Zo.. mooi is dat. Bijna de hele wereld erkent Palestina, er zijn nog een paar landen w.o. Frankrijk en de Britten die er binnenkort bijkomen. En ondertussen wil Netanyahu werkelijk, waarachtig genocide gaan plegen/afronden, zo ziet het er uit; zelfs zijn legertop is daar niet voor. Net een krankzinnigengesticht.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Onzin.HierEnNu schreef: ↑07 aug 2025 19:31Israël heeft gezien de situatie alle recht om te zorgen dat er geen terroristen van buiten binnen dringen. Ik begrijp er niets van dat zelfs dat veroordeeld wordt. Waarom? Omdat het Israël is?Maria schreef: ↑07 aug 2025 18:49 Als je het mij zou vragen:
Een zeer verregaande achterdocht tav. iedereen, die Gaza binnenkomt en wat door Israel gecontroleerd wordt.
Zelfs naar onafhankelijke hulpverleners, die naar alle waarschijnlijkheid al door hun organisaties gescreend zijn.
Met behoud van hun privacy, zoals dat in hun thuislanden verplicht zal zijn.
Natuurlijk is het begrijpelijk, dat ze voorzorgsmaatregelen willen nemen.
Maar waarom zelfs de namen van de kinderen van de hulpverleners opeisen?
Doet me denken aan maffiapraktijken, waarbij macht over geliefden van degenen die hun wegen kruisen, gebruikt wordt als dreiging.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
En wat wil jij ertegen doen dan? Hier lekker je gal spuwen tegen Israël zoals je al in duizenden berichten doet? Met een bereik van negatief! De wijze heren zitten, as we speak in vergadering in Quatar! De Gazanen willen niet maar dat telt in de dictatuur van Hamas in Gaza niet mee! De Israëlische regering geeft ten slotte nog om hun eigen landgenoten! Iets wat Hamas nog nooit gedaan heeft! Of wel dan? Maar droom lekker verder kerel! Blijf lekker hangen in je linkse deugwereld waar alle informatie van de zogenaamde autoriteiten in Gaza vandaan komt!
En daarbij, waar is jouw oplossing voor het probleem? Ook “from the river to the sea? Of stel je iets anders voor? En daarbij, je weet dat ik het totaal niet eens ben met Bibi en zijn consorten, maar zonder Israel komt het nooit tot een twee staten oplossing! Alleen met de vernietiging van Israël. En daar zou jij voor zijn?
De UN staat je bij hoor in je strijd tegen Hamas! Ze doen zo ontzettend hun best, de UN verdient gewoon de Nobelprijs voor de vrede! Ze hebben alles zo ontzettend goed voor elkaar! Echt ontzagwekkend wat de UN klaarspeelt.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Welke organisaties en welke thuislanden? De achterdocht is er al geweest vanaf 1948 en terecht! Je kunt gewoon heel simpel kortom concluderen, of je het wilt of niet, dat Israël de enige democratie in het Midden-Oosten is die constant onder druk staat wat betreft de eigen veiligheid. Laat ik je een andere vraag stellen: als je zou moeten kiezen, in welk land in het Midden-Oosten zou je het liefst willen wonen? Met je vrijdenkers mentaliteit was je in Gaza al dood geweest! Alsook in Libanon en in Syrië! En in Iran, wat dan niet echt tot het Midden-Oosten hoort was je met je huidige mentaliteit voor minimaal 20 jaar de gevangenis in gegaan. Of niet dan? Of Egypte? Zou dat een goede keus voor je geweest zijn? Die de Islamitische Broederschap naar Gaza hebben verbannen? Zo heel rooskleurig is het daar allemaal niet! Mijn definitieve keus zou toch echt Israël zijn hoor.Maria schreef: ↑07 aug 2025 20:32Onzin.HierEnNu schreef: ↑07 aug 2025 19:31Israël heeft gezien de situatie alle recht om te zorgen dat er geen terroristen van buiten binnen dringen. Ik begrijp er niets van dat zelfs dat veroordeeld wordt. Waarom? Omdat het Israël is?Maria schreef: ↑07 aug 2025 18:49 Als je het mij zou vragen:
Een zeer verregaande achterdocht tav. iedereen, die Gaza binnenkomt en wat door Israel gecontroleerd wordt.
