Wat je schrijft prikkelt mijn nieuwgierigheid. Wat heeft gemaakt dat je de omslag van geloven dat er meer tussen hemel en aarde is naar WETEN dat…..?
BDE - onderzoek, conclusies en interpretaties
Moderator: Moderators
Re: BDE - onderzoek, conclusies en interpretaties
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Ik weet niets. Ik weet alleen dat er een betrouwbare methode is ontwikkeld die werkt.Mus schreef: ↑25 apr 2023 18:55Wat je schrijft prikkelt mijn nieuwgierigheid. Wat heeft gemaakt dat je de omslag van geloven dat er meer tussen hemel en aarde is naar WETEN dat…..?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Oke, prima de luxe.dikkemick schreef: ↑25 apr 2023 19:20Ik weet niets. Ik weet alleen dat er een betrouwbare methode is ontwikkeld die werkt.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Nauwelijks. Misschien een pietsje naar de wijze waarop je in MaartenV zijn aas bijt en gelijk naar goedgelovigheid in het algemeen doorschakelt.Mus schreef:Oh, zo…je wilde weten wat voor’n vlees je in de kuip hebt met o.g.?
Meer een niet ophoudend verbazen over de tomeloze goedgelovigheid van mensen, waarbij jij opvalt met je uitgebreider dan gewoonlijke riedel waarmee je je neiging rechtvaardigt en tweedens de niet aflatende, tomeloze drang van MaartenV om zijn voorbarig geloven in bewustzijn na een lijfelijke dood te spuien.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Wat ook kan is dat je in een andere dimensie al bent overleden en je plotsklaps thuisloze geest je hersenen hier heeft gekraakt
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Ik ben onder de indruk.heeck schreef: ↑25 apr 2023 19:55Nauwelijks. Misschien een pietsje naar de wijze waarop je in MaartenV zijn aas bijt en gelijk naar goedgelovigheid in het algemeen doorschakelt.Mus schreef:Oh, zo…je wilde weten wat voor’n vlees je in de kuip hebt met o.g.?
Meer een niet ophoudend verbazen over de tomeloze goedgelovigheid van mensen, waarbij jij opvalt met je uitgebreider dan gewoonlijke riedel waarmee je je neiging rechtvaardigt en tweedens de niet aflatende, tomeloze drang van MaartenV om zijn voorbarig geloven in bewustzijn na een lijfelijke dood te spuien.
Roeland
Aas van MaartenV, goedgelovigheid, en neiging? Help me even, over welk aas gaat het hier? Goedgelovig in welke zin en over welke neiging heb je het? Want je kan wel met een zooitje vage termen aan komen maar ik kan daar niet zoveel mee, dus mijn vraag is of je e.e.a. wat concreter kan maken, alvast dank daarvoor.
En om toch maar een woordje aan je nemesis te wijden, wat maak jij je druk over andermans overtuiging? Niet dat dat niet mag, ik hoop alleen voor je dat gelukkig bent daar op de bokkenkar. Ik zit al vast op de tribune me kapot te lachen over zoveel clowneskheid….met excuses xxx
Mooi.Mus schreef: ↑25 apr 2023 20:29Ik ben onder de indruk.heeck schreef: ↑25 apr 2023 19:55Nauwelijks. Misschien een pietsje naar de wijze waarop je in MaartenV zijn aas bijt en gelijk naar goedgelovigheid in het algemeen doorschakelt.Mus schreef:Oh, zo…je wilde weten wat voor’n vlees je in de kuip hebt met o.g.?
Roeland
Aas van MaartenV, goedgelovigheid, en neiging? Help me even, over welk aas gaat het hier? Goedgelovig in welke zin en over welke neiging heb je het? Want je kan wel met een zooitje vage termen aan komen maar ik kan daar niet zoveel mee, dus mijn vraag is of je e.e.a. wat concreter kan maken, alvast dank daarvoor.
En om toch maar een woordje aan je nemesis te wijden, wat maak jij je druk over andermans overtuiging? Niet dat dat niet mag, ik hoop alleen voor je dat gelukkig bent daar op de bokkenkar. Ik zit al vast op de tribune me kapot te lachen over zoveel clowneskheid….met excuses xxx
Einde van de hulp.
Roeland
Mus schreef: ↑25 apr 2023 20:29 Ik ben onder de indruk.
Dat is nou jammer, ik begon net een beetje op dreef te raken, maar goed het kan niet altijd feest zijn natuurlijk.heeck schreef:Mooi.
Einde van de hulp.
Roeland
Beste Heeck, ik had wel in de gaten dat je hulpvaardig wilde zijn, zie daarvoor de postings op pag 162 van 17:24u en 17:33u die je mogelijk gemist hebt.
- bonifacius
- Diehard
Moest ik niet beter weten zou ik denken dat jij mij was of ik jou.Mus schreef: ↑25 apr 2023 20:29 @heeck:
Ik ben onder de indruk.
Vrijdenkers als heeck bedoelen het goed. Zij zoeken naar een "geloof in..." of "bijgeloof" in hun gesprekspartner(s) of speuren naar zijn (neiging tot) goedgelovigheid en bijhorende ongefundeerde overtuigingen en aannames wat dan à la Richard Dawkins aangepakt moet worden als vijanden van de rede.Mus schreef: ↑25 apr 2023 20:29 @heeck:
...
Laatst gewijzigd door bonifacius op 25 apr 2023 22:10, 3 keer totaal gewijzigd.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
- bonifacius
- Diehard
Ja, op een bepaald moment houdt het feest op want de fut eruit en gaan de clowns naar huis.
- De enige constante in het leven is verandering.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Iets dergelijks veronderstelde ik al op pagina 1 van de 163 die er nu aan vuil gemaakt zijn.HierEnNu schreef: ↑25 apr 2023 11:06Tussen het 'Bijna Dood Zijn' [de periode zonder hersenactiviteit], en het moment waarop die mensen die een BDE hadden hun verhaal deden verstrijkt tijd. De BDE vindt dus niet plaats tijdens het 'Bijna Dood Zijn', maar daarna, zodra er weer hersenactiviteit is!MaartenV schreef: ↑25 apr 2023 08:02Mensen die een bijna-dood ervaring hadden waren niet fysiek permanent dood, want dan zouden ze hun verhaal nooit hebben kunnen doen, maar hun bewustzijn had tijdelijk een aanschouwing van datgene waar we heengaan wanneer we sterven. Of dat is toch de veronderstelling.
click hier voor dat bericht
Ik denk niet dat we veel verder gekomen zijn. Er zijn een aantal voorbeelden gepasseerd, die suggeren dat we ook onder verdoving sommige zintuigen nog steeds werken. Heel interessant, maar niet wat Maarten zou willen dat waar was.
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik vermoed in het feit dat je (stiekum) beide kanten van de vergelijking door glas deelt.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑25 apr 2023 14:39Dan zie j(e h)et verkeerd.
PS.
Als je links en rechts met 2 vermenigvuldigd komt er ui:
VOL = LEEG
Ra, ra waar zit de fout?
De juiste uitkomst van de vermenigvuldiging levert op.
2 half volle glazen = 2 half lege glazen.
Ik wens u alle goeds
@ Allen:bonifacius schreef: ↑25 apr 2023 21:58
Vrijdenkers als heeck bedoelen het goed. Zij zoeken naar een "geloof in..." of "bijgeloof" in hun gesprekspartner(s) of speuren naar zijn (neiging tot) goedgelovigheid en bijhorende ongefundeerde overtuigingen en aannames wat dan à la Richard Dawkins aangepakt moet worden als vijanden van de rede.
1. Wat is er mis met de rede?
2. Wat is het voordeel van (bij)geloof, ongefundeerde overtuigingen en aannames?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is niet de oplossing maar je zit wel in de buurt want het is inderdaad een dimensie kwestie.Peter van Velzen schreef: ↑26 apr 2023 06:06 Ik vermoed in het feit dat je (stiekum) beide kanten van de vergelijking door glas deelt.
De juiste uitkomst van de vermenigvuldiging levert op.
2 half volle glazen = 2 half lege glazen.
Het zit bij het gestelde:
1/2 vol = 1/2 leeg
Dat is niet waar.
Het zijn verschillende dimensies daar kan niet straffeloos een = tussen worden gepoot.
Er moet eigenlijk staan 1/2 vol komt overeen met 1/2 leeg.
Op veel plaatsen wordt er wel eens met dimensie gerommeld en een = illegaal geplaatst.
Een oud voorbeeld is: 0oC = 32oF
Hier gaat echt niet iemand links en rechts met twee vermenigvuldigen alhoewel dat door het = teken wel zou zijn toegestaan.
PS.
Met dimensie wordt de natuurkundige dimensie bedoeld niet die uit de wiskunde.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Nee Bonifacius,bonifacius schreef: ↑25 apr 2023 21:58Moest ik niet beter weten zou ik denken dat jij mij was of ik jou.Mus schreef: ↑25 apr 2023 20:29 @heeck:
Ik ben onder de indruk.
Vrijdenkers als heeck bedoelen het goed. Zij zoeken naar een "geloof in..." of "bijgeloof" in hun gesprekspartner(s) of speuren naar zijn (neiging tot) goedgelovigheid en bijhorende ongefundeerde overtuigingen en aannames wat dan à la Richard Dawkins aangepakt moet worden als vijanden van de rede.Mus schreef: ↑25 apr 2023 20:29 @heeck:
...
Het gaat mij om het maken van onderscheid.
En in dit geval van MaartenV zijn overtuiging of wat hij bewijs noemt inderdaad dat label mag hebben.
En mijn aanpak verschilt ook van die van Dawkins, naar gelang er een bedrogen parij dreigt te zijn is het zaak dat die ziet waar de misleiding zit.
De misleiders kennen de grenzen van de wet zo goed dat ik daar mijn tijd niet aan besteed.
Roeland