Ook
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Goed om te zien dat het om het merk: Teva Naot gaat wat een ander merk is dan de teva’s uit Amerika en worden geproduceerd in China, Vietnam, Cambodja en El Salvador. Toch goed om dat even te benadrukken.ChaimNimsky schreef: ↑05 aug 2025 15:16Teva is van oorsprong gevestigd in Noord-Israel, bestaat sinds de jaren 1940 en produceert comfortabele, anatomische sandalen. Deze sandalen zijn erg populair onder Israelische soldaten. Na een zware militaire operatie of training is wandelen met de Teva sandalen een geweldige manier om de voeten te laten ontspannen. https://israelmilitary.com/products/tev ... dals-andimBonjour schreef: ↑05 aug 2025 13:31 Ik lees steeds dat Europa miljarden verdient aan de handel met Israël. Omgekeerd zal het ook voordelig voor Israël zijn. Dus te meer reden om eens goed in te grijpen. We steunen dus de genocide!
Ik loop in de vakantie op Teva's. Ik las iets over Teva Pharma en was even bang dat mijn Teva's ook uit Israël kwamen. Gelukkig bleek dat niet Israëlisch. Ik lees wel steeds meer oproepen tot boycot, en dat hoeft niet van de regering uit te gaan.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Dat is Teva NaotChaimNimsky schreef: ↑05 aug 2025 15:16Teva is van oorsprong gevestigd in Noord-Israel, bestaat sinds de jaren 1940 en produceert comfortabele, anatomische sandalen. Deze sandalen zijn erg populair onder Israelische soldaten. Na een zware militaire operatie of training is wandelen met de Teva sandalen een geweldige manier om de voeten te laten ontspannen. https://israelmilitary.com/products/tev ... dals-andimBonjour schreef: ↑05 aug 2025 13:31 Ik lees steeds dat Europa miljarden verdient aan de handel met Israël. Omgekeerd zal het ook voordelig voor Israël zijn. Dus te meer reden om eens goed in te grijpen. We steunen dus de genocide!
Ik loop in de vakantie op Teva's. Ik las iets over Teva Pharma en was even bang dat mijn Teva's ook uit Israël kwamen. Gelukkig bleek dat niet Israëlisch. Ik lees wel steeds meer oproepen tot boycot, en dat hoeft niet van de regering uit te gaan.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Het schijnt behoorlijk te botsen tussen Netanyahu&Co en de IDF
De IDF voert vooralsnog oppositie tegen de voorgenomen plannen. De zoon van Netanyahu, Yair Netanyahu, suggereerde zelfs voorbereiding tot een coup. Hij uitte op sociale media felle kritiek op Zamir in een reeks berichten op X, waarbij hij suggereerde dat de IDF-chef probeerde een militaire opstand tegen zijn vader te leiden.
Ook leek hij te impliceren dat Zamir heimelijk de inhoud had ingefluisterd van een post op X van Yossi Yehoshua, militair correspondent van Yedioth Aharonoth, waarin de journalist kritiek uitte op Netanyahoe’s vermeende plan om Gaza te bezetten:
- "Als Netanyahoe daadwerkelijk de zeer ingrijpende en polariserende beslissing wil nemen om Gaza-stad en de centrale kampen te bezetten, dan moet hij zich tot het volk wenden, duidelijk maken wat de verwachte tol in mensenlevens is onder de gijzelaars en soldaten die zullen sneuvelen, en verklaren dat hij de volledige verantwoordelijkheid draagt, ondanks het verzet van de IDF."
- "Als degene die jou dat bericht heeft ingefluisterd is wie wij denken dat het is, dan is dit een opstand en een poging tot militaire staatsgreep die thuishoort in een bananenrepubliek in Midden-Amerika in de jaren zeventig. Dit is ronduit crimineel."