Zelfs naar onafhankelijke hulpverleners, die naar alle waarschijnlijkheid al door hun organisaties gescreend zijn.
Doet me denken aan maffiapraktijken, waarbij macht over geliefden van degenen die hun wegen kruisen, gebruikt wordt als dreiging.
We will dance again!
Paranoia, Stasimetoden (DDR), Stalin e.a. Big Brother-alike, ook met drones tijdens een oorlog waar vooral burgers de Sjaak zijn. Én nog boze plannen die niet goed vallen in de wereld ook. Inderdaad Maffia-like acties blijkt men dan te gaan doen.. Het spijt me, maar ik zie het. Het is wel heel eng, akelig gegroeid met de jaarlijkse miljarden met name van de VS...Maria schreef: ↑07 aug 2025 20:32Onzin.HierEnNu schreef: ↑07 aug 2025 19:31Israël heeft gezien de situatie alle recht om te zorgen dat er geen terroristen van buiten binnen dringen. Ik begrijp er niets van dat zelfs dat veroordeeld wordt. Waarom? Omdat het Israël is?Maria schreef: ↑07 aug 2025 18:49 Als je het mij zou vragen:
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Ach, het is nu dat ik een linkse rakker ben omdat ik tegen genocide fulmineer.lost and not found yet! schreef: ↑07 aug 2025 21:54En wat wil jij ertegen doen dan? Hier lekker je gal spuwen tegen Israël zoals je al in duizenden berichten doet? Met een bereik van negatief! De wijze heren zitten, as we speak in vergadering in Quatar! De Gazanen willen niet maar dat telt in de dictatuur van Hamas in Gaza niet mee! De Israëlische regering geeft ten slotte nog om hun eigen landgenoten! Iets wat Hamas nog nooit gedaan heeft! Of wel dan? Maar droom lekker verder kerel! Blijf lekker hangen in je linkse deugwereld waar alle informatie van de zogenaamde autoriteiten in Gaza vandaan komt!
En daarbij, waar is jouw oplossing voor het probleem? Ook “from the river to the sea? Of stel je iets anders voor? En daarbij, je weet dat ik het totaal niet eens ben met Bibi en zijn consorten, maar zonder Israel komt het nooit tot een twee staten oplossing! Alleen met de vernietiging van Israël. En daar zou jij voor zijn?
De UN staat je bij hoor in je strijd tegen Hamas! Ze doen zo ontzettend hun best, de UN verdient gewoon de Nobelprijs voor de vrede! Ze hebben alles zo ontzettend goed voor elkaar! Echt ontzagwekkend wat de UN klaarspeelt.
Weet je? Het probleem is dat mijn doem scenario voorspellingen mbt Israël steeds weer uitkomen. Dat zullen wel linkse voorspellingen zijn mbt een rechts extremistische nationalistische militaire dictatuur.
Maar dat Israël om eigen volk geeft, dat is me bekend! Hier in Nederland hebben we ook partijen met als motto: Eigen volk eerst en de rest (het uitschot) RAUS!
En in dat geval ben ik trots op mijn linkse gedachten! De oplossing heb ik ook niet, maar endlosung is het in ieder geval niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Handig he dat schaartje? Constructieve reactie zo! Inhoudelijk ijzersterk.
O ja, een voorspelling komt weer uit.
https://share.google/gzLk0pXbCWDC0mu6G
Het VEILIGHEIDskabinet keurt het volgende genocide plan van Netanyahu goed!
Klinkt als het Russische ministerie van De Waarheid (pravda).
Ik lees tevens dat Sinterklaas Gaza niet wil behouden.
Ik voorspel een Pinokkiootje.
https://share.google/DT5SuSx2VLLVkwRDF
@Lanfy.
Zo gaat regering Netanyahu om met vrienden. Op Trumpiaanse wijze.
Ook wees de chef-staf erop dat het leger na bijna twee jaar vechten vrijwel uitgeput is. Zamir, die door Netanyahu te verstaan was gegeven op te stappen als hij het nieuwe oorlogsplan niet steunt, nam ook deel aan het kabinetsberaad om zijn bezwaren opnieuw uiteen te zetten.
Yair (de zoon van) beschuldigde de legerleider van het mogelijk beramen van een coup.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
lost and not found yet! schreef: ↑07 aug 2025 21:54
De VN en enkele vier van haar onderdelen hebben die prijs al 5 maal gewonnen.
In 1954, 1965, 1981, 1988, 2001
Het rode kruis 3 maal
Artsen zonder grenzen en Amnesty International ieder 1 x.
In 1954, 1965, 1981, 1988, 2001
Het rode kruis 3 maal
Artsen zonder grenzen en Amnesty International ieder 1 x.
Ik wens u alle goeds
Nederland heeft inmiddels meer dan genoeg gedaan om de genocide te stoppen. 2 Israëliërs mogen immers (huilie huilie) Nederland niet meer i .
Denk verwoord het zo: Van Baarle heeft dan al verkondigd dat de Israëlische premier Benjamin Netanyahu 'de Hitler van de 21ste eeuw' is en verantwoordelijk voor een 'nieuwe Holocaust'.
Op haar beurt spreekt Kati Piri (GroenLinks-PvdA) van '22 maanden faciliteren van genocide'. 'Nooit zullen we kunnen zeggen dat we het niet hebben geweten', vervolgt ze. 'Dus hoe kunnen we rechtvaardigen dat Nederland met belastinggeld van gewone Nederlanders wapens koopt die zijn getest op Palestijnse burgers?'
Mijn volgende voorspelling. Ik lees:
Joodse kolonisten hebben vorige week de voertuigen van de Nederlandse en Russische delegatie op de Westelijke Jordaanoever belaagd. Rusland heeft officieel protest aangetekend, ook omdat het Israëlische leger niet ingreep. Nederland wacht nog op opheldering.
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken meldde dinsdag dat de aanval zou hebben plaatsgevonden onder toeziend oog van het Israëlische leger, dat niet ingreep.
De Westelijke Jordaanoever wordt internationaalrechtelijk beschouwd als Palestijns gebied en grotendeels bestuurd door de Palestijnse Autoriteit. De afgelopen jaren hebben Joodse kolonisten, met steun van de regering en het leger van Israël, steeds meer land van de Palestijnen afgenomen. Dit illegale beleid is in meerdere VN-resoluties veroordeeld, maar dat heeft niet geleid tot een stop van de kolonisatie of afbouw van de nederzettingen.
Na de aanslagen door Hamas van 7 oktober 2023 is niet alleen het geweld tegen Palestijnen op de Westoever toegenomen, ook diplomaten zijn soms doelwit. In mei nam het Israëlische leger een diplomatieke missie in de stad Jenin onder vuur. De diplomaten waren volgens het leger afgeweken van de toegestane route.
Wat een heerlijke democratie daar. Je mag gewoon democratisch bezit afpakken. Ja, daar zou ik graag wonen
Denk verwoord het zo: Van Baarle heeft dan al verkondigd dat de Israëlische premier Benjamin Netanyahu 'de Hitler van de 21ste eeuw' is en verantwoordelijk voor een 'nieuwe Holocaust'.
Op haar beurt spreekt Kati Piri (GroenLinks-PvdA) van '22 maanden faciliteren van genocide'. 'Nooit zullen we kunnen zeggen dat we het niet hebben geweten', vervolgt ze. 'Dus hoe kunnen we rechtvaardigen dat Nederland met belastinggeld van gewone Nederlanders wapens koopt die zijn getest op Palestijnse burgers?'
Mijn volgende voorspelling. Ik lees:
Joodse kolonisten hebben vorige week de voertuigen van de Nederlandse en Russische delegatie op de Westelijke Jordaanoever belaagd. Rusland heeft officieel protest aangetekend, ook omdat het Israëlische leger niet ingreep. Nederland wacht nog op opheldering.
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken meldde dinsdag dat de aanval zou hebben plaatsgevonden onder toeziend oog van het Israëlische leger, dat niet ingreep.
De Westelijke Jordaanoever wordt internationaalrechtelijk beschouwd als Palestijns gebied en grotendeels bestuurd door de Palestijnse Autoriteit. De afgelopen jaren hebben Joodse kolonisten, met steun van de regering en het leger van Israël, steeds meer land van de Palestijnen afgenomen. Dit illegale beleid is in meerdere VN-resoluties veroordeeld, maar dat heeft niet geleid tot een stop van de kolonisatie of afbouw van de nederzettingen.
