Dat is iets wat me eigenlijk meer zorgen baart dan de ziekte zelf.
Covid-19
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: Coronavirus - Wuhanvirus
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Het is als met zwarte zaterdag (en nu ook zondag dus). Er wordt gewaarschuwd, maar we zijn mensen en leren niet. Gewoontedieren die op zaterdag op vakantie MOETEN! En landen wel of niet rood, we gaan!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- lost and not found yet!
- Bevlogen
En wat voor oplossing stel je voor dan? En landen wel of niet rood, met een dubbele vaccinatie of een negatieve PCR test kom je tegenwoordig de hele wereld weer over hoor! En zoals je het zelf noemt, een “gewoontedier” verander je niet! Maar wat is er mis mee? Je gaat al 45 jaar, eerst met je relatie, daarna met je kinderen en nu met je kinderen en kleinkinderen op vakantie naar Ibiza. En natuurlijk wil je weer nu het weer kan! Dus? Ik zal de laatste zijn die deze mensen veroordeel, het wordt door allerlei (overheids)instanties in de hand gewerkt, dus die mensen kun je niks kwalijk nemen! Misschien over 2 of 3 generaties gaan we iets bereiken wat niet meer vliegen betreft of een alternatief, bijvoorbeeld elektrisch vliegen.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Dat laatste help ik je hopen, hoewel elektriciteit ook nog steeds opgewekt moet worden. We consumeren m.i. gewoon veel te teveel, zijn verwend (jij en ik duidelijk ook) en een stapje terug doen is t moeilijkste dat er is. Consuminderen zit niet in ons bloed.
Waar ik moeite mee heb, zijn die mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat ze er 5 a 6X per jaar even tussenuit moeten.
Geloof het of niet, ik heb met collega's gezeten die zaten te steunen en puffen (ze zaten werkelijk te klagen) dat ze WEER op wintersport moesten.
En die mensen die dan op zwarte zaterdag ondanks alle waarschuwingen vertrekken: IK persoonlijk heb daar dan ook wel een klein beetje moeite mee ja.
Waar ik moeite mee heb, zijn die mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat ze er 5 a 6X per jaar even tussenuit moeten.
Geloof het of niet, ik heb met collega's gezeten die zaten te steunen en puffen (ze zaten werkelijk te klagen) dat ze WEER op wintersport moesten.
En die mensen die dan op zwarte zaterdag ondanks alle waarschuwingen vertrekken: IK persoonlijk heb daar dan ook wel een klein beetje moeite mee ja.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
maar is het verstandig om van het hele klimaatverhaal een individueel verhaal van individuele verantwoordelijkheden te maken zoals we nu al zolang doen?
Als iedereen zijn best doet zal het wel goed komen?
rond covid vraag ik me stilaan af WAAROM we aan eht vaccineren zijn?
meer en meer landen eisen plots vaccinatie en negatieve test terwijl de bedoeling vh vaccin is om toch terug normaal te gaan leven?
we blazen nog steeds een hoop evenementen af terwijl ik bij mezelf denk dat die toch kunnen doorgaan als je enkel volledig gevaccineerden toelaat?
ik ben gevaccineerd en wil normaal leven.
dat betekent toch dat ik, bijna per definitie, wel eens besmet zal raken als ik dames terug een kus geef straks?
het is toch de bedoeling dat een vaccin mij beschermd tegen besmet worden, andere besmetten en ziek worden? Niet 100% maar dat weten we ondertussen ook al een jaar.
of wat mis ik hier?
of betaal ik vanaf nu 100 euro voor een ticket en moet ik dan maar hopen dat ik op de dag vh concert niet positief ben?
bij positief niet binnen en geld kwijt?
Als iedereen zijn best doet zal het wel goed komen?
rond covid vraag ik me stilaan af WAAROM we aan eht vaccineren zijn?
meer en meer landen eisen plots vaccinatie en negatieve test terwijl de bedoeling vh vaccin is om toch terug normaal te gaan leven?
we blazen nog steeds een hoop evenementen af terwijl ik bij mezelf denk dat die toch kunnen doorgaan als je enkel volledig gevaccineerden toelaat?
ik ben gevaccineerd en wil normaal leven.
dat betekent toch dat ik, bijna per definitie, wel eens besmet zal raken als ik dames terug een kus geef straks?
het is toch de bedoeling dat een vaccin mij beschermd tegen besmet worden, andere besmetten en ziek worden? Niet 100% maar dat weten we ondertussen ook al een jaar.
of wat mis ik hier?
of betaal ik vanaf nu 100 euro voor een ticket en moet ik dan maar hopen dat ik op de dag vh concert niet positief ben?
bij positief niet binnen en geld kwijt?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Helaas die vaccins bieden hooguit 60% bescherming tegeneen van het varianten virus tegen de andere varianten nog minder.appelfflap schreef: ↑04 aug 2021 10:03we blazen nog steeds een hoop evenementen af terwijl ik bij mezelf denk dat die toch kunnen doorgaan als je enkel volledig gevaccineerden toelaat?