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gaza geteisterd door mysterieuze verlammingsziekte: artsen slaan wereldwijd alarm | Binnenland | AD.nl https://share.google/DXfgnggkQKTNWpo5S

Zo lost het probleem zichzelf op. Goedkoper (humaner) dan klootschieten
Zo lost het probleem zichzelf op. Goedkoper (humaner) dan klootschieten
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Is daar een betrouwbare bron voor?HierEnNu schreef: ↑05 aug 2025 21:14
Het schijnt behoorlijk te botsen tussen Netanyahu&Co en de IDF
De IDF voert vooralsnog oppositie tegen de voorgenomen plannen. De zoon van Netanyahu, Yair Netanyahu, suggereerde zelfs voorbereiding tot een coup. Hij uitte op sociale media felle kritiek op Zamir in een reeks berichten op X, waarbij hij suggereerde dat de IDF-chef probeerde een militaire opstand tegen zijn vader te leiden.
Ook leek hij te impliceren dat Zamir heimelijk de inhoud had ingefluisterd van een post op X van Yossi Yehoshua, militair correspondent van Yedioth Aharonoth, waarin de journalist kritiek uitte op Netanyahoe’s vermeende plan om Gaza te bezetten:Yair Netanyahoe reageerde:
- "Als Netanyahoe daadwerkelijk de zeer ingrijpende en polariserende beslissing wil nemen om Gaza-stad en de centrale kampen te bezetten, dan moet hij zich tot het volk wenden, duidelijk maken wat de verwachte tol in mensenlevens is onder de gijzelaars en soldaten die zullen sneuvelen, en verklaren dat hij de volledige verantwoordelijkheid draagt, ondanks het verzet van de IDF."
- "Als degene die jou dat bericht heeft ingefluisterd is wie wij denken dat het is, dan is dit een opstand en een poging tot militaire staatsgreep die thuishoort in een bananenrepubliek in Midden-Amerika in de jaren zeventig. Dit is ronduit crimineel."
Kan ook verzonnen zijn om straks elkaar de schuld te kunnen geven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Volgens Israëlische media wil Netanyahu nu ook het laatste kwart van Gaza innemen. Zijn plan kan op felle tegenstand rekenen vanuit zowel Palestijnse als Israëlische hoek. De vraag is of hij zijn plan als drukmiddel op Hamas gebruikt of daadwerkelijk de intentie heeft om het gebied te bezetten.
Wat denken wij dat deze vredesduif wil? En wat denken we van de westelijke Jordaan oever?
Ik heb wel een klein vermoeden en stel voir alvast een uitkijkpost te gaan bouwen vlak bij de westelijke Jordaan oever.
Wat denken wij dat deze vredesduif wil? En wat denken we van de westelijke Jordaan oever?
Ik heb wel een klein vermoeden en stel voir alvast een uitkijkpost te gaan bouwen vlak bij de westelijke Jordaan oever.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Vanuit Israelische hoek betreft het de zorg om de gijzelaars die worden geslachtofferd, en niet om de Palestijnen.dikkemick schreef: ↑06 aug 2025 11:38 Volgens Israëlische media wil Netanyahu nu ook het laatste kwart van Gaza innemen. Zijn plan kan op felle tegenstand rekenen vanuit zowel Palestijnse als Israëlische hoek. De vraag is of hij zijn plan als drukmiddel op Hamas gebruikt of daadwerkelijk de intentie heeft om het gebied te bezetten.
Op 23 juli 2025 stemde de Knesset met 71–13 voor de motie die pleit voor het toepassen van volledige Israelische soevereiniteit over de Westbank. Dus de Westbank is nu al geheel Israelisch. Wat er met de Palestijnen daar gebeurt, is nog niet bekend.Wat denken wij dat deze vredesduif wil? En wat denken we van de westelijke Jordaan oever?
Zionist
Gaan we ze blijven treiteren en koloniseren?ChaimNimsky schreef: ↑06 aug 2025 13:29 Op 23 juli 2025 stemde de Knesset met 71–13 voor de motie die pleit voor het toepassen van volledige Israelische soevereiniteit over de Westbank. Dus de Westbank is nu al geheel Israelisch. Wat er met de Palestijnen daar gebeurt, is nog niet bekend.
Sturen we ze naar hun mede_ongedierte in de Sinai?
Laten we ze castreren?