Na de aanslagen door Hamas van 7 oktober 2023 is niet alleen het geweld tegen Palestijnen op de Westoever toegenomen, ook diplomaten zijn soms doelwit. In mei nam het Israëlische leger een diplomatieke missie in de stad Jenin onder vuur. De diplomaten waren volgens het leger afgeweken van de toegestane route.
Wat een heerlijke democratie daar. Je mag gewoon democratisch bezit afpakken. Ja, daar zou ik graag wonen
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Vergelijk met luchtbeelden van Hiroshima destijds.
Zo ziet Gaza eruit na 22 maanden oorlog tussen Israël en Hamas | NU.nl https://share.google/Yc6MWzE5k6d6WtyVL
Zo ziet Gaza eruit na 22 maanden oorlog tussen Israël en Hamas | NU.nl https://share.google/Yc6MWzE5k6d6WtyVL
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Vijf doelen:
- Het ontwapenen van Hamas,
- de terugkeer van alle gijzelaars,
- demilitarisering van Gaza en
- veiligheidscontrole over Gaza en
- de instelling van een alternatief civiel bestuur in Gaza.
Dat bestuur mag niet Hamas of de Palestijnse Autoriteit zijn.
BRON:Netanyahu schreef:"We willen het niet houden, we willen het niet besturen.
We willen het overdragen aan een Arabische troepenmacht."
NOS Nieuws = vandaag, 07:46 schreef:
Israël voert oorlog op, kabinet stemt in met plan voor bezetting Gaza-Stad
Het Israëlische kabinet stemt in met een plan om Gaza-Stad te bezetten. Dat is bekendgemaakt door het kantoor van premier Netanyahu. Het besluit werd genomen na urenlang overleg, pas tegen de ochtend kwam de beslissing naar buiten.
Correspondent Ralph Dekkers in Tel Aviv:
"Dit besluit betekent dat de 800.000 tot 900.000 bewoners van Gaza-Stad een evacuatiebevel krijgen en dan tot de symbolische datum van 7 oktober de tijd zouden hebben om naar het zuiden van Gaza te verhuizen, naar de vluchtelingenkampen daar. Daarna zou het offensief van Israël moeten beginnen.
![]()
1. Meer bloedvergieten
Kritiek op kabinetsplan voor bezetting van Gaza-Stad • 'Satellietbeelden tonen troepenopbouw bij grens Gaza' https://share.google/VrEgZLWmebDPtffrB
De Britse premier Starmer noemt het plan van de Israëlische regering om Gaza-Stad te bezetten "verkeerd". In een verklaring dringt hij erop aan dat de regering het besluit heroverweegt. Volgens Starmer "draagt deze actie niets bij aan de beëindiging van het conflict of het bevrijden van de gijzelaars. Het enige waar het toe leidt, is meer bloedvergieten."
Er is weinig steun onder de bevolking voor het besluit. Opiniepeilingen wijzen uit dat ongeveer driekwart van de bevolking wil dat de oorlog stopt. Veel Israëliërs zijn bang voor het lot van de Israëlische gijzelaars die op 7 oktober 2023 door Hamas werden meegenomen en willen een einde aan de oorlog, in ruil voor de gijzelaars die nog vastzitten in Gaza."
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Wat mij meer en meer zorgen baart is de Zionistische propaganda op het internet.
We zien steeds meer kaarten verschijnen waarop het gebied van de twaalf stammen groter en groter wordt.
Nu als worden Sidon en Tyrus tot het oude land gerekend en ook Amon en Moab worden gewoon verplaatst en steeds meer overjordaans wordt geclaimd.
Dit moet mijns inziens gezien worden in het kader van zionistische expansie drift.
Dit mist echter alle historische werkelijkheid. (net als het vermeende rijk van David en Salomo)

.
We zien steeds meer kaarten verschijnen waarop het gebied van de twaalf stammen groter en groter wordt.
Nu als worden Sidon en Tyrus tot het oude land gerekend en ook Amon en Moab worden gewoon verplaatst en steeds meer overjordaans wordt geclaimd.
Dit moet mijns inziens gezien worden in het kader van zionistische expansie drift.
Dit mist echter alle historische werkelijkheid. (net als het vermeende rijk van David en Salomo)
.
Enorme afbeelding met sizedimg verkleind naar 50% Maria
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Houd op met je trollengedrag!