Wat de farmacie (die al tientallen miljarden er aan heeft verdiend,
er niet van weerhouden heeft de prijzen te verdubbelen om dat het zo effectief zou zijn.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
-
appelfflap
- Banned
volgens de EMA geven de 4 vaccins in de EU >90% beschermingTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 aug 2021 11:06 Helaas die vaccins bieden hooguit 60% bescherming tegeneen van het varianten virus tegen de andere varianten nog minder.
Over het Chinese, Russische of cubaanse vaccin doe ik geen uitspraken.
het jaarlijkse griepvaccin haalt ook maar 60 à 70% bescherming. geen van ons beide heeft enig idee wat dit percentage betekent in de praktijk
ik stel vast dat we vaccins uitdelen om het leven te herstarten maar dat dit nu toch niet gebeurt
ik zie dat landen opscheppen over hoge vaccinatiegraad, maar dan wel consequent en manipulatief over 1 spuit praten
Voor buitenlanders eisen die landen dan ineens 2 spuiten of zelfs 2 spuiten en negatieve test.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
De meeste medelanders hoeven er echt geen 5 @ 6 keer per jaar tussenuit hoor! Misschien mensen in de kringen waar jij je beweegt maar dit is het gemiddelde:dikkemick schreef: ↑04 aug 2021 07:52 Dat laatste help ik je hopen, hoewel elektriciteit ook nog steeds opgewekt moet worden. We consumeren m.i. gewoon veel te teveel, zijn verwend (jij en ik duidelijk ook) en een stapje terug doen is t moeilijkste dat er is. Consuminderen zit niet in ons bloed.
https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/84363NED
En waarom zouden je collega’s WEER op vakantie moeten? Vanwege hun relatie ofzo? En ik denk dat consuminderen welzeker in ons bloed zit! Bij mij tenminste wel, als het (financieel) niet kan dan houd het gewoon op. Realistisch! En op zwarte zaterdag weggaan? Dat weten mensen toch, dus daar hoef je geen punt van te maken! En ik wil ook even op je opmerking reageren dat ik verwend ben. Hoe kom je daarbij? Ik werk me 3 slagen in de rondte om mezelf en mijn medewerkers van een riant inkomen te voorzien! Niks verwend, gewoon vol gas vooruit!
We will dance again!
🔱
🔱
- Peter van Velzen
- Site Admin
Hoe Dikkemick daarbij komt weet ik uiteraard niet zeker, maar aangezien elk bericht van jou gepaard gaat met een foto van iemand die lekker achterover leunt, heb ik wel een vermoeden.lost and not found yet! schreef: ↑04 aug 2021 23:22 En ik wil ook even op je opmerking reageren dat ik verwend ben. Hoe kom je daarbij? Ik werk me 3 slagen in de rondte om mezelf en mijn medewerkers van een riant inkomen te voorzien! Niks verwend, gewoon vol gas vooruit!
Ik wens u alle goeds
Ik meen daarin als avatar Al Pacino te herkennen.Peter van Velzen schreef: ↑05 aug 2021 02:16
Hoe Dikkemick daarbij komt weet ik uiteraard niet zeker, maar aangezien elk bericht van jou gepaard gaat met een foto van iemand die lekker achterover leunt, heb ik wel een vermoeden.
Ik heb natuurlijk als transportmiddel heus een blauwe politie-telefooncel in mijn tuin staan
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Yep, scene uit The Godfather. Dan rijst natuurlijk de vraag op welke wijze Lanfy de kost verdient.
Zit je wel eens in de file met die telefooncel?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Het probleem is dat nog steeds veel vakantieparken en campings alleen de zaterdag hebben als wisseldag. Als jij 7 dagen boekt dan wil je daar wel van profiteren en niet 5 of 6 dagen overhouden. Het ligt dus niet aan de vakantiegangers maar aan de eisen van het verblijf. Zelf kijk ik naar de wisseldagen en wij vertrekken maandag voor de tweede helft van de vakantie (weekje in de Ardennen). Wel moet ik zeggen dat de prijzen schrikbarend hoog zijn. Waar ik nu een weekje vakantie boek in Nederland kon ik vroeger voor twee weken met vakantie in Italië en daar is uit eten ook nog eens goedkoper.
Ondertussen is het aantal vaccinaties in Urk vrij laag, ik meen rond de 30%. Zal wel te maken hebben met de inteelt en het gemiddeld lage IQ. Dat verzin ik niet zelf, dit is terug te lezen op Wikipedia. Blijkt ook nog eens dat zwaar corona onder de leden te hebben van invloed is op je IQ. Kan zo 5 tot 7 punten schelen.
Wat ik wil zeggen: Vakantie is heilig. De vraag luidt dan ook steevast: "WANNEER ga jij op vakantie?" en niet: "Ga jij dit jaar op vakantie?"
Het is een vanzelfsprekendheid zoals het ook vanzelfsprekend is dat een gezin 1 of meerdere auto's heeft.
Het is een vanzelfsprekendheid zoals het ook vanzelfsprekend is dat een gezin 1 of meerdere auto's heeft.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Niet iedereen bij ons in de buurt met vakantie. Sommige kiezen ervoor om dagjes uit te gaan. Ook zijn heel veel Nederlanders in eigen land met vakantie. Alles is zo goed als volgeboekt en hier op het park zijn zeker 90% Nederlanders. Slechts een paar Belgen en Duitsers.