Marinus schreef: ↑10 apr 2019 11:29
Je weet in het geheel niet aannemelijk te maken dat de aanleiding voor de moord op Fortuyn de suggestie dat ie fascist was.
dat probeer ik ook nergens.
Mensen bepaalde etiketten opplakken waardoor je hen buiten de maatschappij/democratie stelt, stelt dat redelijkheid bij hen niet meer van toepassing is, je met hen niet meer in dialoog hoeft te gaan,... da's gevaarlijk en dan maakt het niet uit of die persoon rechts of links is.
De redenering die je aanvoert is een rammelende bouwval van aannames en speculatie,
je leest dingen die ik niet zeg

men oppert hier dat Baudet een fascist zou zijn en men dweept nogal snel en veel te makkelijk met die begrippen waardoor die inhoudsloos worden.
dat lijkt me onverstandig om vele redenen.
onder andere dat men zo de ware brutaliteit van die regimes schromelijk minimaliseert.
Als Baudet al een nazi/fascist/.. is, dan zal het toen wel niet zo erg geweest zijn.
waar je hakenkruizen opprikt aan de hand van de 14 kenmerken van het fascisme.
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap ... -fascisme/
nazisme en fascisme zijn niet hetzelfde.
daar zit 'm dus het gevaar in.
politieke tegenstanders etiketten opplakken en zelfs niet eens weten wat die eigenlijk betekenen of wat de verschillen zijn.
(er zij nog 1001 linkjes die het verschil aangeven en in de afdeling geschiedenis van de bibliotheek zul je ook nog wel leesvoer vinden)