Het vervelend is dat de schepper van jouw fantasietje ( uit de oneindige verzameling niet-uitsluitsels van je ) zo ontzettend geïrriteerd is van jouw oeverloos gezwammer dat hij aanstaande donderdag zijn gehele schepping weer lekker gaat deleten en opnieuw gaat beginnen, met alle herinneringen van alle mensen en fopfossielen. Een exacte kopie dus maar zonder jou.The Black Mathematician schreef: Een voorbeeld is (sorry Cluny, daar ga ik weer) het wereldbeeld waarin de wereld vorige week donderdag is geschapen met alles erop en eraan + mensen + herinneringen van afgelopen woensdag.
Of zoals sommige christenen proberen om genesis te redden: de aarde is 6000 jaar geleden geschapen met dinobotten erin. Ja, je kan dat zeggen. Je moet dan wel accepteren dat God de hele mensheid hiermee fopt, en zo'n god lijkt me niet geheel betrouwbaar, ik zou niet snel aanhanger van hem worden, maar ik zie geen inconsistentie met wat we waarnemen. Het is een wereldbeeld dat niet verifieerbaar is en niet falsifieerbaar, en dus daarom niet in strijd met wetenschappelijke waarnemingen.
Overigens hoef je daar dan niet al te treurig over te zijn, de schepper heeft, dat sluit ik helemaal niet uit, oneindig veel parallelwerelden geschapen, wat zeg ik paralleluniversa, dus er blijft zat over. En met oneindig bedoel ik ook oneindig. Elke menselijke seconde schept tie er oneindig veel. Dus. Enzovoort. Wordt vervolgd/herhaald.
Maar even wat anders.
Raad eens waar ik vanmorgen op bezoek ben geweest.
Je deed mij namelijk sterk denken aan andere wiskundestudent van een ander forum, die inmiddels gepromoveerd is.
Zijn promotor was Ronald Meester.
Hij is moderator van dit crea christen forum. Hij heet Parsifal.
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p ... cd99801277
Het grappige is dat deze ongetwijfeld zeer intelligente jongeman uit de de christenpolder de Alblasserwaard het best getypeerd kan worden als creamathematicus o.a. omdat hij stelselmatig weigert om in overweging te nemen dat iets wel eens ouder dan circa 10.000 jaar zou kunnen zijn.
Is zijn ontkenning gelijkwaardig met de jouwe, jouw ontkenning van de realiteit?
Daar is veel voor te zeggen.
Overigens, kwam ik jou op dat forum ook toevallig nog tegen.