Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 aug 2025 23:15 Ps, het grote plaatje is je zo vaak uitgelegd maar waarom blijf je in Gaza hangen? Is toch in grote lijnen totaal niet interessant meer?
"Ruzie tussen Israëlische generaals over 'veel te hoog' aantal burgerdoden in Gaza"

Dat is wat ik lees als ik de krant open sla vanmorgen. Interessant indeed!
En wat Soedan betreft. Zit daar iemand die ZO gevoelloos reageert als HierEnNu, Nimsky en jij hier? Gaan er daar forummers naar een uitkijkpost? Worden daar klassen uitjes georganiseerd?
NOU dan!

I rest my case.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 aug 2025 23:20 Ps, ik heb het al drie keer gevraagd maar ik wacht nog steeds op je onafhankelijke bewijs dat IDF soldaten de testikels van Gazaanse jongeren er af schieten terwijl ze op voedsel staan te wachten! Mocht je dit ter berde brengen dat zal ik uiteraard toegeven dat je gelijk hebt en mijn verontschuldigingen aanbieden.

(Typefout aangepast!)
Ik moet mijn excuses aanbieden en wel 2x mijn beste Lanfy.

1. Ik beschuldig enkele mede-forummers ervan nooit antwoord op mijn rechtstreekse vragen te geven, doe ik het blijkbaar zelf. Niet netjes
2. IDF schiet niet alleen maar op testikels. Heb je wederom gelijk in.
Lees maar even mee:

Beschietingen bij zoektocht naar eten, 'elke dag op een ander lichaamsdeel' https://share.google/t0XOTqerNX0gqmBVu

De Britse arts Nick Maynard vertelt vanuit een ziekenhuis in Zuid-Gaza over een patroon dat hij en zijn collega's zien in het type verwondingen bij veelal jonge patiënten. Tegen de Britse zender Channel 4 zegt de chirurg dat met name tienerjongens het ziekenhuis binnenkomen met schotwonden op specifieke lichaamsdelen.

"Afgelopen zondag kwamen er vier tienerjongens binnen die allemaal in hun kruis waren geschoten. Het lijkt bijna een spel: vandaag is het het hoofd, morgen de buik."

Volgens Maynard waren de tienerjongens beschoten bij GHF-distributiepunten. "Mijn patiënten, hun families en mijn collega's die bij die punten zijn geweest vertellen allemaal hetzelfde verhaal: Israëlische soldaten schieten op hen."

Horen zeggen..... Het IDF doet zoiets niet. Die zou vooraf flyeren dat de kinderen een tok moeten dragen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 06 aug 2025 16:09
dikkemick schreef: 06 aug 2025 15:31
ChaimNimsky schreef: 06 aug 2025 15:20 Ein Kakerlaken-Ausrottungs-Besuchspunkt? Das meinst du ernst?
Wees niet zo dramatisch man, velen gaan gewoon kijken zonder leedvermaak.
Ja, dat deden ze bij het gebruik van Zyklon-B ook. Gewoon om te zien of het werkt.
Jouw vergelijking is volstrekt respectloos tegenover de miljoenen slachtoffers van de Holocaust. Je voortdurende nazi-retoriek laat alleen maar zien hoe ver je bereid bent te gaan om Israel te demoniseren.
Jij bent degene met nazi-retoriek door het wegzetten van een volk als tweede rangs. Met het gebrek aan respect voor leven. Dat is nazisme. Niet het maken van een vergelijking.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Bonjour schreef: 07 aug 2025 08:45
dikkemick schreef: 06 aug 2025 15:31
Ja, dat deden ze bij het gebruik van Zyklon-B ook. Gewoon om te zien of het werkt.
Jouw vergelijking is volstrekt respectloos tegenover de miljoenen slachtoffers van de Holocaust. Je voortdurende nazi-retoriek laat alleen maar zien hoe ver je bereid bent te gaan om Israel te demoniseren.
Jij bent degene met nazi-retoriek door het wegzetten van een volk als tweede rangs. Met het gebrek aan respect voor leven. Dat is nazisme. Niet het maken van een vergelijking.
Het is erger.

In topic van het stelt hij dat zijn volk beter zou zijn dan welk ander aards volk. (oa. op het aantal Nobel prijzen).
Dat zit niet ver af van het begrip Ubermenschen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 07 aug 2025 09:17
Bonjour schreef: 07 aug 2025 08:45
:roll:
TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Het is erger.

In topic van het stelt hij dat zijn volk beter zou zijn dan welk ander aards volk. (oa. op het aantal Nobel prijzen).
Dat zit niet ver af van het begrip Ubermenschen.
[-X
Volgens mij lieg je dat je barst!
Dat is ook de reden dat je het niet begeleid laat gaan
met een quote met verwijzing naar de context!

Er is speciaal voor de liefhebbers van 'Godwinnetjes' een Nazitopic geöpend:
ga daar die vuilspuiterij uitpoepen! Anders gaat het overal bruinig stinken ...
Ik wil jullie ###ZELFCENSUUR### noemen,
maar ik zal maar ###ZELFCENSUUR### toepassen!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 07 aug 2025 16:25 Volgens mij lieg je dat je barst!
Dat is ook de reden dat je het niet begeleid laat gaan
met een quote met verwijzing naar de context!

Er is speciaal voor de liefhebbers van 'Godwinnetjes' een Nazitopic geöpend:
ga daar die vuilspuiterij uitpoepen! Anders gaat het overal bruinig stinken ...
Ik wil jullie ###ZELFCENSUUR### noemen,
maar ik zal maar ###ZELFCENSUUR### toepassen!
HierEnNu
Stelselmatig een bijna ziekelijke voorkeur uitspreken over een handelswijze van een leger welke inmiddels wereldwijd ter discussie staat met daarbij opgeteld het nooit antwoord geven op (on)ethische vraagstukken doet vuilspuiterij uitpoepen.
En nee, dat is niet netjes en stinkt, maar het is ontlasting met diarree bestrijden en riekt dus aan beide kanten.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... atie-eisen
De (Nederlandse) Autoriteit Persoonsgegevens (AP) vraagt het kabinet om formeel protest aan te tekenen tegen nieuwe registratie-eisen die Israël heeft opgelegd aan hulporganisaties. De registratieplicht brengt organisaties in een onmogelijke positie, aldus de AP: voldoen ze eraan, dan schenden ze waarschijnlijk privacyrechten van medewerkers en hun gezin. Voldoen ze niet, dan mogen ze na 9 september geen hulp meer bieden in de Gazastrook.
Waarom verbaast zoiets buitengewoon ernstigs mij helemaal niet meer?
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 07 aug 2025 08:02:scissors:
Zit daar iemand die ZO gevoelloos reageert als HierEnNu
Laat mij erbuiten en houd op met dit soort uitlokking door indirecte persoonlijke aanvallen!
Of denk je echt dat de moderator daar in blijft trappen? Houd op! Je weet dat ik niet meer in gesprek wil met jou en ook waarom. Nee is nee! Respecteer dat eens een keer en blijf niet grensoverschrijdend bezig.

Voor alle duidelijkheid, vooral voor jouw duidelijkheid:
  • Ik stel het niet op prijs dat jij mijn stijl typeert als gevoelloos.
    Dat is een poging tot diskwalificatie, niet als inhoudelijke kritiek.
We verschillen duidelijk in toon en aanpak. Jij vertrekt vaker vanuit overspoelende emotie, ik probeer de zaak rationeel te benaderen. Dat betekent niet dat ik ongevoelig ben. Ik stel mijn gevoel niet ter discussie en gebruik het evenmin om door middel van emotionele chantage de discussie te beïnvloeden.

Bovendien, als jij jezelf vooral beschouwt als iemand wiens handelen voortkomt uit overspoelde empathie en daardoor haat, dan lijkt het me hoe dan ook lastig om zuiver te beoordelen hoeveel gevoel een ander heeft, laat staan of ik 'gevoelloos' zou zijn. Haat verblind!

Kan zijn dat je mijn reactie hier en nu gevoelloos vindt?
OK, dan begrijp ik dat jij me gevoelloos vindt. Ik laat dat verder bij jou.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 07 aug 2025 17:18:scissors:
Ik heb geen idee! Vertel?
Wat vindt je daar eigenlijk zo buitengewoon ernstig aan?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 07 aug 2025 17:34
Wat vindt je daar eigenlijk zo buitengewoon ernstig aan?
I rest my case wat gevoeligheid jouwerzijds betreft. Voel je dit echt niet aan? Moet Gerard-R dit gaan uitleggen?
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Op een retorische vraag wordt geen antwoord verwacht.
Het is slechts een uiting van een vermoeden op basis van alles wat er al te lezen was.
HierEnNu schreef: 07 aug 2025 17:34 Wat vindt je daar eigenlijk zo buitengewoon ernstig aan?
Heb je het artikel gelezen?
Dan vind je daar ook je antwoord.
00
Hulporganisaties moeten onder meer cv's van werknemers, paspoortkopieën, verklaringen omtrent het gedrag en de namen van hun kinderen aanleveren. De Israëlische overheid gebruikt die gegevens voor screening en profilering, verwacht de AP.

'Alle uitingen over hoogwaardigheidsbekleders of bepaalde kritiek op de staat Israël, gepubliceerde foto's, onlineoproepen, memes of standpunten uit het verleden kunnen gematcht worden met de voor registratie verkregen informatie', staat in het bericht. Het delen van de gegevens kan voor hulpverleners 'serieuze veiligheidsrisico's opleveren'.
Tot zelfs de namen van de kinderen.
Als je het mij zou vragen:
Een zeer verregaande achterdocht tav. iedereen, die Gaza binnenkomt en wat door Israel gecontroleerd wordt.
Zelfs naar onafhankelijke hulpverleners, die naar alle waarschijnlijkheid al door hun organisaties gescreend zijn.
Met behoud van hun privacy, zoals dat in hun thuislanden verplicht zal zijn.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 07 aug 2025 18:49
Op een retorische vraag wordt geen antwoord verwacht.
Het is slechts een uiting van een vermoeden op basis van alles wat er al te lezen was.
HierEnNu schreef: 07 aug 2025 17:34 Wat vindt je daar eigenlijk zo buitengewoon ernstig aan?
Heb je het artikel gelezen?
Dan vind je daar ook je antwoord.
00
Hulporganisaties moeten onder meer cv's van werknemers, paspoortkopieën, verklaringen omtrent het gedrag en de namen van hun kinderen aanleveren. De Israëlische overheid gebruikt die gegevens voor screening en profilering, verwacht de AP.

'Alle uitingen over hoogwaardigheidsbekleders of bepaalde kritiek op de staat Israël, gepubliceerde foto's, onlineoproepen, memes of standpunten uit het verleden kunnen gematcht worden met de voor registratie verkregen informatie', staat in het bericht. Het delen van de gegevens kan voor hulpverleners 'serieuze veiligheidsrisico's opleveren'.
Tot zelfs de namen van de kinderen.
Als je het mij zou vragen:
Een zeer verregaande achterdocht tav. iedereen, die Gaza binnenkomt en wat door Israel gecontroleerd wordt.
Zelfs naar onafhankelijke hulpverleners, die naar alle waarschijnlijkheid al door hun organisaties gescreend zijn.
Met behoud van hun privacy, zoals dat in hun thuislanden verplicht zal zijn.
Israël heeft gezien de situatie alle recht om te zorgen dat er geen terroristen van buiten binnen dringen. Ik begrijp er niets van dat zelfs dat veroordeeld wordt. Waarom? Omdat het Israël is?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gaza wordt zeer binnenkort grondig schoongeveegd. Probleem opgelost. De wijze heren zitten as we speak in vergadering. De legertop wil niet maar die stem telt in democratie Israël niet mee.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 07 aug 2025 19:40 Gaza wordt zeer binnenkort grondig schoongeveegd. Probleem opgelost. De wijze heren zitten as we speak in vergadering. De legertop wil niet maar die stem telt in democratie Israël niet mee.
Toch genocide? Ik denk het wel.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 07 aug 2025 19:48
dikkemick schreef: 07 aug 2025 19:40 Gaza wordt zeer binnenkort grondig schoongeveegd. Probleem opgelost. De wijze heren zitten as we speak in vergadering. De legertop wil niet maar die stem telt in democratie Israël niet mee.
Toch genocide? Ik denk het wel.
Neeeeeeee dat doet IDF niet. Het meest humane leger zoals je weet.
Ik voorspel. Eerst Gaza, daarna Westbank. Palestijnse RAUS!
Einstein/Mick
Plaats reactie