Is de reguliere medische wetenschap corrupt?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

niels schreef:Beste heeck,er is inderdaad vrij veel informatie aanwezig voor een zinvolle gezondheidspolitiek.
dat de uitkomst bij de controlelijst verassend is voor je kun je interpreteren als een uitnodiging voor een second en of third opinion...
en,
Beste Heeck dit is juist niet het pad wat ik veroordeel.
Maar er is helaas een totaalrenovatie van het systeem nodig omdat winstdenken alles geblokkeerd heeft en niet leidt tot meer gezondheid...Het wordt ons nog wel zo verkocht,maar dat is een vraag van tijd.. daar wacht ik zelf niet op en ben wat gaan lezen...de gevestigde orden zijn niet makkelijk te overtuigen,je ziet de rel die er ontstaat als je gaat twijfelen aan macht en gezag ,wetenschap en geld alleen al op dit forum.Dat is voor mij interessant om me op verdere communicatie voor te bereiden.
Ik wist wel hoe het niet moet maar ben toch nog verrast over het effect..
.
Niels,
Het groene deel heeft de smaak van een serieuzer discussie.
Alleen de vetgemaakte zin daarin eist niet realiseerbare vermogens bij de patiënt. En als je mij daarmee aanspreekt, dan kan ik je vertellen dat het naast een baan godsonmogelijk is die extra kennis per nevenstudie te vergaren. En dan nog voordat je ergens last van hebt. En hoe kan je de 2nd en 3td opinion dan vertrouwen; hoe regel je de onontbeerbare controle ???
En dan het rode: daar volgt weer een warboel van niet aanpakbare zaken, die op allerlei manier alleen maar een gevoel oproepen.
Zo kom je echt nergens.
Hoe moeilijker het is om iets te bereiken, hoe duidelijker de zaak moet worden gesteld en ook van handvaten moet worden voorzien.
Vooral de niet realiseerbare aanspraak die je maakt op kennis bij de hulpzoekende klant verbaast me heel erg.
Je eist zo losjes in te schatten minimaal MBO-niveau bij alle nederlanders.
Denk je eigen ideeën eens wat verder dóór !!

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
heeck
Ontoombaar

VERHELDERD BEKLAG

Bericht door heeck »

Niels,

Zwaar geïrriteerd zijn los ik bijna altijd hetzelfde op : dus ben ik wat op jacht gegaan naar verdere, maar juist dichter bij huis zijnde informatie en feiten over die door jou zo als onherstelbaar corrupt geëtaleerde gezondheidszorg.
Heb jij, of misschien dit hele forum wel, wat aan onderstaande sprokkelwerk om je "beklag" helderder uit te splitsen ?

Onderstaande auteur werkt bij de Rijks Universiteit Groningen:
http://www.ppsw.rug.nl/~teng/dehue.html

En heeft beroepshalve onderstaand artikel geschreven:
http://www.ppsw.rug.nl/~teng/neerslachtigheid.pdf

En houdt zich ook verder bezig met het onderwerp waar jij je (niet geheel onterecht zo te lezen) druk over maakt.
http://studium.hosting.rug.nl/activiteiten%202005/pillen-dehue.htm schreef: De dokter, de dealer en de drogist
Trudy Dehue

De vrije verkoop van farmaceutische producten zoals cocaïne en heroïne leidde begin twintigste eeuw tot overheidsmaatregelen. Drugs werden voortaan ingedeeld in geneesmiddelen die worden voorgeschreven door de dokter, vrij verkoopbare middelen te koop bij de drogist en illegale drugs aan te schaffen bij de dealer. Experimenteel onderzoek werd de basis waarop nieuwe stoffen in een van deze drie categorieën werden ingedeeld. De experimentele methode heeft intussen veel ongelukken voorkomen. Maar het haast blinde vertrouwen erop is niet verantwoord. In deze lezing staat het voorbeeld van legale antidepressiva centraal. Dehue betoogt dat de experimentele methode het bedrijfsleven vaak meer in de kaart speelt dan controleert - ook als de regels van het experimentele onderzoek keurig worden gevolgd. Enkele gedeelde aannames van de experimentele wetenschap en de biopsychiatrische behandeling van psychische problemen stimuleerden de dramatische groei van zowel het aantal psychisch zieke mensen als de collectieve uitgaven aan antidepressiva. De scheidslijn tussen de dokter, de dealer en de drogist is zo helder niet geworden als de bedoeling was. 

Prof.dr. Trudy Dehue is hoogleraar Theorie en Geschiedenis van de Psychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Zij publiceert en geeft onderwijs over de geschiedenis en impliciete assumpties van onderzoeksmethoden.
Wie weet is er dan wat bijeen te redeneren als antwoord op mijn eeuwige vraag:
EN TOEN, wat doen we daarmee ?

Roeland

Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie