Kun je het nader toelichten waarom je dat vindt?doppelganger schreef: Waar ik echter om moet lachen is dat mensen zoals Swinburne en Aquinas blijkbaar menen dat ze over geprivilegieerde informatie en bijgevolg over een vanzelfsprekende autoriteit beschikken om iets zinnigs over de judeo-christelijke god te kunnen zeggen. Ze beseffen blijkbaar niet dat dit navelstaarderij van het niveau Thor-heeft-een-hamer is. Zinloze hersengymnastiek vol met ongefundeerde aannames.
Hoe ik van atheïst een christen werd.
Moderator: Moderators
Re: Hoe ik van atheïst een christen werd.
De eerste slok uit de beker der natuurwetenschap maakt atheïstisch, maar op de bodem wacht God. (Werner Heisenberg)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Eén reden die het belachelijk maakt is omdat theologen wanneer ze het nodig hebben God geheel arbitrair weer wel boven de menselijke logica plaatsten. Zo geloven ze in de drie-eenheid, terwijl dat een volkomen logische onmogelijkheid is, aangezien drie onderscheiden wezens per definitie geen één kan zijn, of laten ze God bestaan voordat hij de tijd schept, hoewel 'bestaan' per definitie zich in de tijd afspeelt.Fundi schreef:Kun je het nader toelichten waarom je dat vindt?doppelganger schreef: Waar ik echter om moet lachen is dat mensen zoals Swinburne en Aquinas blijkbaar menen dat ze over geprivilegieerde informatie en bijgevolg over een vanzelfsprekende autoriteit beschikken om iets zinnigs over de judeo-christelijke god te kunnen zeggen. Ze beseffen blijkbaar niet dat dit navelstaarderij van het niveau Thor-heeft-een-hamer is. Zinloze hersengymnastiek vol met ongefundeerde aannames.
Steeds is het slaafzijn aan een boek met uitspraken de norm voor het denken.
Born OK the first time
Als je hiermee bedoelt dat er niets buiten tijd en ruimte kan zijn getuigt dit m.i. ook alweer niet van helder en objectief denken, tenzij je ook de oerknaltheorie maar onzin vindt natuurlijk.Rereformed schreef:of laten ze God bestaan voordat hij de tijd schept, hoewel 'bestaan' per definitie zich in de tijd afspeelt.
Hallo meneer God, met Anna.
- Doppelgänger
- Bevlogen
Ik zie dat Rereformed dit al nader toegelicht heeft. Als God eigenschap X bezit, dan heeft Thor een hamer. Helaas, het grote manco van filosofische bespiegelingen.Fundi schreef:Kun je het nader toelichten waarom je dat vindt?Doppelgänger schreef:Waar ik echter om moet lachen is dat mensen zoals Swinburne en Aquinas blijkbaar menen dat ze over geprivilegieerde informatie en bijgevolg over een vanzelfsprekende autoriteit beschikken om iets zinnigs over de judeo-christelijke god te kunnen zeggen. Ze beseffen blijkbaar niet dat dit navelstaarderij van het niveau Thor-heeft-een-hamer is. Zinloze hersengymnastiek vol met ongefundeerde aannames.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken