Niels,niels schreef:Beste heeck,er is inderdaad vrij veel informatie aanwezig voor een zinvolle gezondheidspolitiek.
dat de uitkomst bij de controlelijst verassend is voor je kun je interpreteren als een uitnodiging voor een second en of third opinion...
en,
Beste Heeck dit is juist niet het pad wat ik veroordeel.Maar er is helaas een totaalrenovatie van het systeem nodig omdat winstdenken alles geblokkeerd heeft en niet leidt tot meer gezondheid...Het wordt ons nog wel zo verkocht,maar dat is een vraag van tijd.. daar wacht ik zelf niet op en ben wat gaan lezen...de gevestigde orden zijn niet makkelijk te overtuigen,je ziet de rel die er ontstaat als je gaat twijfelen aan macht en gezag ,wetenschap en geld alleen al op dit forum.Dat is voor mij interessant om me op verdere communicatie voor te bereiden.
Ik wist wel hoe het niet moet maar ben toch nog verrast over het effect...
Het groene deel heeft de smaak van een serieuzer discussie.
Alleen de vetgemaakte zin daarin eist niet realiseerbare vermogens bij de patiënt. En als je mij daarmee aanspreekt, dan kan ik je vertellen dat het naast een baan godsonmogelijk is die extra kennis per nevenstudie te vergaren. En dan nog voordat je ergens last van hebt. En hoe kan je de 2nd en 3td opinion dan vertrouwen; hoe regel je de onontbeerbare controle ???
En dan het rode: daar volgt weer een warboel van niet aanpakbare zaken, die op allerlei manier alleen maar een gevoel oproepen.
Zo kom je echt nergens.
Hoe moeilijker het is om iets te bereiken, hoe duidelijker de zaak moet worden gesteld en ook van handvaten moet worden voorzien.
Vooral de niet realiseerbare aanspraak die je maakt op kennis bij de hulpzoekende klant verbaast me heel erg.
Je eist zo losjes in te schatten minimaal MBO-niveau bij alle nederlanders.
Denk je eigen ideeën eens wat verder dóór !!
Roeland