Hoe ik van atheïst een christen werd.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fundi
Ervaren pen

Re: Hoe ik van atheïst een christen werd.

Bericht door Fundi »

doppelganger schreef: Waar ik echter om moet lachen is dat mensen zoals Swinburne en Aquinas blijkbaar menen dat ze over geprivilegieerde informatie en bijgevolg over een vanzelfsprekende autoriteit beschikken om iets zinnigs over de judeo-christelijke god te kunnen zeggen. Ze beseffen blijkbaar niet dat dit navelstaarderij van het niveau Thor-heeft-een-hamer is. Zinloze hersengymnastiek vol met ongefundeerde aannames.
Kun je het nader toelichten waarom je dat vindt?
De eerste slok uit de beker der natuurwetenschap maakt atheïstisch, maar op de bodem wacht God. (Werner Heisenberg)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Fundi schreef:
doppelganger schreef: Waar ik echter om moet lachen is dat mensen zoals Swinburne en Aquinas blijkbaar menen dat ze over geprivilegieerde informatie en bijgevolg over een vanzelfsprekende autoriteit beschikken om iets zinnigs over de judeo-christelijke god te kunnen zeggen. Ze beseffen blijkbaar niet dat dit navelstaarderij van het niveau Thor-heeft-een-hamer is. Zinloze hersengymnastiek vol met ongefundeerde aannames.
Eén reden die het belachelijk maakt is omdat theologen wanneer ze het nodig hebben God geheel arbitrair weer wel boven de menselijke logica plaatsten. Zo geloven ze in de drie-eenheid, terwijl dat een volkomen logische onmogelijkheid is, aangezien drie onderscheiden wezens per definitie geen één kan zijn, of laten ze God bestaan voordat hij de tijd schept, hoewel 'bestaan' per definitie zich in de tijd afspeelt.
Steeds is het slaafzijn aan een boek met uitspraken de norm voor het denken.
Born OK the first time
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Rereformed schreef:of laten ze God bestaan voordat hij de tijd schept, hoewel 'bestaan' per definitie zich in de tijd afspeelt.
Als je hiermee bedoelt dat er niets buiten tijd en ruimte kan zijn getuigt dit m.i. ook alweer niet van helder en objectief denken, tenzij je ook de oerknaltheorie maar onzin vindt natuurlijk.
Hallo meneer God, met Anna.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

Fundi schreef:
Doppelgänger schreef:Waar ik echter om moet lachen is dat mensen zoals Swinburne en Aquinas blijkbaar menen dat ze over geprivilegieerde informatie en bijgevolg over een vanzelfsprekende autoriteit beschikken om iets zinnigs over de judeo-christelijke god te kunnen zeggen. Ze beseffen blijkbaar niet dat dit navelstaarderij van het niveau Thor-heeft-een-hamer is. Zinloze hersengymnastiek vol met ongefundeerde aannames.
Ik zie dat Rereformed dit al nader toegelicht heeft. Als God eigenschap X bezit, dan heeft Thor een hamer. Helaas, het grote manco van filosofische bespiegelingen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Plaats reactie