Veel om over na te denken in die KneSSet.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Geen idee -- dat wordt er niet bij gezegd. Wel begint duidelijk te worden dat 7 oktober geen goed idee was.dikkemick schreef: ↑06 aug 2025 13:53Gaan we ze blijven treiteren en koloniseren?ChaimNimsky schreef: ↑06 aug 2025 13:29 Op 23 juli 2025 stemde de Knesset met 71–13 voor de motie die pleit voor het toepassen van volledige Israelische soevereiniteit over de Westbank. Dus de Westbank is nu al geheel Israelisch. Wat er met de Palestijnen daar gebeurt, is nog niet bekend.
Laten we ze castreren?
Zionist
Mei 1948 bleek voor de oorspronkelijke bewoners een heel slecht idee.ChaimNimsky schreef: ↑06 aug 2025 13:57Geen idee -- dat wordt er niet bij gezegd. Wel begint duidelijk te worden dat 7 oktober geen goed idee was.dikkemick schreef: ↑06 aug 2025 13:53Gaan we ze blijven treiteren en koloniseren?ChaimNimsky schreef: ↑06 aug 2025 13:29 Op 23 juli 2025 stemde de Knesset met 71–13 voor de motie die pleit voor het toepassen van volledige Israelische soevereiniteit over de Westbank. Dus de Westbank is nu al geheel Israelisch. Wat er met de Palestijnen daar gebeurt, is nog niet bekend.
Laten we ze castreren?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Inderdaad, dat hadden die Arabische leiders heel anders aan moeten pakken!
-
ChaimNimsky
- Superposter
De staatloze Arabieren hadden een eigen staat kunnen hebben, maar kozen telkens voor oorlog. En dankzij 7 oktober verliezen ze zelfs dat beetje dat ze nog dachten te hebben.dikkemick schreef: ↑06 aug 2025 14:02Mei 1948 bleek voor de oorspronkelijke bewoners een heel slecht idee.ChaimNimsky schreef: ↑06 aug 2025 13:57Geen idee -- dat wordt er niet bij gezegd. Wel begint duidelijk te worden dat 7 oktober geen goed idee was.
Zionist
En paria Israël blijft bestaan. Jammer dat de bevolking niet bestaat uit blonde mensen met blauwe ogen.
Nu moeten alleen Libanon en Syrië goed oppassen. Daar valt nog voldoende te annexeren.
Netanyahu maakt van Israël een pariastaat – De Groene Amsterdammer https://share.google/zHXL9iucSJREyQwSN
De strafexpeditie (7 oktober) is ontaard in genocidaal geweld, en na twintig maanden is het eind van deze etnische zuiveringsoorlog nog altijd niet in zicht. Wereldwijd zijn de protesten opgelaaid, maar Israël graaft zich almaar dieper in. Het raakt steeds verder geïsoleerd en dreigt een pariastaat te worden. Het is verstrikt geraakt in een kluwen van gevaarlijke binnenlandse crises, waarin demonstraties, arrestaties, provocaties, beschuldigingen en ultimatums elkaar in duizelingwekkend tempo opvolgen. Hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen?
Nu moeten alleen Libanon en Syrië goed oppassen. Daar valt nog voldoende te annexeren.
Netanyahu maakt van Israël een pariastaat – De Groene Amsterdammer https://share.google/zHXL9iucSJREyQwSN
De strafexpeditie (7 oktober) is ontaard in genocidaal geweld, en na twintig maanden is het eind van deze etnische zuiveringsoorlog nog altijd niet in zicht. Wereldwijd zijn de protesten opgelaaid, maar Israël graaft zich almaar dieper in. Het raakt steeds verder geïsoleerd en dreigt een pariastaat te worden. Het is verstrikt geraakt in een kluwen van gevaarlijke binnenlandse crises, waarin demonstraties, arrestaties, provocaties, beschuldigingen en ultimatums elkaar in duizelingwekkend tempo opvolgen. Hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Paria?
Ik zie Israël als verdediger van westerse waarden,
als verdediger tegen naar Europa oprukkend Islamisme en
als slachtoffer van antisemitisme vermomd als mensenrechtenkritiek.
ff Wat feiten, los van wishful thinking op basis van emotie
van door haat verblinde emotionele dikkemick:
- Israël is géén paria-staat, omdat het nog steeds:
- brede diplomatieke erkenning heeft,
- militaire steun ontvangt,
- economische en technologische handelspartners heeft.