymhfSr
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 05 aug 2025 13:31 Ik lees steeds dat Europa miljarden verdient aan de handel met Israël. Omgekeerd zal het ook voordelig voor Israël zijn. Dus te meer reden om eens goed in te grijpen. We steunen dus de genocide!

Ik loop in de vakantie op Teva's. Ik las iets over Teva Pharma en was even bang dat mijn Teva's ook uit Israël kwamen. Gelukkig bleek dat niet Israëlisch. Ik lees wel steeds meer oproepen tot boycot, en dat hoeft niet van de regering uit te gaan.
Van oorsprong wel toch?

https://www.teva.mt/about-teva/facts-and-figures/
Teva was established in 1901. Our global headquarters are based in Israel. Today we have a portfolio of more than 3,500 medicines, and produce approximately 120 billion tablets and capsules a year. We have over 70 manufacturing facilities in more than 30 countries (..)
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 05 aug 2025 13:44 Opinie | We moeten Israël volledig boycotten - NRC https://share.google/Baoef77hLViymhfSr
Ja, maar de sancties, tarieven en boycots komen ons wereldwijd de neus uit. Zo zal het ultiem niet gaan. Vrije handel alleen kan ons (mogelijk) redden. Daarvoor had men de WTO (World Trade Organisation) opgericht. Ook alweer afgeschoten zo ongeveer (net als de VN en het Internationaal Recht). Helaas heb ik ook geen oplossing. Ja.... reset...!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Gerard R. schreef: 05 aug 2025 13:58
Bonjour schreef: 05 aug 2025 13:31 Ik lees steeds dat Europa miljarden verdient aan de handel met Israël. Omgekeerd zal het ook voordelig voor Israël zijn. Dus te meer reden om eens goed in te grijpen. We steunen dus de genocide!

Van oorsprong wel toch?

Teva was established in 1901. Our global headquarters are based in Israel. Today we have a portfolio of more than 3,500 medicines, and produce approximately 120 billion tablets and capsules a year. We have over 70 manufacturing facilities in more than 30 countries (..)
Dat is Teva Pharma. Dir makrn niet de sandalen, al lijkt de bijnaam 'Jesus-nikes" wel een Palestijnse oorsprong te suggereren.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 05 aug 2025 14:09
Gerard R. schreef: 05 aug 2025 13:58

Van oorsprong wel toch?

Dat is Teva Pharma. Dir makrn niet de sandalen, al lijkt de bijnaam 'Jesus-nikes" wel een Palestijnse oorsprong te suggereren.
Ah, ik snap het, je hebt gelijk ->
Teva-sandalen komen oorspronkelijk uit de Verenigde Staten. Het merk Teva werd in 1984 opgericht door de Amerikaanse avonturier Mark Thatcher, die geïnspireerd raakte door de sandalen die hij gebruikte tijdens het raften op de rivier de Salmon in Idaho. Nieuw soort sandaal maakte hij die geschikt was voor outdoor. Stevige zool en verstelbare banden. Vanaf toen is Teva een wereldwijd bekend merk geworden voor comfortabele en functionele sandalen.
https://duckduckgo.com/?q=teve+sandalen ... ldi&ia=web

Hoera!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zie hier wat je zoal met je verrekijkertje kunt aanschouwen.
(Niet uit leedvermaak hoor! Neeeeeee, pure menselijke interesse)

Duizenden Palestijnen proberen tegelijk voedsel van hulptrucks te halen | NU.nl https://share.google/q6GWV9khh4zQDBhC8
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Teva is van oorsprong gevestigd in Noord-Israel, bestaat sinds de jaren 1940 en produceert comfortabele, anatomische sandalen. Deze sandalen zijn erg populair onder Israelische soldaten. Na een zware militaire operatie of training is wandelen met de Teva sandalen een geweldige manier om de voeten te laten ontspannen. https://israelmilitary.com/products/tev ... dals-andim
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Wanneer je dacht dat het niet nog erger kon, kijk dan dit….

Think israel is bad? Wait until you see its society!

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

179 dollar? Kun je er ongedierte mee doodschoppen dan?
Einstein/Mick
Plaats reactie