Bidden is ozo kinderachtig

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jagang
Ontoombaar

Re: Bidden is ozo kinderachtig

Bericht door Jagang »

siger schreef:Een dokter die bidt in plaats van zijn werk te doen verdient zo flink aangepakt te worden, maar niet iemand die bij zichzelf wil bidden.
Daar blijft het doorgaans alleen niet bij.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
LabelMe
Banned

Bericht door LabelMe »

In reactie op onderstaande (Cluny over bidden).

Los van de woordkeuze dan maar, doe ik niet moeilijk over :lol:

Cluny,
Ik vind het altijd een heel naar gezicht, een zeurende volwassene. Nooit in mijn leven heb ik kunnen begrijpen dat iemand ouder dan 10 jaar zich met zoiets kinderachtigs als zeuren kan bezighouden.

Zinvol?

Ik vrees dat je afschuw wellicht ergens te maken heeft met onzekerheid?
Uit angst geboren zeg maar?
Survial of the Survivert enzo?
I will eat you.
Bang voor mijn tanden?

Sinterklaas bestaat niet, dat is je pappa.
God bestaat ook niet, is ook je pappa (of ben je het zelf?).

Misschien praten mensen wel tegen zichzelf hier en daar, is da al wa minder weerzinwekkend?
Je hartgrondige afkeer van biddende mensen, vind ik eigenlijk wel heel grappig, geheheh =D>

Enig idee war dit vandaan komt, vaak last van?
Lijkt me erg vervelend, weet ik uit ervaring als ex-gelovige.
Ik k*ts ook wel eens ergens overheen;)

Toch ligt het voor mij inmiddels iets genuanceerder...

Cluny: "Bidden is ozo kinderachtig" dacht ik toen. Ik was 5 jaar.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je nu bent, maar ik kan me voorstellen dat je nog geen 80 bent?
Misschien ook wel, geheheheheehehehehehehe [-o<

Religie is zeker dikwijls flauwekul, ben ik in ieder geval met je eens.
Maar lang niet altijd.

Dat de meeste godsdienstbeoefenaars niet helemaal goed zijn in hun hoofd ben ik tot op zekere hoogte wellicht ook nog wel met je eens! :oops:

Toch ontkom ik niet aan de indruk dat min of meer hetzelfde voor sommige Atheisten geldt!
Gheheheeh, ik zal geen namen noemen!
Of toch wel?

Mag je zelf gaan doen! gehehehe, anders kom ik je persoonlijk opvreten! [-X
Geintje hoor!
Ik werk liever zoveel mogelijk met woorden 8*)

Mijn vraag aan jou is eigenlijk, vanwaar deze intense afschuw en de drang tot vernietiging zo lijkt het? Zo komt het een beetje op mij over namelijk, alsof je het liefste met een VEEG alle biddende mensen van tafel zou vegen?

Is dat zo?
Is het werkelijk zo erg dan?
Waarom dan, Cluny?

Ik heb er zelf minder last van (inmiddels) en ik ken zat atheisten die zich er ook niet (al te) druk over maken... Laat staan dat ze biddende mensen dom of zielig of achterlijk of whatever vinden en dat ook nog hardop zeggen, geheheh...

Het siert je dat je gewoon zegt wat je d'r van vind, maar begrijpen doe ik het niet helemaal... Wat vind jij dan bijvoorbeeld van Christelijke mensen die hele zinvolle goeie dingen doen? die jou wellicht helpen als je dood ligt te bloeden op straat? Of ben jij de zus van Nietzsche? Gheheheheeh

?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

LabelMe schreef:Ik vrees dat je afschuw wellicht ergens te maken heeft met onzekerheid?
Nee.
Uit angst geboren zeg maar?
Nee.
Mijn afschuw heeft te maken dat een volwassen mens met zo'n handeling serieus denkt met zijn/haar onwaarneembaar en ook zeer onaardig baasje aan het communiceren is.
Ik vind dat meer dan kinderachtig.
Volgens is het toch duidelijke taal, de openingspost van mij.
Laatst gewijzigd door Cluny op 27 jun 2010 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mijn vraag aan jou is eigenlijk, vanwaar deze intense afschuw en de drang tot vernietiging zo lijkt het? Zo komt het een beetje op mij over namelijk, alsof je het liefste met een VEEG alle biddende mensen van tafel zou vegen?
Vreemde woordkeuze.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Meedoen is ozo kinderachtig.

Voor de mooie kleuren!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cluny op 04 mar 2011 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
siger

Bericht door siger »

Maar daarom niet minder interessant.

Er wordt volgens de Website al tachtig jaar een wereldgebedsddag georganiseerd, nu met christenen uit meer dan 170 landen. Dit jaar wordt gebeden voor Kameroen.

edit: heb ik verkeerd gelezen.
Cluny
Banned

Re:

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:
Rereformed schreef:En heb je die bijbel ooit door kunnen lezen?
vr jan 11, 2008
Toen de oudste van de kinderen in ons gezin 18 werd (tenminste zo zit dat in mijn herinnering) werd ons door mijn moeder medegedeeld dat zij iets voor het hele gezin had aangeschaft.
Het bleek een redelijk groot boek te zijn met de titel "Het Woord" (of zoiets) 'fraai' geïllustreerd met oostindische inkt schetsen met waterige verf ingekleurd van vooral edele middenoosterlingen die allerlei fraaie daden deden.
Helaas was ik de belangstelling voor ordinaire sprookjes al jaren eerder kwijtgeraakt, volgens mij begon ik toen fanatiek met het lezen van SF en ook de esthetische kwaliteit van de afbeeldingen was stuitend slecht en wat er op de afbeeldingen gebeurde volkomen oninteressant.
De gedachte van mijn ouders was dat wat hen betreft we kennis konden maken van het christendom en zo indien de behoefte daar aan was vrij een religie konden kiezen. Het boek was dan ook een vertaling in gemakkelijk nederlands met een beperkt aantal verhalen.
Meer dan 10 minuten heb ik het boek niet in handen gehad, nooit meer opgepakt en hoewel ik nu ineens wel nieuwsgierig ben, denk ik dat het spoorloos uit het ouderlijk huis is verdwenen.
Sporadisch lees ik nog wel eens een stukje op internet of op een vlugschrift uit de brievenbus, maar groeiende irritatie is de enige emotie die dan bij mij vrijkomt
In de kringloopwinkel ben ik mijn jeugdherinnering weer tegengekomen, ze vroegen meer dan 6 euro voor dat exemplaar.
Ik kon het niet laten om erin te bladeren, de tekeningen vind ik nog steeds niets en de paar gespreektaliseerde bijbelpassages die ik heb gelezen zeggen mij nog steeds helemaal niets. Deze tweede kans heeft net als de eerste keer hooguit 10 minuten geduurd.
Internetpagina van de in 1979 overleden illustrator.
Het Woord

Dit boek, dat in de jaren 1960 uitgegeven werd door de Vereniging tot Verspreiding der Heilige Schrift, is een keuze van delen uit zowel het Oude als uit het Nieuwe Testament. Voor deze nieuwe samenvatting van de oude verhalen maakte Bert Bouman 106 expressieve penseeltekeningen waarvan een groot deel bladvullend. Tekeningen en de tekst vullen elkaar in deze uitgave op een bijzonder manier aan. De inspiratie van Bert Bouman voor het maken van deze tekeningen was een reis naar Israël in 1962. Een selectie uit de tekeningen die hij tijdens deze reis maakte, hangt rondom aan de wand.
Kijk, het boek is ook vertaald.
Afbeelding
Plaats reactie